Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-01-26, 11:05   #1
 
MoniMakerApps avatar
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 98
Sharp$: 1252
Standard

Ny Android-App för reducerade system


Hej racinglovers!

Har nu släppt en första release av en app där du kan snickra ihop reducerade system direkt från din Android-telefon eller surfplatta. Enbart utgångsreducering än så länge, men det går att göra ABC-reducering genom att skapa en utgång per bokstav...Inlämning via fil till classic atg. Sök på "Moni Maker" i Google Play butiken. Håll till godo
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
softpojk (+2), reflex (+10), fusbar (+100), lillnilsson (+10), boozty (+100), gosper (+100)
MoniMakerApp är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-28, 03:21   #2
 
softpojks avatar
 
Reg.datum: nov 2014
Ort: Malmö
Inlägg: 1 489
Sharp$: 1934
Standard

Låter spännnande. Under utveckling också? Kommer till iphone?
__________________
Trav är kul.
softpojk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-28, 08:46   #3
 
MoniMakerApps avatar
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 98
Sharp$: 1252
Standard

Hej,

Ja under utveckling på min lediga tid. Mottar gärna synpunkter på vad som kan förbättras och vad ni gärna vill se i kommande versioner. Jobbar just nu med att man ska kunna välja reservtyp och egna reserver. Har förberett den för att kunna bygga en iPhone/iPad variant men tyvärr har Apple en restriktion på att man inte kan ladda upp xml-filer genom webbläsaren safari (på iOS) vilket gör att hela meningen med appen då försvinner om man inte kan lämna in sitt spel. Har testat med appen iCabMobile för filuppladdning till classic.atg.se men det låter sig inte göras. Kanske att det kommer fungera med nya ATG siten? vet ej...

Tanken med denna appen är att kunna göra ett enklare men slagkraftigt reducerat system när man är på plats på travbanan och inte har datorn med sig utan bara sin telefon. Har själv sett det behovet och hoppas andra får nytta av appen också

Senast redigerad av MoniMakerApp den 2015-01-28 klockan 08:47.
MoniMakerApp är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-28, 09:53   #4
 
muumiins avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 713
Sharp$: 1612

Travbloggen
Stats: 4 - 7 - 2
ROI: 113.55%
Vinstprocent: 36.36%

Standard

Interresant! Finns denna app till iphone? Jag har ett behov av att kunna reducera utan lämna in nämligen....
__________________
Once you go bergo you never go back!
muumiin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-28, 10:57   #5
 
fusbars avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 900
Sharp$: 302
Standard

Hur bockar man av en häst?
fusbar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-28, 10:58   #6
 
fusbars avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 900
Sharp$: 302
Standard

Hur bockar man av en häst?

Edit: eller det va inget.. 😊
fusbar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-28, 11:02   #7
 
MoniMakerApps avatar
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 98
Sharp$: 1252
Standard

Finns ingen färdig iPhone app i dagsläget. Bygger med en cross-platform-teknik så jag har mycket av logiken/koden för reducering osv. i ett gemensamt projekt men har inte utvecklat något användargränssnitt (GUI) för iOS då jag inte sett nyttan av det p.g.a. problemen med inlämning av fil. Kan eventuellt bli aktuellt i framtiden...siktar i första hand på att förbättra och lägga till fler funktioner i Android-appen nu...
MoniMakerApp är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-28, 11:08   #8
 
fusbars avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 900
Sharp$: 302
Standard

Mycket bra. Jag är nöjd! 100 $harps till dig.
fusbar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-25, 19:34   #9
 
MoniMakerApps avatar
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 98
Sharp$: 1252
Standard

Har lagt ut en ny version av appen nu på Google Play och som fungerar med Android 5 (Lollipop).
MoniMakerApp är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-25, 20:09   #10
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 222
Sharp$: 1510
Standard

Bra med fler nya travprogram.

