Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75-Kalmar (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/24163-v75-kalmar/)

eveton 2015-06-21 11:55

Citat:

Ursprungligen postat av bjarnet (Inlägg 440376)
Skor runt om på usain henna, bra eller anus?

Har vunnit med den balansen.

busenswe 2015-06-21 12:03

thats it ready 4 more blir en av dagens spikar är rädd för folli dock .....ahh ja vettifan

newbranch 2015-06-21 12:03

Sen hörde jag ryktas om att han åkt på en bot för felaktig utrustning?[/QUOTE]

Bestraffningar: Bergh Robert, 2000 kr, avstängning 150627-150629, för trängning.
Bergh Robert, 1500 kr, för att ha använt/försökt använda otillåten utrustning.

BroderH 2015-06-21 12:05

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 440378)
Han kör nog som förr i tiden och vill inte låsa sig för hur det ska bli förrän efter värmning. Man borde dock införa regler där man X antal timmar före start ska ha anmält utrustning och sedan får det vara så.

Man kommer alltid få ändra från barfota till skor pga djurskyddet, det ändrar man aldrig på. Fattar inte varför inte alla tränare anmäler bfro så dom kan välja fram till start?

Klanke 2015-06-21 12:06

Avd1. Både Mt Janes och Napoleon har 7 av 8 i spets och någon utav denna duo tar spets.

Avd2. Sweet sour akema är en topphäst som vinner utan strul.

Avd3. Your h har bra chans flera vägar låser dock med maven.

Avd4. Legend brodde är Uffes bästa vinstchans idag.

Avd5. Sorbet är i ruggig författning!

Avd6. När två trätter vinner en tredje? Naglo du nord har varit snärtig i ett jobb i veckan. Prisvärd!

Avd7. Global money är i ordning och rolig.

Manprinsen 2015-06-21 12:10

Om det stämmer med barfota på Star Advisor Jolie så är den ruggigt intressant med Erik. Bara kolla vilka som är kuskar på 6,7,8 så känns det rätt upplagt för hur detta ska sluta med alla startraketer som ska gasa. :lol:

Kocken14 2015-06-21 12:15

Har för mig att Sören Englund, hyllade Spring over i vintras och tyckte att han var ett ämne för derbyt , gör comeback på v 75 , har mycket lättare balans samt gjort ett bra kvallopp, kuskförstärkt!
Bara att banka in spiken ? ?

Helge 2015-06-21 12:19

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 440386)
Om det stämmer med barfota på Star Advisor Jolie så är den ruggigt intressant med Erik. Bara kolla vilka som är kuskar på 6,7,8 så känns det rätt upplagt för hur detta ska sluta med alla startraketer som ska gasa. :lol:

Det stämmer! Bekräftas i färsk intervju på Spelvärde som kollade upp det direkt då hon sagt skor innan på alla ställen. Skulle bli regn tidigare i veckan men fint väder nu, så hon tycker inte att hon har något att förlora med att prova idag.

Bridgeman 2015-06-21 12:23

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 440373)
Fick höra lite intressant info från en hästägare på V75 förra helgen. Det var ingen vidare bra stämning i stall Bergh, personalen var tydligen grymt leds på hans dribblande med utrustningen fram och tillbaka.

Sen hörde jag ryktas om att han åkt på en bot för felaktig utrustning?

Felaktig utrustning försöker Bergh med mycket ofta. Sker i stort vid varje tävling. Dock inte alla kontrollanter som anmäler honom.

olle 2015-06-21 12:26

Citat:

Ursprungligen postat av BroderH (Inlägg 440383)
Man kommer alltid få ändra från barfota till skor pga djurskyddet, det ändrar man aldrig på. Fattar inte varför inte alla tränare anmäler bfro så dom kan välja fram till start?

Har väldigt lite med djurskydd att göra när det gäller Bergh och några till.

Det är klart det ska vara möjligt att ändra vid stora väderförändringar och liknande men då kan man ju precis som i vintras när det infördes barfotaförbud överlåta till domarna/arrangörerna att bestämma om det.

Det är ju ett hån mot dom som ser spel på hästar som ett kunskapsspel när dom kan hålla på och ändra till några minuter innan loppen körs. I Frankrike har man väl vad jag vet inte sagt att det är ett hot mot djurskyddet att hovbeslag ska anmälas i god tid och sen inte får ändras.

Grant 2015-06-21 12:28

%

Spelatrav.se:

"Av topp10tränare anmäler Robert Bergh 52% av startande hästar bfro, av
dessa ändras sedan 20%. Där är han i topp..."

Egentligen ska det vara 10%- enheter. 42% går bfro i loppen.

Mvh Ulf-Eddie

bjarnet 2015-06-21 12:33

Men om det handlar om djurskyddet så borde väl skotvånget beordras från veterinärhåll..låt hästar som är tvivelaktiga få en extra koll från veterinären innan start och får hästen anmärkning på hovarna så är det ok att ändra annars absolut inte!!!
Tänker mig att det blir mindre utnyttjande av systemet då!

