|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
v64 Bergsåker
Bästa spik? Bästa drag? Timbal väl vinner så 5 lopp kvar...
nu kör vi😀 |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Balfour spikas idag. Bergh har ju själv nämnt att det är en häst han håller väldigt högt i stallet och tror att detta kan vara en ny Nahar. Den enda hästen i hela hans imperium som han tror kan bli något utöver det vanliga. Hästen har 42% i segerprocent och han vet ju verkligen vad skåpet skall stå. Vet tusan vart han hamnar från bricka ett men som knappt 15%are är han ett bra spelobjekt. Han bör ha bra chans flera vägar, Att bergh sitter fast känns långsökt han är för rutinerad för det.
sedan tycker jag spontant att man kan gardera i avd3 eftersom hästar därbak är hästar helt ostreckade, värdet lyfts markant med en liten skräll där. avd4. Biljour har fin fart för klassen och att Örjan hoppar upp känns intressant, 8% A häst för mig.i avd5 Blir Timbal favorit och det kanske den skall vara men Romeus till 9% den är rolig emot och blir min A häst. God Tur! |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Lotus Celebrity 4%.
|
|
|
|
#4 |
|
Trading br r o för första gången. Båth smyguppåt. Hoppas att Örjan är påställd och provar i spets. Svarar han spets ökar ju även stallkompisens chans.
Låser på Trading och Romeus i V64-5. Senast redigerad av Tolloppa den 2015-07-16 klockan 15:39. |
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Citat:
Rätt märkligt om det stämmer. |
||
|
|
|
|
|
#6 |
|
Vad tror ni? V64-1: Bandit Hornline galopperar. Raz Mackenzie körs för sent eller för tidigt och Such A Feeling sveper dem...Oskar J har bra tajming.
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Avd 5: 6 Collins - Verkar bli första barfota runt om. Endast 1 %! Söderberg brukar alltid sända framåt och brukar generellt sett inte släppa. Inte lika bra som favoriterna och vet inte om det blir en bra barfotaeffekt men trots allt intressant...
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Collins kan absolut vara intressant bf r o. Den gick i spets mot Timbal 8 april och fick bara stryk med hals.
Collins har på sju starter vunnit tre, alla med 50 000 kr i förstapris. En bra häst. Även Ellieann första bf r o m. Verkar vara många som är sugna! :-) Senast redigerad av Tolloppa den 2015-07-16 klockan 17:56. |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
vem är bästa spik enligt dig ikväll?
|
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Bästa vet jag inte, men Daley Lovin går ner i klass i sista avdelningen. Redén var rätt så positiv i Atg-live. Får väl vara den...
Lycka till ikväll!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
dado (+5) |
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Kusken är ju riktigt duktig så visst varför inte, om du letar efter skrällar. Men om en av favoriterna galopperar exempelvis så borde nog den andra vinna relativt enkelt.
|
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Trading måste vara bästa spiken. 14 procent och barfota runt om ffg. Brukar ge enorm effekt på Båths hästar. Den har rasat ner till 4 ggr hos Unibet sedan skorycket bekräftades i atg live intervjun. 65 procent på Timbal.
|
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Dagens stora skrik. Ska med, men spikas inte.
|
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Timbal har större chans med är ju spelmässigt helt ointressant. Speciellt om man köper dom andra storfavoriterna. Jag väntar med V6 spel till i morgon dock för avd 2 är ett blunda och peka lopp och kallblodsloppet klarar jag heller inte få till intressanta streck i.
