|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
V64-Axevalla (fredag)
Har sedan i måndags lagt det mesta krutet på fredagens V64a som är sport av högsta klass och ovanligt spelvänligt för att vara uttagslopp till Stochampionatet. Alla sex försöken ligger på V64 spelet. Två hästar från varje försök går till final. Den sena infon kommer först i morgon men följande värt att notera i nuläget. Avstår streckanalys då det när jag skriver detta bara är omsatt kaffepengar.
V64-1 Två hästar som sticker ut men intressant info på någon till. Olympia Tilly var gigantisk favorit senast i BC loppet i Rättvik men galopperade och fick sedan ingen rolig resa. Bästa hästen i loppet. Centerline hade suttit fast flera gånger i rad inför senaste loppet då hon spetsade och vann lätt. Blir nog inte lika spelvärd därför i morgon. Mycket intressant info från Peter Untersteiner gällande Steady Brodda. Han ska i morgon rycka alla skorna på hästen och för första gången köra den med jänkarvagn. Alla vet vilken effekt det kan ge på hans hästar. Normalt räcker hon annars inte här. Per Linderoth aviserar helstängt huvudlag ffg i år på Eileen Boko och stall Goop aviserar skoryck bak nu på Catwalk In. Det är det intressanta infomässigt i nuläget. V64-2 När man läst intervjuerna under våren med Peter G Norman har man insett att det är Stochampionatet som man hela tiden siktat på med oaksvinnaren Face Em. Har nu ett lopp i kroppen där hon kördes passivt. Blir inte optimal barfota runt om balans i morgon enligt den tidiga infon utan skor bak, öppet huvudlag och jänkarvagn. Ett spikalternativ men finns några roliga outsiders. Tänker inte på Souchong som det närmast är avslag på. Halsopererad efter drottningpokalen och startar mest för hon är anmäld enligt tidiga infon från stallet. Maya Gold lät Linderoth lyrisk kring senast på Dannero. Barfota runt om gav jätteeffekt och hon vann mycket lätt och övertygande. Det var ett rätt bra lopp för att vara på Dannero. Hon är inte startsnabb vad jag kunnat se när jag jobbat i lopparkiven i veckan men troligen gynnad av distansen. Infomässigt låter det klart mest intressant från Peter Untersteiner. Han ska för första gången rycka alla skorna och köra Just Happy med jänkarvagn. Den har aldrig startat med framspår bakom bilen så svårt att värdera hur hon kan öppna, men med jänkarvagnen och barfota runt om kanske han kan ta ledningen och sedan ev ta rygg på Face Em ? V64-3 Väldigt öppet lopp. Barca är väl spetsfavorit men hur är det med formen ? Man siktar i alla fall på spets och slut och låter som det kan bli urryckare dessutom i morgon. Florida Queen var en av kullens bästa hästar i fjor men i år har allt blivit fel och det låter verkligen inte bra inför detta. Ska ha haft Herpes och efter senaste starten väldigt höga blodvärden. Låter som man startar mest för att det är årets viktigaste uppgift. Finns inget direkt intressant i övrigt infomässigt i den tidiga infon men håll koll på det som kommer i morgon för i ett på förhand öppet lopp kan sådan info vara direkt avgörande. V64-4 Här blir troligen Jetta Palema favorit. Hade halsproblem senast enligt stallet och det ska ha varit anledning till den något sämre prestationen (fick stryk av Caddie June som megafavorit). Bakspår i morgon och är väl ingen given spik. Bergh är enorm på att ställa i