Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-08-05, 16:36   #61

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

Alla vet hur bra Nuncio är, precis alla. Vill man spika omgångens största, gör det, inget fel. Vill man ha hängslen och lås, ta båda. Vill man ha fördel mot resten av lirarna och tror på DL, spika den.
Vet inte om det behöver ordas så mycket mer om detta kanonmöte
Finns sju lopp till.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Chiron (+5)
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-05, 16:39   #62

Reg.datum: jan 2015
Sharp$: 1184
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Alla vet hur bra Nuncio är, precis alla. Vill man spika omgångens största, gör det, inget fel. Vill man ha hängslen och lås, ta båda. Vill man ha fördel mot resten av lirarna och tror på DL, spika den.
Vet inte om det behöver ordas så mycket mer om detta kanonmöte
Finns sju lopp till.
Väl sagt!
Helge (+5)
Chiron är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-05, 16:39   #63

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 6036
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robfri Visa inlägg
Känns som Melander (samt många övriga) letar fel på Nuncio.

Som nämns, samma balans nu som under elitloppsfinalen samt sprintermästaren. Lika långt mellan starterna nu som tidigare.

Visst, kanske inte lika vässad som inför Elitloppet, det kan jag köpa, men har den bara 80 % form så sväljer den & sen skiter ut DL över upploppet, även från dödens.

Enda orosmomentet, & även enda anledning till ev gardering som jag kan se är ifall kusken väljer att köra ren preparè (vilket har hänt förut...) & inte ens intar dödens & trycker upp farten.
du borde kolla upp daley lovin i lopparkivet känner jag. känns som du underskattat kusen något. visst är nuncio bra men när till o med stefan tror det blir svårt att slå daley lovin så känns han inte så aktuell till den %en.
Chiron (+3), Helge (+3)
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-05, 16:41   #64

Helges avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Chiron Visa inlägg
Såg nyss att Rolex Bigi är obesegrad på Solvalla - 3 av 3 vinster. Tillfälligheter eller passar banan hästen extra bra?
I en av dom slog han favoriten Reckless. Jag har inte hunnit läst på alls och får nöja mig med åskådarplats mest idag.
Chiron (+1), lokatten (+1)
Gammal 2015-08-05, 16:42   #65

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 5115
Standard

Citat:
Jag förstår, men han menar att oftast är 5 veckor för långt när det gäller hans hästar, men Nuncio är ett undantag. Men då gällde det sprint, hur blir det med medeldistans? Räcker "formen" till 2140 m? Den är väl inte "toppad" till dagens lopp?
Formen är nog inte toppad men har den form ändå eller inte? Kan man bli trea i Elitloppet efter ett lopp i 3:e-spår inbillar jag mig att man pallar ett lopp i dödens på 2140 också... men är inte säker ändå, DL är en bra häst och Tarzan kör lite som han vill Vet inte ens om jag gör nåt system ikväll men gör jag nåt blir det Nuncio eller båda...
Bonbon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-05, 16:44   #66

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 2181
Standard

Citat:
En fråga gällande skrällen i avd 6. Walconcrete. Har inte tävlat på två år. Är den redo för vinst direkt? Dessutom sprint från bakspår...
Sist han var ute på Solvalla ,kolla loppet efter 4 månader gick riktig bra vann med 5 längder.
rasa59 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-05, 16:48   #67

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 11975
Standard

Jäklar vad många intressanta lopp ikväll, hoppas att dom blir det också...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-05, 16:48   #68

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bonbon Visa inlägg
Formen är nog inte toppad men har den form ändå eller inte? Kan man bli trea i Elitloppet efter ett lopp i 3:e-spår inbillar jag mig att man pallar ett lopp i dödens på 2140 också... men är inte säker ändå, DL är en bra häst och Tarzan kör lite som han vill Vet inte ens om jag gör nåt system ikväll men gör jag nåt blir det Nuncio eller båda...
Att jämföra dagens form med Elitloppsformen är väl inte rätt? Då måste den väl ha varit "toppad". Är den det idag? Inte viktigaste loppet i karriären?

