Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-04-04, 20:58   #31

AndyMarts avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 7099

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ni som tycker det är så otroligt lätta omgångar, varför skriver ni inte flerbongar och tjänar miljarder?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1), Tamuli (+5)
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-04, 21:01   #32

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 6492
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mijo14 Visa inlägg
Bra tänkt! Porthos Amok är en riktig vinstmaskin...

Haha avisst
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-04, 21:03   #33

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 6492
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg
Ni som tycker det är så otroligt lätta omgångar, varför skriver ni inte flerbongar och tjänar miljarder?

Jag tror att det ändå kam bli pengar imorrn, nån favvo bränner säkert. Men vilken ? Queer fish i sista , bf å optimistisk tränare, fräck chansspik, kanske 2.a 3.e ut ?
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-04, 21:03   #34

Manprinsens avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 2366
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg
Svår omgång om man ska köra flerbong till rimligt pris. Tycker det är 3 lopp som är enkla, men dom resterande 4 kräver sina streck och då blir det en rätt dyr flerbong.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-04, 21:34   #35

AndyMarts avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 7099

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Svår omgång om man ska köra flerbong till rimligt pris. Tycker det är 3 lopp som är enkla, men dom resterande 4 kräver sina streck och då blir det en rätt dyr flerbong.
Dock kan man spela flerbongar på olika sätt ju, exempelvis kan du köra en 400 raders x 2 istället för en 40 raders x 20, om man nu känner att det behövs hästar i resten av loppen.

Tycker du 3 lopp är lätta imorgon så varför inte spika i de tre loppen och sedan ta exempelvis 5x5x4x2/6x5x3x3 och lämna in systemet 2-3-4-5-6-100 gånger beroende på din spelkassa.

Ett lås man är nöjd med hittar man ofta i en omgång.

Mitt förslag på flerbong till imorgon;

2-3-10
1-4-9-10-11-12
6
3-4-6-7-9
8-12
8
1

180 r / 90 kr. Det kanske man lämnar in en 3-4 ggr imorgon, vi får se hur det blir.

Kan dock göra ändringar;

- Spika Månprinsen, ta med Diego/Hermes Laday istället.
- Spika Månprinsen lämna in systemet dubbelt så många gånger.

Senast redigerad av AndyMart den 2015-04-04 klockan 21:39.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-04, 22:34   #36

Reg.datum: jul 2014
Sharp$: 809
Standard

Ibland tycker jag spelare generaliserar lite väl mycket när det kommer till spelvärde på stora favoriter.

Ofta är megafavoriter underspelade om man tittar till vinnarodds / insatsfördelning jämfört med hur ofta de faktiskt vinner.

Som ett exempel har 329 av 409 favoriter med 1.20 i vinnarodds vunnit i lopp där prissumman varit >= 30.000 kr. Det innebär alltså att de vinner ~80% av gångerna medan vinnaroddset indikerar ~65-70%

Sen att det inte blir hög utdelning är en annan sak men det har inte så mycket att göra med faktiskt spelvärde.

Så Raffes förslag att spika de största favoriterna hade kanske inte varit fel om det fortfarande gick att spela V7. Nu får man i så fall hålla sig till flerbong

Senast redigerad av Crotalus den 2015-04-04 klockan 22:41.
Crotalus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-05, 01:08   #37

Reg.datum: mar 2013
Sharp$: 1716
Standard

Hej! Här kommer mitt debutinlägg efter en lång tid av enbart ”smygläsning”. Här följer min analys av omgången, som ser favoritbetonad ut på förhand.

V75-1:
Mellby Apollo känns som en sårbar favorit i mina ögon. Som jag läser loppet är det stor risk för dödens. Nato Dream är min spetsfavorit. Hästen har två lopp i kroppen, ska tävla barfota runt om och med helstängt huvudlag för första gången på mycket länge. Västerbo Highflyer var förbättrad med goggles senast och kan få loppet om det blir körning mellan 2,3. Tänkbart chanslås på 2-10.

V75-2:
Känns öppet. Favoriten Cab Hornline ska tävla barfota bak för första gången i år, men kan väl inte försvara innerspåret? Jag gillar Mellby Cheeky, men läget är iskallt. Crane ska tävla barfota runt om för första gången och känns intressant. Man In The Mirror har sett riktigt bra ut i årets två starter, dock tuffare emot denna gång. Även aktuellt med första barfota på jätteskrällen M.T. Jeopardy. Svårt, här streckar jag på.

