|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#31 |
|
Det behöver inte alls bli jackpot för att två favoriter vinner. Har du sett V86 tidigare så vet du att det kan ge rätt bra betalt även med fyra favoriter. Jag hoppas det blir en slant (även om jag inte tror på jätteutdelning) och bygger ett system där jag kan få fler åttor. Tror man som jag så lirar man absolut.
|
|
|
|
|
|
|
#32 | ||
|
Citat:
![]() Citat:
![]() Den omgången som det var 72kr eller vad det var efter fyra avdelningar? För att sedan sluta en bit över 300.000 ... Nu behöver det inte bli något sånt. Själv nöjer jag mig om den ger allt från 4.000-10.000 t.ex... Bara jag är där! Och har alla rätt! Det är nog så svårt att få alla rätt, så det kvittar om jag spikar tre stora favoriter. Bara de sitter! |
|||
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Citat:
![]() ![]()
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
CamillaS (+10) |
||
|
|
|
|
|
#34 |
|
Yes! Grattis i efterhand!
Självklart är det så. Jag har förlorat runt 5-6k senaste två veckorna. Har jag råd att förlora detta? Ja... Men ändå inte.. För i efterhand tänker jag bara "Varför slösade man pengarna på detta? När man kunde gjort så mycket annat kul för det." Framförallt blir man ledsen när man inser vilka stora summor det ändå handlar om. Oavsett om man har råd eller inte, tycker jag att de är onödigt att spela för så mycket. Och det är det som gör mig ledsen i slutändan. För att återgå till spelet, så är jag lite orolig för att Timbal inte kommer funka i den nya balansen. Och att Robban chansar medvetet nu när han vet att det ligger ute bland folk att hon kanske inte "funkar". Då lär han väl tycka att de är okej om en gunga kommer, för att alla är ju förberedda på detta. Never the less! Kommer gå kort i de fyra första avdelningarna ändå. Kanske att jag ödslar 12-16 rader MAX |
|
|
|
|
|
|
#35 | |
|
Citat:
Men tycker du ändå glömmer att tänka på att det är mer troligt att det inte går precis som man tror innan. 1. Att det inte finns jackpotpengar i 8 rättspoolen och man spelar ett system som bygger på spikar på de största favoriterna är oavsett vad du säger negativt spelvärdesmässigt för det innebär att om du bara råkar ha fel i ett av 8 lopp så blir det inga pengar när du i stort sett bara har favoriter i de 7 lopp du klarar att lösa. Chansen att man är rätt ute i alla åtta loppen (storfavoriterna som man spikar vinner och skrällarna kommer där man garderat) är trots allt ganska liten. 2. Ett system dom du tänkt spela har inget värde i att spikarna sitter utan bara i att en icke favorit vinner där du garderat men ändå betalt lika mycket för favoriten i det loppet. Liten chans att det ska bli precis så. 3. Normalt är potentialen enorm på V86 men om man spikar de största favoriterna så tar man också bort chansen att vinna de stora pengarna som detta spel normalt handlar om. Men du spelar V86 varje onsdag och främsta målet är att ha så många rätt som möjligt alla onsdagar och du gör då helt rätt som spikar de mest troliga vinnarna och även har med dom i övriga lopp oavsett hur dina motspelare vars pengar du spelar om har spelat. Vi har också helt olika uppfattningar om huruvida V86 är ett bra spel för system på några hundralappar. |
||
|
|
|
|
|
#37 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#38 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#39 |
|
Spikar ni Tunika till vilken % som helst? Jag tror den vinner,nära 80 % nu. Magnesia första barfota o suttit fast på slutet enligt intervju. Jorma behöver köra offensivt för att tunika ska kunna förlora ?
