|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#76 |
|
Varför spikade jag inte i tredje och hade 3 i fjärde, en fråga så här på kvällskvisten. Pengar tillbaka på venivici via vinnarspel tröstar bara lite.
Registrerat spel Datum: Torsdag 2015-04-09 Bana: Åby Spelform: V64, omg. 68 V6 - endast vinst vid 6 rätt Avd Ordinarie hästar 1 1, 2, 5 2 2, 4, 7, 9 3 2, 3, 5 4 4 Tulle Toulouse* 5 4, 8 6 3, 4, 7, 12 Vadet gäller startnummer 288 rader x 1 x 1,00 kr Totalt: 288,00 kr Kvittonummer: 2340 8110 6293 9105 Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Chiron (+5) |
|
|
|
|
|
|
#77 |
|
Du var ute efter miljonerna...
|
|
|
|
|
|
|
#78 |
|
Ett litet plåster på såren...
Registrerat spel Datum: Torsdag 2015-04-09 Bana: Åby Spelform: Dagens Dubbel, omg. 197 Avd Ordinarie hästar 1 4 Leader Tom 2 1, 2, 4 Vadet gäller startnummer 3 x 10,00 kr Totalt: 30,00 kr Kvittonummer: 4F8A 6F14 48D1 1305 Utbetalt: 438,00 kr Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Chiron (+2) |
|
|
|
|
|
|
#79 |
|
Det är som jag alltid brukar säga, såna där segrar kan massor av hästar ta om de har en riktigt bra dag på sommarbana. Ofta är det inte ens medvetet utan hästen blir het och rusar som man såg nu. Bara att låta dem löpa på, att ta i dem suger kraft. Har de knallform länsar de undan, om de inte pallar så blir det soppatorsk och gänget går ikapp. Taktiskt är det en enorm fördel att köra sådär, medan de andra lurpassar på varandra så löper ledarhästen på fritt och ledigt.
Sen kan man fundera på hur det kan sätta sig på hästens psyke att tömmas sådär, men jag tror inte det är så farligt för de flesta hästar. Om jag blir hästägare någon gång ska jag i alla fall ge stallorder om såna där löpningar när förutsättningarna är de rätta och jag har en häst som passar för det!
|
|
|
|
#80 | |
|
Citat:
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Chiron (+1) |
||
|
|
|
|
|
#81 |
|
Beror väl mycket på hur hästen är tränad. Kolgjini bygger ju t.ex. upp sina hästar för sådana upplägg. Med lagom återhämtningstid går det nog bra...
|
|
|
|
|
|
|
#82 |
|
Nja han bygger ju knappast upp dem på att de ska tokrusa i spets medans han drar allt som går för att stoppa. Men jag förstår vad du menar hans filosofi är ju bla att hästarna ska gå i spets.
Chiron (+10) |
|
|
|
|
|
|
#83 |
|
Var lite otydlig. Med upplägg menade jag att de är tränade för att klara av "maxlopp" oavsett när de startar i princip. Inte bara tokrusningar...
|
|
|
|
|
|
|
#84 | |
|
Citat:
![]() ![]() ![]()
Stekel (+25) |
||
|
|
|
|
|
#85 |
|
183 gånger på dubbeln kontra 44 på ATG, visar bara hur överlägsna fasta oddsen är, synd bara att limiteringar existerar.
|
|
|
|
|
|
|
#86 | |
|
Citat:
Klockan 20.15 fast det det lyste dubbel rött i startlistan, har en känsla av att Carlos Söderström styrningar i framtiden ge lägre fasta odds.
|
|
|
|
|