Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-07-06, 23:26   #76

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Vet inte vad som sagt på olika håll men på Spelvärde var det "rygglopp till varje pris".

Nu gjorde jag inget system till dagens omgång, men fanns det någon intervju med Hultman eller Örjan där de sa att det skulle smyga "till varje pris". Nästan så att de skulle vara skyldiga att skylta med det i media. Preparestyrningar tycker jag det är helt okej att de pysslar med emellanåt, men då ska det fanimig annonseras ordentligt också.

Med tanke på hur hårt spelad Al Dente var och att de tydligen snackade upp spets och slut i liven misstänker jag att det inte gick ut någon info i allmänt tillgängligt material som sa att de skulle styra så enormt passivt. Att dra till ledning (som den här hästen gör i ett sånt här gäng om man bara inte drar ihop honom i starten) och sen pulla upp för att släppa till första bästa som råkar ligga i dödens är passivt. Men att ta upp honom i starten för att sen styra ner på innerspår är ju ultrapassivt!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-06, 23:35   #77

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Amen. Barfota runt om. Jänkarvagn.

On en häst som inte visat ett skit sedan 2012 vinner V64 överlägset. Solvalla. ....? Kan det verkligen vara så enkelt? Kan det verkligen vara så enkelt att förvandla ett "mök" till en överlägsen vinnare på huvudstadsovalen?

Välkommen Nisse! Du är förlåten!

Varför tävlar inte alla barfota och med jänkarvagn? Det låter ju helt intelligensbefriat - infantilt! - att köra med skor och "vanlig" sulky...när vilken medelmåtta som helst kan bli en ny Sugarcane Hanover bara genom att slita skor och ta på jänkarvagn...
Driver du med oss eller har du inte sett trav på några år? Jag ska försöka reda ut begreppen för dig eftersom du frågar:

-En del hästar blir enormt förbättrade av barfotakörning
-En del hästar blir enormt förbättrade när de får gå för jänkarvagn
-Alla hästar passar inte i jänkarvagn/förbättras inte av att gå för jänkarvagn
-Alla har inte råd med jänkarvagn
-Alla hästar funkar inte/har inte hov att köra barfota

Och du råkar inte ha sett en viss BBS Sugarlight före Peter råddade om utrustning och började köra honom? Inte vilken medelmåtta som helst som kan göra den resan men vissa individer går rätt upp i stjärnstatus "så enkelt" ja.

Så, där har du svaret på dina frågor. Vassego! Borde verkligen skriva den där boken så man bara kan slänga upp en länk och några sidnummer varje gång det kommer såna här frågor...

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gammal 2015-07-07, 11:47   #78

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Nu gjorde jag inget system till dagens omgång, men fanns det någon intervju med Hultman eller Örjan där de sa att det skulle smyga "till varje pris". Nästan så att de skulle vara skyldiga att skylta med det i media. Preparestyrningar tycker jag det är helt okej att de pysslar med emellanåt, men då ska det fanimig annonseras ordentligt också.

Med tanke på hur hårt spelad Al Dente var och att de tydligen snackade upp spets och slut i liven misstänker jag att det inte gick ut någon info i allmänt tillgängligt material som sa att de skulle styra så enormt passivt. Att dra till ledning (som den här hästen gör i ett sånt här gäng om man bara inte drar ihop honom i starten) och sen pulla upp för att släppa till första bästa som råkar ligga i dödens är passivt. Men att ta upp honom i starten för att sen styra ner på innerspår är ju ultrapassivt!
Jag läste inte på gårdagens V64 alls, spelade inte streckspel heller då givetvis men tittade. Har ingen aning om vad som sagts i övriga medier, därav jag reagerade att det så tydligt hos Spelvärde sades på det viset. Många hade lagt Al Dente i soppkorgen om det vetat gissar jag iaf.
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-07, 12:12   #79

ExtremtRiks avatar

Reg.datum: dec 2013
Sharp$: 3164
Standard

Citat:
Jag läste inte på gårdagens V64 alls, spelade inte streckspel heller då givetvis men tittade. Har ingen aning om vad som sagts i övriga medier, därav jag reagerade att det så tydligt hos Spelvärde sades på det viset. Många hade lagt Al Dente i soppkorgen om det vetat gissar jag iaf.
Otroligt fyndigt sagt, kokat soppa på en spik sas, antar den blev al dente.

Frågan är när "köras i ryggar" blev likvärdigt med sättas fast i femte invändigt?
Efter gårdagens lopp?

För den som hör undertonerna, intonationen eller ser kroppspråket kan det förstås ha varit "klart" på förhand.

Fiffigt isf av Spelvärde att använda "andrahands"uppgifter då tränare eller kusk knappast kan uttala sig på det viset utan att annonsera "brott" mot reglementet, åtminstone med facit i hand

Jag proklamerade så sent som i lördags vikten av att INTE läsa kommentarer från kusk eller tränare och kan inte säga att jag ändrar mig efter detta.

Däremot blir jag mer och mer imponerad av Spelvärdes marknadsföring.

Senast redigerad av ExtremtRik den 2015-07-07 klockan 12:37. Anledning: korrektur
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-07, 12:17   #80

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik Visa inlägg

Frågan är när "köras i ryggar" blev likvärdigt med sättas fast i femte invändigt?
Efter gårdagens lopp?

För den som hör undertonerna, intonationen eller ser kroppspråket kan det förstås ha varit "klart" på förhand.

