|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#166 | |
|
Guest
|
Citat:
|
|
|
|
|
#167 |
|
Samt är Royal Fighter rejäl och kan stå över dubbla lopp om det nu blir så. Det var helt givet att bjuda in den efter onsdagens lopp. Tycker Myron fick ihop detta bra till slut, var orolig förra helgen men det fixade sig. Synd bara att inte Panne De Moteur fick ihop det.
|
|
|
|
|
|
|
#168 | |
|
Citat:
1: Hästen skall ha form och visa att den duger i dessa sammanhang. Segrar och tider är inte allt, men det är svårt att bortse ifrån. 2: Tränaren och övrig krets runt hästen skall vilja starta i Elitloppet. Det är två tuffa heat samma dag, många hästar har knäckts för livet, och prispengarna är i sammanhanget inte inte jättestora. Juliano Rags gick förra året 09,3 i försöket och blev utslagen. 0kr på kontot. Pascia L'Est fick totalt 300.000kr för att springa 09,1 i försöket och sedan 10,2 i finalen där det räckte till en fjärdeplats. 3: Ekipaget skall vara intressant för loppet. Även om internet gjort att vi kan mycket mer om travsporten i världen så vill man ju gärna ha hästar som människor kan relatera till. Det får också gärna vara hästar som lockar publik och väcker intresse i media. 4: En häst som hjälper till att promota Elitloppet, som ställer upp i mer eller mindre officiella uttagningslopp, och som där visar att man duger skall man naturligtvis bjuda in. Det finns hästar som 8-9 gånger av 10 skulle besegra Royal Fighter i ett Elitlopp, men de har fallit ifrån i de andra kriterierna. De verkar i aveln och är inte tävlingsmässiga just nu, de är skadade, de är inte intresserade av att komma eller så har man tävlat på franska gräsbanor, lunchlopp och norska gulddivisionen långt ifrån elitloppspublikens radar.
|
|
|
|
#169 |
|
|
|
|
|
#170 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#171 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#172 | |
|
Citat:
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Viroid (+1) |
||
|
|
|
|
|
#173 |
|
Heat 1
1 Univers de Pan – Philippe Daugeard 2 Support Justice – Geir Vegard Gundersen 3 Vincennes – Örjan Kihlström 4 Mosaique Face – Lutfi Kolgjini 5 Ustinof du Vivier – Matthieu Abrivard 6 Royal Fighter – Jennifer Tillman 7 Nuncio – Stefan Melander 8 Wind of the North – Dave Palone Så vilka går vidare till finalen? Jag vill se Mosaique Face ocn Nuncio gå vidare. Nu har Tarzans häst fått ett svårt spår, så han kan inte köra hur som helst. Därefter tror jag att det kan bli Wind of the North och Support Justice. Heat 2 1 B.B.S. Sugarlight – Peter Untersteiner 2 Nahar – Robert Bergh 3 Bret Boko – Ari Moilanen 4 Maven – Johnny Takter 5 Magic Tonight – Örjan Kihlström 6 On Track Piraten – Erik Adielsson 7 Timoko – Björn Goop 8 Voltigeur de Myrt – Gabriele Gelormini Här lär Maven och Timoko gå vidare. Där bakom tror jag på B.B.S. Sugarlight och Nahar om jag bara får välja fyra. Jag gillar Nuncio, men vill nog helst se Mosaique Face och Ludde som vinnare av Elitloppet 2015. |
|
|
|
|
|
|
#174 |
|
Från Heat 1 går Univers du Pan, Vincennes, Mosaique Face och Wind of North vidare.
Från Heat 2 handlar det om Nahar, Maven, Timoko och Voltigeur de Myrt. Sugarlight är "förstareserv".
|
|
|
|
#175 | |
|
Citat:
Personligen tror jag han vinner heatet. |
||
|
|
|
|
|
#176 |
|
Jupp, jag hoppas många norrmän tokspelar Sugarlight så att det blir fint spelvärde på de andra.
|
|
|
|
#177 |
|
På tal om Royal Fighter och den skulle vara helt chanslös. Detta måste vara sagt av ren okunskap.
Det var väl likadant för Cenit Guy och Claes Svensson. Den visade makalös form under våren och var grym på Dannero starx innan Elitloppet -02. 2:a i försöket, endast slagen av Scarlet Knight och sedan 6:a i finalen. Och det var ju inga blåmesar som slog honom där. "Små hästar" som får chansen presterar oftast bättre än de kanoner som är "givna". |
|
|
|
|
|
|
#178 |
|
Vad har du emot BBS? Var ju även du som tippade han totalt chanslös i olympia...
|
|
|
|
#179 | |
|
Citat:
Det är ju utan tvekan en fin häst med kapacitet att vinna i högsta klassen, men jag är ännu lite skeptisk till att den räcker till när det vankas storlopp. Jag kan ha fel, men efter plattfallet i Copenhagen Cup så finns det en del att bevisa.
|
|
|
|
#180 |
|
This year in Italy you can not see it and bet on Sweden Cup and Elitloppet because our hated Ministry ( Mipaaf ) did not apply in time to the new company on the Swedish TV rights .
This is the situation in Italy !!! They can not slay the horse but not our passion . I kindly ask if you have any contacts to solve this problem . Hopefully in your interest on this matter . A greeting from Italy |
|
|
|
|
|
|
|