|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
V86 8/4
Ja vad tänker vi?!:
Spikar? Skrällar? 4 i första 👍 Lotus khan? Volstead? Just like an angel ? |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Första avdelningen verkar ju vara en straffspark för Windy Ways. Om nu inte My Golden är på gång igen...
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Kan tyvärr inte bjuda på någon kvällen före information denna vecka då det inte finns mycket att gå igenom. Travronden kommer först i morgon (och ingen e tidning finns dagen innan) och guiden först på torsdag (e tidningen i morgon em).
Men en rätt trist omgång. Speciellt loppen på Bergsåker. Avd 1 är ju förutom Redéns ett skräplopp och sen har dom slängt in ett lärlings och ungdomslopp dessutom från Bergsåker på V86 spelet. Men ska läsa på lite i morgon kväll i alla fall och kolla loppen. |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Windy Ways nu med skor? har gjort bort sig med den balansen tidigare.
Utility Bus är nog bara bäst. Spik !
|
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Banned
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 19213Robfri Expertrekar Stats: 72 - 87 - 1 ROI: 115.50% Vinstprocent: 45.28% |
Citat:
Nä bläddra & gå vidare, svårt nog med v86 ändå. |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Citat:
Utility Bus överspelad! När var den bra sist?? Jag låser på Elit Håleryd och Chip Dealer!
Twitter: @sharpsdoob Senast redigerad av doob den 2015-04-08 klockan 09:11. |
||
|
|
|
|
|
#8 |
|
Spikar Windy Ways & Kash's Cantab
Draget & skrällen ikväll Vegas & Conrads Elsa
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Jo jag tror också på windy men 80%? Skor läste jag igenom på atg då skoinfo är röd färg på skorna vilket gör att man blir fundersam, faller denna favorit faller även hela Sverige och en miljonvinst eller ensam vinnare kan ligga och lira på svenska folkets miss?. Ska man gardera varnar jag för bl.a nr 3 som fick gå ute tredjespår i ett halvvarv med bra fart i loppet man brukar säga att det tar 7 meter per kurva (kraft) som man förbrukat om det går fort just då, 3e spår = 21 meter. Har form och lite streckad. Samma gäller nr 5 som brukar hålla farten.
Senast redigerad av Klanke den 2015-04-08 klockan 09:31. |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8422Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
My golden har varit dålig i två år, men var kanonbra som 3åring.
Halsproblem har förstört karriären, men de verkar vara borta nu. För två starter sedan var hon kanonbra, 83% på ww köper jag inte om my golden är lika bra igen.
|
|
|
#11 |
|
"Skor läste jag igenom på atg då skoinfo är röd färg på skorna vilket gör att man blir fundersam"
Skoinfo med parenteser är väl enbart att skoinfo ej är anmält ännu? Och då är skor default så länge inget annat sagts. Senast redigerad av oinkk den 2015-04-08 klockan 09:38. |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Citat:
Det enda emot är galopp/sjukdom eller att ny kusk ställer till det! Är fruktansvärt sugen på att fälla den men känns omöjligt! |
||
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Citat:
![]() Ta lite mer kaffe! Daniels nya Delicious U.S ska enligt all förhandsinfo gå ¢¢. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hugotheboss (+5) |
||
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Sharp$: 8422Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Citat:
Då visar hon lite av den kapacitet hon visat tidigare.
|
|
|
|
#16 | |
|
Citat:
jo det är nog en arbets skada (ler)
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Helge (+3) |
||
|
|
|
|
|
#17 |
|
Tycker v86-2 ser ruggigt svår ut.
En som inte gjort bort sig är 0% 9 Polansky Bi. Slipper dödens nu och fart har den. v86-8 Har spelar kåren glömt Arby`s Amalia. Såg ju lysande ut innan loppet senast på v75. Blev lite för het då. God tur
|
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Någon som vet vad stig h säger om sina idag?
|
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Någon som vet varför hon blev struken sist hon skulle starta?
|
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
En hovspricka.
Champinj0nen (+1) |
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
Från Aftonbladets krönika
![]() Från hemsidan.
oinkk (+5) |
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Låter mest nöjd med Utter av de två han har i v 86 4, 1 a Johnny intressant!
