Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-04-12, 13:03   #1
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 175
Sharp$: 164
Standard

H2H


Det är svårt att vinna pengar på trav.

Lättast är H2H hos Internet-bolagen.

Nackdelar:
1. Bolagen tar inte emot större insatser.
2. Spelare som vinner mycket blir limiterade.

Men man behöver inte vara girig.
Några hundralappar i vinst är också fina pengar.

Jag har tidigare spelat hos Unibet, Expekt, Ladbrokes, NordicBet, Centrebet,
Bet365, Bet24 och 24hPoker.

De senaste åren har jag bara spelat hos ATG.
Världens bästa utbetalare.

Tänkte börja hos Internet-bolagen igen.
Lagom stora insatser, 500-1000 kronor.

Aktuella bolag: Unibet, Expekt, NordicBet och Bet365.

Bör jag undvika något av dessa bolag?

Senast redigerad av Heuer den 2015-04-12 klockan 13:04. Anledning: bättre svenska
Heuer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-12, 13:14   #2
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 177
Sharp$: 57101
Standard

Har inte konto hos NordicBet men skaffar nog ett om dom börjar med frekventa v/p odds på travet.

De andra tre bolagen är bra så länge man får spela där. Enda gången jag hade problem var när jag skulle tömma kontot hos B365 efter att ha blivit avstängd (på livstid enligt supporten) för travspel men det löste sig.

Expekt har inte haft mycket travodds på senare tid. Bet365 det överlägset bästa bolaget att vinna hos då deras bookmakers är mycket sämre än dom hos Unibet.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-12, 13:19   #3
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 175
Sharp$: 164
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Har inte konto hos NordicBet men skaffar nog ett om dom börjar med frekventa v/p odds på travet.

De andra tre bolagen är bra så länge man får spela där. Enda gången jag hade problem var när jag skulle tömma kontot hos B365 efter att ha blivit avstängd (på livstid enligt supporten) för travspel men det löste sig.

Expekt har inte haft mycket travodds på senare tid. Bet365 det överlägset bästa bolaget att vinna hos då deras bookmakers är mycket sämre än dom hos Unibet.
Varför blev du avstängd hos B365?
Heuer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-12, 13:20   #4
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 867
Sharp$: 3629
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Har inte konto hos NordicBet men skaffar nog ett om dom börjar med frekventa v/p odds på travet.

De andra tre bolagen är bra så länge man får spela där. Enda gången jag hade problem var när jag skulle tömma kontot hos B365 efter att ha blivit avstängd (på livstid enligt supporten) för travspel men det löste sig.

Expekt har inte haft mycket travodds på senare tid. Bet365 det överlägset bästa bolaget att vinna hos då deras bookmakers är mycket sämre än dom hos Unibet.
Ja, vad ska man säga & tycka egentligen om dessa bolag som säger sig vara till för spelarna...förlora gärna dina pengar hos oss men nåde dig om du är en vinnande spelare, vinnande kunder vill vi inte ha då vår affärsidé är att enbart ha en kundstock med losers!
Migge är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-12, 13:31   #5
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 177
Sharp$: 57101
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Heuer Visa inlägg
Varför blev du avstängd hos B365?
Hade vunnit för mycket. Inte kortsiktigt, men hade ett netto på 20-25 tkr på 3-4 år utan att ha satt in något. "du är ingen lönsam kund för oss" sa supporten när jag frågade varför jag inte fick spela längre.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Viroid (+5), Heuer (+5)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-12, 13:37   #6
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 867
Sharp$: 3629
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Hade vunnit för mycket. Inte kortsiktigt, men hade ett netto på 20-25 tkr på 3-4 år utan att ha satt in något. "du är ingen lönsam kund för oss" sa supporten när jag frågade varför jag inte fick spela längre.
Du låg alltså + 20-25K netto på 3-4 år & bolaget anser sig inte "ha råd" med dig?!

Jag hade haft en större förståelse om du hade plockat bolaget på några hundra K men denna skitsumman som du vann...jag har sagt det förr, bolagen borde mista sin spellicens så fort dom börjar limitera sina kunder!
Migge är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-12, 13:38   #7
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Problemet är ju att de limiterar, hårt och stundtals på närmast löjeväckande nivåer. Jag gav väl upp efter att ha fått meddelande om att de tyvärr inte kan acceptera mer än 42 öre av mitt spel en gång. Det är ytterst sällan jag spelar hos nätbolagen numera. ATG:s odds är inte så himla usla trots allt, med tanke på att man får spela hur mycket man vill, ända fram till spelstopp, och att det aldrig är problem med utbetalningar.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+5)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-12, 13:57   #8
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2210
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Hade vunnit för mycket. Inte kortsiktigt, men hade ett netto på 20-25 tkr på 3-4 år utan att ha satt in något. "du är ingen lönsam kund för oss" sa supporten när jag frågade varför jag inte fick spela längre.
Herre gud vilket tålamod dom hade med dig. Du är lyckligt lottad ska du veta.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-12, 14:09   #9
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 177
Sharp$: 57101
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Problemet är ju att de limiterar, hårt och stundtals på närmast löjeväckande nivåer. Jag gav väl upp efter att ha fått meddelande om att de tyvärr inte kan acceptera mer än 42 öre av mitt spel en gång. Det är ytterst sällan jag spelar hos nätbolagen numera. ATG:s odds är inte så himla usla trots allt, med tanke på att man får spela hur mycket man vill, ända fram till spelstopp, och att det aldrig är problem med utbetalningar.
Blev lite komiskt efter limiteringen när man fick lägga spel som max gav 30 kr i vinst men när dom hade minimiinsats på 5 kr om jag minns rätt.