Tyvärr lär spelvärdet på Trading vara raserat på dd och v spelet senare i kväll. |
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Kvällens spikar blir Hedwig och Bottem Viktor.
|
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Skön spik att inleda med. Fan vilken häst han har Roger
|
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Varit och plaskat i vattnet hela dagen och tror på klen utdelning ikväll så hoppade över v64! Återkommer efter middagen så kan det bli en DD. Vänliga hälsningar från utö
|
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Ocean Face var en fin liten häst. Såg inte mycket ut för världen i värmningen.
|
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Vinner Hedwig nu borde det väl bli dubbeljackpot?
|
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Det var nog tur att folk var tveksamma på den. Annars hade den säkert varit streckad mer än 16 %.
|
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Som framgår av värdeökningen på V64 hade nästan alla garderat. Det var endast genom att spika den som det fanns något värde i att den vann, men på förhandsinfon hade det varit en stor chansning.
|
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Hur i helvete kan den torska där? Usch vilket pissbeteende av hästen.
|
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
62 procent på Hedwig. Där låg värdet i att gardera.
|
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Finns inget värre än hästar som ger sig sista 100m efter en smörresa. Fick ju styra och bestämma helt oberörd i spets.
|
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Har jagat Juno i flera starter men den har blivit bortkörd flera ggr. Skönt att den fick vinna nu när man stod över den!
|
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Juno trodde jag mycket på v75 i Boden, tyvärr fick den lite väl mycket press på sig i spets av Berghs kuse vill jag minnas.
|
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Jo, det var ju den man skulle ha om man dubblade systemet. Jag har istället valt att försöka fälla favoriterna på slutet, men då vinner väl en eller två av dem.
|
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Händer i princip aldrig att en så stor favorit med Erik torskar mot det motståndet. Men det händer ju att folk blir träffade av blixten också.
|
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Det var väl inte Eriks styrning som gjorde att den torskade. Som vanligt perfekt iväg från springspåret och körde i normalt tempo för klassen i spets. Hästen var väl helt enkelt inte så bra för dagen som spelarna trodde.
|
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Hästen var nog inte så bra för dagen som Svante eller Erik trodde heller. Det är det knepiga med travhästar; att man inte vet riktigt hur det är med dem förrän i själva loppen.
|
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Tror det var Hoola som varnade lite för formsvacka hos Båth igår. Kanske ligger nått i det fast samtidigt så var ju Ocean Face riktigt fin idag.
|
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#41 | |
|
Citat:
.Som Ocean Face.Även Travnet spikade Hedvig och nämnde bara ytterligare en häst: Juno F.![]() Hade ingen av dem... Senast redigerad av hoola den 2015-07-16 klockan 20:29. |
||
|
|
|
|
|
#42 |
|
Arve sov bort loppet längst bak i kön. Jag bara väntade på att han skulle styra på, men istället väntade han tills det var för sent.
|
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Daniel Olsson är iaf min överlägset största expertfavorit. Lugn och behaglig att lyssna på och vettiga synpunkter om det mesta.
Är det förresten han som även gör tips åt travnet eller är det en annan Daniel Olsson? |
|
|
|
|
|
|
#46 | |
|
Citat:
Nej, det är en annan snubbe. http://www.travnet.se/danielolsson/ Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Manprinsen (+5) |
||
|
|
|
|
|
#47 |
|
Dagens dubbel: Timbal är bästa stoet i loppet. Går barfota runt om som i de senaste starterna. Trading är det stora skriket på att hon går barfota. När hon torskade mot Timbal gick hon med skor och Timbal gick barfota bak. På hingstsidan snackar alla om Romeos som går barfota bak idag. Jag testar dock med Collins som går barfota runt om för första gången och är en valack. Collins har ett bra läge och kan bli bortglömd om de andra kör mot varandra. I DD-2 är Daley Lovin bästa hästen, men har ett dåligt läge. Balfour var riktigt fin förra starten och flög fram; tog massor på Global Revenge, även om den sistnämnda inte kördes för fullt sista biten in mot mål. Digital Collection och Scacco Matto är skrällarna. Jag kör dock min raka DD: 6-10 och hoppas på lite tur.
