Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-02-09, 21:59   #1
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 532
Sharp$: 11905
Standard

V4 Sundbyholm 10/2


Normalt inget större fan av lunchtraven, då jag saknar den tid som behövs för att lägga ned på det... Imorgon är dock ett UNDANTAG då en riktig "nästagångare" dyker upp i listan... Jag "kör" en kort analys/motivering av det loppet ifråga och såkan jag/vi fylla på när vi är mer pålästa...

V4-2/LD-1:

10 Legoholm Zon blir mest troligt favorit här. Hon har gjort det klart anständigt utan att kunna rå på Diamond Of Em de två senaste men här är känslan att uppgiften är än mer opassande! Bakspår över korta häcken är knappast optimalt då hon ger intrycket av att vara mer "trögstark" än snabb i benen. Ner i klass kanske vissa kan tycka men för mig är hon iskall spelmässigt som hårt betrodd...

5 Ivanhoe Spirit skriks det i princip "alltid" om men jag tycker inte det är någon märkvärdig häst det heller. Han vann förvisso två "skräplopp" här på Sundbyholm under December månad, innan det blev rejält skrik på honom den gången Melker bollade med honom i ett för övrigt genomuselt lunchlopp... Kan öppna ok, men chanslös på ledningen som jag ser det och även denne ratas som väl mkt spelad..

Även 9 Gladiator Gull samt 12 Ganador lär dra en deL spel trots sina bakspår men draget, det hittas på ett annat håll...


Nej, gott folk! 2 GOOD FRIDAY skrev jag ned i "Nästa Gång"-boken redan dagen innan Julafton på Gävle då denne såg "äckligt" tankad ut i värmningen för att sedan i loppet (Rygg ledaren, 3-inv 1.500 kvar) avsluta piggt bakom vinnande Crane och Asara som trea via 14,5/800 med dryga 12/ sista 300 m... Det skall även sägas att detta var över 2.140 m, vilket absolut inte verkar vara hennes optimala distans, vilket hon visade i starten efteråt på Valla där hon var klart sämre i det lopp som Morgana Bi vann före Faith Hill där hon mest hängde med till slut...

Loppet som sitter på näthinnan är dock förstås det från senast, där hon var med i det V64-lopp på Romme där Walmann-märren Somebodylikeyouås var 13/10-spelad... För VILKEN AVSLUTNING hon står för!! Osäker om hon flyttas ut 4 el kanske 5! spår 200 kvar men undan går det och det var ett formintryck som hette duga!!

Jag kollade upp henne närmre i arkivet redan då och efter att ha sett hennes segerlopp på Romme där hon blåste till täten från 5:e bakom bilen "pissvann" över som jag tidigare haft känslan av vara "fel" distans på 16,3 med kräm kvar i linorna, trots att hon pullade en hel del under vägen! var tanken bara: - NÄSTA GÅNG! MED SPETSLÄGE!!

Imorgon har vi alltså dessa förutsättingar! Kan nästan "ta gift" på att ingen tar en längd på henne från start och i spets tror jag hon kan kuta under 14, med formintrycket från senast på näthinnan!!

För att avsluta min långa utdragna analys tror jag ärligt talat att hon "bara vinner" detta!! Spets o shlutt så det dånar om det i min bok!!! Ingen omsättning att tala om förstås än på V4 men kan inte tänka mig annat än att det borde bli VÄRDE i henne, då det lär skrikas på åtminstone 3-4 andra hästar!!

JOBBA IN DEN HÄR NU GOTT FOLK!!
__________________
"The greatest good you can do for another is not just share your riches, but to reveal to him his own" -Benjamin Disraeli
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
spikpaddy (+10), alle (+5), Tirich (+5), bomford (+10), Voltstart (+5), TOBYTYKE (+5), pojmonen (+10), crossbow (+5), DIF (+5), asgaya3141 (+5)
Alanya är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-09, 22:30   #2
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 540
Sharp$: 2301
Standard

Snyggt.. får hoppas att det sitter. Gedigen motivering för en häst, gillar skarpt!

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Alanya (+5)
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-09, 22:46   #3
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2216
Standard

3,4 gånger pengarna på den just nu, synd att även oddsmakarna har noterat den som nästagångare
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-09, 22:49   #4
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 532
Sharp$: 11905
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
3,4 gånger pengarna på den just nu, synd att även oddsmakarna har noterat den som nästagångare
Vilka oddsmakare syftar du på? Jag hoppas verkligen inte du menar ATG:s rörliga odds (som påverkas av hur insatserna på vinnarspelet fördelas, och nu dryga 1.600:- i omsätting)!?

