|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
V86
Läste startlistan och tyckte det såg tråkigt ut (Inga idéer). Sedan kom jag till sista avdelningen. Där hade AKR lånat ut Bison Spiro till Örjan. Så det blir min idé i omgången.
|
|
|
|
#2 |
|
V86 är det bästa spelet .
Tänkbara spikar Ridgehead Kato & Ruby Trap
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8422Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Vojne, Vojne
![]() Den har alldeles för lite pengar på sig pga AK.
|
|
|
#5 |
|
Imperator var dock grym näst senast, slog sorbet!! Många fina hästar i loppet!
men Örjan upp är ju super roligT!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
putte64 (+10) |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8422Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Örjan rankar sig själv som 4a.
Det betyder antagligen innerspår med förhoppning om lucka. Hans stil när han inte tror han ska vinna.
|
|
|
#7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
4 BARTENDER IN
är en sjukt fartfull sort som verkligen var påsatt inför starten senast. Han swischade då runt dem på 1.11,8/1640m från backspår och visade att han verkligen har ordning på rumpan för dagen. Med två lopp i knoppen ska formen inte vara sämre till detta och vår tro är att Linderoth tidigt kan plocka sin häst till ledning. Väl där blir ekipaget svårt att locka ner och tipsetta är given. Odds ej 10.2 men förhoppningsvis smakligt ändå.
|
|
|
|
#9 |
|
hm.. skall man gå på hur det var i lördags såååå..
saturday mornings --- moonshine please... and the sun is soo heavy.. bartender in --- just precis vad som behövdes nu på möran.. jeesus vad backfull talk the talk --- ja detta fyllesnatter har ju ingen ända.. just wiggle...
|
|
|
|
#10 | |
|
Citat:
Man är ju bra less på kuskar som inte vill tävla med egentränat. |
||
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#12 |
|
Corky ska bli riktigt kul att se imorgon, verkar som de fått rätt på den även om vinstchansen kanske inte är så hög i årsdebuten..
Avstår V86 men spelar V5 är tanken. |
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Raffinos avslutade väldigt fint på V75 senast. Borde kunna smyga bra från innerspår och med lucka blir den farlig.
|
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Sunday mornings, Bartender in och eketorpets tess borde alla ha mycket god chans att vinna från spets! Bartender kan få svar från robben bob, men tror han vinner ändå!
|
|
|
|
|
|
|
#15 |
nr 4 avd-8
Reijo Liljendahl har hästarna
i riktigt fint skick och senast vann nyförvärvet Antonio America på bra sätt. Trots hårdare motstånd är det en vettig segerchans i V86-8 |
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Örjan kör väl alltid för vad han tror är bästa möjliga placering. När det gäller Nimbus CD visade den väl med tydlighet i Östersund att formen inte alls var vad spelarna trodde.
|
|
|
|
#17 | |
|
Citat:
alle (+5) |
||
|
|
|
|
|
#18 |
|
Hyper intressant, kan vara ett spikförslag på den infon!
Helge (+5) |
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Talk The Talk är stallets bästa chans ikväll, barfota och helstängt. Det är väl Eketorpets Tess emot, eller så spik.
|
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Jumble Ås måste man tydligen ha med också. Stallets bästa chans för dagen.
|
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Jag överväger som sagt att spika Aileron, men det är osäkerheten som får mig att tveka. Har ju några timmar på mig, men måste lämna in i vettig tid då jag ska kolla Marilyn Manson i kväll.
|
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Inte bara styrningen senast på Nimbus CD som ligger till grund för den tanken. Han har kört äckligt defensivt sista tiden tycker jag.
|
|
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Citat:
Riktigt bra i ordning, kan vara med där framme. Intressant med balansen. Skräller om favoriten gör bort sig? Utrustning: Eventuellt barfota, öppet huvudlag. http://www.expressen.se/sport/trav/v...hans/?bullet=7 Skriver Melander i expressen, får vänta in kvällen för närmare besked! |
||
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Citat:
![]() ![]() Öl på kylning, blir härligt med trav idag, jobbat sen förra måndagen med bara en dag ledigt. Nu så!