Helge (+1) |
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Dagens skrikhäst från Melander, av de icke betrodda blir nog Warrawee Perseus (2% just nu), ffg ¢¢ och helstängt. "Jag har inte tänkt lägga mig invändigt".
|
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Jag börjar bli så jävla förbannad på dom här artiklarna på aftonbladet :
http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle20593938.ab Garpenlöv som nu råkat vinna en större summa får en fet artikel vart han utnämner Volstead till omgångens bästa spik...ett skämt är det
|
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Sänkt från 35 till 18 på Unibet, 15 ggr på Bet 365, frågan om det räcker. Hade varit mer intressant med proffskusk i vagnen!
|
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#28 | |
|
Citat:
– Warrawee Perseus (9) är en läcker häst som gör årsdebut, så tanken är väl att bara smyga med och köra lite till slut. Han kommer behöva loppet för att komma i form och vi vill därför ligga lite lågt angående chanserna, säger Marcus Schön hos Stefan Melander Expressen: 9. Warrawee Perseus M. Sch. 2% – Har sett fin ut i rutinjobben men kan behöva loppet. Det kan bli aktuellt att rycka skorna för första gången och det kan ju vara ett kul test. Eventuellt blir det helstängt huvudlag också, säger Marcus Schön. |
||
|
|
|
|
|
#29 |
|
Banned
|
Vilken häst är det spelarservice spikar som 1%?
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#31 | |
|
Citat:
Ja, jag såg det tidigare i morse och det låter lite annat i Guidens expressbrevs intervjuerna med körtaktiken. |
||
|
|
|
|
|
#32 | |
|
Citat:
Helge (+3) |
||
|
|
|
|
|
#33 |
|
81% på Windy Ways? Det måste vara årets största favorit samt att det nu är Linderoth som kör.
Jag köper att den har bra vinstchans men till den % så garderar iaf jag, och då i första hand med Västerbo Collect som är en minst lika bra häst.. |
|
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Citat:
Men visst, kommer Windy Ways smärtfritt till ledningen så borde hon vinna. |
||
|
|
|
|
|
#35 |
|
Man vill nog ändå inte bygga några V86 system på den som spik eller A häst. Marcus Schön har kört 30 lopp hittills i år utan att vinna och i fjor vann han 7 lopp på 210 styrningar. Men hade nog lagt 50-100 kr vinnare på en Melanderhäst som ska gå barfota runt om och med helstängt huvudlag ffg till 35 ggr pengarna om jag fått spela hos nätbolagen.
|
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Jag är mest konfunderad gällande lärlingsloppet. Ingen aning om vilken som kan vinna. Blunda och peka är nog bästa taktik för tillfället...
|
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Tror inte My Golden är bäst kapacitetsmässigt, dock mer rutin, dubbelt så många lopp. Windy Ways är som sagt Daniels nya Delicious U.S, så höga förhoppningar har han på detta fina sto. Svårt se någon i detta lopp slå henne, hon utvecklas för varje start, vad månne det bliva?!
|
|
|
|
|
|
|
#38 | |
|
Citat:
Han tycker ju inte att någon av hans andra hästar ens är i närheten av Delicious, vad jag vet. Just nu är inte Windy en bättre häst om båda är i form. Men efter lite mer utveckling kommer nog Redéns att bli bäst. Men självklart en mycket fin häst. |
||
|
|
|
|
|
#39 |
|
Dagens skrik måste annars vara Manne SE, just nu 5 % och nedspelad till 3 ggr och 3.75 hos Bet 365 och Unibet...
|
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#41 | |
|
Citat:
Jo, han har sagt det i en intervju på TT sedan tidigare Tror du jag hittar på?
Chiron (+10) |
||
|
|
|
|
|
#42 | |
|
Citat:
Men där ser man... Personligen tycker jag iaf att Delicious är ett unikum, så en till sådan häst kan bli svårt att få fram. Men man ska aldrig säga aldrig...
|
||
|
|
|
|
|
#43 | |
|
Citat:
Blev ju sent inbjuden och T-shirtar trycktes i ilfart. Jag fick en i brevlådan, glatt överraskad och lycklig. Daniel hade sparat min adress, sedan året innan ♥
Chiron (+3) Senast redigerad av Helge den 2015-04-08 klockan 15:36. |
||
|
|
|
|
|
#44 |
|
Någon som vet om Expekt lagt ner oddsen på travet?
|
|
|
|
|
|
|
#45 | |
|
Citat:
![]() Hoppas att en "elitkusk" kör hästen i sådana fall. Underlättar för hästen om kusken får med sig lite respekt i loppen.
|
||
|
|
|
|
|
#46 |
|
För er som ska gardera AVD2 tycker jag inte man ska glömma Mystic Illusion 5%. 2 lopp i kroppen. Gjorde ett bra lopp senast. och är anmäld Barfota runtom just nu.
|
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Jag tycker tjusningen är att Daniel kör själv sina hästar, även om han sitter där som ett parasoll, där bak på lille dynamitpaketet ♥ Hon är bara 1.47 hög, Daniel 1.92.
|
|
|
|
|
|
|
#48 | |
|
Citat:
Mycket större chans att vinna om en "elitkusk" kör hästen. Iaf min åsikt.
