Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-04-11, 21:28   #1

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 3848
Standard

v64 Umåker jackpot

Bästa spik? bästa drag? SO (Norrlandskungen) nån bra info?

nu kör vi
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-11, 21:58   #2

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61862
Standard

Håll koll på vädret. Inga roliga prognoser för morgondagen där uppe.

" I norr faller nederbörden som snö eller blötsnö, längs kusten regn. Det kan förekomma stora snömängder i södra och mellersta Norrland."

olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-11, 22:19   #3

doobs avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 838
Standard

Spikar Esprit Boko i andra och Real Dream i tredje!

Esprit Boko är i toppform och härdad! Snacka om att gå ner i klass! Spikade vid sju rätt på Bergsåker från tolfte och senast vråltuff V75-final där den kördes passivt med tanke på framtiden! Spår och kusk ger bara bättre värde!

Bergh i tredje i brist på annat! En eller alla..... Någon med koll på träningsformen?
Har vilat men Bergh, spår och grundkapacitet räcker för mig!

Målat på i övriga lopp!
Gammal 2015-04-11, 23:07   #4

Standard

har Kaffir face nån chans imor?missade 6 rätt på Dusty Wind föra gånger, tror i Boden, nån info där?
Gammal 2015-04-11, 23:09   #5

doobs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dado Visa inlägg
har Kaffir face nån chans imor?missade 6 rätt på Dusty Wind föra gånger, tror i Boden, nån info där?
Jag streckar båda....
Gammal 2015-04-11, 23:21   #6

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
Jag streckar båda....
ok gör samma, vilka ska man ta i fjärde? räcker det med 15,4,14,13 eller ska man ta 3 också???
Gammal 2015-04-12, 01:50   #7

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Efter en snabbtitt ser det ut att kunna bli fel favoriter i några lopp. Tacksamt.

Premier Kronos var dålig i både värmning och lopp senast. Ser den okej ut nu borde den vara klar favorit trots bakspår. Har gått kanonbra sedan den kom upp till norrland. Båths häst är väldigt svårbedömd.

Raz är väldigt bra, men Erik i pole position med en bra häst väger tyngre.

1,5,6 ser ut att kunna stängas ordentligt på väldigt få hästar och kanske även fjärde. Andra och tredje har duktig skrällpotential.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-12, 04:15   #8

Reg.datum: mar 2015
Sharp$: 6031

Filmtokig
Stats: 3 - 2 - 0
ROI: 197.10%
Vinstprocent: 60.00%

Standard

Intressant omgång.
Filmtokig är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-12, 08:46   #9

Reg.datum: jan 2013
Sharp$: 128
Standard

Idag kan bli bra utdelning ser rätt intressant med lite blötsnö....
chompipe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-12, 10:13   #10

doobs avatar

Standard

Citat:
ok gör samma, vilka ska man ta i fjärde? räcker det med 15,4,14,13 eller ska man ta 3 också???
Jag streckar 2,3,4,5,13,15!

Tror inte på Sonata Ås från det läget, ej heller Missil Brodde som inte har fart nog att stå emot. Känns inte riktigt färdig än även om kapacitet nog finns....

Senast redigerad av doob den 2015-04-12 klockan 10:15.
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-12, 10:16   #11

doobs avatar

Standard

Båth tror på bra chans i sista om spets! Kan den hålla ut Cash Em??
Gammal 2015-04-12, 10:30   #12

Reg.datum: mar 2015
Sharp$: 6031

Filmtokig
Stats: 3 - 2 - 0
ROI: 197.10%
Vinstprocent: 60.00%

Standard

Körning mellan 1 och 7 i sista, bäddar för Raz, som leker med dem sista varvet? Bra värde att spika i sista då jag tror bara tre kan vinna det loppet d.v.s 33% chans är väl ok.

Men värdet är ju då i Cash em
Filmtokig är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-12, 11:05   #13
SO

SOs avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 3719
Standard

Citat:
Bästa spik? bästa drag? SO (Norrlandskungen) nån bra info?

nu kör vi
jag tycker att det ser alltför favoritbetonat (7 strykningar!) ut på Umeå- Bååth tar alla gånger 2 kanske 3 lopp eftersom han lockar upp erik till Umeå. Bergh vinnar en eller kanske 2 och denna duo lämnar alltså 1-2 lopp, möjligen 3, till resterande kuskar. Hemska tider nämligen INGET kallblodslopp inom V64 spelet och tävlingarna går i UMEÅ!

Jag har lite feeling för att man ska ha med 5 Dusty Wind i sista. Janne Norberg kör och hästen tycks ha absolut toppform, och procenten är lagomt låg.