Dessutom gjorde väl Daley ett starkt lopp i Norge när den förlorade mot Creatine? Vi har ju sett hur bra den är nu? Då körde Adielsson också. Nu blir det ju körspö också (får ju inte användas i Norge).

Nä, säger som Helge, det finns sju lopp till att prata om. Har skrivit för mycket om detta!

Lycka till!
Gammal 2015-08-05, 16:50   #69

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av rasa59 Visa inlägg
Sist han var ute på Solvalla ,kolla loppet efter 4 månader gick riktig bra vann med 5 längder.
4 mån - 22 mån, liten skillnad.

Men bra tips ändock, alltid roligt att se skrälltips!
Gammal 2015-08-05, 16:53   #70

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 39613
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jarmop Visa inlägg
Spelar ingen roll vad Melander säger, jag tror att Nuncio gynnas av 2140 och den vinner ifrån dödens ikväll. Är det en världsstjärna så ska den kunna slå en lunchhäst
Absolut! Melanders uttalande i tidningarna om att man bör ta två hästar tar jag inte så hårt på. Nuncio är urstark och det var lika länge sedan Daley gick lopp. Annan klass på den.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-05, 16:55   #71

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 5115
Standard

Citat:
Att jämföra dagens form med Elitloppsformen är väl inte rätt? Då måste den väl ha varit "toppad". Är den det idag? Inte viktigaste loppet i karriären?

Dessutom gjorde väl Daley ett starkt lopp i Norge när den förlorade mot Creatine? Vi har ju sett hur bra den är nu? Då körde Adielsson också. Nu blir det ju körspö också (får ju inte användas i Norge).

Nä, säger som Helge, det finns sju lopp till att prata om. Har skrivit för mycket om detta!

Lycka till!
Nej inte samma toppning men det visar ändå att hästen är stark och tuff. Loppet handlar nog mer om hur bra DL är, är han kanon och formen saknas hos Nuncio vinner DL. Skulle formen vara bra på Nuncio tror jag han tar ner Redens från dödens.
Lycka till du också
Chiron (+3)
Bonbon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-05, 16:56   #72

Helges avatar

Standard

Rör inte största streckfavoriten, det är ajabajamaja
Enligt vissa här.
Chiron (+1)
Gammal 2015-08-05, 16:56   #73

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Tänker lämna in denna rad

1) 1,5,6,13 (här kan skrälla och garderas så mycket man har råd, kanske dumt att strecka bakspår på 20 m men gillar Djuse som kusk)
2) 4,6,8 (Witasp med 10-åring som favorit - usch och schas)
3) 5 (unnar Lennartsson vinst efter alla hans eländen)
4) 1,3,5,7,9,11 (streckar alla udda)
5) 6 (världsstjärna som utmanade världseliten i Elitloppet från ett lopp i tredjespår, vinner detta 4-årslopp från dödens eller vad det än blir)
6) 3,8,9,11 (hoppas på Lennartsson igen)
7) 10 (6 bland de tre på årets 7 starter, Stig H har nu lärt känna hästen - spikas på allt)
8) 1,2,4,5,8,9,10 (vill inte åka ut i sista - ger dock toton en chans och utelämnar 6)

Kostar 504:-.
Grant (+1)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-05, 16:59   #74

Shooters avatar

Standard

En del tror att man alltid kategoriskt måste gå emot största streckfavoriten för att vinna stora pengar. Lycka till!
Gammal 2015-08-05, 17:04   #75

Shooters avatar

Standard

Goop ligger lite lågt genomgående ikväll och Stig H. tycks ge Corky en sista chans. Jag trodde den hästen skulle vara betydligt bättre än visat. Kanske borde testa hos en annan tränare.
Svara

td