Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-05-24, 13:25   #166
robust
Guest

Sharp$:
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Khiarshoor Visa inlägg
Skriv va ni vill, tyck va ni vill om det jag kommer skriva. Men att Royal Fighter blev inbjuden skrattar jag väldigt högt åt. Den gjorde ETT lopp... HERREGUD, JAAAAAAA.... Prestationen var grym, det kan man inte sticka under stolen med. Men två heat över en dag? Barfota båda gångerna? Hästen går ju KNAPPT barfota i vanliga fall.. Herregud vilket lalleri....

Inget illa mot ägare, tränare eller kusk. De har gjort ett grymt bra jobb, en bra häst helt enkelt. MEN inget för Elitloppet i mitt tycke. Hoppas den kommer sist för fan. Så jävla trött på att de ska bjuda in vissa chanslösa VARJE år...
Du har ju ingen koll på Royal Fighter. Hästen har vunnit varenda gång barfota, blir en helt annan häst då. Ingen är snabbare ut än Royal Fighter. Och hästen har något som andra saknar, en VINNARSKALLE utöver det vanliga. Kolla i arkivet.
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-24, 13:38   #167

sirlarssons avatar

Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 2741
Standard

Samt är Royal Fighter rejäl och kan stå över dubbla lopp om det nu blir så. Det var helt givet att bjuda in den efter onsdagens lopp. Tycker Myron fick ihop detta bra till slut, var orolig förra helgen men det fixade sig. Synd bara att inte Panne De Moteur fick ihop det.
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-24, 13:46   #168

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Khiarshoor Visa inlägg
Bara för att jag kritiserar, behöver jag väl inte ha stenkoll på alla hästar i hela världen?

Jag följer trav. Men det finns säkert minst EN häst ute i den vida världen som kan ersätta Royal Fighter. Sedan om de tackar ja, eller vill åka så långt är en annan femma. Finns ju massa faktorer som spelar in. Men det är ju inte min uppgift?

De som sitter bakom o styr Elitloppet tjänar tillräckligt med pengar för att kunna ta det beslutet själva. De ska ha bättre koll på det.

Det måste finnas någon från Frankrike, Italien, Tyskland, USA osv osv... De finns ju miljoner hästar som säkert är skitbra som man känner mindre bra till..

Det är inte bara RF jag kritiserar, utan det är hela grejen. Som förra året. Truculent? WTF?! Juliano Rags?!

Tycker bara att de borde försöka lite hårdare. De kan man begära av dem.
Efter att ha följt med Elitloppet i bortemot 30 år så vill jag påstå att man från Solvallas sida har rätt så bra koll på vilka travhästar i världen som kan komma ifråga för ett Elitlopp. Det är några kriterier som måste uppfyllas:

1: Hästen skall ha form och visa att den duger i dessa sammanhang. Segrar och tider är inte allt, men det är svårt att bortse ifrån.

2: Tränaren och övrig krets runt hästen skall vilja starta i Elitloppet. Det är två tuffa heat samma dag, många hästar har knäckts för livet, och prispengarna är i sammanhanget inte inte jättestora. Juliano Rags gick förra året 09,3 i försöket och blev utslagen. 0kr på kontot. Pascia L'Est fick totalt 300.000kr för att springa 09,1 i försöket och sedan 10,2 i finalen där det räckte till en fjärdeplats.

3: Ekipaget skall vara intressant för loppet. Även om internet gjort att vi kan mycket mer om travsporten i världen så vill man ju gärna ha hästar som människor kan relatera till. Det får också gärna vara hästar som lockar publik och väcker intresse i media.

4: En häst som hjälper till att promota Elitloppet, som ställer upp i mer eller mindre officiella uttagningslopp, och som där visar att man duger skall man naturligtvis bjuda in.

Det finns hästar som 8-9 gånger av 10 skulle besegra Royal Fighter i ett Elitlopp, men de har fallit ifrån i de andra kriterierna. De verkar i aveln och är inte tävlingsmässiga just nu, de är skadade, de är inte intresserade av att komma eller så har man tävlat på franska gräsbanor, lunchlopp och norska gulddivisionen långt ifrån elitloppspublikens radar.
Gammal 2015-05-24, 14:09   #169

Reg.datum: mar 2015
Sharp$: 6031

Filmtokig
Stats: 3 - 2 - 0
ROI: 197.10%
Vinstprocent: 60.00%

Standard

https://www.youtube.com/watch?v=Ym5njcy4LWM En dokumentär om Elitloppet/Solvalla m.m.