Annars har jag svårt att hitta nån rolig skräll. Inga andra nästagångare idag (än Dusty Wind), Grundsystemet blir detta, men det är ju enl strecklistan så inge vidare kul. Ska botanisera lite i lopparkivet under dagen så kanske återkommer
2
8-3-7-6
6
4-13-15
6-9-12-5
1-13
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-12, 11:15   #14

Standard

Citat:
Västerbo Loveboat är väl ingen sprinter normalt. Kaffir Face har gått 10,3 över 1640a som idag. Västerbo Loveboats rekord är 11,7. Inte påläst men har betaltjänsterna i sina spetsanalyser kommit fram till att Kaffir Face har chans på spets så är streckvärdet väldigt högt.

Sen är såklart vädret och därmed banan ett frågetecken. Inte samma klass på banarbetarna i Umeå som på Bodentravet har jag för mig när det blir dåligt väder.
Gammal 2015-04-12, 12:05   #15

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 14204
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Västerbo Loveboat är väl ingen sprinter normalt. Kaffir Face har gått 10,3 över 1640a som idag. Västerbo Loveboats rekord är 11,7. Inte påläst men har betaltjänsterna i sina spetsanalyser kommit fram till att Kaffir Face har chans på spets så är streckvärdet väldigt högt.

Sen är såklart vädret och därmed banan ett frågetecken. Inte samma klass på banarbetarna i Umeå som på Bodentravet har jag för mig när det blir dåligt väder.
Just nu är det grått men uppehåll. Bra väder i går o ingen nederbörd under natten
flaque är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-12, 12:20   #16

Standard

Regnet ligger söder och väster om Umeå enligt senaste radarbilden. Kan bli så att dom klarar sig fram till loppen ska köras.

Tycker det är för mycket frågetecken med comebackande hästar och att flera ska gå med minusbalans så kom precis fram till att avstå spel idag efter en timmes pluggande. Men kollar nog lite på loppen efter kl 15. Fram till dess är det galopp från Täby på huvudmenyn.
Gammal 2015-04-12, 12:24   #17

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 23
Standard

Citat:
Regnet ligger söder och väster om Umeå enligt senaste radarbilden. Kan bli så att dom klarar sig fram till loppen ska köras.

Tycker det är för mycket frågetecken med comebackande hästar och att flera ska gå med minusbalans så kom precis fram till att avstå spel idag efter en timmes pluggande. Men kollar nog lite på loppen efter kl 15. Fram till dess är det galopp från Täby på huvudmenyn.
Dåliga träningsförhållanden & comebackande favoriter kan vara ett tecken på hög utdelning, men risken för att vi ska ta hem det är väl minimal.

Kan vara så att roboten tar hem hela potten idag om han/hon har fått nån stenklar insider av Bergh.
Björnland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-12, 12:34   #18

Standard

Berghs årsdebutant i avd 3 har 61 procent av insatserna just nu. Den lyfte sig barfota i fjor men läste någonstans att det aviseras skor i årsdebuten. Hittar man någon annan vinnare där så kan man bli rik.

I avd 4 gör storfavroriten comeback efter mycket lång frånvaro. Andrahandaren har inte startat på 3 månader. Inte lätt för spelarna att gissa hur dom ska prestera idag. Kanske tredjehandaren Joy Ribb kan vara intressant med skoryck bak och allt, men den brukar ju tyvärr galoppera för det mesta.

I avd 5 gör favoriten första starten på ett år och i ny regi. Hur ska man bedöma en sådan ?

Potential till att vinna stort kanske man får genom att chansspika Kaffir Face i första och Pledge Allegiance i sista (obesegrad i spets har jag för mig och spetsfavorit. Det kan nog bli tuffare för favoriten att hinna ifatt den än skräpet den rundade senast i Boden).

Men sammantaget för mycket frågetecken/gissningar för att de skulle tilltala mig att komponera en V64a idag.
Gammal 2015-04-12, 12:49   #19

Standard

Citat:
Berghs årsdebutant i avd 3 har 61 procent av insatserna just nu. Den lyfte sig barfota i fjor men läste någonstans att det aviseras skor i årsdebuten. Hittar man någon annan vinnare där så kan man bli rik.

I avd 4 gör storfavroriten comeback efter mycket lång frånvaro. Andrahandaren har inte startat på 3 månader. Inte lätt för spelarna att gissa hur dom ska prestera idag. Kanske tredjehandaren Joy Ribb kan vara intressant med skoryck bak och allt, men den brukar ju tyvärr galoppera för det mesta.

I avd 5 gör favoriten första starten på ett år och i ny regi. Hur ska man bedöma en sådan ?

Potential till att vinna stort kanske man får genom att chansspika Kaffir Face i första och Pledge Allegiance i sista (obesegrad i spets har jag för mig och spetsfavorit. Det kan nog bli tuffare för favoriten att hinna ifatt den än skräpet den rundade senast i Boden).

