Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-04-10, 22:26   #1

Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 4665
Standard

Trav Expekt

Någon som vet varför inte Expekt har trav för tillfället?

Berätta gärna även om det finns andra bolag som har börjat med trav eller har tankar på det, och jag känner till att Unibet, Nordicbet, Racebets och Bet365 har.

Skulle varit jävligt kul om ett bolag som Pinnacle Sports startade upp. Gemensam aktion kunde kanske varit något?
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-10, 22:36   #2

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61674
Standard

Trist. När Ladbrokes la ner travet sa dom att marknaden var för liten. Dom hade då fasta vinnarodds till både huvudbanan och saxbanan och det var rena guldgruvan. Hann aldrig ens bli avstängd där innan dom la ner. Expekt har haft travodds i massor av år så trist om dom också slutat med det. Unibet och B365 är väl i så fall dom enda som finns kvar med odds och det är väl då dom som atg menar har tagit en stor del av marknaden (trots att inga som vinner något där frekvent får spela hos dom).
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-10, 22:39   #3

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Funderade på exakt samma sak nu ikväll! De har väl dömt det som lönsamt att avveckla antar jag. Marknaden är väl inte jättestor och det krävs en del av dem för att hänga med och korrigera odds efter info som framkommer osv.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-10, 22:41   #4

Reg.datum: mar 2015
Sharp$: 6031

Filmtokig
Stats: 3 - 2 - 0
ROI: 197.10%
Vinstprocent: 60.00%

Standard

Personligen älskar jag betsafe, dem har dock bara h2h. Men man kan köra det i en femling t.e.x. i fem lopp, är väldigt relativt enkelt om du kan trav relativt bra
Filmtokig är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-10, 22:42   #5

Migges avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 1
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lobo Visa inlägg
Någon som vet varför inte Expekt har trav för tillfället?

Berätta gärna även om det finns andra bolag som har börjat med trav eller har tankar på det, och jag känner till att Unibet, Nordicbet, Racebets och Bet365 har.

Skulle varit jävligt kul om ett bolag som Pinnacle Sports startade upp. Gemensam aktion kunde kanske varit något?
Betsson har H2H, H3H, H5H dagligen samt även Vinnare till V75
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-10, 22:44   #6

sirlarssons avatar

Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 2741
Standard

Sen när har betsson vinnare till V75? Har jag inte sett innan.

Expekt verkar ha lagt ner, inga odds på en vecka typ. Dock hade expekt extremt låg payout på travspelen och därmed tråkiga odds, dock fanns ett och annat guldkorn ibland så var synd. Sen erbjöd man ju bara V/P på två lopp på alla V64 omgångar.
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-10, 22:46   #7

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Funderade på exakt samma sak nu ikväll! De har väl dömt det som lönsamt att avveckla antar jag. Marknaden är väl inte jättestor och det krävs en del av dem för att hänga med och korrigera odds efter info som framkommer osv.
Är ganska säker på att oddskorrigeringar sker maskinellt (efter hur spelen kommer in efter att startoddsen släppts). Det stora arbetet för nätbolagens bookmakers ligger i att sätta de fasta vinnaroddsen när spelen öppnas. Det är dom i regel väldigt skickliga på numera. Är det skoryck och jänkarvagnar mm så missar dom det sällan om infon finns innan oddsen släpps.
Gammal 2015-04-10, 22:49   #8

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 460
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sirlarsson Visa inlägg

Expekt verkar ha lagt ner, inga odds på en vecka typ. Dock hade expekt extremt låg payout på travspelen och därmed tråkiga odds, dock fanns ett och annat guldkorn ibland så var synd. Sen erbjöd man ju bara V/P på två lopp på alla V64 omgångar.
De har precis börjat med det..men de kopierar nordicbets odds rakt av på h2h och vinnare är väl samma bolag eller nått
DavidP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-10, 22:50   #9

Migges avatar

Standard

Citat:

Betsson är så "rädda" att ha fel odds på V75-vinnare så oddsen släpps så sent som möjligt, ca kl. 12.00 på lördagarna...
Gammal 2015-04-10, 22:52   #10

Standard

Citat:

Dom har det just nu ser jag. Hade ingen aning om att betsson hade v odds till travet heller. Men inga roliga odds vad jag kunde se efter en snabb koll.
Gammal 2015-04-10, 22:55   #11

Migges avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Dom har det just nu ser jag. Hade ingen aning om att betsson hade v odds till travet heller. Men inga roliga odds vad jag kunde se efter en snabb koll.
Att Vinnare-oddsen hos Betsson finns redan på fredag kväll är ju isf nytt from denna veckan...i en dryg månads tid så har dom släppts vid 12-tiden på lördagarna!
Gammal 2015-04-10, 23:12   #12

sirlarssons avatar

Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 2741
Standard

Skoj med betsson ändå synd att man är limmad till 30kr per spel, men kanske finns dessa odds även på nordic?
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-10, 23:15   #13

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Är ganska säker på att oddskorrigeringar sker maskinellt (efter hur spelen kommer in efter att startoddsen släppts). Det stora arbetet för nätbolagens bookmakers ligger i att sätta de fasta vinnaroddsen när spelen öppnas. Det är dom i regel väldigt skickliga på numera. Är det skoryck och jänkarvagnar mm så missar dom det sällan om infon finns innan oddsen släpps.
Är dåligt insatt i hur spelbolagen verkar ska erkännas men helautomatiskt är det nog inte. Hursomhelst antar jag att de bedömer det som olönsamt på ett eller annat vis, annars vore det ju korkat att plocka bort det.

Trökigt för oss med mindre konkurrens mellan bolagen men det är väl inte mycket att göra åt.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-10, 23:31   #14

Reg.datum: mar 2015
Sharp$: 6031

Filmtokig
Stats: 3 - 2 - 0
ROI: 197.10%
Vinstprocent: 60.00%

Standard

Kan ni trav. Spel på betsafe, ni som kan ni gör pengar. Ni andra gnäller
Filmtokig är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-11, 00:02   #15

Reg.datum: jun 2013
Sharp$: 1083
Standard

Svenskt trav är inte och kommer aldrig att bli någon intressant marknad för seriösa utländska bookmakers. Licenser eller ej har ingen betydelse.

Det är bara ATG som inbillar sig att spel från utlandskonkurrerande bolag uppgår till miljardbelopp. Det är en struntmarknad oavsett vad ATG försöker slå i finansdepartementet.

"Allt" om denna myt och svaren på era frågor beskrev jag för drygt ett år sedan här på forumet.

https://www.sharps.se/forums/trav-gal...inekonkurrens/

Almen
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
finkel (+5)
almen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

td