Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-03-29, 18:03   #391

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1402
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Kul att du skriver och berättar här.

Som statistikspelare av stora mått tycker jag att spelarkollektivet får ta på sig en liten dumstrut om man garderade brett och inte hade dig med. Tränare och kuskar som markant höjer sin segerprocent skall man se upp med i alla sammanhang. Bakom ligger ofta nya träningsmetoder, investeringar, kunskapsinhämtning och en massa arbete. (och vice versa, när segerprocenten dalar brukar det vara en eller flera faktorer som inte stämmer).
Men segerprocenten som enskilt mått utan att ta hänsyn till hur hårt spelade de vinnande ekipagen var säger väl ganska lite?
Gammal 2015-03-29, 18:53   #392

Majors avatar

Reg.datum: apr 2014
Sharp$: 437
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av OskarSvanberg Visa inlägg
Hej.

Tråkigt att du tycker att jag inte duger. Gör mig inte så mycket, men så pass att jag var tvungen att kolla statistiken.
På travsport.se kan man se mina 27 senaste starter inom rikstoton. Av de har jag vunnit 4, eller 14,8%.
I år har jag en % på 21 totalt och förra året 14.
Det är iaf helt ok för mig. Jag säger inte att jag är lika bra som Erik Örjan eller Björn, men ibland är det också av vikt att man känner hästen.
Mina ägare får själva bestämma om de vill ha andra kuskar, är dock få som vill, för några år sedan gav det bra resultat att sätta upp en världsartist, men inte på slutet. Erik A hade jag fin träffprocent med på V7 för några år sedan. Vinner mina hästar oftare med hyrkuskar gör jag så, det har dock inte givit önskvärd effekt på sista tiden. Är dock öppen för att prova mer, var mitt beslut att sätta upp örjan, ägaren ville att jag skulle köra.

Det lönar sig att vara påläst.

Mvh Oskar Svanberg

Jag tycker du var grym! efter att tagit del av TT:s underlag så visste jag att dina chanser att vinna var mer än goda, fick 25ggr på V samt 4.25 på plats hos bet365 det gav ett netto på 9K.
Du är välkommen på en kall klass III.
Gammal 2015-03-29, 19:14   #393

Manprinsens avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 2366
Standard

Citat:
Helt lugnt.
Var som jag skrev en ganska lätt smash att slå in, så jag var tvungen att svara. Jag är ingen världsartist även om jag jobbar på det.
Du är nog inte ensam om att säga så efter något lopp, vare sig jag vinner eller förlorar.
Dock ruggit kul med alla som kom fram till staketet och grattade, den glädjen känns bra i hjärtat.
Vore kul om du kunde fortsätta skriva här om du känner att du har tid över för det. För oss som spelar är det guld värt att få ta del av din syn på dina egna chanser samt även hur du tror om omgångarna i övrigt.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-29, 23:33   #394

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Men segerprocenten som enskilt mått utan att ta hänsyn till hur hårt spelade de vinnande ekipagen var säger väl ganska lite?
Naturligtvis får man kika på hur hårt spelade de är också, det är ju själva grunden i spelet. Det finns ett antal relativt små tränare i Sverige som ändå har modet och styrkan att kontinuerligt starta sina hästar på V75. Där finns det ofta också stort spelvärde eftersom spelarkåren glömmer bort dem. Oskar Svanberg startade t.ex. 12 hästar på V75 under förra året, tog två vinster till det sammanlagda vinnaroddset 185 för 10. Och jo, det är lång väntan på små duktiga tränares resultat ibland, men de levererar ofta det spelvärde som de stora välkända namnen inte orkar med.
Gammal 2015-03-30, 00:15   #395

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Naturligtvis får man kika på hur hårt spelade de är också, det är ju själva grunden i spelet. Det finns ett antal relativt små tränare i Sverige som ändå har modet och styrkan att kontinuerligt starta sina hästar på V75. Där finns det ofta också stort spelvärde eftersom spelarkåren glömmer bort dem. Oskar Svanberg startade t.ex. 12 hästar på V75 under förra året, tog två vinster till det sammanlagda vinnaroddset 185 för 10. Och jo, det är lång väntan på små duktiga tränares resultat ibland, men de levererar ofta det spelvärde som de stora välkända namnen inte orkar med.
Har de hög segerprocent på V75 och inte hör till toppnamnen kan man nästan räkna med redan där att de är spelvärda. De har inbyggda stora nackdelar som inte har med körkonst att göra, de har t ex inte samma respekt som toppkuskarna i loppen och blir gärna utsvarade eller utmanade om ledningen oavsett häst. Så att de inte är lika påpassade är helt på sin plats, däremot blir de underskattade i vissa fall.

