|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
v64 HALMSTAD
wooowww...vilken vecka börjar, hoppas bara att vi har fin vädret hela veckan
![]() Vi börjar i Halmstad....Bästa spik och bästa drag??? nu kör vi
|
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Treasure Kronos i avd 2 förlorar väl inte felfri? Nu auto och värsta motbudet från spår 12!
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Vi får få lite fart på tråden. Synpunkter på spelvärlden i dagens omgång? Vilken favorit är värd att gå emot?
|
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Falk on Hill måste ha en jättechans ikväll. Såg även i dd1 att springover enbart är 2% are den spikar jag på dd tar betalt
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
kom igen!
Om det får din båt att flyta så visst! utan såna som dig skulle det inte finnas några pengar att vinna=)
Senast redigerad av Imself den 2015-05-25 klockan 17:57. |
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Citat:
förresten på tal om att inte tjäna pengar på tipandet hur är det med dig?
|
||
|
|
|
|
|
#11 |
|
Märks att du inte vet vad trav är! Hästar kan gå precis lika bra i debuten som i resten av sina lopp om den är vältränad.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Klanke (+100) |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Palm springer over alla ikväll....
|
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Citat:
Klanke (+2) |
||
|
|
|
|
|
#17 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Har systemet klart i stora drag, två spikar (chansspikar Magic your way som jag gillar, och Sobel Jocke som jag tror det är sos på), men behöver en tredje spik i första avd då systemet blir lite dyrt annars.
Har tre hästar jag väljer mellan, och har svårt att sätta in mot varandra: Ceasar Sisu, Wild is the Wind och Falk On Hill Ceasar verkar ju ha en del kapacitet, och Jorma är ju inte känd för att släppa spets (inte mött de andra än), och Wild is the Wind som har vunnit de lopp han inte galopperat i (mött Falk en gång, men galopperade i det loppet och hamnade oplacerad med v-odds 1,7 jmf med Falk On Hill som stod i 5,68 och sprang sitt rekord då) Någon som kan hjälpa mig att bena ut det lite? |
|
|
|
|
|
|
#19 | |
|
Citat:
Imself (+10) |
||
|
|
|
|
|
#20 |
|
Min magkänsla säger att tomten kommer till elitloppet! min kunskap säger att om en häst som hart borta 4 månader som även var struken för förkylning för 2 veckor sedan självklart inte är iordningställd till detta lopp där 6st går vidare
|
|
|
|
|
|
|
#21 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#22 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Okej kan vi släppa det nu eller måste du fortsätta visa hur jävla stor kuk du har?
|
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Kvällens spikar: Ålands Vikingen - dags för den nu och det kan bli svårt att ta tilläggen - Goosebumps Pellini - under utveckling och Peter behöver inte forcera den i starten - Je T'aime Express - Bäst och står bra till. Blir nog S&S.
|
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Fick disponera om systemet lite med några färre hästar i annan avd, bestämde mig för att använda 3 streck i första till slut, tack för all input
|
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Kör ett litet mikrosystem idag då man måste hålla igen lite pga alla extra V75:or nuförtiden.
Spikar Treasure Kronos, Goosebumps Pellini och Sobel Jocke. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Filmtokig (+1) |
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Låser på 1,4,5 i långdistansloppet då jag inte tror de på tillägg hinner ikapp dessa.
Scchaaaasar bort Goosebumps Pellini som ska gå med bakskor. Med skor är det ju inga välmotiverade hästar hon tagit stryk av direkt. Chansar även bort Diamond River som kanske går tillbaka till sina galoppsynder när jag antar att Goop laddar från spår 1. Tycker inte Coruna ser sämre ut än någon annan här. Tar även med Ludde, Svend, Ingves och Uhrberg. Dåligt spår för Alva Lova i andra, men den var hyfsat nära 12:an i ett lopp nyligen och till 1,5% är den streckvärd då jag räknar med vingel för favoriten. Streckar de flesta här.
|
|
|
|
#28 |
|
Jag börjar med 3 spik . 2 favoriter sedan Light Brodde som jag tror kan ha ganska stor chans att leda runt om idag sedan kryssar jag i ett gäng i de 3 sista. Lycka till.
|
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Spelvärd ranking finns inne
|
|
|
|
#30 |
|
Kom hem nu. Vilken va PUs bästa chans?
