Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-02-19, 11:07   #16
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 869
Sharp$: 1290
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Voltstart Visa inlägg
...själv bär jag en vag dröm om att 5 Faxilur ska blåsa förbi motståndarna till slut, en dag när folk minst av allt anar det.
Hopplös till att trava! Vid den där 3:e-platsen jag såg hästen i med Sandra i sulkyn, så var det duglig fart över målrakan. Precis som en 1%:are ska se ut! Nån gång ska väl hästen kunna göra sig gällande igen?
Haha, ja, det är ju dem kusarna man vill jobba in

Då kan det bli att köra runt plånboken med skottkärra till sist!
__________________
Ju mer du satsar på din vinnare, desto mer sänker du ditt odds
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


Twitter: @Batmantyp
Icewinner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-19, 11:10   #17
 
Voltstarts avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 2 413
Sharp$: 9633
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hoola Visa inlägg
Dock vid 16,6 satt Ulf Ohlsson i sulkyn...
Vann efteråt lätt med mindre rutinerad kusk.
Ulf har misslyckats flera ggr i lopp, även med den hästen.

Hästen har lätt för att galoppera oavsett. Hälften spelad pga kusken? För övrigt var det Ulf som satte sig fast när 5:a.
Voltstart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-19, 11:13   #18
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Icewinner Visa inlägg
Travnet rankar Solkongen klart först och spikar med bland annat motivering "fartmässigt".

Har jag fel i att han gått på grymt fina banor i Norge och att de flesta av motståndarna gått på vinterbanor i Norra Sverige? Vet inte om de går långsammare på vinterbana, så är mest frågande om någon kan reda ut det till mig
Han har inte gått på några vinterbanor i Norge så visst blir det lite svårbedömt hur hästen passar på Boden. Annars brukar det generellt vara ett plus för kallisarna att starta i Sverige iom allmänt bättre banor och användandet av pisk. Går ju dock inte att räkna med denna gång.
Eftersom man inte vet på förhand hur det fungerar så är det sunt att behandla honom med lite försiktighet som favorit även om det troligtvis är bästa hästen. För övrigt hästens första start i Sverige och debut i ny regi.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Icewinner (+10)

Senast redigerad av NicklasJ den 2015-02-19 klockan 11:15.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-19, 11:15   #19
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 670
Sharp$: 50095
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Voltstart Visa inlägg
Vann efteråt lätt med mindre rutinerad kusk.
Ulf har misslyckats flera ggr i lopp, även med den hästen.

Hästen har lätt för att galoppera oavsett. Hälften spelad pga kusken? För övrigt var det Ulf som satte sig fast när 5:a.
Ur Travnets intervjuer: " Det är möjligt att han inte riktigt gillar att springa på isbanan, säger Petri Salmela."

Märkligt, med tanke på de två vinsterna i december...
hoola är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-19, 11:16   #20
 
Emeffeffs avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 1 105
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hoola Visa inlägg
Dock vid 16,6 satt Ulf Ohlsson i sulkyn...
Det var väl ändå hästen som sprang, eller?




Någon som har något matnyttigt att delge till eftermiddagens tävlingar på Vincennes? Det finns en hel del svenska ekipage på plats nämligen. Bland annat Prince di Poggio, Örbäckens Cruella och Perfect Power i ett lopp och Chelsea Boko och Elles W.Phedo i ett annat. (kände att det inte var lönt att skapa en tråd bara för Vincennes så ställer frågan här...)
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-19, 11:21   #21
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 869
Sharp$: 1290
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Han har inte gått på några vinterbanor i Norge så visst blir det lite svårbedömt hur hästen passar på Boden. Annars brukar det generellt vara ett plus för kallisarna att starta i Sverige iom allmänt bättre banor och användandet av pisk. Går ju dock inte att räkna med denna gång.
Eftersom man inte vet på förhand hur det fungerar så är det sunt att behandla honom med lite försiktighet som favorit även om det troligtvis är bästa hästen. För övrigt hästens första start i Sverige och debut i ny regi.
Tackar för informationen!

Aa, kändes som man skulle väga in lite av de parametrarna..

Men japp, den kan mycket väl bara gå ut och vinna med ja!
__________________
Ju mer du satsar på din vinnare, desto mer sänker du ditt odds
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


Twitter: @Batmantyp
Icewinner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-19, 11:21   #22
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Hade inte tänkt lira på en bana vars förhållanden osv är tämligen obekanta för mig.
Men så här blev det ändå

1) 1,4,7,8,9,10
2) 1 spik
3) 1,4,8,9,11,12
4) 2,4,5,12,14,15

Kostar 300:-.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-19, 11:24   #23
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 869
Sharp$: 1290
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Icewinner Visa inlägg
Fyfan, jag hade verkligen skrivit mycket ... så kommer hunden och trampar på surfplattan så det blir "bakåtalanosavesupermode" och allt försvann..

