Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-05-23, 18:03   #151

Reg.datum: jan 2015
Sharp$: 1184
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Bara kika på årets resultat = inget för Elitloppet. Men idag så
Fast med dagens balans hade den 8 starter innan. 5 vinster, 2 oavgjorda och en galopp som jag skrev i V75-tråden...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Helge (+3)
Chiron är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-23, 18:04   #152

AndyMarts avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 7099

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Vi har allt i årets elitlopp, så jag ber er, för travet och forumets skull, sluta gnälla och inse istället att vi faktiskt står inför vad som kan bli tidernas värsta lopp!

Hästarna:

Fältet har mer klass än på länge, vi har exakt allt som kan tänkas vara intressant, explosiva superracers i form av hästar som Magic Tonight, BBS Sugarlight och Wind Of The North, pansarvagnar i Univers De Pan, Timoko, Mosaique Face och Nahar, långspeediga rackare som aldrig verkar ta slut med Maven, Univers De Pan, Voltigeur De Myrt och Ustinof Du Vivier, en av världens bästa fyraåringar Nuncio, helsvenska ägg-och-sill ekipage representerade av On Track Piraten och Royal Fighter och sist men inte minst en riktigt jävla rolig joker, Bret Boko. Som om det inte vore nog är fältet inte ens fyllt, vi har nämligen en plats kvar!

Tränarna:

Ojojoj, Jimmy Takter, kanske världens bästa tränare startar häst, Stefan Melander, Lutfi Kolgjini och Robert Bergh, de av de svenska som man bara måste ha med deltar, franska topptränare och nykomlingar, amerikansk fantast och dessutom både norska och finska stjärntränare med. Kan det bli bättre?

Kuskarna:

Exakt allt man vill ha med i kuskväg är med i fältet.

Svenska toppkuskarna, Erik, Björn och Örjan är med.
Sveriges vildaste och mest omdebatterade kuskar i Ludde, Takter, Bergharn och Melander om han nu kör.
Världens mest segerrika kusk, Dave Palone.
Älskvärda medelkuskar, Tillman och Untersteiner.
Franska formel-1 ryttare som inte kan ett skit om taktik..
Och så Geir Vegard Gundersen och Markku Nieminen som är perfekta representanter för sina länder..

Vad saknas? Ingenting!

De fantastiska historierna:

Vem har inte blivit rörd av BBS Sugarlights historia? Från att inte duga på lunchloppen kring Göteborg till att stegvis utvecklas till en av nordens bästa hästar är en förvandling vi kanske aldrig igen kommer att uppleva. Hästen som vi blev så imponerade av har nu nått den absoluta världstoppen och visst skulle det kännas lite extra speciellt om det var Peter Untersteiner som höjde näven i skyn nästa söndag?

Daryl Bier fantastiska och chockerande berättelse om Wind Of The North, hästen som kanske räddade hela hans framtid. Stallets bästa häst dog framför Daryl på banan, familjemedlemmar lämnade livet bakom sig och allt såg ut att gå fel när det sista hoppet Wind Of The North anlände till stallet efter att auktionskonkurrenten gett bort den för respektens skull. Hästen tävlade grymt och levererade fantastiska prestationer för Bier vilket fick han på bättre tankar, och idag kan han konstatera att det är tack vare detta enormt fina djur som han klarat sig igenom kriserna. Om det fanns någon typ av rättvisa och karma här i världen, så står Bier och Wind Of The North i vinnarcirkeln vid halv sex tiden elitloppssöndagen.

Voltigeur De Myrt, den där hästen som tränades av den okända tränaren och kördes av en totalt orutinerad kusk hade något i sig, och nästa söndag är han med bakom bilen när starten går. Hästen som visade vägen för två framtidsmän inom travsporten är nödvändig att ha med i Elitloppet 2015!

Och så, till slut, vem har inte tagit del av historien kring Nuncio? Wow!
Köptes för 45000 kr och inte en jävel kunde förutspå att det skulle bli något av hästen, förutom Stefan Tarzan Melander. Han satte den i träning hos Jim Oscarsson i USA för att slippa Sveriges tvångsprissumma och efter en sejour både där och hos Jimmy Takter har den sprungit in cirka 15 miljoner kronor, med vinster i några av världens största årgångslopp!
Filmtokig (+19), AMHC (+1), Hoffmeister (+2)
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-23, 18:06   #153

hammmmmars avatar

Reg.datum: apr 2012
Sharp$: 1756
Standard

Håller med att det är respektlöst av Melander att gå ut i tidningen och acceptera innan faktiskt prata med inbjudarna. Tänk om jag drev ett stort företag som hade fått ett stort kontrakt och en samarbetspartner, innan jag accepterar deras bud går jag ut och pratar med tidningen istället för att säga det direkt till dem. Kanske inte slående, men principen är den lika. Respektera de som faktiskt erbjuder dig något. Horgubbe
hammmmmar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-23, 18:31   #154

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

Imorgon efter 17:00 kan vi öppna anmälningslistorna Elitloppshelgen. Både lördag och söndag har anmälningsstopp 17:00.
Mums, längtar!
AMHC (+1)
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-23, 18:34   #155

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

Klaus Koch bekräftar, Vincennes är klar.