ordning till viktiga lopp och i morgon är det kval till årets viktigaste uppgift för hästen. Låter bra från Robert Bergh men det är rätt intetsägande info han gått ut med hittills. Per Linderoth meddelar att Olympia Gold i morgon ffg ska tävla med urryckare. I övrigt ingen intressant utrustningsinfo i den tidiga infon till detta lopp, V64-5 Borde stå mellan två hästar. Some Summit blir spiken för många och vilket intryck hon gjort hos Veijo. Troligen gynnad av distansen. Skor och öppet huvudlag aviserat (kommer skorycket i en ev final?) Väldigt intressant info på Evelina Palema. Startsnabb och i morgon ska man rycka alla skorna ffg (10 starter och alla med skor på hovarna hittills) och Hedberg säger att han tror det kommer ge väldigt stor effekt. Därmed finns det väl två troliga scenarior. Antingen kör Veijo fram tidigt och då släpper troligen Erik och hänger med till andraplatsen. Det andra scenariot är att Veijo sitter kvar och räknar med att ta dom sista 500m, och då kanske det kan bli svårt att ta ner Hedbergs häst om den fått bestämma och är så förbättrad första barfota runt om som tränaren tror. Diamond River var klart förbättrad i finalen i lördags och är väl inte helt borta. V64-6 Sämsta uttagningsloppet och rätt öppet. På förhand kanske Bonbon Mearas och Redéns snackhäst Trinity Zet sticker ut. Snow Flake Goy låter det bra på. Troligen skoryck nu och hästen är mycket startsnabb och ska köras i spets enligt stallet. Det kan komma att gå undan då Båth meddelar att Bonbon Mearas är väldigt stänkrädd och därför kommer köras offensivt direkt från start från det tråkiga spåret. Redén meddelar på hemsidan att det nu blir skor på Trinity Zet "Besitter hög kapacitet men har inte fått det att fungera fullt ut på barfotabalansen. Återgår till skor nu. Fint läge här och har styrkan för att klara distansen. Är med och gör upp om en finalplats." Lycka till nu med denna fantastiskt fina V64-omgång och håll koll på infon under fredagen. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Trots alla utrustningsändringar så läste jag på SS att Peter tyckte den bästa chansen var Emotion Boshoeve.
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Ingen som helst aktivitet här? Tack Olle för dina tankar! Körde jävligt vågat och spika Barca. Vet inte om den tål distansen. Men borde ju spetsa? Kanske bästa hästen, lite sämre kusk. Men känns som en rolig spik. Centerline så hårt spelad? Tar ju spets, men går den distansen?
För övrigt känns det tråkigt att spika Some Summit denna omgång. Kanske ba krossar allt. Men sett Veijo bränna större än så här. 1,9,10 1,3,8 1 Barca 3,4,5,9 5,8 2,3,8,9 Endast v6 - 288 rader! Känns som rolig rad med go potential. Svårt att pricka alla sex idag. Försök och långlopp dessutom. Men vi provar! |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Spikar: Face'em, Barca och Sime Summit. Kör bara för 72:- och endast för sexrättspotten.
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Maya Gold var mycket fin sist på Dannero, vinnst chans från alla positioner, spik nr. 1
Peters i fjärde blir den spelvärda spiken på den info som man hört, spik nr. 2 Veijos är den tredje spiken, sen målar jag på i resterande Lycka till alla |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Spelar ingen V64 idag utan bara dubbel men några idéer ändå..