alle (+5) |
||
|
|
|
|
|
#30 |
|
Charrua Forlan är en bra spik i kväll.
|
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#35 | |
|
Citat:
Digital Bronze: Riktigt bra i ordning, kan vara med där framme. Intressant med balansen. Skräller om favoriten gör bort sig? Utrustning: Eventuellt barfota, öppet huvudlag |
||
|
|
|
|
|
#36 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#37 |
|
sitter lugnt med 3 hästar i avd I (2,4,7)
|
|
|
|
#38 |
|
Har lämnat in nu och det blir spikar på Charrua Forlan, Aileron och Neon Face. Vad kan gå fel liksom?
|
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Alla verkar bomb på att Erik lägger sig på rygg med Corky men jag är inte lika säker.. Visst, det kan ske i och med att det är årsdebut och allt vad det innebär men tror ändå inte Erik bara ger upp loppet när det känns som toppchans för spets, maska bort 90 % av loppet och slut. Han är hyfsat smart den där Erik och jag tror faktiskt chansen är 60-40 att han håller upp ledningen.
Hade Erik kört Charrua och Corky körts av HOS hade det varit lite annorlunda, men så är inte fallet. |
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 2521Första försöket Stats: 11 - 7 - 0 ROI: 109.81% Vinstprocent: 61.11% |
Screen Height spöade Charrua senast dom möttes den 29 April.
Då hade Screen spår 9 och blev tvåa efter Rolex bigi. Charrua som hade spår 2 kom i mål som 4a. |
|
|
|
|
|
#41 |
fræk spik og flemmings bedste shanse
4 Jumble Ås har denne gang fået et rigtigt godt spor. Hun har på det sidste fået nogle rigtigt hårde løb undervejs, og her derfor manglet det sidste. Denne gang håber vi på at det bliver en lidt blidere rejse, for så har hun en fantastisk speed og kan runde rigtigt mange det sidste stykke vej. Jeg tror at hun står med en vinderchance og er vores bedste chance på dagen, trods hård modstand” siger Mads Petersen
|
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Flemming Jensens statistik är inte den bästa på Solvalla dock om jag inte missminner mig
![]() Kommer inte ihåg på rak arm var jag snappat upp det men han vinner inte så ofta på östkusten
|
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
och Stig H säger inget om ffg ¢¢ på Digger Lord i krönikan på Aftonbladet
![]()
|
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Någon som sitter på spelvärdes spik? Mvh
|
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Time for muscles ffg bro, med tempo o pace så, sedan reims gasti ett till intressant skrällbud som det känns.
|
|
|
|
|
|
|
#46 |
yes men
flemmings heste vinder tit nå de er ikke favoriter......for min del denne gang topchanse....enkelt dagens bedste spik
|
|
|
|
|
|
|
#47 | |
|
Citat:
"- En trevlig häst som nu gör sin första start hos oss. Distansen tror jag inte är något problem för honom men han möter några starka och tuffa hästar hästar så det blir nog svårt att vinna. Tar han en bra placering är vi nöjda. Vi provar barfota runt om" Kommer bli enormt nerspelad på toton hos atg på dubbelrött så det var surt att man inte får spela hos nätbolagen till fasta odds på 16-17 ggr. Skoryck och debut för Stig H från perfekt läge intressant. Men också frågetecken så klart och då den knappast kommer ge tvåsiffriga odds hos statliga spelmonopolet med skorycket är det bara att glömma spel på den för oss som bara kan spela där och vill ha spelvärde och inte groteska underodds på våra spelobjekt. |
||
|
|
|
|
|
#48 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#49 |
|
Melander kusar Digital Bronze, Aileron, Keypad och Time For Muscles ska alla ut i E3kval redan på tisdag. Mao viktigare lopp i sikte än dagens. Den det låter ovisst på angående skoryckets bli eller inte är - Digital Bronze, bara att ha stenkoll på det.