|
||
|
|
|
|
|
#49 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#52 | |
|
Citat:
Självklart slår proffs amatörer, men det blir för trist. Fram med fler amatörer som kör sina hästar även i de stora sammanhangen. |
||
|
|
|
|
|
#53 | |
|
Citat:
Kolla på tex Ingves, där snackar vi optimal kusk...Solvato gick ju som ett skott när Ingves satte sig bakom den senast till skillnad mot Veijo
|
||
|
|
|
|
|
#54 |
|
Jag menar inget om hans kapacitet. Som jag tidigare skrev får "elitkuskar" mer respekt med sig i loppen. Speciellt i pengastinna lopp.
|
|
|
|
|
|
|
#55 |
|
Får du spela trav på Expekt?
Jag känner ingen som får det. Även de som har förlorat mycket blir stoppade. |
|
|
|
|
|
|
#56 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#57 | |
|
Citat:
![]() Nog om det, måste plantera om massa frön, får bli några kalla till det. Två fina ston spikas Windy Ways och Arby's Amalia (minns när hon hade 9 raka och dominerade med Global Midnight, verkar hittat tillbaka till fornstora dagar och tydligen fin i lördagsjobbet, få gånger han varit så nöjd med henne)
Chiron (+1) |
||
|
|
|
|
|
#58 |
|
Ursäkta att jag skriver om kvällen och inte ev kuskar och inbjudna startande i slutet av maj!
Har liksom igår koncentrerat mig på DD loppen. DD-1. Man kan ha mycket synpunkter på Troels som kusk, men nu måste väl segern komma snart. Senast valde han fjärdespår inner - backade sig sist i sista kurvan - och spurtade mycket bra till tredjeplats. Gången innan blev han diskad för trängning som först över mållinjen. DD-2. Rigato årsdebuterade med ett äkta preparélopp. Såg fin ut. Vinner. Rak DD 6-5 till 15 ggr pengarna. Senast redigerad av mackpeter den 2015-04-08 klockan 16:40. |
|
|
|
|
|
|
#60 |
|
Jag tror stenhårt på 9 Artemis i Avd 8 DD-2.
I avd 2: Robin Hood Bi har superchans tror jag. Avd 7 DD-1: 1,6,8 är dem tre som sticker ut hos mig. Rebellion får ofta dåliga spår eller gör bort sig med bra spår, med flax en bra rygg utvändigt här så kan det gå. Tycker han går bäst i ryggar. Bara han inte blir körd till innerspår och blir låst där 3,4 invändigt. åsikter, synpunkter? bra som dåligt uppskattas Senast redigerad av Filmtokig den 2015-04-08 klockan 17:04. |
|
|
|
|
|
|
#61 |
|
Det enda rimliga är ju isf att de hittat ett rejält motbud till Mockingbird Face i 3:e avd. och spikar där, annars är det väldigt svårt att hitta någon 1%are som ens platsar på kupongen.
Men om någon vet så skriv gärna en rad
|
|
|
|
|
|
|
#62 |
|
Känns lite oseriöst om man säger sig spika en enprocentare idag. Men vad gör man inte för att skapa intresse och sälja tips?
|
|
|
|
|
|
|
#63 |
|
Singelprocentare, inte 1%are!
Arbys Armalia var 9% vid lunch. Stallskrik hos alla betaltjänster, landar väl på 20-25%. |
|
|
|
|
|
|
#64 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#65 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#66 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#67 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#68 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#69 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#70 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#71 | |
|
Citat:
Fel. SS singelprocentare och enda spik är Manne S.E. Den är även första rankade draget hos de andra. Arbys är heller inte spik hos TT eller Spelvärde, utan den har folk hittat själva, inte så svår funnen ![]() Undra om Walmann har fulanmält ¢¢ på Rigatoni eller inte, med skor är jag inte orolig för den. Senast redigerad av Helge den 2015-04-08 klockan 18:15. |
||
|
|
|
|
|
#72 | |
|
Banned
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 19213Robfri Expertrekar Stats: 72 - 87 - 1 ROI: 115.50% Vinstprocent: 45.28% |
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#73 |
|
Kash’s Cantab är en bra häst som har varit ute i Guldivisionen på V75 och även vunnit lopp där. Ikväll ställs den sjuåriga hingsten mot enklare motstånd än vanligt, i alla fall i mina ögon. För tre starter sedan vann han i Halmstad på 10,7 / 1640 m auto. I den startenslog han bland annat Västerboonthenews, Riff Kronos och Oasis Bi. I kvällens lopp finns inga motståndare av denna kaliber. Dessutom gjorde han ett bra lopp senast då han var ute i Gulddivisionens final över 2140 meter auto och där slutade han på en fjärdeplats från ett bakspår bakom en överlägsen Digital Ink. Formen sitter där och jag tänker mig att Adielsson hittar till spets direkt och sedan är loppet över. Spets och slut!