V64-1 Superfördel Olympia Tilly säger jag, given spik eller en av två om jag hade spelat. Allt förutom att Centerline kan ta spets talar för den. Överlägset bästa hästen, tuff och och rejäl och vet hur man vinner. Centerline känns för mig som en typisk medhängare och jag blir faktiskt förvånad om inte Olympia Tilly tar ner den någon gång sista 700. Värst emot är Catwalk In som är helt bortglömd efter att varit favorit mot liknande hästar nån start för ett tag sedan. Dessutom är den riktigt bra och i ett ihåligt fält kan den vinna. V64-2 Face'Em har ju inte alls visat något i år så kan inte förstå varför den är favorit. Skulle den helt plötsligt vara helt överlägsen bara för att tränaren säger det? Maya Gold är jätteduktig. Danielle är bra. Just Happy är också väldigt duktig och superintressanta förändringar på den! V64-3 Dagens öppnaste. 1 Barca från spets eller bästa hästen 12 Florida Queen är förstahästar utan att vara riktigt insatt. V64-4 Jetta Palema dålig senast, oavsett vad tränaren säger är det aldrig bra att komma från en sådan prestation. Without Hesitation fin senast. Emotion Boshoeve tror jag kan vara jätteintressant idag. Såg bra ut senast men hade lite oflyt. Kan få bättre lopp idag, då kan den vinna. Kan man nog bygga ett roligt system kring. Bula Bula Am dunderstark men får nog svårt att hänga med ändå. V64-5 Står mellan två hästar, Evelina Palema och Some Summit. Some Summit är bäst och vinner om Veijo inte gör det helt åt helvete fel eller om hästen strular men Evelina med Erik är hur man än analyserar loppet intressant när värsta motbudet faktiskt har startspår 8 och körs av Veijo Heiskanen. V64-6 Trinity Zet får Örjan upp i vagnen. Det talar för seger. Ett litet minus är att den går från att ha travat barfota till att tävla med skor. Det är aldrig något positivt. Differenceadaymade har lite kapacitet även om det inte är en världsstjärna och om Björn börjat hitta formen på den fronten kan den vinna. Bonbon Mearas har såklart vinstchans om den når tidig ledning men känns överstreckad. Thorn Bird superskräll. Klar fördel Trinity, trots allt hästen som bevisat mest och som bör ha bäst chans att vinna. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+10) |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Vilken snurr Peter får på sina hästar. Jag tror dock att Robban höll undan.
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Resultatet har inte kommit, men jag tror som sagt att Robban vann.
Nu kom det och Robban vann. |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Så jävla tråkigt att peter inte fick vinna... Hade ju rensat fint!
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Säker på Berghan... ingen vinnarskalle på peters. Men de var ju preststionen i loppet.. !@#$$@! Går ju 1.18... får damp att bergh vinner.
|
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
typiskt 6 st och roban vinner typiskt mig uh uh
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Hann precis komma online till första uttagningsloppet. Jäkligt synd spelmässigt att inte Untersteiner satte nosen först. Dödens större delen av loppet. visserligen i lustempo, men när han sätter på jänkarvagn och rycker skorna till viktiga uppgifter är det förbättrade hästar nästan alltid. Den var ju bara 4 procentare på V6an.
|
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
3 procent... fan va surt. På tre hästar! För övrigt suger Lennartsson som kusk haha. Lägg ner de bara...
|
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Känns dock inte som en slump att unters häst har typ 8 andra platser o noll vinster
|
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Mycket snack om Maya Gold i nästa, som också är favorit. Jag hoppas dock på S&S för Face'em.
|
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Spets fick hon, men formen är inte där ännu.
|
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Maya Gold har blivit enorm utan skor. Krossade dom precis som senast men då var det äldre hästar hon mötte. Imponerande.
|
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Det går trögt för spetshästarna när de kommer in på upploppet.
|
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8422Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Jag vill gärna veta vad de tror, oavsett om de har rätt eller inte
![]()
|
|
|
|
#22 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Som sagt: verkar svårt att vinna från spets idag.
|
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
1 Centerline
3-4-8 1-7-8-11-12 9 Jetta Palema 5-8 2-6-8-9 för 120kronors insats ser det intressant ut
|
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Den lyckades inte jag hitta (vinnaren i avd 3) så var nog tur att Untersteiner inte vann avd 1 för då hade det känts mer surt.
|
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Slänger in en rak DD: 8-6. Har lite annat att fixa med.
|
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Ja, man ska ju behöva bli förbannad
|
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Back 200 drygt på V6 så får försöka spela tillbaka förlusterna på dd.