V75-3:
Visst bör favoriten On Track Piraten ha vettig chans att leda från start till mål. Det blir optimal balans – barfota runt om, norskt och jänkarvagn. Jag är dock inte helt övertygad om att han tillåts glida till spets så enkelt som många verkar tro. Standout maxas i balansen direkt i årsdebuten, barfota runt om och helstängt. Melanders hästar brukar behöva lopp i kroppen innan de är segermogna, men han skulle kunna häxa i spetsstriden. Även om Standout inte vinner loppet så gynnas stallets andra häst, Porthos Amok om Piraten inte får styra och ställa i spets. Likaså B.B.S. Sugarlight.

V75-4:
Lärlingslopp och här kan det gå undan. Quick On The Draw brukar rusa iväg när hon går felfritt. Trivs bäst där framme och lär laddas. De tre mest betrodda känns som bästa hästarna, där Speed Hill gynnas mest om det blir körning mellan de två förhandsfavoriterna. Mystery Love och Gigantic River ska tävla barfota runt om vilket är plus. Helstängt och jänkarvagn på Super Zantos. Många streck!

V75-5:
Månprisen bör ha toppchans med lopp i kroppen. Är ändå den av de två stora singelstreckförslagen jag skulle kunna tänka mig att gardera, då det kan strula från tillägg. Art Kjarvald har siktats mot detta lopp och kommer säkerligen vara förbättrad gentemot senast. Monster Monsun ska tävla barfota runt om och med helstängt huvudlag. Men galopprisken är väl som vanligt överhängande. Torbjörn upp känns dock spännande. Även aktuellt med barfota runt om för Eldvin, vilket är stort plus. 2-4-8-9-11-13 (3?) vid gardering.

V75-6:
Jeppas Maxi i brons. Känns inte som det är så mycket att fundera på. Spik!

V75-7:
Ännu en favorit det låter bra på. Johan tror att han kan hålla spets med Jane’s Hugo. Barfota, helstängt och jänkarvagn igen. Finns dock några startsnabba utvändigt som skulle kunna ta sig förbi. Queer Fish med lopp i kroppen och på barfotabalans runt om för första gången känns given. Likaså Razor Kronos med urryckare samt Rufus S.F. med lite ändringar i huvudlaget. Caddie Hit streckas också och möjligen även ett par till.

Lycka till!
asgaya3141 (+10), elwiz (+10)

Senast redigerad av Oscar_ den 2015-04-05 klockan 01:09.
Oscar_ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-05, 04:57   #38

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8422

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Alla är långsamma ut i 2a, förutom meslon.
Men kör han verkligen därifrån ?
Blir inte förvånad om goopen håller spets.

Citat:
Ursprungligen postat av Oscar_ Visa inlägg
Hej! Här kommer mitt debutinlägg efter en lång tid av enbart ”smygläsning”. Här följer min analys av omgången, som ser favoritbetonad ut på förhand.

V75-1:
Mellby Apollo känns som en sårbar favorit i mina ögon. Som jag läser loppet är det stor risk för dödens. Nato Dream är min spetsfavorit. Hästen har två lopp i kroppen, ska tävla barfota runt om och med helstängt huvudlag för första gången på mycket länge. Västerbo Highflyer var förbättrad med goggles senast och kan få loppet om det blir körning mellan 2,3. Tänkbart chanslås på 2-10.

V75-2:
Känns öppet. Favoriten Cab Hornline ska tävla barfota bak för första gången i år, men kan väl inte försvara innerspåret? Jag gillar Mellby Cheeky, men läget är iskallt. Crane ska tävla barfota runt om för första gången och känns intressant. Man In The Mirror har sett riktigt bra ut i årets två starter, dock tuffare emot denna gång. Även aktuellt med första barfota på jätteskrällen M.T. Jeopardy. Svårt, här streckar jag på.

V75-3:
Visst bör favoriten On Track Piraten ha vettig chans att leda från start till mål. Det blir optimal balans – barfota runt om, norskt och jänkarvagn. Jag är dock inte helt övertygad om att han tillåts glida till spets så enkelt som många verkar tro. Standout maxas i balansen direkt i årsdebuten, barfota runt om och helstängt. Melanders hästar brukar behöva lopp i kroppen innan de är segermogna, men han skulle kunna häxa i spetsstriden. Även om Standout inte vinner loppet så gynnas stallets andra häst, Porthos Amok om Piraten inte får styra och ställa i spets. Likaså B.B.S. Sugarlight.

V75-4:
Lärlingslopp och här kan det gå undan. Quick On The Draw brukar rusa iväg när hon går felfritt. Trivs bäst där framme och lär laddas. De tre mest betrodda känns som bästa hästarna, där Speed Hill gynnas mest om det blir körning mellan de två förhandsfavoriterna. Mystery Love och Gigantic River ska tävla barfota runt om vilket är plus. Helstängt och jänkarvagn på Super Zantos. Många streck!