Men sammantaget för mycket frågetecken/gissningar för att de skulle tilltala mig att komponera en V64a idag.
Bergh är ju en bra startkusk, Pledge ett sto & Raz har haft dåliga träningsförhållanden så jag skulle nog använda Bergh som singel A om jag körde reducerat.
Nothern Spy kliar det lite & ta med men ibland är det lättare än det ser ut.

Bergh i sista, hästen har gått bra efter vila vad jag kan se, då får man loss lite streck mot favoriterna.
Gammal 2015-04-12, 12:50   #20

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

Citat:

Sahara C. Four precis struken invändigt om Kaffiren.

Vovven Raz Mackenzie som Bergh ville köpa men inte fick, skulle jag inte vilja ha i dödens. Den spetshästen kommer inte komma i mål
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-12, 12:56   #21

Standard

Spår fyra för Raz på tillägg samtidigt som Bergh har springen, många & runda, det lär bli långt fram.
Gammal 2015-04-12, 12:59   #22

Helges avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Björnland Visa inlägg
Spår fyra för Raz på tillägg samtidigt som Bergh har springen, många & runda, det lär bli långt fram.
Är ju lång distans så all tid i världen kajka runt dom.

Snällare propp idag än näst senast (låst vid 980 k då) och han startade på 2680. Tycker 1 och 7 är fina hästar, bättre än han mötte då men tror Raz är klassen bättre än alla dessa tror jag.

Senast redigerad av Helge den 2015-04-12 klockan 13:11. Anledning: propp
Gammal 2015-04-12, 13:11   #23

Reg.datum: jan 2015
Sharp$: 1184
Standard

Verkar vara en favoritbetonad omgång.

Men har en främst en idé som jag anser är på tok för lite streckad.
Avd 2: 10 Beverly Boulevard - går ner i klass, avslutar alltid starkt, Sara Dunder kanske har fått lite tips av Robert om hur hästen fungerar, tänkbar chansspik!...
Avd 3: 14 Uncle Brodde - om man mot förmodan vill gardera storfavoriten, stark spurtare, underskattad kusk.

Hittade faktiskt inget mer intressant. Som sagt ser det ut att bli låg utdelning...

Lycka till allihopa!
Chiron är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-12, 13:12   #24

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Är ju lång distans så all tid i världen kajka runt dom.
Ja, men 15,7 som den gick senast från liknande läge borde i alla fall inte räcka långt mot riktigt motstånd. Spetsar Erik kör han väl lätt en låg 15 tid i spets och då måste Rogers gå väldigt mycket snabbare än sist från 20 meters tillägg och troligen en del av loppet i 3e spår. Men gillar också den hästen. Norra Norrland har akut brist på bra hästar men detta är ett undantag.
Gammal 2015-04-12, 13:17   #25

Manprinsens avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 2373
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Chiron Visa inlägg
Verkar vara en favoritbetonad omgång.

Men har en främst en idé som jag anser är på tok för lite streckad.
Avd 2: 10 Beverly Boulevard - går ner i klass, avslutar alltid starkt, Sara Dunder kanske har fått lite tips av Robert om hur hästen fungerar, tänkbar chansspik!...
Avd 3: 14 Uncle Brodde - om man mot förmodan vill gardera storfavoriten, stark spurtare, underskattad kusk.

Hittade faktiskt inget mer intressant. Som sagt ser det ut att bli låg utdelning...

Lycka till allihopa!
Beverly Boulevard har jag jagat länge men den vill inte riktigt vinna. Tror mest på spets och slut för Flora Tooma. Sandra är inget blåbär
Kan man spika sig ur lärlingsloppet så har man grym fördel.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-12, 13:18   #26

Standard

Citat:
Sahara C. Four precis struken invändigt om Kaffiren.

Vovven Raz Mackenzie som Bergh ville köpa men inte fick, skulle jag inte vilja ha i dödens. Den spetshästen kommer inte komma i mål
Synd bara att dom behåller skorna på även idag på Kaffiren. Den har gått sina riktigt snabba tider barfota runt om. 10,3 på Åbergskvällen i fjor men då ska man tänka på att Jägers bana är max preparerad för snabba tider. Någon sådan tid går den inte med skor idag i alla fall och ska dom även ha lite brodd kvar i skorna max en 12 tid gissningsvis.
Gammal 2015-04-12, 13:19   #27

Helges avatar

Standard

Citat:
Ja, men 15,7 som den gick senast från liknande läge borde i alla fall inte räcka långt mot riktigt motstånd. Spetsar Erik kör han väl lätt en låg 15 tid i spets och då måste Rogers gå väldigt mycket snabbare än sist från 20 meters tillägg och troligen en del av loppet i 3e spår. Men gillar också den hästen. Norra Norrland har akut brist på bra hästar men detta är ett undantag.
Ja ett undantag och glad de inte sålde till Bergh.