Chansar med att barfota runt om ffg ger rätt effekt på Evelina Palema och att den kan utmana Veijos antingen från spets eller rygg på den om Veijo avancerar tidigt. Som Veijos häst sett ut är det nog att drömma men drömmer inte om de odds som den ger på dubbeln. DD-2 är mer svårt att ranka med 5 hästar borde räcka. Registrerat spel Datum: Fredag 2015-07-10 Bana: Axevalla Spelform: Dagens Dubbel, omg. 381 Avd Ordinarie hästar 1 5 Evelina Palema 2 2, 6, 8, 9, 10 Vadet gäller startnummer 5 x 20,00 kr Totalt: 100,00 kr |
|
|
|
|
|
|
#31 | |
|
Citat:
![]() Stjärnkusken är grym vid sidan om liven. |
||
|
|
|
|
|
#32 | |
|
Citat:
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AndyMart (+3) |
||
|
|
|
|
|
#33 |
|
Veijos var för bra men Evelina Palema var den enda som kunde utmana. Diamond River var också väldigt bra. Det var det klart bästa uttagningsloppet hittills.
|
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Skulle gissa att det kan bli skoryck i finalen från Veijos sida. De flesta andra i finalen har redan dragit dom växlarna.
|
|
|
|
|
|
|
#35 | |
|
Citat:
Evelina vinner om Erik får behålla spets. |
||
|
|
|
|
|
#36 |
|
Klumpigt av Erik att köra så hårt i uttagningsloppet. Peter kör smart och har insett att det inte går att vinna från spets idag.
|
|
|
|
|
|
|
#37 | |
|
Citat:
Fick lugna ner ordentligt nu, mycket bra styrning. Senast redigerad av AndyMart den 2015-07-10 klockan 21:18. |
||
|
|
|
|
|
#38 |
|
Härligt! Oddset gick ner från 20 ggr dock, men det kan jag ta
Dalle82 (+5) |
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Peter Untersteiner 3 hästar till finalen (2 vinster och en andraplats). Imponerande.
Samma måste man säga om Per Linderoth som vann två av loppen. Även Per Hedberg kvalade inte två hästar. Många av storstallen som gick lottlösa. |
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
Surt med 5 rätt, men det är imorgon som det gäller!
|
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Kom nu. Var 11an långt efter i sista
|
|
|
|
#43 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Ganska klar seger för Peter, 11:an kom på andra plats.
asgaya3141 (+3) |
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
Hade 3 6 11 för v4an
|
|
|
|
|
#47 |
|
Snyggt spelat, grattis!
EDIT, fel av mig, fick för mig att 11an vann! Sorry! Senast redigerad av alle den 2015-07-10 klockan 21:24. |
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
6 rätt borde ge dryga 11.000. Just nu står det på ATG Classic att värdet efter 6 avd är över 200 000. Rediga problem med systemräknaren, någon?
|
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#51 |
|
asgaya3141 (+5) |
|
|
|
|
|
|
#52 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#53 |
|
Tack. Satte den men va och spela minigolf med grabben. Ni gillar ju inte efterhandare.
Registrerat spel Datum: Fredag 2015-07-10 Bana: Axevalla, omg. 20 Spelform: V4 Avd Ordinarie hästar 1 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 2 3, 5, 8, 9 3 8 Some Summit 4 3, 6, 11 Vadet gäller startnummer 144 rader x 1 x 2,00 kr Totalt: 288,00 kr Kvittonummer: C328 3983 DC04 0810 Utbetalt: 15 915,00 kr
|
|
|
|
|
#54 |
|
Det verkar otroligt svårt för ATG att spika utdelningen på V64. Fortfarande inget.
ExtremtRik (+1) |
|
|
|
|
|
|
#55 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#56 |
|
Haha Daniel Olsson, diplomaten(?):
"för mig är det Some Gold som fortfarande är favorit".... vore ju kul veta vem han tippar ![]() Man får väl gissa på Some Summit även om jag själv gillar Maya Gold , Veijo har väl barfotaväxelm kvar på Some.
|
|
|
|
|
|
|
#57 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#58 |
|
Intressant att Lunner ( säkerhetschefen ) tillstår att det var Norge-problematik även senast när det strulade på V75 Hd.
Jag fick ett HELT ANNAT svar av Walmann när jag skrev på Fråga ATG. http://fraga.atg.se/org/ab-trav-och-...50702-strulet/ "Hej Anders! Jag pratade med Säkerrhet och Kvalitet som berättade att det var ett följdfel som orsakades på grund av den inställda V5:an."
|
|
|
|
|