Citat:

Ursprungligen postat av BroderH (Inlägg 440383)

olle 2015-06-21 12:35

Har kommit en massa regn nu och ligger massor av regn västerut på radarn så håll koll på väderutvecklingen. Inte minst barfotainfon blir ännu mer osäker att analysera om det kommer ännu mer under eftermiddagen och banan blir dålig.

Helge 2015-06-21 12:37

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 440396)
Har kommit en massa regn nu och ligger massor av regn västerut på radarn så håll koll på väderutvecklingen. Inte minst barfotainfon blir ännu mer osäker att analysera om det kommer ännu mer under eftermiddagen och banan blir dålig.

Då lär Star A i första ändra till skor.

Helge 2015-06-21 12:45

Latest News gillar tung/kladdig bana bättre än hård.

Manprinsen 2015-06-21 12:46

Rock me baby, Josefine Ivehag... :popcorn::omfg:

Dalle82 2015-06-21 12:49

Skönt att jag inte kastade bort en massa jävla onödiga streck i v4 1. brukar annars vara så på montelopp

Bridgeman 2015-06-21 12:53

Någon som har spelvärdes notiser?

Manprinsen 2015-06-21 12:54

Citat:

Ursprungligen postat av Dalle82 (Inlägg 440402)
Skönt att jag inte kastade bort en massa jävla onödiga streck i v4 1. brukar annars vara så på montelopp

Bara att spika snyggaste ryttarinnan och bästa hästen ;)

Helge 2015-06-21 12:55

Jösses vad den lilla skuren ställde till smetig bana...
Kan ju tro det regnat massor när man ser liven.

BroderH 2015-06-21 12:55

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 440392)
Har väldigt lite med djurskydd att göra när det gäller Bergh och några till.

Det är klart det ska vara möjligt att ändra vid stora väderförändringar och liknande men då kan man ju precis som i vintras när det infördes barfotaförbud överlåta till domarna/arrangörerna att bestämma om det.

Det är ju ett hån mot dom som ser spel på hästar som ett kunskapsspel när dom kan hålla på och ändra till några minuter innan loppen körs. I Frankrike har man väl vad jag vet inte sagt att det är ett hot mot djurskyddet att hovbeslag ska anmälas i god tid och sen inte får ändras.

Klart att inte Bergh ändrar pga djurskyddet, han utnyttjar bara systemet. Att jämföra med Frankrike är inte rättvist då vårt djurskyddsarbete är långt efter Sveriges.

Chiron 2015-06-21 12:58

Spontant ser det ut att bli riktigt svårt idag. Nu när det även verkar bli diverse utrustningsändringar känns det än värre. Svårt att få till ett bra system...

Manprinsen 2015-06-21 12:59

Citat:

Ursprungligen postat av Chiron (Inlägg 440408)
Spontant ser det ut att bli riktigt svårt idag. Nu när det även verkar bli diverse utrustningsändringar känns det än värre. Svårt att få till ett bra system...

Tror på kanonutdelning idag om man prickar rätt!
Spik på Allaballakaitoz

v75ore 2015-06-21 13:00

Spelvärdes rubriker

Någon som har Spelvärdets rubriker?

Chiron 2015-06-21 13:04

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 440409)
Tror på kanonutdelning idag om man prickar rätt!
Spik på Allaballakaitoz

Bra idé. Men hur blir det med Denim Boko i loppet. Släpper Nordström till Untersteiner eller inte? Spetsar Peter måste de andra vara riktigt bra för att slå Allaballakaitoz, om den upprepar förra insatsen...

Dalle82 2015-06-21 13:05

Vinnarspel på häst 12 nu

Jajjan 2015-06-21 13:05

Citat:

Ursprungligen postat av Kocken14 (Inlägg 440387)
Har för mig att Sören Englund, hyllade Spring over i vintras och tyckte att han var ett ämne för derbyt , gör comeback på v 75 , har mycket lättare balans samt gjort ett bra kvallopp, kuskförstärkt!
Bara att banka in spiken ? ?

Funderat mkt kring avd 2.

Spikar Cab Hornline på knallformen,
avvaktar ett löp, innan jag skulle våga
spika Springover. Ett minimum kriterium
för en spik är toppform och det tror jag
Springover saknar, då kusen troligtvis
behöver något ytterligare lopp innanför
västen.

Lycka till med din ide', för kapacitet
finns det för att vinna ett lopp som
detta.

Chiron 2015-06-21 13:07

Citat:

Ursprungligen postat av Jajjan (Inlägg 440413)

västen.

detta.

Tufft att spika en lärling... :)

torgilsrud73 2015-06-21 13:10

För er som undrar så överförs 10,3 miljoner från Bjerke-omgången förra helgen.

Manprinsen 2015-06-21 13:11

Citat:

Ursprungligen postat av Chiron (Inlägg 440411)
Bra idé. Men hur blir det med Denim Boko i loppet. Släpper Nordström till Untersteiner eller inte? Spetsar Peter måste de andra vara riktigt bra för att slå Allaballakaitoz, om den upprepar förra insatsen...

