|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#136 |
|
En galopp med häst som ska laddas från innerspår beror i minst 70% av fallen på att det är en häst som laddas från just innerspår helt enkelt. Vet inte varför det är så där, det är nog bara hästarna som kan svara på varför de trivs så vansinnigt dåligt med det upplägget. Vansinnigt överrepresenterade är de när det kommer till startgalopperandet iallafall.
|
|
|
|
#137 |
|
Då var denna fantastiska kväll över även om dom ska köra två vanliga lopp till.
Lite reflektioner 1. Det var oerhört trist att Mats Rånlunds fina treåring blev så svårt skadad att den fick avlivas. Extra trist när sådana lovande unghästar förolyckas. 2. Solvalla dominerade som vanligt och de större tränarna. Det visar väl kanske till viss del var framtiden finns för det var ju verkligen framtidens hästar som visade upp sig i kväll. Inte som på breddtraven hästarna som inte dög och aldrig blev något. 3. Totalfiasko för stall Kolgjini men även för stall Melander. Kan det ha berott på den enligt många usla banan (ska ha varit oerhört lös) ? Just Kolgjini och Melander brukar påtala att deras hästar vantrivs på lösa banor. 4. Det blir en grym tävlingsdag nästa lördag. Då körs finalerna men även V75 finaler på Färjestad. 5. Vidhåller att detta är bland det roligaste som finns inom travet, dvs se större delen av treårskullen mötas för första gången. Det var väl ingen ny Going Kronos eller Viking Kronos man såg i kväll men ett flertal treåringar som det finns enorm utveckling i. |
|
|
|
|
|
|
#138 |
|
Kollade på reprisen av Tobin Kronos. Fattar inte vad det gnälls om. Är ju ute i andraspår redan när måldomartornet passeras. Ingen störs innan han är ute och inte senare heller.
Spelar inte V75 eller V86 igen förrän jag bara kan spela på alla rätt. Senast redigerad av grönvitt den 2015-06-16 klockan 22:47. |
|
|
|
|
|
|
#139 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#140 |
|
Det syns väldigt tydligt hur långt från pinnarna han är en bit in i kurvan.
Glasögon har jag haft de senaste 20 åren
Spelar inte V75 eller V86 igen förrän jag bara kan spela på alla rätt. Senast redigerad av grönvitt den 2015-06-16 klockan 23:02. |
|
|
|
|
|
|
#141 | |
|
Citat:
Inga konstigheter iallafall, Örjan tog hem det fair and square!
|
|
|
|
#142 | |
|
Citat:
Att jag nämnde vinsten överhuvudtaget var mest för att Grant skrev om flerbong och V6 tidigare. Och som en slump så var det precis så jag la upp det igår. Du missade dock huvudpoängen med inlägget. Och det är att det oftast inte är så fiffigt att spela Endast V6 på V65.
|
|
|
|
#143 |
|
Olle
Har du något matnyttigt att bjuda på idag ![]() Ha en bra dag |
|
|
|
|
|
|
#144 | |
|
Citat:
Uppenbarligen gick det inte in och ut eftersom du tog dig tiden att skriva ett långt inlägg. |
||
|
|
|
|
|
|