Jag slänger in 4 / 5 units på Kash's Cantab och han är även den bästa spiken i omgången enligt mig! 52 % just nu. |
|
|
|
|
|
|
#74 |
|
Tarzan drar bakskorna på Aileron, får den felfritt och vinner.
|
|
|
|
|
|
|
#75 | |
|
Citat:
Fredrik widman rak Patrik Fernlund rak och du har den rak har ni samma info
|
||
|
|
|
|
|
#76 |
|
Ska Walmann skylla på stalltjejerna idag igen som senast på V75?
Både Rigatoni (sagt troligen skor) och Mystic Illusion (sagt skor runt om) anmälda ¢¢. |
|
|
|
|
|
|
#77 |
Nop Barfota runt om |
|
|
|
|
|
|
#78 | |
|
Citat:
DD-1. Storfavoriten 2 Utility Bus måste visa resultat innan jag tror på den. Som jag tidigare redovisat är det dags för 6 Chip Dealer att vinna trots Troels i sulkyn. DD-2. 3 Arby's Amalia bfro liksom senast, då hon blev trea utan att imponera på mig. 4 Rub It Out går med skor. Hon är ibland hetsig och därmed svår att förutsäga. Bra kapacitet - men inte särskilt bra senast med Torbjörn - nu Erik. Om Walmann vill vinner 5 Rigatoni plättlätt här bfro. 9 Artemis inget att skriva hem till mamma om efter näst senaste loppet på Eskilstuna. Senast bra tid mot dåligt motstånd. Hur jag än vänder och vrider mig blir det rak DD 6-5. Vad oddset än blir.
|
||
|
|
|
|
|
#80 |
|
Ja, samma som han alltid anmäler och sen ändrar sent. Sist på V75 skyllde han på sina stalltjejer, att de gjort fel. Idag en annan förklaring men den vågar jag inte skriva ut här. usch
Hoppas de går så nu idag iaf, får hjärnblödning på karl annars. |
|
|
|
|
|
|
#81 |
|
så dom ska gå med skor?
|
|
|
|
|
|
|
#82 |
|
Andra raka till Tarzan. Bra chanser även med Volstead och Nose Gear.
|
|
|
|
|
|
|
#83 |
|
Den som kunde svara 100% på det får nobelpriset.
heddari (+1) |
|
|
|
|
|
|
#84 |
|
Ska hästarna ha skor idag eller inte? Ska ringa o fråga lojala Stefan M och Robert B!
|
|
|
|
|
|
|
#85 |
|
Vilken kanal sänds travet på ikväll ?
|
|
|
|
|
|
|
#86 |
|
Börjar 21.00 på TV12. Men kl 20.00 på TV4 Sport.
Senast redigerad av Filmtokig den 2015-04-08 klockan 18:58. |
|
|
|
|
|
|
#87 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#88 |
|
De är anmälda barfota runt om och går med största sannolikhet också så. Fin bana på Valla.
Filmtokig (+5) |
|
|
|
|
|
|
#89 |
|
Någon som har något intressant gällande lärlingsloppet? Är helt lost...
|
|
|
|
|
|
|
#90 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#91 |
Barfota
Barfota och sten klar om inte Örjan sover
|
|
|
|
|
|
|
#92 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#93 |
|
Går inte lita på karl, han har precis sagt "Jag är tvungen att anmäla barfota, just nu vet jag inte hur det blir"
Kör på min Arbys och gissar och hoppas Rigatoni får skorna på. Sin andra gav han 20/20 poäng till, att vinna idag och ¢¢ på Ströget under kvällen. Som sagt går inte lita på, bara svammel. |
|
|
|
|
|
|
#94 | |
|
Citat:
11-Glen Leven galopperar mest, men om den travar och det blir tempo kan den vara ett roligt streck. 7-Vegas barfota och jänkarvagn läste jag någonstans. Intressant... Jag helgarderar förmodligen. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Chiron (+2) |
||
|
|
|
|
|
#95 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#96 | |
|
Citat:
Favoriten lär nog spetsa, men i dessa lopp får kuskarna inte bestämma i ledningen för det mesta. Är ju lång distans... |
||
|
|
|
|
|
#97 | |
|
Citat:
Detta just nu i färsk intervju från Spelvärde. ![]() Så vi kan omöjligt veta, när inte ens han verkar vilja veta. Hatten tar en sväng om Walmann om detta, på Twitter nu. |
||
|
|
|
|
|
#99 | |
|
Citat:
Konstiga väderförhållanden är självklart ett undantag... |
||
|
|
|
|
|
#100 |
|
Lärlingsloppet:
2 Tycko Star är också snabb ut och kan kanske utmana 1:an på ledningen 4. Agobra miss charm spurtade som en skållad råtta till vinst över aktuell distans för 2 starter sedan. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Chiron (+10) |
|
|
|
|
|
|
#101 | |
|
Citat:
Nej inte spik det sa jag inte. Men alla skriker om den. |
||
|
|
|
|
|
#102 | |
|
Citat:
Jag helgarderar, som sagt. Känns inte jättelångt borta med en rolig skräll här. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Chiron (+1) |
||
|
|
|
|
|
#103 |
|
Agobra verkar faktiskt lite intressant nu när du nämner den. Är ju van vid distansen och en duktig kusk...
