Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-05-13, 09:48   #91

Reg.datum: aug 2012
Sharp$: 3119
Standard

Kollade anmälningslistorna, ingen av dem är med. Lite skumt. Någon av dem kanske går ut på Gävle istället. Undrar om de skrämde bort varandra med allt snack om att de skulle anmäla dit..
luggen77 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-13, 11:25   #92

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av luggen77 Visa inlägg
Kollade anmälningslistorna, ingen av dem är med. Lite skumt. Någon av dem kanske går ut på Gävle istället. Undrar om de skrämde bort varandra med allt snack om att de skulle anmäla dit..
Det finns ju inte mer än tre platser kvar, eftersom en är vikt till vinnaren av gulddivisionen på lördag, och en till vinnaren i Gävle. Då har man Finlandia kvar att köra på Söndag också.

Jag tror att de flesta då satsar på Gävle. Skall man möta topphästar för att ta en plats är det ju bättre att göra det i ett lopp med 400K i förstapris istället för i ett med mycket mindre pengar. Det är bättre att man vid vinst är garanterad en plats än att man bara är en i mängden som konkurrerar om en plats.

Jag tror att en del ångrar sig att de inte anmälde till Åby på lördag.
Gammal 2015-05-13, 11:37   #93

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Det finns ju inte mer än tre platser kvar, eftersom en är vikt till vinnaren av gulddivisionen på lördag, och en till vinnaren i Gävle. Då har man Finlandia kvar att köra på Söndag också.

Jag tror att de flesta då satsar på Gävle. Skall man möta topphästar för att ta en plats är det ju bättre att göra det i ett lopp med 400K i förstapris istället för i ett med mycket mindre pengar. Det är bättre att man vid vinst är garanterad en plats än att man bara är en i mängden som konkurrerar om en plats.

Jag tror att en del ångrar sig att de inte anmälde till Åby på lördag.

Men till Gävle ska man ha kvalat in via vinst i guld tidigare eller få ett wild card, så inte bara anmäla dit heller.

"– De hästar som vunnit sina Gulddivisioner och är direktkvalificerade till loppet och som tackat nej är Oasis Bi, On Track Piraten, Noras Bean, B.B.S.Sugarlight, och troligtvis också Nahar. Sedan inväntar jag svar gällande Digital Ink och Magic Tonight, säger Mathias Gustafsson till Trav365.

– Den som vinner Gulddivisionen på Åby på lördag kvalificerar sig både till Elitloppet och hit till Gävle, i och med att det är ett försök. Det kommer bli ett gäng wild cards över." /Aftonbladet
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-13, 11:39   #94

Viroids avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Men till Gävle ska man ha kvalat in via vinst i guld tidigare eller få ett wild card, så inte bara anmäla dit heller.

"– De hästar som vunnit sina Gulddivisioner och är direktkvalificerade till loppet och som tackat nej är Oasis Bi, On Track Piraten, Noras Bean, B.B.S.Sugarlight, och troligtvis också Nahar. Sedan inväntar jag svar gällande Digital Ink och Magic Tonight, säger Mathias Gustafsson till Trav365.

– Den som vinner Gulddivisionen på Åby på lördag kvalificerar sig både till Elitloppet och hit till Gävle, i och med att det är ett försök. Det kommer bli ett gäng wild cards över." /Aftonbladet
Jag tror inte det är några problem med wildcard till seriösa elitloppskandidater.
Gammal 2015-05-13, 11:39   #95

Reg.datum: maj 2015
Sharp$: 16
Standard

Jämnt Elitlopp

Tror vi får se ett ganska tajt lopp i år vad tror ni?
Sankte_Per är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-13, 12:30   #96

Reg.datum: maj 2015
Sharp$: 16
Standard

BBS Sugarlight

Oddset har gått upp en del på hästen efter galoppen. Nu är Timoko åter favorit. Tror ni Robert Bi får köra Elitloppet?
Sankte_Per är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-13, 12:33   #97
Banned

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sankte_Per Visa inlägg
Oddsen har gått upp en del på hästen efter galoppen. Nu är Timoko åter favorit. Tror ni Robert Bi får köra Elitloppet?
Varför skulle den inte "få" göra det ? Sen att de inte vill starta där är en annan sak.
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-13, 13:05   #98

Reg.datum: aug 2012
Sharp$: 3119
Standard

Tror inte Melander kommer starta Nuncio i Elitloppet. I krönikan idag i Expressen säger han får se om det blir start under Elitloppshelgen, min magkänsla är att han siktar på något fyraåringslopp istället om han startar alls.
luggen77 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-13, 13:36   #99

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 39638
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av luggen77 Visa inlägg
Tror inte Melander kommer starta Nuncio i Elitloppet. I krönikan idag i Expressen säger han får se om det blir start under Elitloppshelgen, min magkänsla är att han siktar på något fyraåringslopp istället om han startar alls.
Enligt Travnet så står Tarzan över onsdagens lopp på Solvalla med Nuncio som istället ska gå ett tuffare jobb, varefter han bestämmer om start i Elitloppet.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
luggen77 (+5)
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-13, 14:43   #100

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 17990
Standard

Jag tycker att man har bjudit in alldeles för många hästar som inte är riktiga sprinters. Nahar, OTP, Voltigeur, Support Justice och till viss del Digital Ink är egentligen hästar som inte direkt har fördel av den korta häcken. Med det sagt så betyder det inte att inte någon utav dessa hästar vinner om de får ett passande lopp men jag tycker man fyllt facket till bristningsgränsen av denna typ av egenskap i världens största sprintlopp.

Inbjudan till OTP är för övrigt riktigt dålig fingertopsskänsla. Han har visat de senaste åren att han absolut är en utav våra bästa hästar i Sverige under vintern och då helst på medel/lång distans men samtidigt aldrig visat att han räcker till på snabba banor på sommaren. Att man då väljer att bjuda in honom så pass tidigt känns mycket tveksamt i mina ögon.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
putte64 (+1), the_mirage (+3), hugotheboss (+2)
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-13, 14:57   #101

Viroids avatar

Standard

Enligt franska källor på Twitter så har Roi du Lupin bjudits in.
Gammal 2015-05-13, 17:30   #102

Helges avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Enligt franska källor på Twitter så har Roi du Lupin bjudits in.
Det stämde inte skrev Myron på twitter.

Såg en finsk tweet nu att Aladin D'Ecajeul ej kommer.
Gammal 2015-05-13, 19:09   #103

Helges avatar

Standard

Gammal 2015-05-13, 19:15   #104

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8426

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Det stämde inte skrev Myron på twitter.

Såg en finsk tweet nu att Aladin D'Ecajeul ej kommer.
Den kan inte vara frisk.
Gammal 2015-05-16, 20:20   #105

LudvigBs avatar

Reg.datum: jul 2014
Sharp$: 307
Standard

Hur kan Creatine få ett wildcard? Sinnessjukt.
LudvigB är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td