![]() |
Citat:
|
thats it ready 4 more blir en av dagens spikar är rädd för folli dock .....ahh ja vettifan
|
Sen hörde jag ryktas om att han åkt på en bot för felaktig utrustning?[/QUOTE]
Bestraffningar: Bergh Robert, 2000 kr, avstängning 150627-150629, för trängning. Bergh Robert, 1500 kr, för att ha använt/försökt använda otillåten utrustning. |
Citat:
|
Avd1. Både Mt Janes och Napoleon har 7 av 8 i spets och någon utav denna duo tar spets.
Avd2. Sweet sour akema är en topphäst som vinner utan strul. Avd3. Your h har bra chans flera vägar låser dock med maven. Avd4. Legend brodde är Uffes bästa vinstchans idag. Avd5. Sorbet är i ruggig författning! Avd6. När två trätter vinner en tredje? Naglo du nord har varit snärtig i ett jobb i veckan. Prisvärd! Avd7. Global money är i ordning och rolig. |
Om det stämmer med barfota på Star Advisor Jolie så är den ruggigt intressant med Erik. Bara kolla vilka som är kuskar på 6,7,8 så känns det rätt upplagt för hur detta ska sluta med alla startraketer som ska gasa. :lol:
|
Har för mig att Sören Englund, hyllade Spring over i vintras och tyckte att han var ett ämne för derbyt , gör comeback på v 75 , har mycket lättare balans samt gjort ett bra kvallopp, kuskförstärkt!
Bara att banka in spiken ? ? |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Det är klart det ska vara möjligt att ändra vid stora väderförändringar och liknande men då kan man ju precis som i vintras när det infördes barfotaförbud överlåta till domarna/arrangörerna att bestämma om det. Det är ju ett hån mot dom som ser spel på hästar som ett kunskapsspel när dom kan hålla på och ändra till några minuter innan loppen körs. I Frankrike har man väl vad jag vet inte sagt att det är ett hot mot djurskyddet att hovbeslag ska anmälas i god tid och sen inte får ändras. |
%
Spelatrav.se:
"Av topp10tränare anmäler Robert Bergh 52% av startande hästar bfro, av dessa ändras sedan 20%. Där är han i topp..." Egentligen ska det vara 10%- enheter. 42% går bfro i loppen. Mvh Ulf-Eddie |
Men om det handlar om djurskyddet så borde väl skotvånget beordras från veterinärhåll..låt hästar som är tvivelaktiga få en extra koll från veterinären innan start och får hästen anmärkning på hovarna så är det ok att ändra annars absolut inte!!!
Tänker mig att det blir mindre utnyttjande av systemet då! Citat:
|
Har kommit en massa regn nu och ligger massor av regn västerut på radarn så håll koll på väderutvecklingen. Inte minst barfotainfon blir ännu mer osäker att analysera om det kommer ännu mer under eftermiddagen och banan blir dålig.
|
Citat:
|
Latest News gillar tung/kladdig bana bättre än hård.
|
Rock me baby, Josefine Ivehag... :popcorn::omfg:
|
Skönt att jag inte kastade bort en massa jävla onödiga streck i v4 1. brukar annars vara så på montelopp
|
Någon som har spelvärdes notiser?
|
Citat:
|
Jösses vad den lilla skuren ställde till smetig bana...
Kan ju tro det regnat massor när man ser liven. |
Citat:
|
Spontant ser det ut att bli riktigt svårt idag. Nu när det även verkar bli diverse utrustningsändringar känns det än värre. Svårt att få till ett bra system...
|
Citat:
Spik på Allaballakaitoz |
Spelvärdes rubriker
Någon som har Spelvärdets rubriker?
|
Citat:
|
Vinnarspel på häst 12 nu
|
Citat:
Spikar Cab Hornline på knallformen, avvaktar ett löp, innan jag skulle våga spika Springover. Ett minimum kriterium för en spik är toppform och det tror jag Springover saknar, då kusen troligtvis behöver något ytterligare lopp innanför västen. Lycka till med din ide', för kapacitet finns det för att vinna ett lopp som detta. |
Citat:
|
För er som undrar så överförs 10,3 miljoner från Bjerke-omgången förra helgen.
|
Citat:
|
Citat:
Man lär aldrig sätta ett system om man "fegar"... |
Citat:
|
http://i.gyazo.com/85ac69d68ef344a0c5a7965b5036a845.png
samt en gratisintervju från SS i morse. http://i.gyazo.com/00023cd80bfe6eee3347d4554ecce5bb.png Bergh gör det inte lätt för spelarna. |
Citat:
|
Citat:
|
Att analysera dagens V75-1 är ingenting annat än rena rama travgodiset!
Spetsstriden lär bli utdragen där herrar Lindblom och Kern inte kommer att ge sig om vem som till slut skall ta hand om ledning. Ni är med va? LINDBLOM och KERN! Det finns chans/risk att uttrycket "spränga ljudvallen" har fått en ny innebörd kl. 14.33. Jag är enig med tidigare tyckare här M.T. James är snabbast initialt men det lär bli fart på tillställningen nåt annat är väl inte att tänka på. Hade man kunnat se in i spåkulan och fått facit på vem som sitter i tredje par utvändigt varvet kvar så hade man kunnat spika den kusen. |
Citat:
Hon är en jätte duktig kusk. Hästen var en halv längd efter vinnaren i finalen på Solvalla trots bakspår 10 och rekordsänkte. Är i sitt livsform och går bäst med skor. Utmanar den icke toppformade Springover om spets. Går bra både i spets och bakifrån och från spår 1 står hingsten 20 m bättre till än senast och hade vunnit finalen senast med Jeanette från ett bättre spår, spelad till 7 %. Vad mer kan man önska sig när man söker en spik som bjussar på rejält rens, jo att de tre värsta motståndarna 2,3,4 har problem med aktionen, för de har alla 3, brasan är j.. nära och så även denna gång. Tar jäntan spets med Cab Hornline, då vinner hon. |
Det är väldigt många som spikar och tippar Allaballakatitoz idag. Heltäckt på tre, mest tror jag på Shadow Woodland.
|
Citat:
Men du har rätt om att det är en fin häst... |
Mitt bolagssystem
1) 1,2,6,8 r3-9 (tror 8 vinner) 2) 2,3,4,5 r1-9 (vore kul om 5 skräller efter sitt fina provlopp) 3) 9 r8-3 (världsstjärna mot stoloppor, som hon slagit förr) 4) 1,4,6,9,12 r3-10 (Untersteiner låter ovanligt positiv tilol 9, Berghs stall i oform) 5) 6,7,8,14 r12-9 (hoppas på skräll mot favoriten) 6) 5,6,9 r11,12 (5 sanslöst formförbättrad) 7) 4,6,10 r3-12 (dags för 6 nu, Erik vinner ofta sista V75) Kostar 1440:-. |