Tiden säger inget, han låg sist, rundade allt och kom ned i andra utvändigt, där låg han kvar för att vikas ut på upploppet och vinna lätt. Han kan tider bättre än så och styrkan, skallen har han. Till att Pledge rekordsänker rejält idag då, med 2 sekunder om han ska hålla det tempot.

Men ni har medhåll från tjänsterna Pledge första rankad a-häst och spik på en annan. Raz = överskattad
Gammal 2015-04-12, 13:20   #28

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Beverly Boulevard har jag jagat länge men den vill inte riktigt vinna. Tror mest på spets och slut för Flora Tooma. Sandra är inget blåbär
Kan man spika sig ur lärlingsloppet så har man grym fördel.
Sida vid sida tror jag inte att Flora Tooma tar en längd på U.bergs Oppzi? Om Oppzi spetsar skänker kusken loppet om hon släpper. Därför känns det som att dessa två kan bråka om spets ett tag sen lär väl 7:an och 8:an försöka ge sig in i leken. Känns som högt tempo, vilket borde gynna Beverly...
Gammal 2015-04-12, 13:22   #29

Helges avatar

Standard

Citat:
Synd bara att dom behåller skorna på även idag på Kaffiren. Den har gått sina riktigt snabba tider barfota runt om. 10,3 på Åbergskvällen i fjor men då ska man tänka på att Jägers bana är max preparerad för snabba tider. Någon sådan tid går den inte med skor idag i alla fall och ska dom även ha lite brodd kvar i skorna max en 12 tid gissningsvis.
Men första bike i denna regi idag.
Gammal 2015-04-12, 13:23   #30

Stekels avatar

Standard

Citat:

Gissningsleken i sig behöver inte vara fel så länge man är bättre på den än de andra spelarna

Real Dream är definitionen av ordet nödspik! Lyckades vinna ett nollopp på Rättvik med nos och har sen inte vunnit ett enda trots toppträning och toppkuskar. Kan ju ursäktas av att det rört sig om ganska tufft motstånd, men om det vore en riktigt bra häst med överkapacitet för klassen hade den klämt ur sig en vinst till åtminstone. Inte startat på mycket länge heller, vilket kan vara plus men sannolikt är det ett stort minus. Nej här kan det smälla! Är för dåligt påläst än för att ranka dock...

Special Topgear har inte heller startat på länge, men ska ha en mycket bättre vinstchans än Real Dream för den här VET man vinner om den är iordning!

Nagini tar jag med väldig försiktighet iallafall! Såna där trashankar ska man inte ha någon övertro på och tränaren verkar försiktig om chanserna också. Premier Kronos har klart bästa vinstchansen i loppet enligt mig. Synd att Dusty Wind fick vinna sist, blir ganska påpassad nu. Har gått bra en tid, verkar vara en riktig hårding!

Pledge Allegiance blir svårslagen om den får spets. Man ser ju bara på raden att det rör sig om en häst som har för lite pengar på sig, har hoppat mycket och vunnit nästan allt den gått felfritt. Cash Em vet jag inte om jag tar med på ramen ens. Om den nu skulle ta sig till tät så är det väl Erik som liftar med bakom och i ett sånt här fält lär det bli luckor. Erik håller undan från spets/spurtar förbi eller Raz mosar dem sönder och samman. Ser inga andra loppscenarier!

Lycka till alla och kom gärna med idéer i lopp 2,3!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gammal 2015-04-12, 13:24   #31

Manprinsens avatar

Standard

Akropolis Scandi ska man nog ta med om man garderar avd 3. Första gången bfro och tidsmässigt är den inte sämre än motståndet vad jag kan se.
Gammal 2015-04-12, 13:26   #32

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Lycka till alla och kom gärna med idéer i lopp 2,3!
Mina idéer kanske inte är värda något men jag skrev lite tidigare. Bara att kolla...
Gammal 2015-04-12, 13:26   #33

Standard

Citat:
Men första bike i denna regi idag.
Det låter intressant. Ludde tränade den mycket på att rusa i spets
Gammal 2015-04-12, 13:36   #34

Sharp$: 2624
Standard

En storskräll om Pledge håller ledningen är Janne Sisu om han får tassa med bakom. Satt fast i rygg på Pledge sist med krafter kvar. Lindqvist menade han vunnit loppet om han tagit dödens 900 kvar när Västerbo Fantast kom bakifrån i andra spår.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+10)
Foppa21 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-12, 13:43   #35
Banned

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 4216
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Foppa21 Visa inlägg
En storskräll om Pledge håller ledningen är Janne Sisu om han får tassa med bakom. Satt fast i rygg på Pledge sist med krafter kvar. Lindqvist menade han vunnit loppet om han tagit dödens 900 kvar när Västerbo Fantast kom bakifrån i andra spår.
Lite kuriosa Erik har kört Pledge 8 ggr varav den har felat bort sig dom 7 senaste
mazza4u är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-12, 13:44   #36

