|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
v64 Umåker jackpot
Bästa spik? bästa drag? SO (Norrlandskungen) nån bra info?
![]() nu kör vi
|
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Håll koll på vädret. Inga roliga prognoser för morgondagen där uppe.
" I norr faller nederbörden som snö eller blötsnö, längs kusten regn. Det kan förekomma stora snömängder i södra och mellersta Norrland." |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Spikar Esprit Boko i andra och Real Dream i tredje!
Esprit Boko är i toppform och härdad! Snacka om att gå ner i klass! Spikade vid sju rätt på Bergsåker från tolfte och senast vråltuff V75-final där den kördes passivt med tanke på framtiden! Spår och kusk ger bara bättre värde! Bergh i tredje i brist på annat! En eller alla..... Någon med koll på träningsformen? Har vilat men Bergh, spår och grundkapacitet räcker för mig! Målat på i övriga lopp!
|
|
|
|
#4 |
|
har Kaffir face nån chans imor?missade 6 rätt på Dusty Wind föra gånger, tror i Boden, nån info där?
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Jag streckar båda....
|
|
|
|
#6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Efter en snabbtitt ser det ut att kunna bli fel favoriter i några lopp. Tacksamt.
Premier Kronos var dålig i både värmning och lopp senast. Ser den okej ut nu borde den vara klar favorit trots bakspår. Har gått kanonbra sedan den kom upp till norrland. Båths häst är väldigt svårbedömd. Raz är väldigt bra, men Erik i pole position med en bra häst väger tyngre. 1,5,6 ser ut att kunna stängas ordentligt på väldigt få hästar och kanske även fjärde. Andra och tredje har duktig skrällpotential.
|
|
|
|
#8 |
|
Intressant omgång.
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Idag kan bli bra utdelning ser rätt intressant med lite blötsnö....
|
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Citat:
Tror inte på Sonata Ås från det läget, ej heller Missil Brodde som inte har fart nog att stå emot. Känns inte riktigt färdig än även om kapacitet nog finns....
Twitter: @sharpsdoob Senast redigerad av doob den 2015-04-12 klockan 10:15. |
||
|
|
|
|
|
#11 |
|
Båth tror på bra chans i sista om spets! Kan den hålla ut Cash Em??
|
|
|
|
#12 |
|
Körning mellan 1 och 7 i sista, bäddar för Raz, som leker med dem sista varvet? Bra värde att spika i sista då jag tror bara tre kan vinna det loppet d.v.s 33% chans är väl ok.
Men värdet är ju då i Cash em |
|
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Citat:
Jag har lite feeling för att man ska ha med 5 Dusty Wind i sista. Janne Norberg kör och hästen tycks ha absolut toppform, och procenten är lagomt låg. Annars har jag svårt att hitta nån rolig skräll. Inga andra nästagångare idag (än Dusty Wind), Grundsystemet blir detta, men det är ju enl strecklistan så inge vidare kul. Ska botanisera lite i lopparkivet under dagen så kanske återkommer 2 8-3-7-6 6 4-13-15 6-9-12-5 1-13 |
||
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Citat:
Sen är såklart vädret och därmed banan ett frågetecken. Inte samma klass på banarbetarna i Umeå som på Bodentravet har jag för mig när det blir dåligt väder. |
||
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#16 |
|
Regnet ligger söder och väster om Umeå enligt senaste radarbilden. Kan bli så att dom klarar sig fram till loppen ska köras.
Tycker det är för mycket frågetecken med comebackande hästar och att flera ska gå med minusbalans så kom precis fram till att avstå spel idag efter en timmes pluggande. Men kollar nog lite på loppen efter kl 15. Fram till dess är det galopp från Täby på huvudmenyn. |
|
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Citat:
Kan vara så att roboten tar hem hela potten idag om han/hon har fått nån stenklar insider av Bergh. |
||
|
|
|
|
|
#18 |
|
Berghs årsdebutant i avd 3 har 61 procent av insatserna just nu. Den lyfte sig barfota i fjor men läste någonstans att det aviseras skor i årsdebuten. Hittar man någon annan vinnare där så kan man bli rik.