Va det inte 2 olika bud?
|
|
|
|
#31 |
|
Tackar!
Dom verkar inte tro ett skit på mitt drag Treasure Kronos. Går väl åt helvete med mitt system då...
asgaya3141 (+2) |
|
|
|
|
|
|
#32 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#33 |
|
1) 4,7 (Nurmos skickar väl inte utan chans, bra lås)
2) 1,2,4,6,9,12 (3-årslopp för ston bäddar för skräll. de ligger lågt på favoriten) 3) 1,4,5,8,9 (Jag tror Ålands Vikingen vinner) 4) 2 5) 3 6) 2,3,5,11 Kostar 240:-. |
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Härligt! Fin häst Norberg har som vinner från dödens.
|
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Usch usch usch Caesar Sisu var en blöt jävel.
|
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Wild is the wind var ingen bluffhäst iaf! =)
|
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
härligt sören. den ena elefanten är vält!
|
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Norbergs häst var grymt bra, men att spetshästen ger sig med dessa förutsättningar är ett underbetyg.
mackpeter (+2) |
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
Skönt att jag valde att ta alla tre såhär i efterhand
|
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
hann precis hem för att se Wild is the wind vinna...nu ska bara resten in!!!
4 5 7 2 4 9 8 9 1 2 8 10 11 3 3 Dubbelslag och dubbelspik i avslutningen brukar vara dödsdömt, men idag har jag svårt att se dem förlora...Visst man kan skrika ut 2% utfyllnadshästar...men bättre att tippa vinnaren än att fantisera! |
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Nästa har jag garderat hårt: 1,2,4,5,6,9,12.
|
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Ser ut att vara fina hästar idag, lycka till alla!
Hann inte med V64:an. Har inte heller läst på, får bli en V4:a... |
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
jag har endast 2 peter o björn med utgång på peter som jag tror vinner faktiskt
|
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Onödig körning då jag vill att Takter vinner det här.
|
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Trist att favoriten vann. Treasure Kronos gjorde ett jättebra lopp.
|
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Ojojoj, där har Anders en riktigt fin märr, helt överlägsen trots spåret ju
![]()
|
|
|
|
|
|
|
#51 |
|
Creme är en riktigt fin häst, men inte trodde jag att han så enkelt skulle få köra fram och ta över. Jag förstår dock att Takter släppte efter en 09-öppning, men någon borde ju ha velat avancera och hålla ut den ett tag.
|
|
|
|
|
|
|
#52 |
|
fin häst han har där anders. söderqvist gör draget som peter borde gjort.
tomtom2 (+3) |
|
|
|
|
|
|
#53 |
|
Ojojoj - Creme de la Creme - och den hade man garderat med 5 streck
!
|
|
|
|
|
|
|
#54 |
|
Haha, det var nog den onödigaste helgadden jag gjort, men det är lätt att vara efterklok
|
|
|
|
|
|
|
#55 |
|
Ålands Vikingen i nästa! Tycker att det ska bli svårt att ta tilläggen på den.
AMHC (+1) |
|
|
|
|
|
|
#56 |
|
Registrerat spel
Datum: Måndag 2015-05-25 Bana: Halmstad Spelform: V64, omg. 99 Avd Ordinarie hästar 1 5 Wild is the Wind 2 1, 12 3 9 Spring Erom 4 1 Diamond River 5 3, 8 6 3 Sobel Jocke Vadet gäller startnummer 4 rader x 1 x 1,00 kr Totalt: 4,00 kr Kvittonummer: 6580 C0DC 39B5 9541 |
|
|
|
|
|
|
#57 | |
|
Citat:
Lycka till, snyggt så här långt i alla fall
|
||
|
|
|
|
|
#58 |
|
Ålands Vikingen travade inget vidare och det är bara att konstatera att stall Denkos hästar inte alls är lika bra sedan de avslutade samarbetet med Veijo.
