|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#76 | |
|
Citat:
Med tanke på hur hårt spelad Al Dente var och att de tydligen snackade upp spets och slut i liven misstänker jag att det inte gick ut någon info i allmänt tillgängligt material som sa att de skulle styra så enormt passivt. Att dra till ledning (som den här hästen gör i ett sånt här gäng om man bara inte drar ihop honom i starten) och sen pulla upp för att släppa till första bästa som råkar ligga i dödens är passivt. Men att ta upp honom i starten för att sen styra ner på innerspår är ju ultrapassivt!
|
|
|
|
#77 | |
|
Citat:
-En del hästar blir enormt förbättrade av barfotakörning -En del hästar blir enormt förbättrade när de får gå för jänkarvagn -Alla hästar passar inte i jänkarvagn/förbättras inte av att gå för jänkarvagn -Alla har inte råd med jänkarvagn -Alla hästar funkar inte/har inte hov att köra barfota Och du råkar inte ha sett en viss BBS Sugarlight före Peter råddade om utrustning och började köra honom? Inte vilken medelmåtta som helst som kan göra den resan men vissa individer går rätt upp i stjärnstatus "så enkelt" ja. Så, där har du svaret på dina frågor. Vassego! Borde verkligen skriva den där boken så man bara kan slänga upp en länk och några sidnummer varje gång det kommer såna här frågor...
|
|
|
|
#78 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#79 | |
|
Citat:
Frågan är när "köras i ryggar" blev likvärdigt med sättas fast i femte invändigt? Efter gårdagens lopp? För den som hör undertonerna, intonationen eller ser kroppspråket kan det förstås ha varit "klart" på förhand. Fiffigt isf av Spelvärde att använda "andrahands"uppgifter då tränare eller kusk knappast kan uttala sig på det viset utan att annonsera "brott" mot reglementet, åtminstone med facit i hand ![]() Jag proklamerade så sent som i lördags vikten av att INTE läsa kommentarer från kusk eller tränare och kan inte säga att jag ändrar mig efter detta. Däremot blir jag mer och mer imponerad av Spelvärdes marknadsföring. Senast redigerad av ExtremtRik den 2015-07-07 klockan 12:37. Anledning: korrektur |
||
|
|
|
|
|
#80 | |
|
Citat:
Femte invändigt var enda man kunde göra som loppet utvecklade sig om man nu till varje pris skulle köra i rygg. Men jag tycker fortfarande det är dumstrut på att inte ta ledningen och släppa till favoriten och bli tvåa. För Tränaren/kusken/ägaren gör ju inte de kronorna så stor skillnad, men det ser ju lite bättre ut och hästen får ju ett likvärdigt lopp.
|
|
|
|
|
#81 | |
|
Citat:
I det här fallet är tränaren samma som ägaren, veterinären kör så gott som alla jobb själv med Al Dente, Catarina Lundström står som tränare på papperet. Örjan följer körorder, det förklarar många av hans märkliga körningar. |
||
|
|
|
|
|
#82 | |
|
Citat:
![]() Likaså är det ofta omöjligt att via tryckta kommentarer höra tonfall, jag sparar den tiden det tar att läsa. |
||
|
|
|
|
|
#83 | |
|
Citat:
Så länge skorna är på och inte helstängt huvudlag så kan man utgå från att det inte är vinst man siktar på. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+1) |
||
|
|
|
|
|
#84 | |
|
Citat:
Förvisso talar du om kombon helstängt (kontra halvstängt(!) )/ bfro men ändå Måste påminna om hur Al Dentes rad sett ut angående skor eller ej, självklart kan hans överlägsenhet som treåring tillhöra en svunnen tid men ändå; http://classic.atg.se/HastDetaljServ...tnyckel=710528 1 vinst av 17 är barfota. Från det ena till det andra, var det motsvarande tolkning som gav oss 21% (minus verklig förlustrisk) donerade pengar mot Nuncio då han gick med skor och öppet(?) i Halmstad? ps Börjar ana var informationshysterin om vilket märke hästen har på grimman o dylikt kommer från. Ha d Gött ! Senast redigerad av ExtremtRik den 2015-07-07 klockan 13:12. Anledning: korr |
||
|
|
|
|
|
#85 | |
|
Citat:
Jaja, Al Dente går säkert med öppet huvudlag och skor runt om i Derbyt. ![]() (ironisk om det inte framgår) Ha det gött!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+3) |
||
|
|
|
|
|
|