|
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Jag tror Aileron är en mycket tveksam spik i kväll då den ju ska starta i ett mycket viktigare lopp redan på tisdag. Man har då svårt att tro annat än att Tarzan bara sitter kvar där bak på innerspåret och ger sin häst en perfekt genomkörare inför E3 kvalen på Romme på tisdag (där den dessutom idag lottades till ett perfekt läge (spår 4, 2140a, i V64-1 på tisdag).
|
|
|
|
|
|
|
#51 |
|
Lika viktigt med huvudlaget men om det blir öppet eller skygglappar lär man inte veta till 100 procent förrän i samband med defileringen om Tarzans info är lika (o)tydlig som vanligt. Om det är en trög häst som många skriver borde skygglappar kunna ge magisk effekt, men det kanske sparas till E3 kvalen.
Helge (+3) |
|
|
|
|
|
|
#52 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#53 |
|
Om jag räknar rätt ska 5 av de 9 hästarna i V86-3 ut i E3 kvalen på tisdag. Nu visste dom ju inte det när startlistorna spikades men känns som ett minst sagt tveksamt spellopp därmed. Det är ju 95 procents risk för ett mycket tråkigt lopp om mer än hälften av hästarna bara startar för att få en genomkörare inför tisdagen.
|
|
|
|
|
|
|
#54 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#55 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#56 |
|
Flemings hästar vinner, tyvärr vinner inte Fleming på Solvalla!
|
|
|
|
#57 |
|
Precis. Jag minns i alla fall rätt många treårslopp med dagens förutsättningar som har blivit väldigt trista och där hästarna som har viktigare lopp om mindre än en vecka inte tävlat. I synnerhet kanske vad gäller Melanderhästar.
|
|
|
|
|
|
|
#58 |
|
intressant beräkning och trist utveckling...
|
|
|
|
|
|
|
#59 | |
|
Citat:
Nää! Lira chanslös och höj värdet på Umpire Sund åt mig istället!! Omgångens mest understreckade! Vilket värde!! PS. Den bjuder jag på gratis! Ni behöver inte Swisha 15 kr till min spelkassa! Det får speltorskar tillika luffare hålla på med!
Twitter: @sharpsdoob Senast redigerad av doob den 2015-06-10 klockan 16:41. |
||
|
|
|
|
|
#60 | |
|
Citat:
hahaha, du syftar på mästertjänsten a la dasen - fniss. |
||
|
|
|
|
|
#61 | |
|
Citat:
Det är värre nu än på Svanstedts tid hur barfotahästar spelas ner, men Svanstedt hade högre träffprocent på sina skoryck än vad någon annan tränare haft eller kommer att ha. Därför fortsätter jag tjata om hur värdelösa spelvärdena blir om man inte hugger startoddsen hos spelbolagen som jag alltid gjorde på den tiden jag kunde spela där. En hästs chans ökar inte i närheten så mycket som oddsen sänks enbart på att det lyser dubbelrött i barfotalistorna. |
||
|
|
|
|
|
#62 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#64 |
|
Han ska inte sitta i 20-fart, det är det sämsta man kan göra när man står på start. Utan han ska springa i jämnt 15-tempo så dom aldrig hinner ifatt! Kanske tom lite fortare!
doob (+100) |
|
|
|
|
|
|
#65 | |
![]() Tänkte ta med alla Melanderhästar idag men blir dyrt då han står för halva startfältet. De markerade är stall Melander ![]() Man vet ju att han kommer stallköra in minst en riktig skräll men frågan är i vilket lopp? :P
|
|
|
|
|
#66 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#67 | |
|
Citat:
![]() PS. Är dessutom kapabel att göra det trots kusken...
alle (+20) Senast redigerad av doob den 2015-06-10 klockan 17:16. |
||
|
|
|
|
|
#68 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#69 |
|
Kompetens att skrika ut Global Money som stenklar när den är ute på helt fel distans. Jo jag tackar.