AMHC (+1) |
|
|
|
|
|
|
#59 |
|
Min spik tvåa i mål, det var ju surt, men favoriten var ju bara bäst
|
|
|
|
|
|
|
#60 |
|
ludde körde lite för fort. det har hänt förr känns det som
|
|
|
|
|
|
|
#61 |
|
Jag hade (tyvärr) inte på radarn att han skulle sänka sitt rekord från 2012 från 13,6 till 12,9 idag
|
|
|
|
|
|
|
#62 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#64 |
|
Goosebumps trodde mållinjen kom 15m för tidigt.
|
|
|
|
|
|
|
#65 |
|
Registrerat spel
Datum: Måndag 2015-05-25 Bana: Halmstad, omg. 15 Lopp: 7 Spelform: Vinnare Hästar: 5 Twin's Zindy Vadet gäller startnummer 1 x 90,00 kr Totalt: 90,00 kr Kvittonummer: E742 8890 D391 1141 |
|
|
|
|
|
|
#66 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#67 |
|
Såg konstigt ut när han bromsade. Men det spelade nog ingen roll, Uhrberg kom med så bra fart att han nog inte kunnat svara ändå. Spår 5 och Uhrberg istället för Dyhrberg. Det betalar sig ibland att ha koll på vad bra förutsättningar är!
|
|
|
|
#68 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#69 |
|
Ja Uhrberg fick det perfekta loppet när Björn körde i ett hårt tempo. Sommarbana och säkra spetssegrar verkar inte alls vara någon garanti på sistone.
|
|
|
|
|
|
|
#70 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#71 |
|
Slår blixten ner två ggr?
Proserpine ser ju intressant ut... Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AMHC (+1) |
|
|
|
|
|
|
#73 |
|
Kör ett vinnarspel på Man Winner i sista.
|
|
|
|
|
|
|
#74 |
|
Blir utdelning i alla potter idag?
|
|
|
|
|
|
|
#75 |
|
Det är minst 22k på sex rätt och omgångens två största har fallit så ja det lär det bli. Man skulle visst skippat V6 idag, rök på Flex Lane nu. Vet inte om jag egentligen vill att Kamanda vinner nu, sätter V4 men missade V6 för sexsiffrigt ganska knappt då.
|
|
|
|
#77 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#78 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#79 |
|
såg inte starten....galopp säkert. när man lirar rak dubbel..
satt å fila på 8-8 men trodde inte han skulle komma till.....................
|
|
|
|
|
|
|
#80 |
|
Tror också den hann dit, men han tog allt luckan tidigt i svängen också. Frågan är om han får behålla segern när det blev så tajt.
|
|
|
|
#81 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#82 |
|
Kamanda vann, gött där satt dubbeln =)
|
|
|
|
#83 |
|
hur är det med stallformen hos peter untersteiner ? det har gått segt idag
|
|
|
|
|
|
|
#84 |
|
Synd, det var ett bra lir! Nöjd att jag fick in V4 på 72 rader ändå även om det är toksurt att torska V6 på Flex Lane när man hade med skrällarna! Brukar nästan aldrig spela båda spelformerna samtidigt, speciellt när jag fortfarande lever på sexan men fick feeling idag och la en liten.
|
|
|
|
#85 | |
|
Citat:
![]() Ja det var synd om du var så nära på det, gav riktigt fina pengar på sexan idag. Men v4:an gav ändå en hyfsat fin slant! Grattis
|
||
|
|
|
|
|
#86 |
|
bra betalt ikväll men den där twigs zindy hade jag noll koll på. roligt att se spring erom på väg tillbaka, trots att det sitter i när han snuvade mig på en rejäl slant på v75 för ett par år sen
|
|
|
|
|
|
|
#87 |
|
ready after är en fin kuse, nån som har koll på hur pass den tränat?
|
|
|
|
|
|
|
#88 |
|
Kör en liten V3 och raket med
Registrerat spel Datum: Måndag 2015-05-25 Bana: Halmstad, omg. 15 Spelform: V3 Avd Ordinarie hästar 1 8 Another Casanova 2 10 Caddie Jasmina 3 3 Sahara Freestyler Vadet gäller startnummer -------------------- Samma hästar på plats på raketen.
|
|
|
|
#89 |
|
Går från Uhrberg/Takter till Eriksson, det räcker för att jag inte ska titta mer på den.
|
|
|
|
|