Mig veteligen har knappast någon oddssättare satt några odds på detta ännu... Imorgon förmiddag dock har vi mer kött på benen vad anbelagar den biten...
__________________
"The greatest good you can do for another is not just share your riches, but to reveal to him his own" -Benjamin Disraeli

Senast redigerad av Alanya den 2015-02-09 klockan 22:52.
Alanya är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-09, 22:52   #5
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2216
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Alanya Visa inlägg
Vilka oddsmakare syftar du på? Jag hoppas verkligen inte du menar ATG:s rörliga odds (som påverkas av hur insatserna på vinnarspelet fördelas)!?

Mig veteligen har knappast någon oddssättare satt några odds på detta ännu... Imorgon förmiddag dock har vi mer kött på benen vad anbelagar den biten...
Ja jag kollade på ATG:s sida lite snabbt. Spelad till 7% just nu med lite omsättning än så länge. Ska bli intressant att se utvecklingen under morgondagen. Hoppas den blir bortglömd
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-09, 23:06   #6
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 532
Sharp$: 11905
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av alle Visa inlägg
Snyggt.. får hoppas att det sitter. Gedigen motivering för en häst, gillar skarpt!

TACK!

Gillar denna sida/forum SKARPT! Man kan utbyta tankar, ideér och dessutom ta del samt dela med sig av TT, SS och andra betaltjänster - ÖVERLÄGSET!!

Dock kan jag med väldigt konstruktiv kritik tycka att alltför många är väldigt "slöa" när det kommer till att motivera "sina" vinnare/speldrag!

Menar inte på att folk skall skriva spaltmeter långa analyser/motiveringar, MEN!! saker som: "Den e stenklar" "Det vinner den" "Den kan inte förlora" etc... Ärligt talat: Vad ger det? Det är genom fakta, genomtänkta analyser av spetsstrider, koll i lopparkiv, tränar/kusksnack. ja GIVANDE INFO, HELT ENKELT etc, kring våra olika drag ifråga som är relevant! Det är så vi på riktigt hjälper varandra till att få kött på benen!
__________________
"The greatest good you can do for another is not just share your riches, but to reveal to him his own" -Benjamin Disraeli
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Helge (+5)

Senast redigerad av Alanya den 2015-02-09 klockan 23:07.
Alanya är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-10, 00:25   #7
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 133
Sharp$: 1428
Standard

TT spikar på LD Good Friday. Ser ut o bli hets. Men det är inte
Elias Strandberg nu utan Tina Erlandsson vilket är ett
Enormt kuskminus.
jockegais är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-10, 01:18   #8
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8279

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jockegais Visa inlägg
TT spikar på LD Good Friday. Ser ut o bli hets. Men det är inte
Elias Strandberg nu utan Tina Erlandsson vilket är ett
Enormt kuskminus.
Får hon bara chansen så ger hon upp direkt.
Hon älskar att köra i rygg vid plankan. Antagligen Sveriges fegaste kusk.
Därmed inte sagt hon förlorar det här ...
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-10, 07:29   #9
 
Voltstarts avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 2 413
Sharp$: 9633
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Får hon bara chansen så ger hon upp direkt.
Hon älskar att köra i rygg vid plankan. Antagligen Sveriges fegaste kusk.
Därmed inte sagt hon förlorar det här ...
Troels Andersen toppar min lista på fegaste kusk.
Tina är väl hon som gett Goldwin tuffa lopp ett antal ggr? Troels hade nog hittat sig ner invändigt sist i tidigt skede...

Fyll gärna på med "era fegekuskar"!

__________

Goldwin ska ju absolut med i sin avdelning. Dooleys är stark och rejäl.
Hästen jag vill höja är ändå 12 Power To Be!

