Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-04-18, 18:09   #406

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 2341
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Filmtokig Visa inlägg
Vet inte när dom blivit utnämnda till expert. Men varför är du arg på dem? Du borde väl spela efter egen kunskap inte tvärtom?
Om du är läskunnig så kanske du såg att jag tittat nu i efterhand, lite svårt att spela efter deras tips då. Antar att någon utnämnt dom till experter, annars skulle dom väl inte stå där vecka efter vecka och kasta ur sig dumheter....
För övrigt är det väl din tolkning att jag är arg, jag bara konstaterar att de är dåliga som tipsexperter, inget som jag är arg över eftersom jag inte tittar på programmet normalt, gjorde bara det av nyfikenhet nu eftersom diskussionen kom upp tidigare här i tråden.
tomtom2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-18, 18:12   #407

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 52689
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
Oj

Per Skoglund är jobbig, men han lever för travet och jag är ganska säker att han kommer ha stora TV-uppdrag inom några år
Håller fullständigt med - ytterst jobbig.För långa intervjuer och tjatig.Jag hoppas verkligen att han precis som Edlund får annat jobb så jag slipper se och höra honom i samband med travet.
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-18, 18:13   #408

Reg.datum: maj 2014
Sharp$: 268
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Filmtokig Visa inlägg
Jag håller med salkin på en sak, jogga hem. folk här snackade om bra sport idag. var bra sport ett lopp, Avd 6 där vinnaren pumpade från dödens.

Resten var skit sport enligt mig... Men å andra sidan är det ju det me travöga.

Jag håller helt med, det är skitsport. Man kan ju dra en lätt jämförelse med hockey t.e.x. Vem vill gå på en hockeymatch och se spel mot ett mål. Det är ju värdelöst
salkin90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-18, 18:20   #409

Rickarts avatar

Reg.datum: mar 2013
Sharp$: 2726
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Speedyearl Visa inlägg
Tumble dust var verkligen mycket bättre än vad åtminstone jag trodde! Tar han det loppet rätt så kommer den vinna nåt storlopp med lite flyt!
Men hur usel trodde du han var? Du vet att han startade prix d'amerique för några månader sedan va?
Gammal 2015-04-18, 19:09   #410
SO

SOs avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 3719
Standard

ja, det var väl inte oväntat. Förstår inte att så mycket blir chockade över att det blir JP igen. 4 av 7 streckfavoriter är väl normalt. Att det inte blev någon lågprocentare berodde helt enkelt på att det fanns för många bra hästar i varje avdelning.

Däremot var det märkligt hysterin över MAGIC TONIGHT. Var det 25 inlägg där skribenterna trissade varandra så det stod härliga till? Det är ALLTID hela ekipaget som räknas.
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-18, 19:12   #411

Reg.datum: maj 2014
Sharp$: 268
Standard

Det är väl ingen som blir chockad över att det blir jackpot? Det blir ju jackpot var och varann helg så det är snarare mer regel än undantag att det blir jackpot.
salkin90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-18, 19:12   #412

Reg.datum: jan 2015
Sharp$: 1184
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
ja, det var väl inte oväntat. Förstår inte att så mycket blir chockade över att det blir JP igen. 4 av 7 streckfavoriter är väl normalt. Att det inte blev någon lågprocentare berodde helt enkelt på att det fanns för många bra hästar i varje avdelning.

Däremot var det märkligt hysterin över MAGIC TONIGHT. Var det 25 inlägg där skribenterna trissade varandra så det stod härliga till? Det är ALLTID hela ekipaget som räknas.

Hela ekipaget räknas väl inte alltid? Finns många kuskvinster, vi fick bevis på det redan igår, Månprinsen AM...