Denim släpper till Allaballa som i sin tur förhoppningsvis inte släpper till Shadow Woodland. Sen gäller det bara att kunna stå emot Sauveur, men idag måste man ta lite djärva beslut. Går inte att sitta med hängslen och livrem.

Chiron 2015-06-21 13:13

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 440417)
Denim släpper till Allaballa som i sin tur förhoppningsvis inte släpper till Shadow Woodland. Sen gäller det bara att kunna stå emot Sauveur, men idag måste man ta lite djärva beslut. Går inte att sitta med hängslen och livrem.

Peter lär aldrig släppa till Ulf sett till prestationen senast från spets. Om du är säker på att Denim släpper till Allaballakaitoz så är det en riktigt bra chansspik... :)

Man lär aldrig sätta ett system om man "fegar"...

Manprinsen 2015-06-21 13:15

Citat:

Ursprungligen postat av Chiron (Inlägg 440418)
Peter lär aldrig släppa till Ulf sett till prestationen senast från spets. Om du är säker på att Denim släpper till Allaballakaitoz så är det en riktigt bra chansspik... :)

Man lär aldrig sätta ett system om man "fegar"...

Hoppas bara att banan torkar upp nu och att det inte kommer mer regn. Blir det lerig och tung bana vinner Sauveur detta fram och baklänges.

Helge 2015-06-21 13:16

http://i.gyazo.com/85ac69d68ef344a0c5a7965b5036a845.png

samt en gratisintervju från SS i morse.

http://i.gyazo.com/00023cd80bfe6eee3347d4554ecce5bb.png

Bergh gör det inte lätt för spelarna.

Chiron 2015-06-21 13:19

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 440420)
Hoppas bara att banan torkar upp nu och att det inte kommer mer regn. Blir det lerig och tung bana vinner Sauveur detta fram och baklänges.

Jag har en konstig känsla av att Denim inte släpper till Allaballa. Samtidigt som Shadow också laddar. Lär bli trötta ben och med tung bana har du nog rätt att det blir upplagt för Sauveur...

Ace 2015-06-21 13:20

Citat:

Ursprungligen postat av Jajjan (Inlägg 440413)

västen.

detta.

Vi tycker lika om mycket och kanske nu också.. Knallform JA men vart i fältet tror du hon finns med varvet kvar?

Cleon_9 2015-06-21 13:20

Att analysera dagens V75-1 är ingenting annat än rena rama travgodiset!

Spetsstriden lär bli utdragen där herrar Lindblom och Kern inte kommer att ge sig om vem som till slut skall ta hand om ledning. Ni är med va? LINDBLOM och KERN! Det finns chans/risk att uttrycket "spränga ljudvallen" har fått en ny innebörd kl. 14.33. Jag är enig med tidigare tyckare här M.T. James är snabbast initialt men det lär bli fart på tillställningen nåt annat är väl inte att tänka på.

Hade man kunnat se in i spåkulan och fått facit på vem som sitter i tredje par utvändigt varvet kvar så hade man kunnat spika den kusen.

Jajjan 2015-06-21 13:20

Citat:

Ursprungligen postat av Chiron (Inlägg 440414)
Tufft att spika en lärling... :)

1123 med Cab Hornline.
Hon är en jätte duktig kusk.
Hästen var en halv längd efter
vinnaren i finalen på Solvalla
trots bakspår 10 och rekordsänkte.
Är i sitt livsform och går bäst med
skor. Utmanar den icke toppformade
Springover om spets.

Går bra både i spets och bakifrån och
från spår 1 står hingsten 20 m bättre
till än senast och hade vunnit finalen
senast med Jeanette från ett bättre
spår, spelad till 7 %.

Vad mer kan man önska sig när man
söker en spik som bjussar på rejält
rens, jo att de tre värsta motståndarna
2,3,4 har problem med aktionen, för
de har alla 3, brasan är j.. nära och
så även denna gång.

Tar jäntan spets med Cab Hornline,
då vinner hon.

Shooter 2015-06-21 13:22

Det är väldigt många som spikar och tippar Allaballakatitoz idag. Heltäckt på tre, mest tror jag på Shadow Woodland.

Chiron 2015-06-21 13:22

Citat:

Ursprungligen postat av Jajjan (Inlägg 440425)
Tar jäntan spets med Cab Hornline,
då vinner hon.

Du tror att de mer namnkunniga kuskarna då låter henne styra och ställa i ledningen? :)

Men du har rätt om att det är en fin häst...

mackpeter 2015-06-21 13:22

Mitt bolagssystem

1) 1,2,6,8 r3-9 (tror 8 vinner)
2) 2,3,4,5 r1-9 (vore kul om 5 skräller efter sitt fina provlopp)
3) 9 r8-3 (världsstjärna mot stoloppor, som hon slagit förr)
4) 1,4,6,9,12 r3-10 (Untersteiner låter ovanligt positiv tilol 9, Berghs stall i oform)
5) 6,7,8,14 r12-9 (hoppas på skräll mot favoriten)
6) 5,6,9 r11,12 (5 sanslöst formförbättrad)
7) 4,6,10 r3-12 (dags för 6 nu, Erik vinner ofta sista V75)

Kostar 1440:-.