|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#16 |
|
Regnet ligger söder och väster om Umeå enligt senaste radarbilden. Kan bli så att dom klarar sig fram till loppen ska köras.
Tycker det är för mycket frågetecken med comebackande hästar och att flera ska gå med minusbalans så kom precis fram till att avstå spel idag efter en timmes pluggande. Men kollar nog lite på loppen efter kl 15. Fram till dess är det galopp från Täby på huvudmenyn. |
|
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Citat:
Kan vara så att roboten tar hem hela potten idag om han/hon har fått nån stenklar insider av Bergh. |
||
|
|
|
|
|
#18 |
|
Berghs årsdebutant i avd 3 har 61 procent av insatserna just nu. Den lyfte sig barfota i fjor men läste någonstans att det aviseras skor i årsdebuten. Hittar man någon annan vinnare där så kan man bli rik.
I avd 4 gör storfavroriten comeback efter mycket lång frånvaro. Andrahandaren har inte startat på 3 månader. Inte lätt för spelarna att gissa hur dom ska prestera idag. Kanske tredjehandaren Joy Ribb kan vara intressant med skoryck bak och allt, men den brukar ju tyvärr galoppera för det mesta. I avd 5 gör favoriten första starten på ett år och i ny regi. Hur ska man bedöma en sådan ? Potential till att vinna stort kanske man får genom att chansspika Kaffir Face i första och Pledge Allegiance i sista (obesegrad i spets har jag för mig och spetsfavorit. Det kan nog bli tuffare för favoriten att hinna ifatt den än skräpet den rundade senast i Boden). Men sammantaget för mycket frågetecken/gissningar för att de skulle tilltala mig att komponera en V64a idag. |
|
|
|
|
|
|
#19 | |
|
Citat:
Nothern Spy kliar det lite & ta med men ibland är det lättare än det ser ut. Bergh i sista, hästen har gått bra efter vila vad jag kan se, då får man loss lite streck mot favoriterna. |
||
|
|
|
|
|
#20 | |
|
Citat:
Vovven Raz Mackenzie som Bergh ville köpa men inte fick, skulle jag inte vilja ha i dödens. Den spetshästen kommer inte komma i mål
|
||
|
|
|
|
|
#21 |
|
Spår fyra för Raz på tillägg samtidigt som Bergh har springen, många & runda, det lär bli långt fram.
|
|
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Citat:
Snällare propp idag än näst senast (låst vid 980 k då) och han startade på 2680. Tycker 1 och 7 är fina hästar, bättre än han mötte då men tror Raz är klassen bättre än alla dessa tror jag. Senast redigerad av Helge den 2015-04-12 klockan 13:11. Anledning: propp |
||
|
|
|
|
|
#23 |
|
Verkar vara en favoritbetonad omgång.
Men har en främst en idé som jag anser är på tok för lite streckad. Avd 2: 10 Beverly Boulevard - går ner i klass, avslutar alltid starkt, Sara Dunder kanske har fått lite tips av Robert om hur hästen fungerar, tänkbar chansspik!... Avd 3: 14 Uncle Brodde - om man mot förmodan vill gardera storfavoriten, stark spurtare, underskattad kusk. Hittade faktiskt inget mer intressant. Som sagt ser det ut att bli låg utdelning... Lycka till allihopa! |
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Ja, men 15,7 som den gick senast från liknande läge borde i alla fall inte räcka långt mot riktigt motstånd. Spetsar Erik kör han väl lätt en låg 15 tid i spets och då måste Rogers gå väldigt mycket snabbare än sist från 20 meters tillägg och troligen en del av loppet i 3e spår. Men gillar också den hästen. Norra Norrland har akut brist på bra hästar men detta är ett undantag.
|
|
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Citat:
![]() Kan man spika sig ur lärlingsloppet så har man grym fördel. |
||
|
|
|
|
|
#26 |
|
Synd bara att dom behåller skorna på även idag på Kaffiren. Den har gått sina riktigt snabba tider barfota runt om. 10,3 på Åbergskvällen i fjor men då ska man tänka på att Jägers bana är max preparerad för snabba tider. Någon sådan tid går den inte med skor idag i alla fall och ska dom även ha lite brodd kvar i skorna max en 12 tid gissningsvis.
|
|
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Citat:
Tiden säger inget, han låg sist, rundade allt och kom ned i andra utvändigt, där låg han kvar för att vikas ut på upploppet och vinna lätt. Han kan tider bättre än så och styrkan, skallen har han. Till att Pledge rekordsänker rejält idag då, med 2 sekunder om han ska hålla det tempot. Men ni har medhåll från tjänsterna Pledge första rankad a-häst och spik på en annan. Raz = överskattad
|
||
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#30 | |
|
Citat:
![]() Real Dream är definitionen av ordet nödspik! Lyckades vinna ett nollopp på Rättvik med nos och har sen inte vunnit ett enda trots toppträning och toppkuskar. Kan ju ursäktas av att det rört sig om ganska tufft motstånd, men om det vore en riktigt bra häst med överkapacitet för klassen hade den klämt ur sig en vinst till åtminstone. Inte startat på mycket länge heller, vilket kan vara plus men sannolikt är det ett stort minus. Nej här kan det smälla! Är för dåligt påläst än för att ranka dock... Special Topgear har inte heller startat på länge, men ska ha en mycket bättre vinstchans än Real Dream för den här VET man vinner om den är iordning! Nagini tar jag med väldig försiktighet iallafall! Såna där trashankar ska man inte ha någon övertro på och tränaren verkar försiktig om chanserna också. Premier Kronos har klart bästa vinstchansen i loppet enligt mig. Synd att Dusty Wind fick vinna sist, blir ganska påpassad nu. Har gått bra en tid, verkar vara en riktig hårding! Pledge Allegiance blir svårslagen om den får spets. Man ser ju bara på raden att det rör sig om en häst som har för lite pengar på sig, har hoppat mycket och vunnit nästan allt den gått felfritt. Cash Em vet jag inte om jag tar med på ramen ens. Om den nu skulle ta sig till tät så är det väl Erik som liftar med bakom och i ett sånt här fält lär det bli luckor. Erik håller undan från spets/spurtar förbi eller Raz mosar dem sönder och samman. Ser inga andra loppscenarier! Lycka till alla och kom gärna med idéer i lopp 2,3!
|
|
|
|
|