Manprinsens avatar

Standard

Jag spikar Special Topgear och Raz Mackenzie, tycker båda har vettig chans att vinna.
Gammal 2015-04-12, 13:45   #37

Standard

Citat:
Jag spikar Special Topgear och Raz Mackenzie, tycker båda har vettig chans att vinna.
Trots att det är bästa hästen skulle jag aldrig tänka mig att spika Nilsson...
Gammal 2015-04-12, 13:47   #38

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Trots att det är bästa hästen skulle jag aldrig tänka mig att spika Nilsson...
Det är min hemmakusk så jag måste ha lite tilltro till Roger
Hästen är helt överlägsen motståndet i alla fall.
Chiron (+1)
Gammal 2015-04-12, 13:52   #39

Shooters avatar

Sharp$: 39741
Standard

Dagens spikar blir (1) Västerbo Loveboat. Måste vara Eriks bästa chans i omgången och kan säkert gå en 11-tid om det behövs. Värst emot är Robbans nyförvärv, men niondespår och årsdebut emot. (2) Real Dream. Motbuden är strukna och hästen verkar väl förberedd. (3) Premier Kronos. Nagini, ny träning, skor fram och kan absolut bli farlig, men det verkar vara den häst Båth tror minst på av sina inom V64. Nikita Broline går med skor. Kör enbart för sexrättspotten.

Senast redigerad av Shooter den 2015-04-12 klockan 13:54.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-12, 13:54   #40

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 462
Standard

Nån som vet hur startsnabb ivory easy är?
DavidP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-12, 13:54   #41

Standard

Citat:
Det är min hemmakusk så jag måste ha lite tilltro till Roger
Hästen är helt överlägsen motståndet i alla fall.
Det är kanske att gripa efter halmstrån, men det verkar som att Nilssons stallform är på nedgång. Raz kanske inte heller har form nog att ex. vinna från dödens?
Gammal 2015-04-12, 13:56   #42

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 2646
Standard

Citat:
Spikar Esprit Boko i andra och Real Dream i tredje!

Esprit Boko är i toppform och härdad! Snacka om att gå ner i klass! Spikade vid sju rätt på Bergsåker från tolfte och senast vråltuff V75-final där den kördes passivt med tanke på framtiden! Spår och kusk ger bara bättre värde!

Bergh i tredje i brist på annat! En eller alla..... Någon med koll på träningsformen?
Har vilat men Bergh, spår och grundkapacitet räcker för mig!

Målat på i övriga lopp!
Linda har gjort en handfull starter 13st
och placerat sig i gång.
Kör överlägset bästa hästen, men
det brukar sällan räcka i lärlingslopp,
då hon är grönare än en sparris i
april. Skall man spekulera i favoritfall,
så kan ett lärlingslopp över den korta
häcken, vara ett alternativ.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-12, 13:58   #43

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Det är kanske att gripa efter halmstrån, men det verkar som att Nilssons stallform är på nedgång. Raz kanske inte heller har form nog att ex. vinna från dödens?
Roger har inte så många hästar men jag tycker formintrycket på Raz är uppåt i alla fall.
Gammal 2015-04-12, 13:59   #44

Standard

Citat:
Roger har inte så många hästar men jag tycker formintrycket på Raz är uppåt i alla fall.
Japp endast på den hästen, men resten?
Gammal 2015-04-12, 14:03   #45

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Special Topgear har ju inte startat sedan Augusti, hört något som gör att den kan förväntas prestera nu?
Gammal 2015-04-12, 14:12   #46

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Special Topgear har ju inte startat sedan Augusti, hört något som gör att den kan förväntas prestera nu?
Tror inte dom åker långväga från Finland för att köra preparé. Lär vara i ordning om dom bedömer att den kan starta på v64 i Sverige.
Viroid (+2)
Gammal 2015-04-12, 14:13   #47

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Japp endast på den hästen, men resten?
18% hittills i år på egentränat talar inte för nån formsvacka iaf
Gammal 2015-04-12, 14:14   #48

Stekels avatar

Standard

Jag är lite orolig för speakern på galoppen. Låter inte som att hans hälsa kanske inte pallar ett alltför svettigt upplopp...

forbidden_closet (+25)
Gammal 2015-04-12, 14:18   #49

Standard

Citat:
Tror inte dom åker långväga från Finland för att köra preparé. Lär vara i ordning om dom bedömer att den kan starta på v64 i Sverige.
Flyttade inte den tränaren till just Umeå ? Eller har inte flyttlasset gått ännu ?
Gammal 2015-04-12, 14:20   #50

Standard

Citat:
18% hittills i år på egentränat talar inte för nån formsvacka iaf
Togs inte de där segrarna tidigare under året?
Gammal 2015-04-12, 14:27   #51
ML2