|
|
|
|
#70 | |
|
Citat:
Frågan är om dom spikat om dom hade haft den infon ? Men det ska sägas att det nog inte är givet att det är en barfotahäst om man tittar på resultatraden. Om infon stämmer gick den t ex 17,8 i sin första start och tävlade då barfota runt om. I starten efter slog man på skorna och då rekordsänkte den med 2 sekunder och vann. |
||
|
|
|
|
|
#71 |
SS tips
tja ved ikke hvad jeg skal sige..dårliger tips til et v86 omgang har jeg aldrig fået
OM IGEN SS( i kan bedre ) |
|
|
|
|
|
|
#72 |
bedste skräll
12 Fruitcake i V86-2 är en spännande skräll, endast spelad till fem procent. Hon flög verkligen fram i den senaste starten och hanterar distansen på ett bra vis
|
|
|
|
|
|
|
#73 |
info mest interesante
V86-1: 2 Corky ligger Stig H lågt med, men det gör han ju alltid. Intressant som valack! 4 Charrua Forlan barfota runt om. Toppchans om tät
V86-2: Tidiga tipsettan 5 Skymaster med skor, nja. 6 Radetzy Lobell farlig om han fungerar. 12 Fruitcake vass spurtare som klarar distansen. V86-3: 9 Aileron är bäst tror jag men galopperna oroar en smula. Krossar allt? Mycket surr om en barfotadansande 5 Digital Bronze... V86-4: 6 Saturday Mornings tror jag sticker till ledningen och med tanke på hur den såg ut senast? Toppchans. 9 Time For. M. barfota nu! V86-5: 4 Bartender In har hittat formen igen och blir att räkna med. 1 Raffinos var klart uppåt senast, samma balans nu. Om flax så... V86-7: 9 Princess of Love har jag gillat intrycket på i Norge. Hästen att slå i min bok. 4 Neon Face väl hårt spelad. 3 Made B. B. rolig V86-8: 2 Imperator är bra för klassen. 1 Eclipse Boko intressant med ny balans och det kan bli spets där. 7 Wham Bam Boo anmäld barfota |
|
|
|
|
|
|
#74 |
|
Vie Agra Works
#AlexEvo
alle (+1) |
|
|
|
|
|
|
#75 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#76 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#77 |
|
En som verkar lite bortglömd i sista är väl Dennis De Castella, på sina 16 livsstarter har den varit bland de tre alla ggr den inte galopperat (plats 56%), 6 av 8 pallplatser/start i år, och i sin senaste start rekordsänkte den till 13,6 aM (och vann) från spår 7, idag spår 6.
Jag chansspikar, trots att jag varit lite tveksam till Torbjörns styrningar här på slutet. |
|
|
|
|
|
|
#78 |
|
Blir det helstängt på Digital Bronze?
|
|
|
|
|
|
|
#79 |
|
Tror Jorma vinner första. totalt bortglömd, bara massa frågetecken på dem mer spelade. Jorma bara kör och alla sitter som frågetecken.
|
|
|
|
#80 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#81 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#82 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#83 |
|
Sex ekipage på en rad.
Borde finnas andra tävlingar för "Ge hästen ett snällt lopp". Detta är ju en ren parodi.
|
|
|
|
#84 |
|
Vilken tur man garderade Charrua
|
|
|
|
|
|
|
#85 |
|
Nästagångaren behöver ja väl inte nämna ens i detta loppet
|
|
|
|
|
|
|
#86 |
|
Handlar varken om balans, eller kusk. Det handlade att dem andra gav segern till favoriten, inget annat. Han var ju nära att torska ändå.
|
|
|
|
#87 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#88 |
|
Nu handlar det inte om spelet, utan sporten, ett sådant här lopp förstör lite av kvällen tycker jag. Lägg detta på en breddlopps dag istället, då kan dom ge sina hästar så snälla lopp dem vill, när det är V8 och V7 vill jag se action, inget trams.