Fiffigt av Spelvärde att använda andrahandsuppgifter då tränare eller kusk knappast kan uttala sig på det viset utan att annonsera "brott" mot reglementet, åtminstone med facit i hand

Jag proklamerade så sent som i torsdags vikten av att INTE läsa kommentarer från kusk eller tränare och kan inte säga att jag ändrar mig efter detta.

Klart de kan säga det, dagligen ser du kuskar och tränare som säger att det ska "smygas och köras till slut"/"jag vill se den gå bakifrån idag".

Femte invändigt var enda man kunde göra som loppet utvecklade sig om man nu till varje pris skulle köra i rygg. Men jag tycker fortfarande det är dumstrut på att inte ta ledningen och släppa till favoriten och bli tvåa. För Tränaren/kusken/ägaren gör ju inte de kronorna så stor skillnad, men det ser ju lite bättre ut och hästen får ju ett likvärdigt lopp.

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+1)
Gammal 2015-07-07, 12:21   #81

Helges avatar

Standard

Citat:

Efter gårdagens lopp?

Fiffigt av Spelvärde att använda andrahandsuppgifter då tränare eller kusk knappast kan uttala sig på det viset utan att annonsera "brott" mot reglementet, åtminstone med facit i hand

Jag proklamerade så sent som i torsdags vikten av att INTE läsa kommentarer från kusk eller tränare och kan inte säga att jag ändrar mig efter detta.

I det här fallet är tränaren samma som ägaren, veterinären kör så gott som alla jobb själv med Al Dente, Catarina Lundström står som tränare på papperet.

Örjan följer körorder, det förklarar många av hans märkliga körningar.
Gammal 2015-07-07, 12:42   #82

ExtremtRiks avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Klart de kan säga det, dagligen ser du kuskar och tränare som säger att det ska "smygas och köras till slut"/"jag vill se den gå bakifrån idag".

Femte invändigt var enda man kunde göra som loppet utvecklade sig om man nu till varje pris skulle köra i rygg. Men jag tycker fortfarande det är dumstrut på att inte ta ledningen och släppa till favoriten och bli tvåa. För Tränaren/kusken/ägaren gör ju inte de kronorna så stor skillnad, men det ser ju lite bättre ut och hästen får ju ett likvärdigt lopp.
Vet inte om du missade min (tänkta) poäng; det ligger i läsarens tolkning vad som sägs, särskilt efter loppen kan "soppa kokas på en spik"

Likaså är det ofta omöjligt att via tryckta kommentarer höra tonfall, jag sparar den tiden det tar att läsa.
Gammal 2015-07-07, 12:52   #83

Helges avatar

Standard

Citat:
Vet inte om du missade min (tänkta) poäng; det ligger i läsarens tolkning vad som sägs, särskilt efter loppen kan "soppa kokas på en spik"

Likaså är det ofta omöjligt att via tryckta kommentarer höra tonfall, jag sparar den tiden det tar att läsa.
Jag har läst de senaste intervjuerna på Spelvärde innan loppen körts och det taktiska upplägget har stämt, igår och senast. Hästen tränas nu i att gå i ryggar och stora målet är Derbyt och byggas upp inför det.

Så länge skorna är på och inte helstängt huvudlag så kan man utgå från att det inte är vinst man siktar på.
ExtremtRik (+1)
Gammal 2015-07-07, 13:10   #84

ExtremtRiks avatar

Standard

Citat:
Jag har läst de senaste intervjuerna på Spelvärde innan loppen körts och det taktiska upplägget har stämt, igår och senast. Hästen tränas nu i att gå i ryggar och stora målet är Derbyt och byggas upp inför det.

Så länge skorna är på och inte helstängt huvudlag så kan man utgå från att det inte är vinst man siktar på.
Ok, själv funderade jag inte ens på Al Dente denna gång men av andra skäl(däribland risk för "uppbyggande" lopp).

Förvisso talar du om kombon helstängt (kontra halvstängt(!) )/ bfro men ändå
Måste påminna om hur Al Dentes rad sett ut angående skor eller ej, självklart kan hans överlägsenhet som treåring tillhöra en svunnen tid men ändå;

http://classic.atg.se/HastDetaljServ...tnyckel=710528

1 vinst av 17 är barfota.

Från det ena till det andra, var det motsvarande tolkning som gav oss 21% (minus verklig förlustrisk) donerade pengar mot Nuncio då han gick med skor och öppet(?) i Halmstad?

ps Börjar ana var informationshysterin om vilket märke hästen har på grimman o dylikt kommer från.

Ha d Gött !

Senast redigerad av ExtremtRik den 2015-07-07 klockan 13:12. Anledning: korr
Gammal 2015-07-07, 13:16   #85

Helges avatar

Standard

Citat:
Ok, själv funderade jag inte ens på Al Dente denna gång men av andra skäl(däribland risk för "uppbyggande" lopp).

Förvisso talar du om kombon helstängt (kontra halvstängt(!) )/ bfro men ändå
Måste påminna om hur Al Dentes rad sett ut angående skor eller ej, självklart kan hans överlägsenhet som treåring tillhöra en svunnen tid men ändå;

http://classic.atg.se/HastDetaljServ...tnyckel=710528

1 vinst av 17 är barfota.

Från det ena till det andra, var det motsvarande tolkning som gav oss 21% (minus verklig förlustrisk) donerade pengar mot Nuncio då han gick med skor och öppet(?) i Halmstad?

ps Börjar ana var informationshysterin om vilket märke hästen har på grimman o dylikt kommer från.

Ha d Gött !

Jaja, Al Dente går säkert med öppet huvudlag och skor runt om i Derbyt.
(ironisk om det inte framgår)

Ha det gött!

ExtremtRik (+3)
Svara

td