Reg.datum: maj 2014
Sharp$: 1069
Standard

Bergharn lurar många i sista...Cash Em spikar jag!
ML2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-12, 14:30   #52

Helges avatar

Standard

Citat:
Flyttade inte den tränaren till just Umeå ? Eller har inte flyttlasset gått ännu ?
Jo, starthästarna skulle hit, unghästarna kvar i Finland. Såg en tweet (6/3) att de nio första hästarna flyttats, vet ej vilka, men rimligen alla som startar idag.

http://www.umaker.se/p/aktuellt/mika...nare-pa-umaker
Gammal 2015-04-12, 14:32   #53

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Kollade i finska registret och Mika Haapakangas och Stable Haapakangas OY verkar fortfarande vara registrerade i Finland.
Gammal 2015-04-12, 14:37   #54

Helges avatar

Standard

Citat:
Jo, starthästarna skulle hit, unghästarna kvar i Finland. Såg en tweet (6/3) att de nio första hästarna flyttats, vet ej vilka, men rimligen alla som startar idag.

http://www.umaker.se/p/aktuellt/mika...nare-pa-umaker
24 hästar på Umåker nu, följande

http://www.umaker.se/p/nyttiboxarna/mikas-24-hastar
Gammal 2015-04-12, 14:40   #55

doobs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
Linda har gjort en handfull starter 13st
och placerat sig i gång.
Kör överlägset bästa hästen, men
det brukar sällan räcka i lärlingslopp,
då hon är grönare än en sparris i
april. Skall man spekulera i favoritfall,
så kan ett lärlingslopp över den korta
häcken, vara ett alternativ.
Jag kan köra hästen och vinna idag! Den är ÖVERLÄGSEN!
Gammal 2015-04-12, 14:44   #56

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 712
Standard

Har någon koll på betaltjänsternas upplägg idag? Spikar och skrällbud?
Tomas63 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-12, 14:47   #57

Stekels avatar

Standard

Fan vilken häftig duell på Umåker!

Gammal 2015-04-12, 14:48   #58

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Jag är lite orolig för speakern på galoppen. Låter inte som att hans hälsa kanske inte pallar ett alltför svettigt upplopp...
Haha snacka om inlevelse. Tyvärr låter det som han har dödat mikrofonen redan
Gammal 2015-04-12, 14:48   #59

Reg.datum: jun 2014
Sharp$: 22694
Standard

Citat:
Tycker Dream in Euro är inte så mycket sämre än Esprit Boko, dessutom får den bättre kusk i form av Jimmy H. Jag chansar och spikar den istället
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-12, 14:48   #60

Standard

Citat:
Brukar finnas många överlägsna hästar som förlorar, vad är deras ursäkt?
Gammal 2015-04-12, 15:02   #61
SO

SOs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
jag tycker att det ser alltför favoritbetonat (7 strykningar!) ut på Umeå- Bååth tar alla gånger 2 kanske 3 lopp eftersom han lockar upp erik till Umeå. Bergh vinnar en eller kanske 2 och denna duo lämnar alltså 1-2 lopp, möjligen 3, till resterande kuskar. Hemska tider nämligen INGET kallblodslopp inom V64 spelet och tävlingarna går i UMEÅ!

Jag har lite feeling för att man ska ha med 5 Dusty Wind i sista. Janne Norberg kör och hästen tycks ha absolut toppform, och procenten är lagomt låg.

Annars har jag svårt att hitta nån rolig skräll. Inga andra nästagångare idag (än Dusty Wind), Grundsystemet blir detta, men det är ju enl strecklistan så inge vidare kul. Ska botanisera lite i lopparkivet under dagen så kanske återkommer
2
8-3-7-6
6
4-13-15
6-9-12-5
1-13
Inte nytt på västfronten som det heter. Klart banan kan spela spratt men grundsystemet får gölla edm den ändringen att jag plockade med i avd 2 nr 5 U. Bergs Oppzi eftersom Angelica Holm är bland de bästa kuskarna i mellannorrland. Har imponerat på mig många gånger. Nu är hon tillbaka på banan efter att ha kalvat två gånger. Vann direkt i sin comeback så takterna sitter nog i.
Manprinsen (+20)
Gammal 2015-04-12, 15:13   #62

Stekels avatar

Standard

Puh! Erik körde med lite onödigt små marginaler i spetskörningen tycker jag, bra nära att han satte benen i konkurrents hjul!

Gammal 2015-04-12, 15:13   #63

Manprinsens avatar

Standard

Ingen jävla jägersrolunk idag inte. Här gasas det ordentligt
AMHC (+1)
Gammal 2015-04-12, 15:31   #64
SO

SOs avatar

Standard

Citat:
Ingen jävla jägersrolunk idag inte. Här gasas det ordentligt
Ändå är detta ingenting mot vad som körs i Boden. Rena Vilda Väster ibland
Gammal 2015-04-12, 15:34   #65

Manprinsens avatar

Standard

Travunderhållning! Lärlingarna ville inte vara sämre
Gammal 2015-04-12, 15:35   #66

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 52870
Standard

Ja, då var dagens utgifter täckta.

