Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-03-10, 06:37   #1
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

v4 Östersund 10/3


efter en första genomgång i lopparkivet

Avd 1 13 K.A Priol är bra, men 40 tillägg över 1640 är inte lätt.
känns som han kan bli tvingad att gå under 1.27 idag , vilket han aldrig
mäktat med tidigare.

5 Fuxsy går bort för mig. aldrig vunnit på kort distans på 9 försök. Ännu intressantare tycker jag är att Fuxsy aldrig lyckats vinna från tillägg på
26 försök. Samtliga 7 vinster har kommit när den startat 20 före eller på lika start- Alltså en häst som är klart bättre om den är med där framme direkt.

8 Hibokongen däremot har 6 av sina 7 vinster från tillägg. Återkommer efter ett par månaders vila dock men fär ett streck av mig.

1 Midsommarsnapsa har gått bra under liknande förutsättningar förr.Borde klara av att gå runt 1.28 iaf vilket innebär att tex 9 Ka Priol måste rekordsänka för att ta sig förbi. Mitt första val.

2 Balderina NO är klart svårbedömd då hon inte startat sen Juni i fjol. har dock vunnit flera gånger med dessa förutsättningar. Kan även hon gå 1.28
vid form. Svårbedömd men jag blir inte förvånad hon vinner. Kolla intervuer och skoinfo på denna.

Jag rankar nog 1-2-8-9-5

Avd 2

3 Omega CD är nog mest kapabel på startvolten. Är naturligt startsnabb, men har problem med travet. Rullade nästan över i galopp på upploppet
även vid vinsten.

2 Salong var bra vid debutvinsten och är även den startsnabb. Ove A gasar nog vad som gör och försöker nog svara favoriten.

4 Red är också startsnabb Spetsade från bricka 4 ganska lätt näst sist.

Känns troligt att minst en av dessa 3 felar bort sig i startrusningen.

Från Tillägg har vi:

9 Bourne Identity gick sig helt tom sist efter en överoptimistisk styrning.
Vinnaren i det loppet vann visserligen på 1.16.4. Känns ändå som att formen är lite vikande. Martin kör säkert upp i dödens ändå, tror inte den räcker men den kan hjälpa till att öppna upp loppet för de övriga på tillägg.

8 Space Cadet körs också ofta upp i dödens men är nog bättre med ett lopp på rulle. Avslutade vasst näst sist
efter sen lucka i ett lopp som vanns av en viss Esprit Boko. Tidigt streck fån mig

10 Classig Gentleman är jämn och bra. Bra som tvåa sist och gick i mål på spänstiga ben. Tidigt Streck.
har
Rankar nog 3-2-8-10-9-4 men har lite känsla för att 8 eller 10 kan få loppet.

Avd 3

9 Fender måste bli första häst efter sina insatser hittills på banan. Skor på eller negativa rapporter kan dock få mig att ändra mig då det trots allt var ett tag sen den startade. Hästen är så pass bra att tränaren kan ha någon större uppgift i sikte och kanske bara vill ha ett lopp i kroppen.
Kan också vara så att den är ytterligare förbättrad och vinner plättlätt.
svårbedömd.

13 Sort Gull var jättebra senast. Överlägsen senast via ledning runt om på nytt rekord. Har kollat Loppen innan också och tycker att hästen agerar jätteknepigt med hästar runt om sig. Tar bort den helt från det här läget.

Dagens Varning: 6 Heimly Lina . Norsk gäst som gick ett otroligt lopp senast. Jättegunga i starten och tappade ca 100 meter på det. kom tillbaka och blev 2a på 35,9 enligt programmet. Jag Klockade hästen till runt 1.32 sista 2000m. Det är ju inte ovanligt att dom norska sänker 1-2 sekunder till med pisk vilket skulle innebära 1.30 eller 1.31 på den här, då får dom det svårt från tillägg.

Jan-Olov Persson har även en trio anmäld, har inte fått grepp på dem än

rankar iaf 9 först och varnar för 6


Avd 4

13 Jeppas Olivia blir nog klar favorit. Varit Jättebra och kan bli svårslagen. första häst

4 Foaje kör sig säkert till ledningen och räknas på det. Tveksam om den räcker ändå.

9 Leonas Santo får bli min varning i det här loppet. Matchades hårt förra året, men visat kapacitet som räcker här. Kolla gärna in när hon sveper hela fältet över ett upplopp på dannero 9/8 förra året. Stor Kapacitet alltså men svårbedömd Form

rankar 13 först och varnar för 9

( Nu blev det ett lååååångt inlägg igen )
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Broddvar (+5), Major (+10), Voltstart (+10), oinkk (+5), asgaya3141 (+5), MattiasB75 (+10), doob (+25)

Senast redigerad av Basse den 2015-03-10 klockan 11:40.
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-10, 08:54   #2
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 224
Sharp$: 2269
Standard

" ( Nu blev det ett lååååångt inlägg igen ) "

Nödvändigt för denna fina information

Låter som lite avslag på streckfavoriterna förutom 13 Jeppas Olivia men den har väl lite långt fram ? Det är trots allt ett sto ...