Jag har också några kuskar jag drar mig väldigt för att strecka på V75, det finns så mycket information att gå igenom att det kan vara vettigt att ha sådana "käpphästar" som förenklar världen en aning, även om det självklart betyder att man åker på en torsk på det emellanåt som man kanske kunnat undvika. Personligen låter jag som exempel vanemässigt bli att strecka jänkarimporter i första starten oavsett förutsättningar, då de i de allra flesta fall blir hårt betrodda men sällan vinner. Men om man ska göra sitt jobb fullt ut som spelare måste man se varje lopp för sig och inte bara se till statistiken, för det är nya förutsättningar som gäller varje gång det kallas till start!

Men jag säger heja Svanberg och övriga kuskar (proffs som amatörer) som kör själv och inte överlåter hästarna åt toppnamnen! Det blir så mycket roligare sport att analysera för oss spelare och även roligare att se den stora glädjen när det är andra än de luttrade varjedags-vinnarna som intervjuas och defilerar efter segern! Hoppas de lättar lite på kraven för att köra på V75 så vi kan få lite mer bredd på kuskarna där. En liten tränare som fått fram en häst som duger på V75 är självklart värd att få ratta den själv när det är dags för den stora stunden!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-30, 00:53   #396

Indeeds avatar

Reg.datum: aug 2014
Sharp$: 425
Standard

Citat:
Hej.

Tråkigt att du tycker att jag inte duger. Gör mig inte så mycket, men så pass att jag var tvungen att kolla statistiken.
På travsport.se kan man se mina 27 senaste starter inom rikstoton. Av de har jag vunnit 4, eller 14,8%.
I år har jag en % på 21 totalt och förra året 14.
Det är iaf helt ok för mig. Jag säger inte att jag är lika bra som Erik Örjan eller Björn, men ibland är det också av vikt att man känner hästen.
Mina ägare får själva bestämma om de vill ha andra kuskar, är dock få som vill, för några år sedan gav det bra resultat att sätta upp en världsartist, men inte på slutet. Erik A hade jag fin träffprocent med på V7 för några år sedan. Vinner mina hästar oftare med hyrkuskar gör jag så, det har dock inte givit önskvärd effekt på sista tiden. Är dock öppen för att prova mer, var mitt beslut att sätta upp örjan, ägaren ville att jag skulle köra.

Det lönar sig att vara påläst.

Mvh Oskar Svanberg
Din insats gjorde min dag. I egenskap av lagkapten hade jag möjligheten att smyga in dig på kupongen som spelläggaren hade lagt ut.

Pratade om din kuse, min kamrat såg er som helt chanslösa medan jag själv ansåg Usain henna och Felicia VE var omgångens stora fynd.

Jävla skön känsla när ni sprang hem det! Tack!

Nu sket det sig ändå och blev bara sex rätt då spelläggaren Blandade rörde ihop det med redens hästar och spikade trinity i avd 5 och tog alla kusar i sista löpet.

Våran tanke var hela tiden rocket zet och alla kusar i femte.

Misstaget insågs för sent tyvärr och vi fick nöja oss med 6000kr istället för 800000kr +.

Av någon abnorm anledning blandade han ihop båda zethästarna och fick för sig att det var trinity som skulle gå bf runtom. tyvärr. påpekade det för honom för sent och då insåg han att det var rocket zet han (och jag) ville spika..

Jag hann inte stoppa honom :(

Senast redigerad av Indeed den 2015-03-30 klockan 01:02.
Indeed är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td