Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-04-17, 00:49   #91

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Snapphanen Visa inlägg
Vilket lopp skulle vara större än Elitloppet för Inken och Tarzan menar du?
Det lopp Tarzan har antytt är Prix d'Amerique.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-17, 03:04   #92

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 2404
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Digital Ink är valack. Utestängd ifrån Prix d'Amerique då.
MattiasB75 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-17, 03:16   #93

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 131
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tirich Visa inlägg
Hur är han som startkusk egentligen? Kan inte påminna mig nån gång ur huvet att han spetsat. Kanske bara mitt huvud det är fel på iofs
Nej, inget fel på ditt huvud. Jag har nu suttit och kollat bakåt på mina egna noteringar från TV-sända lopp sedan december. Karln laddar i princip aldrig! Och då spetsar man ju inte heller...

Solvalla 14/1-9 fick han iväg Octopus bra. I övrigt är det nästan komiskt att läsa mina egna noteringar. Bara "tl", "trol. tl", "tl?", "halv tl". Tl betyder "togs lugnt". Har inte hittat någon bekräftelse på att han är dålig på att sända iväg, även om det kan tolkas så. Han har inte laddat med startsnabba hästar heller! Så man kan väl säga att han ställs inför en ovan situation på lördag.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Tirich (+50)
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-17, 03:39   #94

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 194
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av overpace Visa inlägg
Nej, inget fel på ditt huvud. Jag har nu suttit och kollat bakåt på mina egna noteringar från TV-sända lopp sedan december. Karln laddar i princip aldrig! Och då spetsar man ju inte heller...

Solvalla 14/1-9 fick han iväg Octopus bra. I övrigt är det nästan komiskt att läsa mina egna noteringar. Bara "tl", "trol. tl", "tl?", "halv tl". Tl betyder "togs lugnt". Har inte hittat någon bekräftelse på att han är dålig på att sända iväg, även om det kan tolkas så. Han har inte laddat med startsnabba hästar heller! Så man kan väl säga att han ställs inför en ovan situation på lördag.
Är inne på samma där. Ska bli intressant o se hur det utvecklar sig på lördag. Han ska tydligen försöka få spets o köra där iaf såvitt ja förstår. Jag lutar åt att snåla bort han helt.. chansning så får se om ja känner ja har råd eller ej antar ja.
parsalian är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-17, 07:51   #95

Reg.datum: aug 2012
Sharp$: 1354
Standard

Sju förhandsvinnare!

7. JUMBLE ÅS: Avslutar bäst av alla, sjukt lågt streckad!
2. VICTOR A.U.: En ickevinnare som kommer börja stapla segrar nu!
8. OBI WAN: Formhäst som avgör enkelt då Inken har hoppat!
7. LOVE LINI: En barfota Love you avkomma som spårar hela vägen!
3. ASTERIX HORNLINE: Åke L från bakspår, nej tack!
6. VIKING VA BENE: Formstark Erik på formstark häst!
10. GREENLEAF SLIM: Slimmad i rygg på favoriten och avgör sista biten!
monimaker1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-17, 09:49   #96

Reg.datum: jul 2014
Sharp$: 390
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sirlarsson Visa inlägg
Varför ska man spela vinnare/plats tillsammans? Finns väl inget syfte alls där.

Vill dock ha alla streckspel NU!
Agree to disagree. Personligen kommer jag sluta spela exempelvis V4 om det införs V4-tillsammans. Spelvärdet kommer sjunka till nära 0 då det kommer generera "för stora system" - utdelningen blir kass - i längden sjunker omsättningen - till slut dör spelformen ut av sig självt.
Jag spelar för att vinna stort - inte för att gå några hundra + varje omgång.
Tror och hoppas att ATG tänker i samma banor...
Jobbalitemer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-17, 10:19   #97

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jobbalitemer Visa inlägg
Agree to disagree. Personligen kommer jag sluta spela exempelvis V4 om det införs V4-tillsammans. Spelvärdet kommer sjunka till nära 0 då det kommer generera "för stora system" - utdelningen blir kass - i längden sjunker omsättningen - till slut dör spelformen ut av sig självt.
Det kommer inte slå stort på mindre spelformer. Och spelarna blir inte bättre för att de lägger större insatser.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-17, 10:20   #98

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 2710
Unhappy

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Precis vad man ville läsa om Magic Tonight:

4 Magic Tonight blev för pigg i
dödens senast. Han kommer att
gå framåt med loppet i kroppen.
Nu är det perfekta förutsättningar,
både vad gäller spår och distans
och det är full gas från start som
gäller. Han har varit fin i jobben
både före och efter årsdebuten. Vi
körde med skor bak senast men nu
blir det högst troligt barfota runt
om, berättar Kenneth Haugstad.
källa: vi tippa intervjun

Spets och slut.
Kusk-minuset på Magic To Night
från Örjan till Kenneth, måste
anses vara av bibliska mått.

Annars köper jag din analys.