Senast redigerad av Helge den 2015-05-23 klockan 18:36.
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-23, 18:37   #156

Reg.datum: jan 2015
Sharp$: 1184
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Klaus Koch bekräftar, Vincennes är klar.
Tre stycken inbjudna från sömnpillret till lopp - Finlandia Ajo...
Chiron är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-24, 04:28   #157

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 1097
Standard

Skriv va ni vill, tyck va ni vill om det jag kommer skriva. Men att Royal Fighter blev inbjuden skrattar jag väldigt högt åt. Den gjorde ETT lopp... HERREGUD, JAAAAAAA.... Prestationen var grym, det kan man inte sticka under stolen med. Men två heat över en dag? Barfota båda gångerna? Hästen går ju KNAPPT barfota i vanliga fall.. Herregud vilket lalleri....

Inget illa mot ägare, tränare eller kusk. De har gjort ett grymt bra jobb, en bra häst helt enkelt. MEN inget för Elitloppet i mitt tycke. Hoppas den kommer sist för fan. Så jävla trött på att de ska bjuda in vissa chanslösa VARJE år...
tomtom2 (+10)
Khiarshoor är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-24, 09:54   #158

Emeffeffs avatar

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Khiarshoor Visa inlägg
Skriv va ni vill, tyck va ni vill om det jag kommer skriva. Men att Royal Fighter blev inbjuden skrattar jag väldigt högt åt. Den gjorde ETT lopp... HERREGUD, JAAAAAAA.... Prestationen var grym, det kan man inte sticka under stolen med. Men två heat över en dag? Barfota båda gångerna? Hästen går ju KNAPPT barfota i vanliga fall.. Herregud vilket lalleri....

Inget illa mot ägare, tränare eller kusk. De har gjort ett grymt bra jobb, en bra häst helt enkelt. MEN inget för Elitloppet i mitt tycke. Hoppas den kommer sist för fan. Så jävla trött på att de ska bjuda in vissa chanslösa VARJE år...
Du får ju komma med något alternativ isåfalll, om du tvunget ska insistera på att Royal Fighter inte är något för Elitloppet. Det är inte så att det vimlar av heta alternativ nu timmarna innan lottningen. Jag tycker iallafall Royal Fighter är ett roligare ekipage än de bakom Mosaique Face i guldloppet igår. Det skulle vara Papagayo E. isåfall. Jag hade faktiskt köpt han före Royal Fighter nu när jag ser reprisen av gårdagens lopp. Sjuk avslutning hästen gör. Kanske hade varit tufft med eventuellt två heat redan nästa vecka för Papagayo dock. Hursomhelst, så finns det ju inte särskilt många heta alternativ.

Grejen med Royal Fighter är såklart också att det kommer bli folkets favorit, det är bra att ha ett ekipage som sätter den prägeln på loppet.

Senast redigerad av Emeffeff den 2015-05-24 klockan 09:58.
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-24, 10:13   #159

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Citat:

Vem skulle bjudits in istället? Gärna en häst med bevisad form, och som fungerar över distansen på 1000m-bana.
Gammal 2015-05-24, 10:48   #160

AndyMarts avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 7099

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:

Finns ju inget bättre alternativ som det känns just nu, möjligtvis Papagayo. Synd att Inken och Aladin D´Ecajeul lämnade återbud, de två istället för Royal Fighter och Bret Boko hade varit mumma..
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-24, 10:51   #161

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8424

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Tränaren tackade nej till Elitloppet med Papagayo innan han fick frågan
Nästa år är han med om han har form.
Gammal 2015-05-24, 11:05   #162

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Tränaren tackade nej till Elitloppet med Papagayo innan han fick frågan
Nästa år är han med om han har form.
Det tror jag är ett av de klokaste besluten jag sett en tränare ta. Papagayo har varit bra i norska unghästlopp, en kulltopp. Men därifrån till yppersta världseliten kan det vara klokt i att låta hästen bygga på sig lite hårdhet och psyke. Det finns många lopp med bara ett heat att tjäna fina pengar i.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-24, 12:48   #163

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 1097
Standard

Bara för att jag kritiserar, behöver jag väl inte ha stenkoll på alla hästar i hela världen?

Jag följer trav. Men det finns säkert minst EN häst ute i den vida världen som kan ersätta Royal Fighter. Sedan om de tackar ja, eller vill åka så långt är en annan femma. Finns ju massa faktorer som spelar in. Men det är ju inte min uppgift?

De som sitter bakom o styr Elitloppet tjänar tillräckligt med pengar för att kunna ta det beslutet själva. De ska ha bättre koll på det.

Det måste finnas någon från Frankrike, Italien, Tyskland, USA osv osv... De finns ju miljoner hästar som säkert är skitbra som man känner mindre bra till..

Det är inte bara RF jag kritiserar, utan det är hela grejen. Som förra året. Truculent? WTF?! Juliano Rags?!

Tycker bara att de borde försöka lite hårdare. De kan man begära av dem.
Khiarshoor är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-24, 13:17   #164

tornados avatar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 3915
Standard

Ska dit har vit elitloppskeps!!!! Ses kom gärna fram å hälsa fyller 35 på lör dessutom.
Gammal 2015-05-24, 13:24   #165

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 39635
Standard

Det klara startfältet före spårlottning och innan man sett vilka heat de startar i:

Timoko
Maven
On Track Piraten
Wind Of The North
B.B.S.Sugarlight
Support Justice
Nahar
Voltigeur de Myrt
Magic Tonight
Univers de Pan
Nuncio
Ustinof du Vivier
Mosaique Face
Bret Boko
Royal Fighter
Vincennes

Nuncio eller Mosaique Face vill jag se som vinnare.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Svara

td