|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#316 | |
|
Citat:
33 hästar i Klass2, krävdes 1200p 32 hästar i klass1, krävdes 1300p 23 hgästar i brons, krävdes 1400p Men vi lägger ner allt trav norr om gävle, gör om allt till 2- och 3-åringslopp på Åby och Jägersro. Har vi tur kanske de lyckas fylla loppen
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+5) |
||
|
|
|
|
|
#317 | |
|
Citat:
Som jag skrev igår hade det varit mer lämpligt att bara köra breddtrav sportsligt sett norr om Bergsåker. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mikaels (+5) |
||
|
|
|
|
|
#318 |
|
Hästarna är väl ofta ganska hyfsade. Inte så mycket sämre men en hel del kuskar skall väl hålla sig uppe i Norrland.Tjuvjaga, plocka hjortron,dricka hemkört och knulla grisen eller vad man nu har för hobby. Inte jättemånga duger till att vinna v75. Sedan är det nog så att väldigt många lopp redan är klara innan start. Lallarna får inte ens chansen. Du får några tusen i fickan och håller bara truten och kör för en mindre peng. Så funkade det iaf förut. Säkert en hel del fortfarande men det är inget du som spelare varken vet eller kan ha någon åsikt om.
Senast redigerad av draken den 2015-08-08 klockan 17:52. |
|
|
|
|
|
|
#319 | |
|
Citat:
Hur skall man räkna ikoner som Stig H Johansson, Sören Nordin....... Detta får nog bli mitt första och sista inlägg i "norrlandsdebatten".
Senast redigerad av mackpeter den 2015-08-08 klockan 17:55. |
||
|
|
|
|
|
#320 |
|
Ni hade helt rätt.
Omsättningen nådde inte upp till 70 MSEK. Men det var inte långt borta! För att vara en spelmässigt "kall omgång" var det ett helt ok utfall enligt mig.
|
|
|
|
#321 | |
|
Citat:
Senast redigerad av mikaels den 2015-08-08 klockan 18:35. |
||
|
|
|
|
|
#322 | |
|
Citat:
![]() Men du nämner ju kuskar från ex. Bergsåker. Olle har ju redan nämnt att hästar vinner från Bergsåker. Jag trodde det nämndes att ex. Umeå, Skellefteå, Boden, Dannero, Östersund etc. var "problemet"? Därav min fråga gällande kuskarna...
|
||
|
|
|
|
|
#323 |
|
Nää. Trav är fest och en trevlig tillställning. Picknick korg och sommartrav är för jävla underbart oavsett vilken bana omgången går på.Undrar hur mycket Hanna fick i dag för att lägga sig på rygg i fjärde?
|
|
|
|
|
|
|
#324 | |
|
Citat:
, o tur är väl det!
|
||
|
|
|
|
|
#325 |
|
Nja. Lite mindre är det. Råkade sitta bredvid när bergarn och Ove A gjorde upp för ett par år sedan men såklart inte lika utbrett nu som då.
|
|
|
|
|
|
|
#326 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#327 |
|
Ingen omgång för mig. Nu ser vi fram emot Åby nästa vecka!
|
|
|
|
|
|
|
#328 |
|
Ja det tror och hoppas jag. Mycket möjligt men de slutade etta och 2a
. Jokso och en väldig massa trevligt folk har och hade hästägarintressen hos framför allt Svanstedt och det var inte 40 år sedan. Ledsen att göra dig besviken men självklart är inte trav renare än någon annan sport. Money talks. Det vet alla
|
|
|
|
|
|
|
#329 | |
|
Citat:
|
||