Senast redigerad av Chiron den 2015-04-18 klockan 19:17. Anledning: Läste fel...
Chiron är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-18, 19:18   #413

Reg.datum: mar 2015
Sharp$: 422
Standard

Ytterst trist med dubbeljackpot igen, dags att införa fler mixlopp och möjligtvis hela systemet från grunden, för övrigt så undrar jag om Jennifer tillman någonsin vunnit med förhandsfavorit...tar bort mina streck varje gång på henne!!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
tomtom2 (+3)
bjarnet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-18, 19:19   #414

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bjarnet Visa inlägg
Ytterst trist med dubbeljackpot igen, dags att införa fler mixlopp och möjligtvis hela systemet från grunden, för övrigt så undrar jag om Jennifer tillman någonsin vunnit med förhandsfavorit...tar bort mina streck varje gång på henne!!
Jag är ingen expert. Men hur skulle det fungera om man endast fick spela matematiska system? Blir det inte svårare?
Gammal 2015-04-18, 19:23   #415

Migges avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 1
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Chiron Visa inlägg
Jag är ingen expert. Men hur skulle det fungera om man endast fick spela matematiska system? Blir det inte svårare?
Så du tror att favoriterna idag inte skulle vinna om man endast kunde spela matematiskt...
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-18, 19:26   #416

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Så du tror att favoriterna idag inte skulle vinna om man endast kunde spela matematiskt...

Besserwisser. Gör dig lustig. Menade ju att det blir färre som kan få alla rätt? Jag trodde vi talade om utdelning inte om hästarnas kapacitet?
Gammal 2015-04-18, 19:34   #417

Migges avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 1
Standard

Citat:

Besserwisser. Gör dig lustig. Menade ju att det blir färre som kan få alla rätt? Jag trodde vi talade om utdelning inte om hästarnas kapacitet?
Och hästarnas kapacitet är ju det som styr utdelningen heller hur...

Ju bättre häst, desto större vinstchans hos hästen, desto större favoritskap hos spelarna. Allt hänger ihop som en röd tråd.
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-18, 19:39   #418

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Och hästarnas kapacitet är ju det som styr utdelningen heller hur...

Ju bättre häst, desto större vinstchans hos hästen, desto större favoritskap hos spelarna. Allt hänger ihop som en röd tråd.
Inte nödvändigtvis. Vet inte hur stora system du gör. Men jag spelar små system. Då är det svårt att både få med de "bästa" hästarna samt ett par skrällar. Man måste då göra en avvägning - ta bort ett par favoriter och spela med några skrällar. Jag brukar chansspika där de flesta garderar...

Jag står fast vid att det kan vara svårare om alla spelar matematiskt. När många provar på VM i V75 - 96 kr - tror jag nog inte att det är de som är vana "reducerare" som lyckas, eller?

Äh, jag vet inte vad jag snackar om, är för trött...
Gammal 2015-04-18, 19:41   #419

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1402
Standard

Citat:
Inte nödvändigtvis. Vet inte hur stora system du gör. Men jag spelar små system. Då är det svårt att både få med de "bästa" hästarna samt ett par skrällar. Man måste då göra en avvägning - ta bort ett par favoriter och spela med några skrällar. Jag brukar chansspika där de flesta garderar...

Jag står fast vid att det kan vara svårare om alla spelar matematiskt. När många provar på VM i V75 - 96 kr - tror jag nog inte att det är de som är vana "reducerare" som lyckas, eller?

Fast VM i V75 går ju inte ut på samma sak som spelformen V75. Det är helt olika strategier som är "optimala".
Gammal 2015-04-18, 19:46   #420

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61674
Standard

Citat:

Det är väl större chans med ett reducerat sådana här omgångar när 3-4 favoriter vinner och man spelar på det. Ett reducerat system med typ 1 spik och sedan krav på 3 eller 4 av 6 a hästar kostar väl ungefär som ett matematiskt system med 3 spikar, och det är ju betydligt lättare att lyckas med att hitta en av favoriterna som spikar än 3 av 7 när hälften vinner. Med tanke på vilka hästar som vann där inte favoriterna gjorde det var det knappast några hästar man inte hade med som b hästar på det reducerade.

Vet inte om Oasis Bi eller Magic Tonight var favorit i avd 3 på V75 då ju MT var det på insatsfördelningen men OB fick en massa insatser efter strykningen av Digital Ink som först på turordningen.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td