Njut.
Gammal 2015-05-24, 14:16   #170

Reg.datum: jan 2015
Sharp$: 1184
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sirlarsson Visa inlägg
Samt är Royal Fighter rejäl och kan stå över dubbla lopp om det nu blir så. Det var helt givet att bjuda in den efter onsdagens lopp. Tycker Myron fick ihop detta bra till slut, var orolig förra helgen men det fixade sig. Synd bara att inte Panne De Moteur fick ihop det.
Klarar den av barfotabalansen två gånger?
Chiron är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-24, 14:21   #171

sirlarssons avatar

Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 2741
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Chiron Visa inlägg
Klarar den av barfotabalansen två gånger?
Det vågar jag inte svara på, men det är en intressant poäng.
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-24, 14:58   #172

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 39614
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Efter att ha följt med Elitloppet i bortemot 30 år så vill jag påstå att man från Solvallas sida har rätt så bra koll på vilka travhästar i världen som kan komma ifråga för ett Elitlopp. Det är några kriterier som måste uppfyllas:

1: Hästen skall ha form och visa att den duger i dessa sammanhang. Segrar och tider är inte allt, men det är svårt att bortse ifrån.

2: Tränaren och övrig krets runt hästen skall vilja starta i Elitloppet. Det är två tuffa heat samma dag, många hästar har knäckts för livet, och prispengarna är i sammanhanget inte inte jättestora. Juliano Rags gick förra året 09,3 i försöket och blev utslagen. 0kr på kontot. Pascia L'Est fick totalt 300.000kr för att springa 09,1 i försöket och sedan 10,2 i finalen där det räckte till en fjärdeplats.

3: Ekipaget skall vara intressant för loppet. Även om internet gjort att vi kan mycket mer om travsporten i världen så vill man ju gärna ha hästar som människor kan relatera till. Det får också gärna vara hästar som lockar publik och väcker intresse i media.

4: En häst som hjälper till att promota Elitloppet, som ställer upp i mer eller mindre officiella uttagningslopp, och som där visar att man duger skall man naturligtvis bjuda in.

Det finns hästar som 8-9 gånger av 10 skulle besegra Royal Fighter i ett Elitlopp, men de har fallit ifrån i de andra kriterierna. De verkar i aveln och är inte tävlingsmässiga just nu, de är skadade, de är inte intresserade av att komma eller så har man tävlat på franska gräsbanor, lunchlopp och norska gulddivisionen långt ifrån elitloppspublikens radar.
Jag har följt Elitloppet (eller som det egentligen heter Solvallas internationella elitlopp) sedan The Onions dagar och skulle vilja påstå att något av det viktigaste är att få till en bra mix av hästar från olika länder. Hästarna ska vara etablerade i världseliten, knacka på dörren dit eller ha sådan potential och vara på väg formässigt så att de kan toppas till den stora dagen. Det är ett prestigelopp som kan öka avelsvärdet, så prispengarna är bara en del att ta hänsyn till. Problematiken ligger i att locka över de bästa från de stora travnationerna samt att hinna få ihop till två starka heat så de får möjlighet att förbereda hästarna. Å ena sidan är man därför ute ganska tidigt för att bearbeta några av dem man vill ha, och å andra sidan så bjuder man in de sista rätt sent för att få hästar som absolut är nära toppformen. Det ska ju gärna bli spekulationer om loppet och där har man lyckats väldigt bra.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Viroid (+1)
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-25, 09:59   #173

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 39614
Standard

Heat 1

1 Univers de Pan – Philippe Daugeard
2 Support Justice – Geir Vegard Gundersen
3 Vincennes – Örjan Kihlström
4 Mosaique Face – Lutfi Kolgjini
5 Ustinof du Vivier – Matthieu Abrivard
6 Royal Fighter – Jennifer Tillman
7 Nuncio – Stefan Melander
8 Wind of the North – Dave Palone

Så vilka går vidare till finalen? Jag vill se Mosaique Face ocn Nuncio gå vidare. Nu har Tarzans häst fått ett svårt spår, så han kan inte köra hur som helst. Därefter tror jag att det kan bli Wind of the North och Support Justice.