|
|
|
|
|
#89 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#90 |
|
Självfallet håller jag med dig, det loppet kommer knappast användas som reklamkampanj för att locka nya spelare/åskådare till travet som sport
|
|
|
|
|
|
|
#91 |
|
Lär inte bli några 16-17 ggr nu på Digger Lord som nätbolagen erbjöd i fasta odds. Inte bara dubbelrött utan dessutom jätteskrik på den i tv sändningen. Sa innan under 10 ggr på skorycket men nu blir det nog ner mot 5 ggr.
|
|
|
|
|
|
|
#92 |
|
Men det var ju givet att de skulle skänka bort segern. Ingen tyckte att de hade häst nog för att vinna - varför man tycker det förstår jag inte, man måste ju försöka i alla fall...
Filmtokig (+5) |
|
|
|
|
|
|
#93 |
|
7 Rapide Le Tour är bortglömd. Gick ju bra med det helstängda huvudlaget senast (vet ej om det blir samma idag)...
|
|
|
|
|
|
|
#94 | |
|
Citat:
|
|
|
|
|
#95 |
|
De som lirar tvilling kanske bör ta med 2:an. Harry the Rat Zenz har gjort sina rekordtider när Kontio kört...
Edit: Eller plats, såg att oddset var fint... Senast redigerad av Chiron den 2015-06-10 klockan 19:40. |
|
|
|
|
|
|
#96 |
|
Jennifer eller Fredde nu
|
|
|
|
#97 |
|
4,40 nu på Digger Lord. Sanslöst. 6 procent på V86.
|
|
|
|
|
|
|
#98 |
|
3an gick från 6.5 till 4.3 sista sekunden 350.000 omsatt
|
|
|
|
#99 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#100 |
|
Snyggt filmtokig och chiron!
|
|
|
|
|
|
|
#101 |
|
Örjan körde snett igen, går ut, ångrar sig går ner i 3.e utv. Blir fast , styr hästen som om det vore en bil, kör den i galopp. Varför styr han inte på där och matar i 3.e.....
|
|
|
|
|
|
|
#102 |
|
Nu borde Daniel Redén vinna - ingen Nappa Scar med i loppet. Blir nog helstängt också. Fast jag har en känsla av att Kontio blir släppt till tät...
|
|
|
|
|
|
|
#103 |
|
bra spelat filmtokig och chiron
Chiron (+2) |
|
|
|
|
|
|
#104 |
|
Skoändring: Time For Muscles (Solvalla, V5-1 V86-4, från Barfota/Barfota till Barfota/Skor)
|
|
|
|
|
|
|
#105 |
|
Aileron tror jag det äntligen är dags för igen efter lite strul på slutet. Jormas ser väl trög ut och tror som sagt mer på Melanders kuse.
|
|
|
|
|
|
|
#106 |
|
Daniel Olsson idiot.
|
|
|
|
|
|
|
#107 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#108 |
|
Daniel Olsson och Redén såg till att det inte blev det lunklopp man trodde det skulle bli. Synd om Redén för hans häst var verkligen värd att få vinna.
|
|
|
|
|
|
|
#109 |
|
Ja, den vann men Daniels var moralsiska vinnaren, gud så bra!
Chiron (+1) |
|
|
|
|
|
|
#110 |
|
Digital Bronze (dubbelrött). Vinnarodds 3,40
Bet365: 12 ggr V86: 17 procent Inte lika extremt som på Stig H hästen i förra men ändå totalt värdelösa v odds. |
|
|
|
|
|
|
#111 |
|
Vart får du 17% ifrån?
|
|
|
|
#112 |
|
Undrar hur låga oddsen skulle bli om ATG visade info om andra utrustningsändringar också, likt huvudlag eller sulky...
|
|
|
|
|
|
|
#113 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#114 |
|
Ja verkligen, var ju ingen smörresa direkt, synd att bli avslagen av en smygare när han gjorde ett såpass bra lopp.