|
|
|
|
|
|
|
#104 |
|
Vi får nog nästan hoppas att det skräller i lärlingsloppet. Finns ju ett par starka favoriter idag...
|
|
|
|
|
|
|
#105 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#106 |
|
Denna kanske man inte heller ska glömma i lärlingsloppet ?
9 Spitcam Jubb (Peter M Andersson) är formen jättebra på. Har tagit det där loppet på ett bra sätt. Jag sätter 4,5 plus på honom. Vi möter inga värstinghästar. En av tre, fyra som gör upp, säger Micael Broberg. |
|
|
|
|
|
|
#107 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#108 |
|
Utility Bus barfota runt om just nu - senast 2011!
|
|
|
|
|
|
|
#109 |
|
Melander ligger lite väl lågt ang. Volstead...
|
|
|
|
|
|
|
#110 |
Erik x 2
Såg Devs Darlings senaste lopp från spår 11. Tre i bredd i mål o hon kom trea.
Enklare nu.. Och Kash's Cantab ska väl ta det i sjätte... |
|
|
|
|
|
|
#111 |
|
Då vinner den väl med hundra
Chiron (+2) |
|
|
|
|
|
|
#112 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#113 |
|
Har fått den klar från 2 av varandra oberoende kanaler, men vad det innebär har jag ingen aning om. Fick höra att den skulle bfro
Nu nerspelad till favorit Som sagt ingen känsla för mina "kontakter" , men Jag måste ju ha med den
spikpaddy (+3) |
|
|
|
|
|
|
#114 |
|
Dagens spikar blir Volstead och Mockingbird Face.
|
|
|
|
|
|
|
#115 |
|
Mockingbird Face måste vara dagens, månadens, årets mest överskattade.
|
|
|
|
|
|
|
#116 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#117 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#118 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#119 |
|
Kan vi göra. Vad gäller vadet, den som vinner eller den som är först i mål?
Filmtokig (+100) |
|
|
|
|
|
|
#120 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#121 |
|
12 Pigtails 200vp nu.
Bra spurt sist, sitter den lirar man "gratis" i kväll
|
|
|
|
|
|
|
#122 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#123 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#124 | |
|
Citat:
Chiron (+3) |
||
|
|
|
|
|
#125 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#126 |
|
Lalle Söderberg har väl ryckt skor på allt senaste veckorna men kan inte komma på någon där det lyckats. Däremot många galopper.
Chiron (+1) |
|
|
|
|
|
|
#127 |
|
Synd att My Golden hoppade bort sig.
|
|
|
|
|
|
|
#128 |
|
Blev ju inte ens nåt lopp när både My Golden och Bonnies Maggie hoppade.....
Men alltid trevligt att ha en spik inne även om det blev ett ointressant lopp |
|
|
|
|
|
|
#129 |
|
Ett bra tvilling tips från enkla mig, en billig peng är den ändå värd.
Hästar: 2, 4 U-hästar: 6 Robin Hood Bi |
|
|
|
|
|
|
#130 |
|
Nu vinner Volstead garanterat...får bestämma i 40 tempo där framme och Garpenlöv sätter sin spik
|
|
|
|
|
|
|
#131 |
|
Härlig årsdebut och första spiken inne.
|
|
|
|
|
|
|
#132 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#133 |
|
Nu luktar det JACKPOT med två gigantiska favoriter som inlett.
|
|
|
|
|
|
|
#134 |
|
Någon med bättre travöga än mig. Vad hände med Robin Hood? Han forsade ju fram och sen tog kusken ner? Var det nära galopp eller? Utan den incidenten hade den krossat enligt mig. Den kom ju tillbaka och spurtade bra och allt.
Men så tänker ju dem flesta
|
|
|
|
|
|
|
#136 |
|
11,4 i årsdebuten för Volstead. Den hästen kan få ett grymt år!
|
|
|
|
|
|
|
#137 | |
|
Melander i ett nötksal. Han var positiv till Nose Gear som jag valde att spika så den kommer väl sist nu då
|
|
|
|
|
#138 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#139 |
|
Fan också, fick lite Ssimb Ruby feeling när Dalborg kom smygandes med Dream Derby.
