|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#31 | |
|
Citat:
Men det är värt att tänka på att den förväntade utdelningen ofta blir ganska mycket lägre när det är enkelt att finna raden för många. Man behöver ta höjd för det när man beräknar spelvärdet, liksom man behöver ta höjd för spelavdraget.
|
|
|
|
#32 |
|
För mig var den spelvärd när man tar det häst för häst men raden var väl 25% överspelad som kombination och inte så bra egentligen på det sättet eller?.
|
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Var egentligen bara en förfrågan i fortsättningen på det som jag har snöat in på och tydligen har svårt att släppa
. En så pass överspelad rad borde väl ha ett kraftigt negativt spelvärde egentligen och borde inte vara med på systemet om man ska ha med mest positiva rader eller fattar jag fel?.
|
|
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#35 | |
|
Citat:
På V64 är det inte lika givet att avstå tack vare V6 alternativet. Då kan man bara lira i den poolen och tom flerbong. Är det jackpot och jag tycker mig ha bra grepp om en V6 omgång lirar jag ofta även om jag hittat två favoriter som bästa spikarna. På V75 (och V86) hade jag avstått spel då. |
||
|
|
|
|
|
#36 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#37 | |
|
Citat:
Däremot gav raden sämre än vad insatsprocenten på förhand indikerade. Det har dock inget med spelvärde att göra. Visar väl bara att de prognoserna inte är helt tillförlitliga. Spelvärde är för övrigt ett svammelbegrepp. Det betyder i stort sett: "Jag tycker!". De flesta tycker fel. |
||
|
|
|
|
|
|