I avd 4 gör storfavroriten comeback efter mycket lång frånvaro. Andrahandaren har inte startat på 3 månader. Inte lätt för spelarna att gissa hur dom ska prestera idag. Kanske tredjehandaren Joy Ribb kan vara intressant med skoryck bak och allt, men den brukar ju tyvärr galoppera för det mesta. I avd 5 gör favoriten första starten på ett år och i ny regi. Hur ska man bedöma en sådan ? Potential till att vinna stort kanske man får genom att chansspika Kaffir Face i första och Pledge Allegiance i sista (obesegrad i spets har jag för mig och spetsfavorit. Det kan nog bli tuffare för favoriten att hinna ifatt den än skräpet den rundade senast i Boden). Men sammantaget för mycket frågetecken/gissningar för att de skulle tilltala mig att komponera en V64a idag. |
|
|
|
|
|
|
#19 | |
|
Citat:
Nothern Spy kliar det lite & ta med men ibland är det lättare än det ser ut. Bergh i sista, hästen har gått bra efter vila vad jag kan se, då får man loss lite streck mot favoriterna. |
||
|
|
|
|
|
#20 | |
|
Citat:
Vovven Raz Mackenzie som Bergh ville köpa men inte fick, skulle jag inte vilja ha i dödens. Den spetshästen kommer inte komma i mål
|
||
|
|
|
|
|
#21 |
|
Spår fyra för Raz på tillägg samtidigt som Bergh har springen, många & runda, det lär bli långt fram.
|
|
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Citat:
Snällare propp idag än näst senast (låst vid 980 k då) och han startade på 2680. Tycker 1 och 7 är fina hästar, bättre än han mötte då men tror Raz är klassen bättre än alla dessa tror jag. Senast redigerad av Helge den 2015-04-12 klockan 13:11. Anledning: propp |
||
|
|
|
|
|
#23 |
|
Verkar vara en favoritbetonad omgång.
Men har en främst en idé som jag anser är på tok för lite streckad. Avd 2: 10 Beverly Boulevard - går ner i klass, avslutar alltid starkt, Sara Dunder kanske har fått lite tips av Robert om hur hästen fungerar, tänkbar chansspik!... Avd 3: 14 Uncle Brodde - om man mot förmodan vill gardera storfavoriten, stark spurtare, underskattad kusk. Hittade faktiskt inget mer intressant. Som sagt ser det ut att bli låg utdelning... Lycka till allihopa! |
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Ja, men 15,7 som den gick senast från liknande läge borde i alla fall inte räcka långt mot riktigt motstånd. Spetsar Erik kör han väl lätt en låg 15 tid i spets och då måste Rogers gå väldigt mycket snabbare än sist från 20 meters tillägg och troligen en del av loppet i 3e spår. Men gillar också den hästen. Norra Norrland har akut brist på bra hästar men detta är ett undantag.
|
|
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Citat:
![]() Kan man spika sig ur lärlingsloppet så har man grym fördel. |
||
|
|
|
|
|
#26 |
|
Synd bara att dom behåller skorna på även idag på Kaffiren. Den har gått sina riktigt snabba tider barfota runt om. 10,3 på Åbergskvällen i fjor men då ska man tänka på att Jägers bana är max preparerad för snabba tider. Någon sådan tid går den inte med skor idag i alla fall och ska dom även ha lite brodd kvar i skorna max en 12 tid gissningsvis.
|
|
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Citat:
Tiden säger inget, han låg sist, rundade allt och kom ned i andra utvändigt, där låg han kvar för att vikas ut på upploppet och vinna lätt. Han kan tider bättre än så och styrkan, skallen har han. Till att Pledge rekordsänker rejält idag då, med 2 sekunder om han ska hålla det tempot. Men ni har medhåll från tjänsterna Pledge första rankad a-häst och spik på en annan. Raz = överskattad
|
||
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#30 | |
|
Citat:
![]() Real Dream är definitionen av ordet nödspik! Lyckades vinna ett nollopp på Rättvik med nos och har sen inte vunnit ett enda trots toppträning och toppkuskar. Kan ju ursäktas av att det rört sig om ganska tufft motstånd, men om det vore en riktigt bra häst med överkapacitet för klassen hade den klämt ur sig en vinst till åtminstone. Inte startat på mycket länge heller, vilket kan vara plus men sannolikt är det ett stort minus. Nej här kan det smälla! Är för dåligt påläst än för att ranka dock... Special Topgear har inte heller startat på länge, men ska ha en mycket bättre vinstchans än Real Dream för den här VET man vinner om den är iordning! Nagini tar jag med väldig försiktighet iallafall! Såna där trashankar ska man inte ha någon övertro på och tränaren verkar försiktig om chanserna också. Premier Kronos har klart bästa vinstchansen i loppet enligt mig. Synd att Dusty Wind fick vinna sist, blir ganska påpassad nu. Har gått bra en tid, verkar vara en riktig hårding! Pledge Allegiance blir svårslagen om den får spets. Man ser ju bara på raden att det rör sig om en häst som har för lite pengar på sig, har hoppat mycket och vunnit nästan allt den gått felfritt. Cash Em vet jag inte om jag tar med på ramen ens. Om den nu skulle ta sig till tät så är det väl Erik som liftar med bakom och i ett sånt här fält lär det bli luckor. Erik håller undan från spets/spurtar förbi eller Raz mosar dem sönder och samman. Ser inga andra loppscenarier! Lycka till alla och kom gärna med idéer i lopp 2,3!