Den hade smakat fågel |
|
|
|
|
|
|
#140 |
|
3,40 på Walmanns barfotahäst (12,50 hos UB) så där slapp man bränna pengar på v spel i alla fall. Har inte spelat V86. Har faktiskt aldrig gjort det ännu.
|
|
|
|
|
|
|
#142 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#143 |
|
HELVETE!!!
Ursäkta uttrycket...Måtte INTE Marcus Schön vinna i avd.4.Har tänkt mig 3,6,9 i detta lopp men ett öga på Barcelona gjorde att det blev 3,6,7.Hoppas i alla fall att Takter överraskar med Stig H.´s andra häst då distansen är sämre för den som Erik kör. |
|
|
|
|
|
|
#144 |
|
Där håller jag med dig, det är Volstead absolut! Men jag tycker Robin Hood är relativt underskattad och tror den hade vunnit detta lopp, utan incideten som hände som ja inte kan förklara/beskriva till 100%.
|
|
|
|
|
|
|
#145 |
|
Mitt jävla internet la ner i sista sväng, men ser ut på era kommentarer som Volstead vann?
heddari (+1) |
|
|
|
|
|
|
#146 | |
|
Citat:
JAG är rätt säker på att utan detta hade Robin Hood vunnit. Även fast favoriten gjorde det grymt bra. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+5) |
||
|
|
|
|
|
#147 |
|
Ja, gjorde ett grymt lopp. Blev utsvarade av trean i en 08-öppning. Gick ner i rygg en bit, ut igen och stack ifrån dem.
Basse (+5) |
|
|
|
|
|
|
#148 |
|
Grattis Shooter. Du hade rätt.
Shooter (+10) |
|
|
|
|
|
|
#149 |
|
Vilken pissomgång spelmässigt. Norrlandsloppen är ju lika ojämna som grusvägarna där uppe.
|
|
|
|
|
|
|
#150 |
|
Jaha då var det jackpott dags igen......................
|
|
|
|
|
|
|
#152 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#153 |
|
Så er mine 3 spiker inde
nu må der gerne ske lidt sjovt
|
|
|
|
|
|
|
#154 | |
|
Citat:
Nu kommer många hata, garva och hålla på. Men istället för det, se omständigheter, möjligheter o.s.v i historian. Detta är inget jag hittar på. En dag är Daniel Redén Sveriges totalt överlägset bästa travtränare. Enkelt! |
||
|
|
|
|
|
#155 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#156 |
|
"Slutat" spela trav för ett tag men måste prova en 500-krona på Bon Frecia!
|
|
|
|
#157 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#158 |
|
Ja, jo, jag avvaktar odds (atg) hamnar den kring 9-10 provar jag. CARPE DIEM!
|
|
|
|
|
#159 | |
|
Citat:
Har inte haft något vidare resultat, och inte förbättrat någon han fått in. Följer du verkligen travsporten ?
|
|
|
|
#160 |
|
Då var spikarna och U-förutsättningarna inne. Nu behövs någon lite roligare häst. 5 eller 9 tack!
Senast redigerad av Shooter den 2015-04-08 klockan 21:19. |
|
|
|
|
|
|
#161 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#162 |
|
Som sagt galopplysten, Vegas...
|
|
|
|
|
|
|
#163 |
|
När blir Åby Berghs hemmabana?
|
|
|
|
|
|
|
#164 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#165 |
|
Synd att inte nian var bättre. Fick perfekt lopp och man trodde på chans på förhand, men den dög inte.
|
|
|
|
|
|
|
#166 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#167 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#168 |
|
Intressant att se Beer Summit nu.
|
|
|
|
|
|
|
#169 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#170 |
|
Då kunde han ju ha fått rätt den här gången tycker jag.
Chiron (+2) |
|
|
|
|
|
|
#171 |
|
Tänk om Friction vinner nu?
Nepp
Senast redigerad av Chiron den 2015-04-08 klockan 21:34. |
|
|
|
|
|
|
#173 |
|
Snacka om att ligga raklång # Erik
Men jäklar vad tight det blev |
|
|
|
|
|
|
#174 |
|
Som jag sagt så många gånger, jag vill se vad Redén hade uträttat utan en miljardär i ryggen. Han är inte i närheten av dom bästa tränarna i Sverige, kanske topp 10 men finns många bättre.