Ska försöka återskriva lite men först behöver jag kaffe...

Red: Min minivarning går till Faksbest som många troligen bara hoppar över efter den tråkiga raden med 5 galopper.. Men fick lite känsla för den när jag kollade.. Den går klart bäst på Boden, 2 segrar på 4 starter föregående år.. Den kan köra jobb från tillägg själv.. Klaffar allt och den är felfri är den inte helt borta och till 2%... Jag plockar med den som en dunderskräll
Faaan, jag trodde ju min skulle klara sig när din hoppade vid start!

Ingen dålig debut av Solakongen! Snyggt av Travnet!

Red: Whoops, citerade mig själv när jag skulle citera Voltstart
__________________
Ju mer du satsar på din vinnare, desto mer sänker du ditt odds
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


Twitter: @Batmantyp
Icewinner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-19, 11:26   #24
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Klart att storfavoriten vinner första, när man kostat på sig sex streck.
Man är i alla fall kvar.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-19, 11:27   #25
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 670
Sharp$: 50095
Standard

Efterhandare med Solakongen i mål.Går väl åt helvete ändå då jag chansar bort både North Leader i 2:a och Merry Broline i 4:e.

1 - 10
2 - 6,10
3 - 8,11
4 - 5,6,7,11
hoola är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-19, 11:27   #26
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Klart att storfavoriten vinner första, när man kostat på sig sex streck.
Man är i alla fall kvar.
Glöm inte tandläkaren!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+3)
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-19, 11:28   #27
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 869
Sharp$: 1290
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Klart att storfavoriten vinner första, när man kostat på sig sex streck.
Man är i alla fall kvar.
Aa, alltid svårt med kusar som inte gått på banan samt kommer från uppehåll och ny regi. Många frågetecken. Så antingen får man göra som du (och även jag) gjorde och måla på.. Eller får man chansspika, men man har ju på sistonde sett många favoriter svika med dessa villkoren så tycker man var rätt ute om man gardera.. Även om den här var en klass över motståndet..
__________________
Ju mer du satsar på din vinnare, desto mer sänker du ditt odds
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


Twitter: @Batmantyp
Icewinner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-19, 11:29   #28
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 869
Sharp$: 1290
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Glöm inte tandläkaren!
Hahaha!

Gott skratt
__________________
Ju mer du satsar på din vinnare, desto mer sänker du ditt odds
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


Twitter: @Batmantyp
Icewinner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-19, 11:34   #29
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Ove inte så imponerad av favoriten

"I V4-3 vill han dock slänga in en brasklapp bakom favoritspelade Ymer Å. (V4-3), tränad av Liselotte Lundberg.

– En trög och lite ovillig häst. Han vann visserligen bakifrån senast, men han tar i bäst i spets eller i alla fall när han får gå på innerspår. Han är startsnabb även från snäva spår och vi kan kanske komma iväg bra härifrån, men även om det inte är några stjärnor med i loppet vill jag ändå kalla honom en favorit i fara, säger han."
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-19, 11:36   #30
 
Voltstarts avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 2 413
Sharp$: 9633
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Icewinner Visa inlägg
Faaan, jag trodde ju min skulle klara sig när din hoppade vid start!

Ingen dålig debut av Solakongen! Snyggt av Travnet!

Red: Whoops, citerade mig själv när jag skulle citera Voltstart
Jag kan väl säga såhär. De hästarna som varit före Solakongen i de 5 lopp som är i arkivet duger vääääldigt långt i Sverige.

Odd Herakles, tror jag referenten säger om segraren i sista. Jag är ej helt säker på namnet alltså. Den har jag reagerat på tidigare när jag slötittat trav ifrån Norge. Brukar snackas upp som riktigt bra.

En häst som springer förbi å blir 3:a vid en av Solas 4:e-platser är oxå en häst som jag sett göra det riktigt bra. Då handlar det inte om nån vinstmaskin, när det kommer till den kusen.

Alltså: Det finns ordentligt med mycket bra kallblod i Norge. Många pallplaceringar betyder ofta riktigt hög klass.

(Solakongen har 3-3-4 på 23 starter. Dessutom 2st 4:e-platser bara på de senaste fem starterna inför idag.)
Voltstart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td