Spelmässigt är jag glad över Örjans seger, men inte sportsligt Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Helge (+5) |
|
|
|
|
|
|
#115 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#116 |
|
Jag brukade klara att hugga dom när jag fick spela där. Man såg ju oddset på förhand i AB och utrustningsändringarna kunde man läsa om långt innan. Men har inte kunnat spela där på länge (först blev jag själv limiterad, sedan dog han på travpunkten som jag spelade med via hans konto, och sen blev en annan polare som jag spelade med i något år där också limiterad när vi hade plockat ut nästan 20 000 kr). Nu orkar jag inte med dom längre.
|
|
|
|
|
|
|
#117 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#118 |
TAK!!!
7 Rapide le Tour avslutade riktigt vass senast sista 250
m till andraplatsen bakom vinnande Love Ain´t Easy. Har fin fart i kroppen och kan avsluta rappt och är värd att se upp med. |
|
|
|
|
|
|
#119 |
|
FYYYYY VILKEN FUL STALLKÖRNING!!!
|
|
|
|
#120 |
|
Oj vad överlägsna Westergårds båda hästar var.
|
|
|
|
|
|
|
#121 |
|
Matteus har bra koll
![]() Påstår att stallkamraten som Uffe släppte till stod i 13 ggr. Dags att köpa glasögon som matchar den nya frisyren ? |
|
|
|
|
|
|
#122 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#123 |
|
Synd att tvåan hoppade utvändigt, tveksamt om luckan hade kommit tillräckligt tidigt annars.
|
|
|
|
#124 |
|
Spets och slut nu för Robben Bob med lopp i kroppen och barfota runt om ?
|
|
|
|
|
|
|
#125 |
|
6 Monas Ragazza, första gången proffskusk, undrar hur mycket det kan göra. Åtminstone intressant som utgång på tvilling...
|
|
|
|
|
|
|
#126 |
|
Jag brukar nästan alltid ställa mig försiktigt till att såga misstänkta stallkörningar, men här var det så smärtsamt uppenbart vad som hände och det är ställt utom allt rimligt tvivel att det var uppgjort i stallet hur det skulle köras. Exakt 0% risk att Ohlsson släpper till någon annan än en stallkamrat där med favoriten. Smärtsamt att se då det drabbar de övriga ekipagen som inte får i närheten samma chans, och även att det drabbar sporten omsättningsmässigt då spelarna tappar förtroende för travet.
|
|
|
|
#127 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#128 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#129 |
|
Haha, det va ju brutalt ärligt
Helge (+5) |
|
|
|
|
|
|
#130 |
|
Sen skoändring från Flemming.
Skoändring: Wham Bam Boo (Solvalla, V5-5 V86-8 DD-2, från Barfota/Barfota till Skor/Skor) |
|
|
|
|
|
|
#131 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#132 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#133 |
|
Kanon. Flemming har hållit på så länge. Det bästa vore väl att ändra reglerna och bara tillåta sena ändringar från barfota till skor om domarna bedömer att banan kräver det pga av vädret. Vädret har knappast ändrats i kväll sedan han anmälde skorycket.
Helge (+5) |
|
|
|
|
|
|
#134 |
|
Det är bra att några stora tränare konsekvent missbrukar reglerna runt barfota-anmälan. Inte kortsiktigt men långsiktigt, för det kommer tvinga igenom ändring av reglerna snabbare. Och på kort sikt är det ju bra att det ändå är några som gör det konsekvent. Blir mer lättläst så, man vet vilka tränares skoinfo man inte ska lita på när man läser startlistor. Hoppas de tar tag i det snart, det har redan dragit ut på tiden alldeles för länge kan man tycka!
|
|
|
|
#135 |
|
10 Air Frame - 5 av 9 vinster med Björn Goop. Intressant som tvilling...
|
|
|
|
|
|
|
#136 |
|
Bison Spiro ffg i jänkarvagn i värmning. Anna-Karin skulle försöka låna en av Melander, en stor en som Digital Ink ryms i. Tydligen lyckades det.