|
|
|
|
#31 |
|
Akropolis Scandi ska man nog ta med om man garderar avd 3. Första gången bfro och tidsmässigt är den inte sämre än motståndet vad jag kan se.
|
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
En storskräll om Pledge håller ledningen är Janne Sisu om han får tassa med bakom. Satt fast i rygg på Pledge sist med krafter kvar. Lindqvist menade han vunnit loppet om han tagit dödens 900 kvar när Västerbo Fantast kom bakifrån i andra spår.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+10) |
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Banned
|
Lite kuriosa Erik har kört Pledge 8 ggr varav den har felat bort sig dom 7 senaste
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Jag spikar Special Topgear och Raz Mackenzie, tycker båda har vettig chans att vinna.
|
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#38 | |
|
Citat:
![]() Hästen är helt överlägsen motståndet i alla fall. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Chiron (+1) |
||
|
|
|
|
|
#39 |
|
Dagens spikar blir (1) Västerbo Loveboat. Måste vara Eriks bästa chans i omgången och kan säkert gå en 11-tid om det behövs. Värst emot är Robbans nyförvärv, men niondespår och årsdebut emot. (2) Real Dream. Motbuden är strukna och hästen verkar väl förberedd. (3) Premier Kronos. Nagini, ny träning, skor fram och kan absolut bli farlig, men det verkar vara den häst Båth tror minst på av sina inom V64. Nikita Broline går med skor. Kör enbart för sexrättspotten.
Senast redigerad av Shooter den 2015-04-12 klockan 13:54. |
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Nån som vet hur startsnabb ivory easy är?
|
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
Det är kanske att gripa efter halmstrån, men det verkar som att Nilssons stallform är på nedgång. Raz kanske inte heller har form nog att ex. vinna från dödens?
|
|
|
|
|
|
|
#42 | |
|
Citat:
och placerat sig i gång. Kör överlägset bästa hästen, men det brukar sällan räcka i lärlingslopp, då hon är grönare än en sparris i april. Skall man spekulera i favoritfall, så kan ett lärlingslopp över den korta häcken, vara ett alternativ. |
||
|
|
|
|
|
#43 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Special Topgear har ju inte startat sedan Augusti, hört något som gör att den kan förväntas prestera nu?
|
|
|
|
#46 |
|
Tror inte dom åker långväga från Finland för att köra preparé. Lär vara i ordning om dom bedömer att den kan starta på v64 i Sverige.
Viroid (+2) |
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Jag är lite orolig för speakern på galoppen. Låter inte som att hans hälsa kanske inte pallar ett alltför svettigt upplopp...
|
|
|
|
|
#49 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#51 |
|
Bergharn lurar många i sista...Cash Em spikar jag!
|
|
|
|
|
|
|
#52 | |
|
Citat:
http://www.umaker.se/p/aktuellt/mika...nare-pa-umaker |
||
|
|
|
|
|
#53 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#54 | |
|
Citat:
http://www.umaker.se/p/nyttiboxarna/mikas-24-hastar |
||
|
|
|
|
|
#55 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#56 |
|
Har någon koll på betaltjänsternas upplägg idag? Spikar och skrällbud?
|
|
|
|
|
|
|
#57 |
|
Fan vilken häftig duell på Umåker!
|
|
|
|
#58 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#59 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#60 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#61 | |
|
Citat:
Manprinsen (+20) |
||
|
|
|
|
|
#62 |
|
Puh! Erik körde med lite onödigt små marginaler i spetskörningen tycker jag, bra nära att han satte benen i konkurrents hjul!
|
|
|
|
#63 |
|
Ingen jävla jägersrolunk idag inte. Här gasas det ordentligt
AMHC (+1) |
|
|
|
|
|
|
#64 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#65 |
|
Travunderhållning! Lärlingarna ville inte vara sämre
|
|
|
|
|
|
|
#66 |
|
Ja, då var dagens utgifter täckta.
Registrerat spel Datum: Söndag 2015-04-12 Bana: Umeå, omg. 7 Lopp: 5 Spelform: Tvilling Hästar: 3, 6 U-hästar: Vadet gäller startnummer 1 x 30,00 kr Totalt: 30,00 kr Kvittonummer: AF0A 24B1 4AD3 1145 |
|
|
|
|
|
|
#67 |
|
55 kr efter två avdelningar. Vill nog till att Bergh torskar nästa för att undvika ny jackpot.
AMHC (+1) |
|
|
|
|
|
|
#68 |
|
Registrerat spel
Datum: Söndag 2015-04-12 Bana: Umeå Spelform: V64, omg. 70 Avd Ordinarie hästar 1 2 Västerbo Loveboat 2 3, 6, 7 3 6, 10 4 1, 4 5 1, 5, 9, 11, 12 6 13 Raz Mackenzie Vadet gäller startnummer 60 rader x 1 x 1,00 kr Totalt: 60,00 kr Kvittonummer: 8328 82D3 4451 1305 |
|
|
|
|
|
|
#69 |
|
Haha helt fantastiska upploppsstrider idag!