Heat 2

1 B.B.S. Sugarlight – Peter Untersteiner
2 Nahar – Robert Bergh
3 Bret Boko – Ari Moilanen
4 Maven – Johnny Takter
5 Magic Tonight – Örjan Kihlström
6 On Track Piraten – Erik Adielsson
7 Timoko – Björn Goop
8 Voltigeur de Myrt – Gabriele Gelormini

Här lär Maven och Timoko gå vidare. Där bakom tror jag på B.B.S. Sugarlight och Nahar om jag bara får välja fyra.

Jag gillar Nuncio, men vill nog helst se Mosaique Face och Ludde som vinnare av Elitloppet 2015.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-25, 10:11   #174

Viroids avatar

Standard

Från Heat 1 går Univers du Pan, Vincennes, Mosaique Face och Wind of North vidare.

Från Heat 2 handlar det om Nahar, Maven, Timoko och Voltigeur de Myrt. Sugarlight är "förstareserv".
Gammal 2015-05-25, 10:23   #175

Reg.datum: apr 2013
Sharp$: 4151
Standard

Citat:
Från Heat 1 går Univers du Pan, Vincennes, Mosaique Face och Wind of North vidare.

Från Heat 2 handlar det om Nahar, Maven, Timoko och Voltigeur de Myrt. Sugarlight är "förstareserv".
Så BBS, som med stor sannolikhet spetsar är endast reserv?

Personligen tror jag han vinner heatet.
Speedyearl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-25, 10:34   #176

Viroids avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Speedyearl Visa inlägg
Så BBS, som med stor sannolikhet spetsar är endast reserv?

Personligen tror jag han vinner heatet.
Jupp, jag hoppas många norrmän tokspelar Sugarlight så att det blir fint spelvärde på de andra.
Gammal 2015-05-25, 12:26   #177

Hoffmeisters avatar

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 18
Standard

På tal om Royal Fighter och den skulle vara helt chanslös. Detta måste vara sagt av ren okunskap.
Det var väl likadant för Cenit Guy och Claes Svensson. Den visade makalös form under våren och var grym på Dannero starx innan Elitloppet -02.

2:a i försöket, endast slagen av Scarlet Knight och sedan 6:a i finalen. Och det var ju inga blåmesar som slog honom där.

"Små hästar" som får chansen presterar oftast bättre än de kanoner som är "givna".
Hoffmeister är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-25, 13:50   #178

Rickarts avatar

Reg.datum: mar 2013
Sharp$: 2726
Standard

Citat:
Jupp, jag hoppas många norrmän tokspelar Sugarlight så att det blir fint spelvärde på de andra.
Vad har du emot BBS? Var ju även du som tippade han totalt chanslös i olympia...
Gammal 2015-05-25, 14:09   #179

Viroids avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rickart Visa inlägg
Vad har du emot BBS? Var ju även du som tippade han totalt chanslös i olympia...
Jag har väl inget emot hästen, tycker bara att det är en häst som inte provats mot de allra bästa i särskilt stor utsträckning. Han var oerhört bra vid segern i Olympiatravet, det medges, men nu är det Elitloppet. Det är något annat än att klättra i V75-klasserna.

Det är ju utan tvekan en fin häst med kapacitet att vinna i högsta klassen, men jag är ännu lite skeptisk till att den räcker till när det vankas storlopp. Jag kan ha fel, men efter plattfallet i Copenhagen Cup så finns det en del att bevisa.
Gammal 2015-05-25, 14:52   #180

Reg.datum: maj 2014
Sharp$: 91
Standard

This year in Italy you can not see it and bet on Sweden Cup and Elitloppet because our hated Ministry ( Mipaaf ) did not apply in time to the new company on the Swedish TV rights .
This is the situation in Italy !!!
They can not slay the horse but not our passion .
I kindly ask if you have any contacts to solve this problem .
Hopefully in your interest on this matter .
A greeting from Italy
ubriganti är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td