Registrerat spel

Datum: Söndag 2015-04-12
Bana: Umeå, omg. 7
Lopp: 5
Spelform: Tvilling

Hästar: 3, 6
U-hästar:

Vadet gäller startnummer

1 x 30,00 kr Totalt: 30,00 kr

Kvittonummer: AF0A 24B1 4AD3 1145
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-12, 15:40   #67

Standard

55 kr efter två avdelningar. Vill nog till att Bergh torskar nästa för att undvika ny jackpot.
AMHC (+1)
Gammal 2015-04-12, 15:49   #68

grannybars avatar

Reg.datum: apr 2012
Sharp$: 2267
Standard

Registrerat spel

Bana: Umeå
Spelform: V64, omg. 70

Avd Ordinarie hästar
1 2 Västerbo Loveboat
2 3, 6, 7
3 6, 10
4 1, 4
5 1, 5, 9, 11, 12
6 13 Raz Mackenzie

Vadet gäller startnummer

60 rader x 1 x 1,00 kr Totalt: 60,00 kr

Kvittonummer: 8328 82D3 4451 1305
grannybar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-12, 15:59   #69

Manprinsens avatar

Standard

Haha helt fantastiska upploppsstrider idag!

Bergh fick ge sig
Gammal 2015-04-12, 16:01   #70

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 2306
Standard

Den segern kan Linderoth tacka stollen John Östman för, upp i dödens och pressade på Bergharns med en oduglig hästkrake som knappast har kommit i mål ännu.....
tomtom2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-12, 16:06   #71
ML2

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tomtom2 Visa inlägg
Den segern kan Linderoth tacka stollen John Östman för, upp i dödens och pressade på Bergharns med en oduglig hästkrake som knappast har kommit i mål ännu.....
Kärlek till Östman som tävlar mot favoriten!
Gammal 2015-04-12, 16:14   #72

Sharp$: 1295
Standard

Favoriten var bara klen! Östman pressade ju inte ett skvatt.....
Nu Bella Donna från spets också!
siarmo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-12, 16:19   #73

Manprinsens avatar

Standard

Vilken imponerande häst!
AMHC (+1)
Gammal 2015-04-12, 16:20   #74

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 2306
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ML2 Visa inlägg
Kärlek till Östman som tävlar mot favoriten!
Om han hade haft nåt att tävla med ja, nu blev det enbart löjligt
tomtom2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-12, 16:23   #75

AndyMarts avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 7099

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Snarare Linderoth's häst som var än Bergharns som var dålig. Och sluta va såna bitterfittor för att någon äntligen vågar köra mot en favorit i svensk travsport.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-12, 16:23   #76

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tomtom2 Visa inlägg
Om han hade haft nåt att tävla med ja, nu blev det enbart löjligt
Det är lätt att snacka i efterhand. Känns hästen bra ska man köra fram och inte låta favoriten styra och ställa och vara chanslös på seger själv! Nu var nog inte hästen som den skulle, för då hade den nog inte svimmat på det där sättet. Men det är som sagt lätt att säga i efterhand.

Gammal 2015-04-12, 16:24   #77

AndyMarts avatar

Standard

Såg någon Marcus Lindgrens styrning på Lunden, haha, det var inte ett rätt där. Först dödens, sen tar han upp jättehäftigt för att komma ner i tredje in, sen ut, klipper favoritens ben, ner igen, fast med allt kvar. Kan inte vara nöjd med den visiten.
Gammal 2015-04-12, 16:26   #78

Standard

Dagens Spel:

DD:

Premier Kronos mot 1,13

Premier Kronos är en topphäst (i alla fall i Norrland) med lopp i kroppen och som "alltid" vinner just i Umeå. Inte favorit.

DD 2 borde antingen Erik leda runt om eller så får Roger till styrningen och bara krossar dom. Är väl Berghs av övriga som har chans.

Båda komberna strax över 10 ggr just nu vilket är ok (men tveksamt spelvärde om dom sjunker under 10 ggr för man får ju med två komber bara halva oddset i nettovinst).
Gammal 2015-04-12, 16:30   #79
SO

SOs avatar

Standard

Eftersom Julio Gold blev för svår (egentlgen inte!) så får jag trösta mig med en fräck Dagens Dubbel som jag har stor tiltro till. Kolla bara Janne Sisus andraplats senast!