Bergh fick ge sig
|
|
|
|
|
|
|
#70 |
|
Den segern kan Linderoth tacka stollen John Östman för, upp i dödens och pressade på Bergharns med en oduglig hästkrake som knappast har kommit i mål ännu.....
|
|
|
|
|
|
|
#71 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#72 |
|
Favoriten var bara klen! Östman pressade ju inte ett skvatt.....
Nu Bella Donna från spets också! |
|
|
|
|
|
|
#73 |
|
Vilken imponerande häst!
AMHC (+1) |
|
|
|
|
|
|
#74 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#75 |
|
Snarare Linderoth's häst som var än Bergharns som var dålig. Och sluta va såna bitterfittor för att någon äntligen vågar köra mot en favorit i svensk travsport.
|
|
|
|
|
|
|
#76 |
|
Det är lätt att snacka i efterhand. Känns hästen bra ska man köra fram och inte låta favoriten styra och ställa och vara chanslös på seger själv! Nu var nog inte hästen som den skulle, för då hade den nog inte svimmat på det där sättet. Men det är som sagt lätt att säga i efterhand.
|
|
|
|
#77 |
|
Såg någon Marcus Lindgrens styrning på Lunden, haha, det var inte ett rätt där. Först dödens, sen tar han upp jättehäftigt för att komma ner i tredje in, sen ut, klipper favoritens ben, ner igen, fast med allt kvar. Kan inte vara nöjd med den visiten.
|
|
|
|
|
|
|
#78 |
|
Dagens Spel:
DD: Premier Kronos mot 1,13 Premier Kronos är en topphäst (i alla fall i Norrland) med lopp i kroppen och som "alltid" vinner just i Umeå. Inte favorit. DD 2 borde antingen Erik leda runt om eller så får Roger till styrningen och bara krossar dom. Är väl Berghs av övriga som har chans. Båda komberna strax över 10 ggr just nu vilket är ok (men tveksamt spelvärde om dom sjunker under 10 ggr för man får ju med två komber bara halva oddset i nettovinst). |
|
|
|
|
|
|
#79 |
|
Eftersom Julio Gold blev för svår (egentlgen inte!) så får jag trösta mig med en fräck Dagens Dubbel som jag har stor tiltro till. Kolla bara Janne Sisus andraplats senast!
Registrerat spel Datum: Söndag 2015-04-12 Bana: Umeå Spelform: Dagens Dubbel, omg. 203 Avd Ordinarie hästar 1 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 2 8 Janne Sisu Vadet gäller startnummer 11 x 10,00 kr Totalt: 110,00 kr Kvittonummer: AB88 E6BF 8291 1141 |
|
|
|
|
|
|
#80 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#82 |
|
Yes! Synd man inte körde en rejäl multibong idag när man var så inne på kross av Loveboat/Topgear/Premier.
Runtom i sista nu Erik!!!
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av Stekel den 2015-04-12 klockan 16:52. |
|
|
|
|
|
|
#83 |
|
Nej, nu hoppas vi på Toronto Love eller Janne Sisu.
|
|
|
|
#85 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#86 |
![]() Nån som överlevde?
|
|
|
|
#87 |
|
Jävla Roger, han kan aldrig leverera när man behöver det...
|
|
|
|
|
|
|
#88 |
|
Haha. Hur "fn" skulle man hittat vinnaren i dd2 ? Den hade väl inte visat något på två år typ.
|
|
|
|
|
|
|
#89 |
|
Inget monster idag Raz
![]() Nån skrev om Erik/Pledge innan. Är väl 8/9 galopper med Pledge Alligiance nu då? |
|
|
|
|
|
|
#90 |
|
65 lax drygt på 6:an.
Grattis till den som fick in den! |
|
|
|
|
|
|
#91 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#92 |
|
Härligt trav idag ingen jävla jägersolunk!! Lägg ner Jägersro
SO (+5) |
|
|
|
|
|
|
#93 |
|
Bergh och Båth spåddes komma och dominera idag, ingen av dem är väl nöjd med dagen. Det finns lite hopp för travet i alla fall, för det är inte bara att åka och hämta pengarna för de stora namnen.
|
|
|
|
#94 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#95 |
|
Men i ärlighetens namn var väl de flesta av deras hästar mest där för att starta och få ett lopp i kroppen. Hade det varit viktigare lopp hade det nog sett annorlunda ut.
|
|
|
|
|
|
|
#96 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#97 |
|
John/Happakangas tog hem sista i överlägsen stil också! Snacka om stallform (och kuskform)!
|
|
|
|
|