V75-5:
Månprisen bör ha toppchans med lopp i kroppen. Är ändå den av de två stora singelstreckförslagen jag skulle kunna tänka mig att gardera, då det kan strula från tillägg. Art Kjarvald har siktats mot detta lopp och kommer säkerligen vara förbättrad gentemot senast. Monster Monsun ska tävla barfota runt om och med helstängt huvudlag. Men galopprisken är väl som vanligt överhängande. Torbjörn upp känns dock spännande. Även aktuellt med barfota runt om för Eldvin, vilket är stort plus. 2-4-8-9-11-13 (3?) vid gardering.

V75-6:
Jeppas Maxi i brons. Känns inte som det är så mycket att fundera på. Spik!

V75-7:
Ännu en favorit det låter bra på. Johan tror att han kan hålla spets med Jane’s Hugo. Barfota, helstängt och jänkarvagn igen. Finns dock några startsnabba utvändigt som skulle kunna ta sig förbi. Queer Fish med lopp i kroppen och på barfotabalans runt om för första gången känns given. Likaså Razor Kronos med urryckare samt Rufus S.F. med lite ändringar i huvudlaget. Caddie Hit streckas också och möjligen även ett par till.

Lycka till!
Gammal 2015-04-05, 08:58   #39

evetons avatar

Sharp$: 4509
Standard

Jag förstår inte alls haussen kring Jane´s Hugo i sista avdelningen. En medelmåtta innan tränarbyte och efter det har han visserligen matchats bra mot enklare motstånd än detta. Aldrig vunnit över aktuell distans eller i lopp med prispengar över 50k. Att hästen är ett av flera streck kan jag köpa, men ni som spikar - vad har jag missat??? För mig ett 3-4:e streck efter Razor, Queer, Love Lini. Vill nästan få med Raymond före... Tycker att det är lite som med Arn Hammering, gör inte bort sig men är inte heller bättre än möjligen en platshäst i V75 sammanhang.

Har förmodligen helt fel, men jag kan inte se vad grunden till favoritskapet är?!?
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-05, 09:05   #40

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eveton Visa inlägg
Jag förstår inte alls haussen kring Jane´s Hugo i sista avdelningen. En medelmåtta innan tränarbyte och efter det har han visserligen matchats bra mot enklare motstånd än detta. Aldrig vunnit över aktuell distans eller i lopp med prispengar över 50k. Att hästen är ett av flera streck kan jag köpa, men ni som spikar - vad har jag missat??? För mig ett 3-4:e streck efter Razor, Queer, Love Lini. Vill nästan få med Raymond före... Tycker att det är lite som med Arn Hammering, gör inte bort sig men är inte heller bättre än möjligen en platshäst i V75 sammanhang.

Har förmodligen helt fel, men jag kan inte se vad grunden till favoritskapet är?!?

Postat det tidigare men du kanske missat? En intervju med Johan som lämnar "klart" gör en massa så klart

- "De andra får vara riktigt bra om de ska slå honom, säger Johan Untersteiner."

https://www.atg.se/dynamic_files/johanu.pdf
Migge (+3)
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-05, 09:13   #41

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8422

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:

Spets och slut är väl en bra grund.
Kolla hästen nu, inte historiskt.
Gammal 2015-04-05, 09:14   #42

evetons avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Postat det tidigare men du kanske missat? En intervju med Johan som lämnar "klart" gör en massa så klart

- "De andra får vara riktigt bra om de ska slå honom, säger Johan Untersteiner."

https://www.atg.se/dynamic_files/johanu.pdf
Nej, den har jag inte missat. Att tränare/kusk tror på sin häst är bra, men Sören Eriksson tror även han på sin häst. Witasp har sin bästa chans i omgången med Rufus... Inget ont om Johan, gillar honom, men hästen???
Gammal 2015-04-05, 09:18   #43

evetons avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Spets och slut är väl en bra grund.
Kolla hästen nu, inte historiskt.
Just den motiveringen "spets och slut" har en grabbarna i bolaget. Den räcker inte för mig, dock.
Ska klämma i mig lite frulle nu, sen bär det iväg till Romme. Jag ska i alla fall fälla två favoriter idag. Jane´s Hugo och OTP.
Gammal 2015-04-05, 09:21   #44

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Nej, den har jag inte missat. Att tränare/kusk tror på sin häst är bra, men Sören Eriksson tror även han på sin häst. Witasp har sin bästa chans i omgången med Rufus... Inget ont om Johan, gillar honom, men hästen???
Tro på sin häst är en sak men lämna "klart" som Johan gör en annan, inte ofta det sker och folk tar han på orden då.
Migge (+1)
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-05, 09:28   #45

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 915
Standard

Kallblod

Tar verkligen Månprinsen 20m på 4 Nordlirappen nu körspö sommarbalans o hela paketet? Blekkan kan köra kallblod eller finns det nån kallblodsexpert
som har svaret!!!!
Sulan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td