Registrerat spel

Spelform: Dagens Dubbel, omg. 203

Avd Ordinarie hästar
1 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12
2 8 Janne Sisu

Vadet gäller startnummer

11 x 10,00 kr Totalt: 110,00 kr

Kvittonummer: AB88 E6BF 8291 1141
Gammal 2015-04-12, 16:38   #80
ML2

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Eftersom Julio Gold blev för svår (egentlgen inte!) så får jag trösta mig med en fräck Dagens Dubbel som jag har stor tiltro till. Kolla bara Janne Sisus andraplats senast!

Registrerat spel

Spelform: Dagens Dubbel, omg. 203

Avd Ordinarie hästar
1 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12
2 8 Janne Sisu

Vadet gäller startnummer

11 x 10,00 kr Totalt: 110,00 kr

Kvittonummer: AB88 E6BF 8291 1141
Den vill man ha för v4:an
Gammal 2015-04-12, 16:47   #81

Manprinsens avatar

Standard

Härligt Östman!!!!!
Gammal 2015-04-12, 16:50   #82

Stekels avatar

Standard

Yes! Synd man inte körde en rejäl multibong idag när man var så inne på kross av Loveboat/Topgear/Premier.

Runtom i sista nu Erik!!!

Senast redigerad av Stekel den 2015-04-12 klockan 16:52.
Gammal 2015-04-12, 16:54   #83

Viroids avatar

Standard

Nej, nu hoppas vi på Toronto Love eller Janne Sisu.
Gammal 2015-04-12, 16:54   #84

AMHCs avatar

Reg.datum: aug 2014
Sharp$: 2077
Standard

Made At Home i sista tack
AMHC är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-12, 16:56   #85
ML2

Standard

Citat:
Nej, nu hoppas vi på Toronto Love eller Janne Sisu.
Absolut!
Gammal 2015-04-12, 17:07   #86

Stekels avatar

Standard

Nån som överlevde?

Gammal 2015-04-12, 17:07   #87

Manprinsens avatar

Standard

Jävla Roger, han kan aldrig leverera när man behöver det...
Gammal 2015-04-12, 17:09   #88

Standard

Haha. Hur "fn" skulle man hittat vinnaren i dd2 ? Den hade väl inte visat något på två år typ.
Gammal 2015-04-12, 17:09   #89

Helges avatar

Standard

Inget monster idag Raz

Nån skrev om Erik/Pledge innan. Är väl 8/9 galopper med Pledge Alligiance nu då?
Gammal 2015-04-12, 17:09   #90

Manprinsens avatar

Standard

65 lax drygt på 6:an.

Grattis till den som fick in den!
Gammal 2015-04-12, 17:13   #91

Helges avatar

Standard

Citat:
24 hästar på Umåker nu, följande

http://www.umaker.se/p/nyttiboxarna/mikas-24-hastar
Går ju skapligt minst sagt för honom
Gammal 2015-04-12, 17:18   #92

Reg.datum: jun 2014
Sharp$: 875
Standard

Härligt trav idag ingen jävla jägersolunk!! Lägg ner Jägersro
SO (+5)
uLFStR491 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-12, 17:21   #93

Viroids avatar

Standard

Bergh och Båth spåddes komma och dominera idag, ingen av dem är väl nöjd med dagen. Det finns lite hopp för travet i alla fall, för det är inte bara att åka och hämta pengarna för de stora namnen.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-12, 17:31   #94
SO

SOs avatar

Standard

Citat:
Härligt Östman!!!!!
Ja, visst är han härlig. Vi var ett gäng som resonerade så här. Vet man inte vad man ska spela så spelar man Johnny Cash (dvs John Östman) och periodvis gick det riktigt skapligt, speciellt i lopp utan större favoriter.
Gammal 2015-04-12, 17:34   #95

Standard

Citat:
Bergh och Båth spåddes komma och dominera idag, ingen av dem är väl nöjd med dagen. Det finns lite hopp för travet i alla fall, för det är inte bara att åka och hämta pengarna för de stora namnen.
Men i ärlighetens namn var väl de flesta av deras hästar mest där för att starta och få ett lopp i kroppen. Hade det varit viktigare lopp hade det nog sett annorlunda ut.
Gammal 2015-04-12, 17:35   #96

AndyMarts avatar

Standard

Citat:
Haha. Hur "fn" skulle man hittat vinnaren i dd2 ? Den hade väl inte visat något på två år typ.
Var ju bra sist som trea med bra fart över mål, med bättre motstånd än dagens.
Gammal 2015-04-12, 17:42   #97

Stekels avatar

Standard

John/Happakangas tog hem sista i överlägsen stil också! Snacka om stallform (och kuskform)!

Gammal 2015-04-12, 17:43   #98

Helges avatar

Standard

Citat:
John/Happakangas tog hem sista i överlägsen stil också! Snacka om stallform (och kuskform)!
Sjukt kul! Vilken start, tredje segern för dagen. In och spana på finska sidorna vad som skrivs nu
Svara

td