Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-04-12, 13:03   #31

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av draken Visa inlägg
Nämnde något om detta i en annan tråd. Varför inte blanda in de mest sannolika raderna bland de spelvärda. Gårdagens v75a var en av de mest sannolika raderna. Fin bana ,varmt väder och Jägersro betyder spets och slut. Det vet de flesta som har spelat trav ett tag och kan sina hästar.
Varför ska jag ta bort den raden för att den är överspelad när jag vet att det är en de mest sannolika. Nu hade jag inte rankat den på en enkelrad, jag hade 5 ettor och 2 tvåor men ser inte riktigt vad jag vinner på att ta bort raden bara för att jag ska jämföra med hur andra spelar.
Om du har fem tipsettor och två tvåor på en rad där kollektivet har två ettor, fyra tvåor och en trea, så har du ju ett stort spelvärde i den. Det kan finnas spelvärde i en 89%-are också, om man tror att den vinner mer än 9 av 10 gånger.

Men det är värt att tänka på att den förväntade utdelningen ofta blir ganska mycket lägre när det är enkelt att finna raden för många. Man behöver ta höjd för det när man beräknar spelvärdet, liksom man behöver ta höjd för spelavdraget.
Gammal 2015-04-12, 13:10   #32

drakens avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 8028
Standard

För mig var den spelvärd när man tar det häst för häst men raden var väl 25% överspelad som kombination och inte så bra egentligen på det sättet eller?.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-12, 15:28   #33

drakens avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 8028
Standard

Var egentligen bara en förfrågan i fortsättningen på det som jag har snöat in på och tydligen har svårt att släppa. En så pass överspelad rad borde väl ha ett kraftigt negativt spelvärde egentligen och borde inte vara med på systemet om man ska ha med mest positiva rader eller fattar jag fel?.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-12, 15:56   #34

Viroids avatar

Standard

Citat:
Var egentligen bara en förfrågan i fortsättningen på det som jag har snöat in på och tydligen har svårt att släppa. En så pass överspelad rad borde väl ha ett kraftigt negativt spelvärde egentligen och borde inte vara med på systemet om man ska ha med mest positiva rader eller fattar jag fel?.
Om du bedömer hästarna till samma vinstchans som kollektivet så går du till att börja med back på spelavdraget, och därefter överspelandet. Lägg till eventuella jackpotpengar, men beakta risken att det blir ny jackpot. Men har man idéer som gör att man hittar några andrahandare som man bedömer kan vinna så uppstår ju spelvärde. Att dissa Maven, Conlight Ås och McSteamy igår var ju bra drag, som i och med att de var så stora kunde skapa spelvärde.
Gammal 2015-04-12, 16:08   #35

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61670
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Om du bedömer hästarna till samma vinstchans som kollektivet så går du till att börja med back på spelavdraget, och därefter överspelandet. Lägg till eventuella jackpotpengar, men beakta risken att det blir ny jackpot. Men har man idéer som gör att man hittar några andrahandare som man bedömer kan vinna så uppstår ju spelvärde. Att dissa Maven, Conlight Ås och McSteamy igår var ju bra drag, som i och med att de var så stora kunde skapa spelvärde.
För mig är det ett mycket större problem att hamna ungefär som strecken visar på V75. Då spelar jag inte. Avstod V75 spel därför igår.

På V64 är det inte lika givet att avstå tack vare V6 alternativet. Då kan man bara lira i den poolen och tom flerbong. Är det jackpot och jag tycker mig ha bra grepp om en V6 omgång lirar jag ofta även om jag hittat två favoriter som bästa spikarna. På V75 (och V86) hade jag avstått spel då.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-12, 17:30   #36

Viroids avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
För mig är det ett mycket större problem att hamna ungefär som strecken visar på V75. Då spelar jag inte. Avstod V75 spel därför igår.

På V64 är det inte lika givet att avstå tack vare V6 alternativet. Då kan man bara lira i den poolen och tom flerbong. Är det jackpot och jag tycker mig ha bra grepp om en V6 omgång lirar jag ofta även om jag hittat två favoriter som bästa spikarna. På V75 (och V86) hade jag avstått spel då.
Ja, det är korrekt att V6 skapar mer spelvärde eftersom man inte behöver räkna med jackpotrisk, och relativt ofta har extra pengar att spela om. Tyvärr skapar det också hävstång för "robotspel" med jackpot och V6.
Gammal 2015-04-12, 18:02   #37

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 131
Standard

Citat:
Nej, nej, nej, Draken! Raden var inte alls överspelad utan hade ett kraftigt positivt spelvärde! För dig. Det är du som bestämmer vilka rader som har spelvärde. Du hade rankat upp flera av vinnarna och tippat utmärkt. Detta är vad spelvärde handlar om. Ranka upp vinnarna. Om du rankar upp samtliga favoriter (=anser att de har ännu större vinstchans än kollektivet tycker) så har du ett högt spelvärde på en favoritenkelrad.

Däremot gav raden sämre än vad insatsprocenten på förhand indikerade. Det har dock inget med spelvärde att göra. Visar väl bara att de prognoserna inte är helt tillförlitliga.

Spelvärde är för övrigt ett svammelbegrepp. Det betyder i stort sett: "Jag tycker!". De flesta tycker fel.
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td