skulle jag spela på en 10 oddsare och ett tungt v spel på 5 kr så fick jag felmeddelande att insatsen var för hög. Skulle jag spela 10 oddsaren på min tillåtna insats på 3 kr så fick jag felmeddelande att insatsen var för låg och att minsta insats var 5 kr. Jag var inte avstängd officiellt med kunde ju inte spela. lol.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-12, 14:10   #10
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 224
Sharp$: 2269
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Blev lite komiskt efter limiteringen när man fick lägga spel som max gav 30 kr i vinst men när dom hade minimiinsats på 5 kr om jag minns rätt.

skulle jag spela på en 10 oddsare och ett tungt v spel på 5 kr så fick jag felmeddelande att insatsen var för hög. Skulle jag spela 10 oddsaren på min tillåtna insats på 3 kr så fick jag felmeddelande att insatsen var för låg och att minsta insats var 5 kr. Jag var inte avstängd officiellt med kunde ju inte spela. lol.
*lol*
affe56 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-12, 14:19   #11
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 222
Sharp$: 1510
Standard

När det gäller nordicbet var min erfarenhet extremt låga limits efter bara några veckors spel. Det finns några knep att sno åt sig lite mer, ett är att spela överodds på lite större skrällar. Då förlorar man såklart lite fler spel. Sen får man vara lite ful och spela i andras namn, växla lite med ett par spel där man tydligt ser att de tryckt ner oddsen för mycket, osv. Men just h2h är limits för låga tycker jag.

20-25000 för att bli avstängd låter lågt. Det går att vinna mer men kanske inte enbart på trav?

Jag har flera vänner (och även suttit med många gånger) som jobbat med oddssättning. Det är mycket små spel som görs och väldigt mycket spel som följer "dragen". Dessa odds är knappast överodds... Ändå spelas ex betaltipsens spikar alltid hårt.

Expekts tidigare travperson är mycket kunnig. Har släppt sina odds tidigt och legat väldigt bra. Undrar om inte han värvats över till annat Maltabaserat bolag om de slutat med trav?
Solo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-12, 14:19   #12
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Blev lite komiskt efter limiteringen när man fick lägga spel som max gav 30 kr i vinst men när dom hade minimiinsats på 5 kr om jag minns rätt.

skulle jag spela på en 10 oddsare och ett tungt v spel på 5 kr så fick jag felmeddelande att insatsen var för hög. Skulle jag spela 10 oddsaren på min tillåtna insats på 3 kr så fick jag felmeddelande att insatsen var för låg och att minsta insats var 5 kr. Jag var inte avstängd officiellt med kunde ju inte spela. lol.
Tänk om man ändå fick spela sådana höga spel
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-12, 14:22   #13
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Heuer Visa inlägg
Det är svårt att vinna pengar på trav.

Lättast är H2H hos Internet-bolagen.

Nackdelar:
1. Bolagen tar inte emot större insatser.
2. Spelare som vinner mycket blir limiterade.

Men man behöver inte vara girig.
Några hundralappar i vinst är också fina pengar.

Jag har tidigare spelat hos Unibet, Expekt, Ladbrokes, NordicBet, Centrebet,
Bet365, Bet24 och 24hPoker.

De senaste åren har jag bara spelat hos ATG.
Världens bästa utbetalare.

Tänkte börja hos Internet-bolagen igen.
Lagom stora insatser, 500-1000 kronor.

Aktuella bolag: Unibet, Expekt, NordicBet och Bet365.

Bör jag undvika något av dessa bolag?
Du kan ju blanda upp det med Betsson och Betsafe som tillhör samma koncern som Nordicbet. 888sport.com ger samma odds som Unibet och går att kompletera med. Har dock inte vågat sätta in några större pengar där eftersom jag inte riktigt har koll på sidan.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-12, 14:27   #14
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Min erfarenhet är att man brukar få vinna 20-25k per sajt innan svångremmen dras åt rejält, får fortfarande in en hunka emellanåt men får skicka ALLT manuellt på betsson, betsafe och unibet vilket är otroligt frustrerande så klart.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-12, 16:35   #15
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 175
Sharp$: 164
Standard

Tack för alla svar på H2H!

Slutsatsen måste bli:

Det är ingenting att hålla på med!
Heuer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td