|
|
|
|
|
|
|
#137 |
|
Tyvärr är frisyren inte ny.Han har haft den sedan högstadiet och han tror fortfarande att höstacken gör intryck på de unga hästskötarna som han helst intervjuar.Förutom Jorma förstås! (Oerhört givande...)
|
|
|
|
|
|
|
#138 | |
|
Citat:
Osäker på om just denna är senaste, men kika in där.
|
||
|
|
|
|
|
#139 |
|
Intressant. Den har ju haft bakspår i evigheter förutom för 3 starter sedan när det regnat mycket. Kollade det loppet precis. Hyfsat snabb ut och borde passa i bike.
Helge (+3) |
|
|
|
|
|
|
#140 |
|
Nurmos....
Skoändring: Eclipse Boko (Solvalla, V5-5 V86-8 DD-2, från Barfota/Skor till Skor/Skor) |
|
|
|
|
|
|
#141 |
|
Nu ändrade dom balans på Nurmoshästen i dd-2. Ägaren varit med i tv sändningen hela kvällen och sa där för typ en timme sedan att den skulle gå med skor och visste inte varför man anmält barfota.
|
|
|
|
|
|
|
#142 |
|
6 Sea of Heartbreak verkar vara på gång, kan vara intressant med tanke på att det känns som att det kan skrälla här.
I sista avdelningen känns det som att 4 Antonio America bara ska vinna (riktigt fin debut), kanske ska gå med norskt huvudlag (är inte säker), gick senast med öppet huvudlag. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Helge (+3) |
|
|
|
|
|
|
#143 |
|
Beppen Palema kollade jag oddset på hos Unibet när jag såg att den skulle gå barfota runt om ffg. 27 ggr då. Nu nerspelad där till 18,50.
Vågar man gissa att den kommer spelas ner till under 10 ggr på dubbelrött ? Jag chansar med att biken och Örjan blir dubbeleffekt på Bison Spiro och kör lite olika dd komber med den för totalt en hundring. |
|
|
|
|
|
|
#144 |
|
Bara en start efter ett halvårs uppehåll.Ändå kan Elsa Boko vara med på tvillingen i avd.7.
|
|
|
|
|
|
|
#145 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#146 |
|
Hahaha vilket jävla skrik av Matteus "Eriiiiiiiiiiiiiiik!!!!" i en skev röst.
|
|
|
|
#147 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#148 |
|
Då håller man tummarna för den. Har inte mött sådant här motstånd innan vad jag kan se så det vill nog till att barfota runt om ffg ger bra effekt.
Helge (+3) |
|
|
|
|
|
|
#149 |
|
DD2 ser ovisst ut. Hoppas spelmässigt på 3an för har 30 procent av min hundrakronors DD på 4-3. 70 procent av insatsen borta men bra netto om 3an vinner.
|
|
|
|
|
|
|
#150 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#151 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#152 |
|
Håller också på den. För DD och några sjuor.
|
|
|
|
|
#153 |
|
4 Antonio America - 10 Sapajou - ett fint tvillingodds...
|
|
|
|
|
|
|
#154 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#155 | |
|
Citat:
Har en liten sån ![]()
Senast redigerad av Helge den 2015-06-10 klockan 21:44. |
||
|
|
|
|
|
#156 |
|
Ja så kan det absolut bli. Inte omöjligt. Har 3/9 för DD. Dock 4 mot 9 totalt ner spelat.
|
|
|
|
#157 |
|
Jorma diskad?
|
|
|
|
#158 |
|
Detta plockar Örjan nu... Inte! Kul att Kenneth får vinna ibland också.