Bästa skrällen låter som 1 Midsommarsnapsa i avd 1 klart bra avslutning senast efter ett stimulerande montékval innan. Ett måste streck, jag låser nog på den och Hibokongen.

"Bedövaren" måste ju vara i avd 4 nr 12 Prince Demi < 1% ! som ännu inte vunnit men gjort hyggligt bra lopp. Springspår nu och kan komma bra till ...
affe56 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-10, 08:58   #3
 
Voltstarts avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 2 413
Sharp$: 9633
Standard

Snyggt, Basse!

Nu väntar jag bara på SO:s V5-genomgång med spik på 4 Mr Concept i I:a.

Jag har ingenting tipsmässigt att bidra med till dagens lunch.
Vad gäller 2 Salong i II:a och 4 Foaje i IV:e, så har de samma mor: Donera.
Donera har också avkommorna Tambur, som vunnit V75*2 och än så länge ostartade Lobby!

(Varför de 2 övriga avkommorna heter i sammanhanget fantasilösa namnen Leverera och Quite A Turbo vet jag ej?)

Senast redigerad av Voltstart den 2015-03-10 klockan 08:59.
Voltstart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-10, 09:03   #4
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Voltstart Visa inlägg
Snyggt, Basse!

Nu väntar jag bara på SO:s V5-genomgång med spik på 4 Mr Concept i I:a.

Jag har ingenting tipsmässigt att bidra med till dagens lunch.
Vad gäller 2 Salong i II:a och 4 Foaje i IV:e, så har de samma mor: Donera.
Donera har också avkommorna Tambur, som vunnit V75*2 och än så länge ostartade Lobby!

(Varför de 2 övriga avkommorna heter i sammanhanget fantasilösa namnen Leverera och Quite A Turbo vet jag ej?)

Kuriosa

"Tränaren och uppfödaren Thule Jonsson från Röbäck berättade i vinnarcirceln att han fött upp både Tambur såväl som mamman, mormor och mormorsmor. Häftigt! Tambur är mycket trevligt avlad. Han är blodsmässigt en helamerikan och är efter Adams Hall och har Sugarcane Hanover som morfar. Han är alltså linjeavavlad på det kapacitetsfyllda Florida Pro/Arnie Almahurst i gamla klassiska farmorsfarslinjen och morfarslinjen."

Tror namnen anknyter till Adams Hall, tambur, foaje och salong
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Voltstart (+5)

Senast redigerad av Helge den 2015-03-10 klockan 09:10.
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-10, 09:13   #5
 
Voltstarts avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 2 413
Sharp$: 9633
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
De andra två har inte Adams Hall som pappa.
Det har inte Salong eller Lobby heller! Hästarna har gått bra överlag iallafall.
Det där med Hall har jag nog hört i någon intervju förr?
Voltstart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-10, 09:21   #6
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Voltstart Visa inlägg
Det har inte Salong eller Lobby heller! Hästarna har gått bra överlag iallafall.
Det där med Hall har jag nog hört i någon intervju förr?
Såg det, ändrade. Japp, det har både skrivits reportage och pratats om det, lite kul är det. http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle16329480.ab
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-10, 09:53   #7
 
capones avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Värmland
Inlägg: 2 391
Sharp$: 13249
Standard

chans spikar Bourne Identity
har vi någon bättre spik ????
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
capone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-10, 10:41   #8
 
Perreffss avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 50
Sharp$: 747
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av capone Visa inlägg
chans spikar Bourne Identity
har vi någon bättre spik ????
Fender
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
stoffolainen (+1)
Perreffs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-10, 10:45   #9
 
Reg.datum: jun 2013
Ort: Malmö
Inlägg: 1 498
Sharp$: 1794
Standard

15 Contador barfota runt om ffg. Bra platsspel
spalato är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-10, 10:49   #10
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 870
Sharp$: 101
Standard

För er som tror på Kenneth Olsson :

H2H

Midsommarsnapsa 4.70 K.A. Priol 1.15

på betsafe
Ante30 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-10, 10:52   #11
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 175
Sharp$: 1674
Standard

En offtopicfråga... Finns rondens "till start" eller liknande att hitta nånstans?

Mvh
mrgump är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-10, 10:56   #12
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Goa Jimmy Jonsson har en makalös seger% på sina få styrningar, idag kör han Harnsta Spiken.
Den skulle jag inte lämna utanför en kupong, 9%
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-10, 10:58   #13
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mrgump Visa inlägg
En offtopicfråga... Finns rondens "till start" eller liknande att hitta nånstans?

Mvh
Osäker på din fråga... Rondens "till start", är ju personliga NG hästar som var och en lägger in själv och inga andra kan ta del av dom.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mrgump (+10)
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-10, 11:05   #14
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 6
Sharp$: 101
Standard

Bara 8% av insatserna på Leonas Santo som inte mött sånt här klent motstånd sedan debuten.
Twofish är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-10, 11:27   #15
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Midsommarsnaps ville inte alls idag. stark prestation av vinnaren och 2an i mål. ok start för mig
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td