Verkar gått inflation i nya reduceringsprogram, vilket borde vara bra för travspelarna på sikt. Jag kan tänka mig att många (likt mig) haft egna program där speldata hämtas från Classic och när sidan snart stängs ner behöver de skrivas om eller göras mer seriösa genom giltiga avtal med ATG. Sen borde väl allt jobb och reklam för travreducering av flera här och de etablerade gjort få bredare respons framöver när det blir mer tillgängligt och enkelt via mobila enheter.

Tyvärr har jag inte android så kan inte testa. Spel med utgångar kommer man långt med om man tänker till lite.
Solo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-25, 21:49   #11
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Norrland
Inlägg: 589
Sharp$: 9847
Standard

Hur har jag kunnat missa detta? Stort tack till skaparen, om du vill bolla ideer är det bara att skrika till! Finns oftast på sharps chatten isf.
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-26, 07:48   #12
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2398
Standard

Fr o m idag ska ATG ha löst iPAD-spärren för filinlämning via web-appar. Det är "nya atg.se" som gäller för detta såklart så det är beta-sajten som gäller för detta.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-26, 07:50   #13
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2398
Standard

@MoniMakerApp

Har du några som helst planer på att lägga till funktioner för radvärdesreducering och / eller målvinst?

U-system räcker utmärkt för mig som reduceringsprincip i övrigt men jag klarar mig inte utan att reduceringsprogrammet räknar på radvärden åt mig.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-26, 09:33   #14
 
MoniMakerApps avatar
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 98
Sharp$: 1252
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
@MoniMakerApp

Har du några som helst planer på att lägga till funktioner för radvärdesreducering och / eller målvinst?

U-system räcker utmärkt för mig som reduceringsprincip i övrigt men jag klarar mig inte utan att reduceringsprogrammet räknar på radvärden åt mig.
Absolut finns sådana planer. Egentligen allt som går att göra i Joker eller HPT skulle kunna implementeras i denna app också bara det går att visualisera det på ett bra sätt på den något begränsade ytan i en smartphone. Det som är den trånga sektorn är tiden att göra detta eftersom jag har andra projekt också och detta projekt, även om det är kul, så ger det ingen inkomst men däremot mycket jobb. Tanken med denna app är att i första hand vara ett komplement. Något du kan använda för att konstruera ett slagkraftigt reducerat system "vid staketet" när du är på plats på banan och inte vill släpa med dig en laptop (med Joker installerat).

Närmast till hands är nog att fixa så att man kan välja egna reserver/reservtyp, spel med faktor, systemutskrift till fil (blir nog pdf) och en uppdatera knapp för att läsa in uppdaterade odds/streckprocent.
MoniMakerApp är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-26, 09:46   #15
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2398
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MoniMakerApp Visa inlägg
Absolut finns sådana planer. Egentligen allt som går att göra i Joker eller HPT skulle kunna implementeras i denna app också bara det går att visualisera det på ett bra sätt på den något begränsade ytan i en smartphone. Det som är den trånga sektorn är tiden att göra detta eftersom jag har andra projekt också och detta projekt, även om det är kul, så ger det ingen inkomst men däremot mycket jobb. Tanken med denna app är att i första hand vara ett komplement. Något du kan använda för att konstruera ett slagkraftigt reducerat system "vid staketet" när du är på plats på banan och inte vill släpa med dig en laptop (med Joker installerat).

Närmast till hands är nog att fixa så att man kan välja egna reserver/reservtyp, spel med faktor, systemutskrift till fil (blir nog pdf) och en uppdatera knapp för att läsa in uppdaterade odds/streckprocent.


Faktor = stenålder

Målvinst är det du vill göra! ( Även om det såklart är mer jobb ).


Fast reservhantering är nog prio där som jag ser det. I höjd med att möjlighet att uppdatera. ( Utan uppdaterade spelsiffror funkar inte resten av drömmarna!

Radvärdes-intervall och målvinst är bara "en rad var". Så när det gäller visualisering så är det nog det minsta problemet.

Och till sist. Några PinRacer-priser kommer du aldrig att kunna ta ut förmodligen. Men "något" är det helt klart värt.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td