Twitter: @Filmtokig Senast redigerad av Filmtokig den 2015-06-10 klockan 21:48. |
|
|
|
|
|
|
#159 |
|
OjOj
|
|
|
|
#160 |
|
Fanns bara en vinnare, Imperator.
|
|
|
|
|
|
|
#161 |
|
Dödens på favoriten var väl inte vad man hoppats på för Bison Spiro, men vinnaren vann ju inte på målfoto precis så det hade nog inte spelat någon roll.
|
|
|
|
|
|
|
#162 |
|
hahahaha "han har ju en jätte häck"....
|
|
|
|
|
|
|
#163 |
|
trevliga lopp i kväll men nu får man läsa på Örebro/Åby till i morgon kväll i några timmar för det är en klart trevlig travkväll som väntar i morgon också och vädret ska bli kanon med sol och över 20 grader både i Gbg och Örebro så alla förtutsättningar finns för fina lopp.
|
|
|
|
|
|
|
#164 |
|
fick tillbaka mina 15 kr!
Registrerat spel Datum: Onsdag 2015-06-10 Bana: Solvalla Spelform: V86, omg. 47 Avd Ordinarie hästar 1 3, 4 2 1 Umpire Sund 3 2, 5 4 6 Saturday Mornings* 5 1, 4, 10 6 1, 2, 4, 8, 10 7 4 Neon Face 8 1 Eclipse Boko Vadet gäller startnummer 60 rader x 1 x 0,25 kr Totalt: 15,00 kr Kvittonummer: C360 8254 0C8E 0050 |
|
|
|
|
|
|
#165 |
|
Beppen trea, går bra för mitt riksstall
|
|
|
|
|
|
|
#166 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#167 |
|
Ur Spelvärdes mail:
"Sex av våra nio senaste "spelvärda V86-spikar" har vunnit". Visst...Men eftersom deras V86-system har fallit som käglor rätt länge nu så levererade inte de sex systemens andra spik.Vad är det då att skryta med när man inte får 8 rätt och som oftast bara 6? |
|
|
|
|
|
|
#169 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#170 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#171 |
|
Fin prestation av Imperator!
V5 satt men kunde haft lite mer flyt när man satt med 8 hästar mot Neon Face och 5 hästar mot favoriten i första. Hade räckt med att det halv blivit en halvsmäll i ett av loppen.. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
dado (+5) |
|
|
|
|
|
|
#172 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#173 |
|
grattis alla som vann, nya tag imor v64 jackpot
|
|
|
|
|
|
|
#174 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#175 |
|
Sur galopp för Aileron när den skulle sätta tänderna i dem. I övrigt alla inom ramen, men ett U för lite. På dem igen!
|
|
|
|
|
|
|
#176 |
|
Ingen oväntad galopp dock, då det är en treåring som är extremt galopplysten.
|
|
|
|
#177 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#178 |
|
Det såg väldigt stabilt och bra ut, tills han satte in slutstöten. De två galopperna före det skyllde man på att hästen tappade en sko, resp. inte trivdes på banan, men det är snarare så att Tarzan har lite att jobba med här; något han behöver komma tillrätta med. Det verkar som att hästen hoppar när han ska upp i fart.
|
|
|
|
|
|
|
#179 |
|
Aileron har endast två felfria lopp i livet. Har hoppat 5 av 7 lopp, även i kvalet.
|
|
|
|
|
|
|
#180 |
|
Nästa onsdag när V86 ska flytta ut på orten blir det rena breddtravet. Om jag såg rätt när jag snabbt kollade anmälningarna var det två lopp som krävde lite poäng. I resten av loppen massor av hästar som i princip saknade startpoäng och därmed blir det breddtravsliknande lopp med enorma pengar att köra om för alla skräphästarna som ska starta i Åmål.
Stoppa denna cirkus och kör onsdagstävlingarna på Solvalla. |
|
|
|
|
|
|
#181 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#182 |
|
Eller mer troligt många chanslösa. Är inte hemma nästa onsdag så det var positivt i den meningen att man inte missar något men trist att dessa betydelselösa banor ute på orten ska tävla om dessa pengar samtidigt som man i princip stänger landets mest betydelsefulla bana större delen av sommaren.
|
|
|
|
|
|
|
#183 | |
|
Citat:
|
|