|
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Travnet
Avd 1: A: 4. B: 7-5-1-9-3. C: 11-2-6-10-8.Avd:2:A: 1-2-6-4. B: 7-9-8. C: 5-11-10-3-12.Avd3:A: 2. B: 9-8-5-1-6-7-10-3. C: 4-11.Avd4:A. 10-2. B: 5-7-4-1. C: 8-6-3-11-9.Avd5:A: 1. B: 3-7-6-5-11-2-8. C: 4-12-9 Avd6:A: 7. B: 5-12-2-1-4-8. C: 9-10-3-6-11.Avd7:A: 9. B: 6-1-11-5-2-3-7-8-12. C: -Avd8:A: 5-2-7. B: 10-8-9-1-12. C: 3-6-4. 4 Tunika (res 7,5) 1,2,4,6,7,8,9 (res 5,11) A: 2. B: 1,5,6,8,9. (res 7,10) 2,5,7,10 (res 10,4) 1 Bonbon Mearas (res 3,7) A: 7. B: 1,2,4,5,8,12. (res 9,10) 1,2,3,5,6,7,8,9,11,12 (res 9,6) 2,5,7,8,10 (res 9,1) Kupong 1: 1 x 7 x 1 x 4 x 1 x 7 x 10 x 5 = 9800 rader Kupong 2: 1 x 7 x 5 x 4 x 1 x 1 x 10 x 5 = 7000 rader Totalt: 16800 rader = 4200 kr. DD-spelet: 9 – 2,5 x 350 kr = 700 kr 9 – 7,8,10 x 100 kr = 300 kr Totalt: 1000 kr. |
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
Tror bonbon mearas är en favorit i fara o där skräller det säkert. Tunika o timball är däremot stenklara.
|
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Enligt önskemål:
Bergsåkerstränaren Markus Pihlström sticker som vanligt ut i förhandssnacket - och levererar intressant information: - 12 Fetish Boko (V86-4) behöver ni inte strecka från det här läget då hon möter alldeles för bra motståndare. - 2 Quick On The Draw (V86-7) har hoppat ett par gånger på sistone, men alla vet hur hon är vid det här laget. Hon är ju osäker, men det gäller främst när hon går ute i spåren. I ledningen fungerar hon riktigt bra och håller sig då mer eller mindre travsäker. Hon har givit både mig och spelarna gråa hår genom sitt beteende, men det är en fruktansvärt bra häst i grunden. Det är nästan klart att hon kommer att gå till avel efter den här säsongen och jag har därför pratat med Erik om att jag vill ha ett bra rekord på henne. Därför ska det bli åka av nu då denna uppgift ser passande ut för det ändamålet. - Jag tycker att Quick On The Draw ska kunna gå en låg 10-tid från ledningen. Hon är ju en helt annan häst när hon får springa i front och lyckas Erik ta sig dit så släpper vi aldrig. Mig veterligen så är hästen obesegrad i ledningen över kort distans. Jo, jag vet att Deepdish är snabb, men det behöver hon också vara om hon ska ta sig förbi min häst. Quick On The Draw kommer att gå i vanlig vagn och utan skor som innan, bara banan är bra. Nytt till denna gång är däremot att jag tar bort gummitutorna hon haft i öronen under den fasta huvan. Hon har alltså gått rejält dövad med bomull i öronen - gummitutor samt en huva ovanpå det. Nu blir det endast bomull i öronen samt ryckhuva vilket gör att hon kommer att höra betydligt mer än innan. - Dessutom umgås jag med tanken på att sätta på Quick On The Draw ett par skygglappar för första gången. Hon har bara gått med öppet huvudlag i min regi. Det får dock Erik avgöra efter värmningen, och det lutar åt att vi fortsätter med öppet. Hon är som sagt tokig den här märren, men hon är även tokigt bra när hon fungerar. Jag tror på en toppinsats bara hon sköter sig och blir inte förvånad om första varvet körs i 09-tempo. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Om_sommaren (+5) |
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Ingen omgång som tilltalar mig direkt och lade därför ner tanken på spel redan när listorna släpptes.
Idag ser jag att QOTD ger 7 ggr på Unibet så det får bli mitt enda spel idag. 7 ggr måste väl ändå vara väääldigt bra på den hästen, med tanke på läget? |
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Tunika, Zo Zo Hoss och Quick on the draw spikar jag nog idag.
|
|
|
|
|
|
|
#45 | |
|
Citat:
så man blir bara så trött... och inte orkar å tänka - tveksamt om det hinns med med något streckspel...
|
|
|
| Ämnesverktyg | |
|
|