Nu blir det en kraftig fördyring av systemet,
då Oasis Bi och Digital Ink måste med,
pga den sk "Skalmaneffekten".

Spets, kort distans och Mantorps obefintliga upplopp med
Örjan i jollen och spiken hade varit gjuten, på Magic To Night.

Nu med Haugstad och 3:e rank.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-17, 10:22   #99

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1404
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jobbalitemer Visa inlägg
Det är skillnad på spelvärde och att det "inte är lönt att spela". Här känns det som att det du kallar spelvärde egentligen avser något annat.

Det är ingalunda systemstorleken som sådan som gör en spelare ( eller andelsbolag ) till vinnande spelare över tid.

En dålig spelläggare blir inte bättre av att spela "stora system". Om det skulle börja rasa in "för många stora system" ( som inte ens vinner ihop till insatsen? ) när det blir lite lägre utdelningar så är det ju superbra för de flesta V4-spelare. Det genererar per definition högre utdelningar i lägre utdelningsintervall.

Att mängden av alla andelsspel/tillsammans-lag skulle vara tärande för spelpotterna är en av de vanligaste missuppfattningarna i debatten.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-17, 10:42   #100

Reg.datum: jul 2014
Sharp$: 390
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Det kommer inte slå stort på mindre spelformer. Och spelarna blir inte bättre för att de lägger större insatser.
Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Det är skillnad på spelvärde och att det "inte är lönt att spela". Här känns det som att det du kallar spelvärde egentligen avser något annat.

Det är ingalunda systemstorleken som sådan som gör en spelare ( eller andelsbolag ) till vinnande spelare över tid.

En dålig spelläggare blir inte bättre av att spela "stora system". Om det skulle börja rasa in "för många stora system" ( som inte ens vinner ihop till insatsen? ) när det blir lite lägre utdelningar så är det ju superbra för de flesta V4-spelare. Det genererar per definition högre utdelningar i lägre utdelningsintervall.

Att mängden av alla andelsspel/tillsammans-lag skulle vara tärande för spelpotterna är en av de vanligaste missuppfattningarna i debatten.
Sant! Spelvärdet kan ju faktiskt öka med tillsammans.

Skönt att ni ser det positiva och tror ni kommer vinna större vinster. Jag ser bara att fler kommer äta av kakan. Vi får väl se hur det eventuellt kommer påverka spelet. Hoppas ni har rätt!
Jobbalitemer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-17, 10:59   #101

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1404
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Det kommer inte slå stort på mindre spelformer.
Det är inga superstora kostnader för den tekniska delen av införandet så det behöver inte "slå superstort" för att det ska vara en bra idé.
För visst tusan spelas det ganska mycket på ombudsspel på V4/V64 ute i landen? Alla lag behöver ju inte heller spela hyper-regelbundet. Bara att kunna köra 5 andelar á 200 kr på V4 eller V64 och slippa pengahanteringen skulle vara guld värt för mig.

Det som håller dem tillbaka är mer strategiska beslut. T ex så vill de hålla ner trycket på den egna supporten så mycket som möjligt. De är oroliga för att "Svensson"-spelaren får svårt att hålla isär allt.
Gammal 2015-04-17, 11:28   #102

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Vi kanske kan flytta pratet om filinlämning hit?
https://www.sharps.se/forums/trav-gal...g-tillsammans/
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-17, 14:31   #103

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 460
Standard

Ska LOve lini gå barfota?
DavidP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-17, 15:57   #104

Perreffss avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 755
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Looooooooool!
Perreffs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-17, 16:00   #105

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61677
Standard

Jag kommer spika Magic Tonight i morgon om spelvärdet består. 16 procent av insatserna mot 58 procent för Digital Ink

Motivering:

1. Det låter sammantaget som att Digital Ink främst ska ha ett lopp i kroppen inför Finalen nästa lördag. Det talar för att Örjan inte är sugen på dödens denna gång. Han är dessutom ordinarie kusk både på Magic Tonight och för Walmannstallet.

2. Magic Tonight är ruskigt gynnad av 1640 m. Rekordtid 09,3. Digital Ink har som snabbast gått 10,0 men det var i elitloppsförsöket i fjor över 1609m.

3. Bättre spår än megafavoriten

4. Magic Tonight var enorm i andra starten i fjor.

5. Magic Tonight gick med skor i årsdebuten. I morgon barfota runt om, helstängt huvudlag och jänkarvagn. Digital Ink ska fortsatt gå med skor och öppet huvudlag (gått sina bästa tider barfota).

Det som talar emot är

1. Intrycket i årsdebuten
2. Att någon innanför får för sig att försöka svara.

Men sammantaget tycket jag att Magic Tonights vinstchans är likvärdig med Digital Inks (minst) och när den då har 16 procent av insatserna och Inken 58 procent är ju skillnaden i spelvärde så enormt stor att det känns givet att spika.

Lycka till !
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gus (+5)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td