Chiron (+10) |
|
|
|
|
|
|
#175 | |
|
Citat:
OCH när jag säger bäst, menar ja inte bara vinster, ja tycker Danne är jävligt ärligt i balans interjuver, form o.s.v. han har en hemsida där man kan läsa vad han tror på hans chanser inför VARJE START HANS HÄSTAR GÖR VARJE DAG Paketet han leverar, är ingen i närheten av. sen kommer hans nästar mer o mer för varje år! Senast redigerad av Filmtokig den 2015-04-08 klockan 21:38. |
||
|
|
|
|
|
#176 |
|
Erik fintade bort Uffe fullständigt, så han fastnade invändigt. Snygg styrning får man säga.
|
|
|
|
|
|
|
#177 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#179 |
|
Kan väl ta tre snabba då Bergh, Nurmos, Stenströmmer.
Tamuli (+10) |
|
|
|
|
|
|
#181 |
|
Det är extremt många i Sverige som hade uträttat lika bra eller bättre med Redéns förutsättningar, inte så att han på något sätt trollar fram stjärnor utan han får ruskiga hästar att jobba med från början.
Chiron (+5) |
|
|
|
|
|
|
#182 |
|
PU
Stig H Wahlman?
|
|
|
|
#183 |
|
Det blir högst troligt dubbeljackpot för hur ska 7orna kunna ge något utan jätteskrällar i dd loppen med en sådan här favoritparad ?
|
|
|
|
|
|
|
#184 |
|
Känns ju som att Utility Bus ska vinna detta...
|
|
|
|
|
|
|
#185 |
|
Ni får vänta ett lopp till för ett värde över 100:-
|
|
|
|
|
|
|
#186 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#187 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#188 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#189 |
|
Bergh om något är väl framtiden. Hans utveckling är ju fantastisk...
|
|
|
|
|
|
|
#190 |
|
Är mer än nöjd om jag får 10ggr på DD Komb 6-5 för att rädda dagen
|
|
|
|
|
#191 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#192 | |
|
Citat:
PS: Han är snart etta. Hur mycket vinner hans hästar på V7 iår bara? |
||
|
|
|
|
|
#193 |
|
Svante Båth någon?
|
|
|
|
|
|
|
#194 |
|
BRA TROELS !!!
|
|
|
|
#195 |
|
Resolut och bra kört av Troels från start, sen var loppet över
|
|
|
|
|
|
|
#196 | |
|
Citat:
mackpeter (+3) |
||
|
|
|
|
|
#197 |
|
Ett U till inne. Har 3,4 och 5 i sista för tre åttor. Bäst är om Rub It Out vinner, då sitter även raka dubbeln.
|
|
|
|
|
|
|
#198 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#199 | |
|
Citat:
Men det är lättare att skita när röven är full.
|
|
|
|
#200 | |
|
Citat:
Örjan löser detta får vi hoppas
|
|
|
|
#202 |
|
Haha, fy fan vilken äckelparad av favoriter. Spelade för 144kr och nu får man knappt igen insatsen på 8 rätt
Chiron (+1) |
|
|
|
|
|
|
#203 |
|
Min DD ger 233 för tian. Vore fint.
Major (+1) |
|
|
|
|
|
|
#204 |
|
Tar en punk öl inför sista, och njuter när Örjan vinner
|
|
|
|
#205 |
|
Kul att man snackar om "förutsättningar"... Vad anser folk förutsättningar egentligen är som en Travtränare? Pengar på banken?
Blind människa isåfall. som man sagt hela dagen, armetis |
|
|
|
|
|
|
#206 |
|
3 eller 10 för en kaffepaus då 8-3 sket sig.
|
|
|
|
|
|
|
#207 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#208 |
|
Välstammade hästar, som redan visat sitt kunnande är t.ex. rätt bra.
Köp Messi till ditt fotbollslag så får du se om det går bättre.
|
|
|
#209 |
|
Nu vet vi iaf vem som är Sveriges sämsta kusk. T Jansson.
|
|
|
|
|
|
|
#210 |
|
Hehe, ja, den hade man inte räknat med alls, men snygg styrning av Oskar
|
|
|
|
|
|
|
#212 |
|
Givetvis skulle man torska i sista även om det inte gav några pengar
![]() Trodde Örjan var klar men icke... |
|
|
|
|
|
|
#213 |
|
Härligt. Då fick nog inte spelbolaget behålla 7 rättspengarna i alla fall och lite mer tillbaka till spelarna.
|
|
|
|
|
|
|
#214 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#215 | |
|
Citat:
Ditt argument måste varit det sämsta jag läst på tio år. Du menar att om Marta och Messi knullar och du köper deras barn blir det en bra fotbolls spelare??!?!?!?!? Nä, det blir man när man är äldre, när man vet vad man vill. Det har travsporten också bevisat. Jesus. Vilken kalle anka kommentar. Men din kommentar var bra, det bevisar att folk går på historia och inte framtid. Tack för beviset! Senast redigerad av Filmtokig den 2015-04-08 klockan 21:58. |
||
|
|
|
|
|
#216 |
|
Vad i helvete hände med Amalia!?