|
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
hur fan kan du hoppa m allt du kör ????? lägg ner din totalt odugliga tomte
|
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Håller med dig.Han är ju fortfarande aktiv och förstår alla moment i styrningarna.Widman t.ex. är en riktig föredetting som aldrig varit på Olssons nivå och den naturliga följdfrågan är: vad var det som gjorde honom till expert? Även Forsgren är bättre än Widman och han fick ju på sin tid köra fina hästar åt både Stig H. och Svanen.Annars är idén med kuskar som experter bra.
|
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Collins fick för tufft lopp. Hade varit fint om Redén legat i dödens och tryckt på storskriket, som nu höll undan.
|
|
|
|
|
|
|
#51 |
|
Dom hade fog för stallskriket iaf
|
|
|
|
|
|
|
#52 |
|
Oj vad överlägsen Trading var. Härligt att man kan bjuda på bra spikar här varje dag. Igår Magnifik Brodde och idag Trading
|
|
|
|
|
|
|
#53 |
|
Nu vill jag helst att Digital Collection vinner sista.
|
|
|
|
|
|
|
#54 |
|
Redéns överforcering tycket jag var pinsam och i det läget borde Bergh ansträngt sig mera i tidigt skede även om barfota Trading var bra men den fick hållas ostörd.
|
|
|
|
|
|
|
#55 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#56 |
|
Var ju bara att läsa på travet så körde man på häst 3! Han spelade iofs häst 11 men då jag anser Dr vara usel på att köra så var det inget snack! Bara nästa sitter oxå! Kan bli en skumpa ikväll hohoh
|
|
|
|
|
|
|
#57 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#58 |
|
Man ska bara spela på Redén när han lejer bort sina styrningar till toppkuskar. Fast å andra sidan blir spelvärdet därefter också...
|
|
|
|
|
|
|
#59 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#60 | |
|
Citat:
![]() Varenda lopp han analyserar så tycker han att favoriten ser bra ut... |
||
|
|
|
|
|
#61 | |
|
Citat:
jyzyss (+10) |
||
|
|
|
|
|
#62 |
|
Mohammed och Vadsmo förstår jag inte alls hur de hamnat i rutan.Det är andra som har gjort dem till experter.Nybrink (som jag inte tål överhuvudtaget)däremot har gjort sig själv till expert genom sin spalt i AB.
|
|
|
|
|
|
|
#63 |
|
Redén borde få revansch i avslutningen i alla fall. Dailey Lovin ska slå detta gäng fram och baklänges. Är väl spåret, kusken och ev att banan blivit sämre emot.
|
|
|
|
|
|
|
#64 |
|
Varför inte storskrällen Hanna i nästa
dock bara 20 kr på den komben ! Gärna revansch för berg annars.där har jag 150kr kööööööör Hanna
|
|
|
|
|
|
|
#66 |
|
Även Tradings vinst omkullkastade min gårdagsteori att Båths hästar inte levererade.Synd om Erik som valde fel häst...
Och så såg man hur Örjan inte ansträngde sig på upploppet för att bli tvåa med Blisjur för att i stället vara mer angelägen i ett 200.000 kr lopp. |
|
|
|
|
|
|
#68 |
|
Ja.. Den var ju i fel klass.
Fick dock ett mycket bra lopp. |
|
|
|
|
|
|
#69 |
|
Digital Collection var grym måste jag säga. Trodde Norberg försökte dräpa honom
hoola (+10) |
|
|
|
|
|
|
#70 |
|
Skulle man spela DD var dag och köra rank 1-3 så sitter ju den i princip var dag. Grattis Reden du är bäst hahaha
|
|
|
|
|
|
|
#71 |
|
Synd att det inte var jackpot till idag
|
|
|
|
|
|
|
#72 |
|
D.L. hade helt enkelt en högre fart i kroppen än nästan alla andra här.T.o.m. Ingrid Bengtsson hade kunna vinna med den i denna konkurrens.
Tre hjälpryttare var inte tillräckligt för Bergh.Inte en enda vinst för honom på hemmaplan i kväll.(än) |
|
|
|
|
|
|
|