Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-04-17, 12:27   #31

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61673
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hammering Visa inlägg
Ja visst har du rätt inte ska Norrlandsbanorna ha samma prispengar som skåningarna det vore ju helt fel! Ta bort prispengarna helt se till att det blir diplom istället för prispengar då kan prispengarna på alla sk större banor tiodubblas är det rätt väg att gå? Ja menar är det så billigt att ha häst norröver jäntemot skåneland? Jag har förstått av dina tidigare inlägg att du är hatiskt mot all travsport ovanför Dalälven förstår inte varför ock anser inte ha med att göra varför, MEN delar inte din syn på travsporten i sverige för det är på norrlandsbanorna det tävlas, skånebanorna valla jägers åby osv är det rena rama transportsträckan till målsnöret,
Nä det stämmer inte. Jag tycker det ska finnas travsport i hela landet.

Men utan storbanorna och alla storsatsande hästägare i och runt storstäderna så blir travet mer en korpsport och det vill inte jag att det ska bli.
Vem ska framtidens uppfödare sälja hästar till om hästägarna knutna till de större banorna och tränarna slutar köpa hästar ?

Jag tycker det är rätt skrämmande att se att lopp som dom i Skellefteå igår har i stort sett samma prispengar som när storbanorna i storstäderna kör V64 tävlingar. Det är väl då inte att prispengarna är för höga i skräploppen där uppe utan att dom är alldeles för låga på storbanorna. Men då det tyvärr bara finns en begränsad mängd pengar att dela ut så känns det nödvändigt att man drar ner på alla lopp och banor i framförallt Norrland och satsar mer pengar på storbanorna. Norrland ska inte ha 13 tävlingsbanor och Norrland ska inte ha så stor del av prispengarna sett till kvaliten på tränare och hästar där uppe. Ännu värre/snett blir det nu när Robert Bergh flyttar hela sin rörelse till Åby och Svante Båth en stor del av verksamheten till Solvalla.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-17, 12:50   #32

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 9847
Standard

Sen är väl frågan hur mycket prispengar som kom ifrån sponsring? Ser inga problem om en bana erbjuder högre prispengar för att dom är aktiva och ordnar sponsring i varje lopp?
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td