|
|
|
|
|
|
|
#217 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#218 |
|
Rigatoni är ännu inte bra nog att vinna från dödens. Men bra ändå.
|
|
|
|
|
|
|
#219 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#220 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#221 |
|
Får man några sharps om man säger följande "det var bättre förr?"
|
|
|
|
|
#222 |
|
Om jag räknar rätt så backar jag en hundring på V86:an. Har ändå lirat in lite pengar på dagen, så det kan jag leva med.
|
|
|
|
|
|
|
#223 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#224 |
|
Nej där är en annan som borde ta pension. Måste faktiskt säga att jag respekterar Stig-H som hade vett nog att sluta i tid.
Ska bli intressant att se hur länge Torbjörn får första tjing på Jeppas Maxi t.ex Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
tomtom2 (+3) |
|
|
|
|
|
|
#225 |
|
Det visar bara att Stig H var väldigt klok som slutade köra i tid och lät yngre förmågor ta över styrningarna. Varför Gooparna inte låter sina lärlingar köra i större utsträckning är obegripligt, måste väl va många gånger bättre än att skicka upp en 70-åring.....
|
|
|
|
|
|
|
#226 |
|
Går inte att jämföra Stig H. Han hade ju något att "falla tillbaka på" - tränarverksamhet...
|
|
|
|
|
|
|
#227 |
|
Men ändå relativt kul att folk snackar om pengar och bra gener, som bara mamma o pappa.
Foppas miljonköp som Bergh träna. bevisar ju att ni snackar i nattmössan. pengar och avel har noll betydelse. |
|
|
|
|
|
|
#228 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#229 | |
|
Citat:
Jorma nordens segerrikaste kusk genom tiderna, och Jansson har väl dragit hem en och annan miljon genom åren? |
||
|
|
|
|
|
#230 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#231 | |
|
Citat:
Bli expertkommentator? Jorma? I think not...
|
||
|
|
|
|
|
#232 | |
|
Citat:
![]() Sparka ut flicksnärtorna och in med "pra-hest-Jorma"
Chiron (+5) |
||
|
|
|
|
|
#233 | |
|
Ja, det menar jag absolut.
Det är enormt tydligt inom travet vilka gener som är framgångsrika, och i de flesta andra sporter har toppidrottsmän elitidrottare till föräldrar. Bland de som förstår något lär du inte hitta någon som håller med dig. Citat:
|
|
|
|
#234 | |
|
Citat:
|
|
|
|
|
#235 |
|
Jag är helt övertygad om att du har rätt, ibland bedrar snålheten visheten som bekant.......
Chiron (+3) |
|
|
|
|
|
|
#236 | |
|
Citat:
vi såg hur det gick, jag ser många hästar som kostar under hundra, som gör grymt på V7 vecka efter vecka. vi tänker olika! |
||
|
|
|
|
|
#237 | |
|
Citat:
Usain Bolt - Jamaica Pga av slavhandel har de exceptionella gener, en av anledningarna till att så många sprinters är så bra från dessa områden. |
||
|
|
|
|
|
#238 | |
|
Citat:
|
|
|
|
|
#239 | |
|
Citat:
|
|
|
|
|
#240 | |
|
Citat:
Men avelsstatistiken är tydlig, främst när det gäller hingstar. Vissa är i topp år efter år när det gäller insprunget / avkomma. Sedan krävs det mycket kunskap om blodslinjer för att välja rätt hingst till ett sto för att det ska bli så bra som möjligt.
|
|
|
|
#241 |
|
På tal om kuskar. Daniel Olsson är väl varken ung eller gammal men han verkar köra allt mindre. Om det beror på färre styrningar eller att det är mer lönsamt att vara tipsexpert i atg live vet jag inte men där sitter han ju nu i alla fall flera gånger i veckan.
Ser att han kört 73 lopp i år bara på 3,5 månad och kört in 472 tkr. Med 5-10 procents provision räcker det ju inte långt för att försörja sig som catchdriver i alla fall. 2011 körde han 1200 lopp och körde in nästan 9 mkr sedan har det minskat år för år, men 2015 ser det verkligen ut som han minskat körningarna dramatiskt. |
|
|
|
|
|
|
#242 |
|
Det är ju uppenbart att det är så. Går ju inte köra lopp och kommentera samtidigt. Om det är mer lönsamt vet jag inte men det är garanterat mindre slitsamt för kroppen å knoppen
|
|
|
|
|
|
|
#243 |
|
Han blir inte långlivad, sedan har han inga kunder kvar.
|
|
|
#244 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|