Väldigt bra på sistone och övertygade stort i finishen på nytt senast.
Hästen tuggade taggtråd upploppet ned, men hade för långt fram för att sätta tänderna i Plead Guilty.
En Love You:are som visar rejäl hunger och form för klassen är givet streck på alla seriösa kuponger. Att åka ur efter att just ha bevittnat en kraftfull klasspurt är det retligaste jag vet om som travtippare. Aldrig känner jag mer att det är dåligt tippat än just då!
Kör i tid, Dick S!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
DIF (+5)
Voltstart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-10, 08:54   #10
 
Reg.datum: jun 2013
Ort: Malmö
Inlägg: 1 498
Sharp$: 1794
Standard

3 Erik Sjöhammar i jänkarbike och barfota runt om. Nu med vasse Dahlborg !!
spalato är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-10, 09:05   #11
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 532
Sharp$: 11905
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jockegais Visa inlägg
TT spikar på LD Good Friday. Ser ut o bli hets. Men det är inte
Elias Strandberg nu utan Tina Erlandsson vilket är ett
Enormt kuskminus.
Visst köper jag kuskminuset rakt av, men att köra rakt fram från det som nu blivit innerspår med startsnabb häst över korta häcken torde hon klara...

Du skrev att TT spikade på LD? Du har inte hela ranken? Trist om det blir alltför mkt hets på henne...
__________________
"The greatest good you can do for another is not just share your riches, but to reveal to him his own" -Benjamin Disraeli
Alanya är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-10, 09:16   #12
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 869
Sharp$: 1290
Standard

Hahah finns inte turordning ens på Atgs hemsida??
__________________
Ju mer du satsar på din vinnare, desto mer sänker du ditt odds
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


Twitter: @Batmantyp
Icewinner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-10, 09:24   #13
 
TOBYTYKEs avatar
 
Reg.datum: apr 2011
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 850
Sharp$: 8050
Standard

Känns som en gigantisk favorit i fara i första. Jameson Broline. Järnskor på, har varit förkyld, inte startat på en månad. Kusken ska köra snällt. Kusken har kört 17 travlopp i hela sitt liv, möter kuskar som Jorma och Tillman. Jameson har vunnit en start på sista 18...måste fällas.
TOBYTYKE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-10, 09:51   #14
 
Voltstarts avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 2 413
Sharp$: 9633
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av TOBYTYKE Visa inlägg
Känns som en gigantisk favorit i fara i första. Jameson Broline. Järnskor på, har varit förkyld, inte startat på en månad. Kusken ska köra snällt. Kusken har kört 17 travlopp i hela sitt liv, möter kuskar som Jorma och Tillman. Jameson har vunnit en start på sista 18...måste fällas.
8 Peasant Opal är av stor modell som ofta avslutar fint. Min tanke är att det kommer en vinst i liknande gäng förr eller senare. Idag verkar hästen borttappad helt. Ett trevligt garderingsstreck.
Samtidigt var hästen chanslös stå emot 3 Cool Style senast.

Fast skam den som ger sig på grundkapabla hästar, inte minst i halvljumma gäng när spelvärdet infunnit sig!

____________

Jag tror "the Tykes" kommer nu framöver. Ett bättre tabelläge finns inom räckhåll. Det är ju färre poäng upp till kvalplats än till nedflyttningsstrecket!

Jag minns inte vilken "kamp" du var på plats nu under våren? Hoppas du hann med både avspark och hann fram till frugan dagen efter? För så var det väl tänkt?
Voltstart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-10, 09:55   #15
 
TOBYTYKEs avatar
 
Reg.datum: apr 2011
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 850
Sharp$: 8050
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Voltstart Visa inlägg
8 Peasant Opal är av stor modell som ofta avslutar fint. Min tanke är att det kommer en vinst i liknande gäng förr eller senare. Idag verkar hästen borttappad helt. Ett trevligt garderingsstreck.
Samtidigt var hästen chanslös stå emot 3 Cool Style senast.

Fast skam den som ger sig på grundkapabla hästar, inte minst i halvljumma gäng när spelvärdet infunnit sig!

____________

Jag tror "the Tykes" kommer nu framöver. Ett bättre tabelläge finns inom räckhåll. Det är ju färre poäng upp till kvalplats än till nedflyttningsstrecket!

Jag minns inte vilken "kamp" du var på plats nu under våren? Hoppas du hann med både avspark och hann fram till frugan dagen efter? För så var det väl tänkt?
Eskilstuna är ju en speedwaybana. Den som vet vem som tar spets kan väl meddela det så är loppet till hälften vunnet...

Ja vi får hoppas på det. Match ikväll, femte raka hemma ligger inom räckhåll.
Det var mot Oldham. Matchen ställdes in, snö är farligt där. Ja var istan på hotell ändå, hade ju bokat allt. Hann fram till frugan i London två dagar efter på Nyår
TOBYTYKE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td