Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-08-08, 17:43   #316

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 3461
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
De fem varmblodsvinnarna i dagens V75 lopp ute på orten i Norrland

3 från Solvalla
2 från Bergsåker

Inte oväntat direkt.

Men det är snart nya Norrlandsomgångar på löpande band och då får hästarna på alla banorna där uppe återigen chansen att försöka visa att det finns hästar som duger i Norrland även utanför Bergsåker.
Må så vara olle, men något jag tar med mig är att det va fulla lopp och ordentligt anmält.

33 hästar i Klass2, krävdes 1200p
32 hästar i klass1, krävdes 1300p
23 hgästar i brons, krävdes 1400p

Men vi lägger ner allt trav norr om gävle, gör om allt till 2- och 3-åringslopp på Åby och Jägersro. Har vi tur kanske de lyckas fylla loppen
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+5)
Lillis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-08, 17:44   #317

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61667
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Chiron Visa inlägg
Kom att tänka på en sak. Är det bara hästarna det är "fel" på, det kanske är kuskarna som inte är tillräckligt "bra"? Kanske därför dom inte kan vinna när det är t.ex. V75...
Jo, skillnad på kuskarna i norr och söder också, men huvudanledningen är såklart den skrämmande låga kvalitén på hästmaterialet norr om Bergsåker. Skrämmande med tanke på hut många banor det finns där uppe och hur mycket pengar som slängs ut på att fortsätta tävla på där.

Som jag skrev igår hade det varit mer lämpligt att bara köra breddtrav sportsligt sett norr om Bergsåker.
mikaels (+5)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-08, 17:49   #318

drakens avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 8027
Standard

Hästarna är väl ofta ganska hyfsade. Inte så mycket sämre men en hel del kuskar skall väl hålla sig uppe i Norrland.Tjuvjaga, plocka hjortron,dricka hemkört och knulla grisen eller vad man nu har för hobby. Inte jättemånga duger till att vinna v75. Sedan är det nog så att väldigt många lopp redan är klara innan start. Lallarna får inte ens chansen. Du får några tusen i fickan och håller bara truten och kör för en mindre peng. Så funkade det iaf förut. Säkert en hel del fortfarande men det är inget du som spelare varken vet eller kan ha någon åsikt om.

Senast redigerad av draken den 2015-08-08 klockan 17:52.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-08, 17:53   #319

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Chiron Visa inlägg
Kom att tänka på en sak. Är det bara hästarna det är "fel" på, det kanske är kuskarna som inte är tillräckligt "bra"? Kanske därför dom inte kan vinna när det är t.ex. V75...
Hur tänker du? Om Ulf Ohlsson räknas som norrlandskusk, så vann han med två Solvallahästar. Jag tycker det finna många bra kuskar från norr. Svanstedt är väl inte så pjåkig. Bergh likaså. Ulf Ohlsson. Sören Eriksson. Ulf Eriksson.

Hur skall man räkna ikoner som Stig H Johansson, Sören Nordin.......

Detta får nog bli mitt första och sista inlägg i "norrlandsdebatten".
hugotheboss (+5), SO (+5)

Senast redigerad av mackpeter den 2015-08-08 klockan 17:55.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-08, 17:58   #320

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1290
Standard

Ni hade helt rätt.

Omsättningen nådde inte upp till 70 MSEK. Men det var inte långt borta!

För att vara en spelmässigt "kall omgång" var det ett helt ok utfall enligt mig.
Gammal 2015-08-08, 18:31   #321

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 11975
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Jo, skillnad på kuskarna i norr och söder också, men huvudanledningen är såklart den skrämmande låga kvalitén på hästmaterialet norr om Bergsåker. Skrämmande med tanke på hut många banor det finns där uppe och hur mycket pengar som slängs ut på att fortsätta tävla på där.

Som jag skrev igår hade det varit mer lämpligt att bara köra breddtrav sportsligt sett norr om Bergsåker.
Helt rätt o dessutom borde picknick-korgar förbjudas, ska vara tråkigt o öde när man är på travet...
lokatten (+2), mackpeter (+3)

Senast redigerad av mikaels den 2015-08-08 klockan 18:35.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-08, 18:35   #322

Reg.datum: jan 2015
Sharp$: 1184
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Hur tänker du? Om Ulf Ohlsson räknas som norrlandskusk, så vann han med två Solvallahästar. Jag tycker det finna många bra kuskar från norr. Svanstedt är väl inte så pjåkig. Bergh likaså. Ulf Ohlsson. Sören Eriksson. Ulf Eriksson.

Hur skall man räkna ikoner som Stig H Johansson, Sören Nordin.......

Detta får nog bli mitt första och sista inlägg i "norrlandsdebatten".
Varför första och sista? Då är det väl inte ens någon idé att skriva något. Tänk om du får "följdfrågor"?

Men du nämner ju kuskar från ex. Bergsåker. Olle har ju redan nämnt att hästar vinner från Bergsåker. Jag trodde det nämndes att ex. Umeå, Skellefteå, Boden, Dannero, Östersund etc. var "problemet"? Därav min fråga gällande kuskarna...
Chiron är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-08, 18:39   #323

drakens avatar

Standard

Nää. Trav är fest och en trevlig tillställning. Picknick korg och sommartrav är för jävla underbart oavsett vilken bana omgången går på.Undrar hur mycket Hanna fick i dag för att lägga sig på rygg i fjärde?
Gammal 2015-08-08, 18:41   #324

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av draken Visa inlägg
Nää. Trav är fest och en trevlig tillställning. Picknick korg och sommartrav är för jävla underbart oavsett vilken bana omgången går på.Undrar hur mycket Hanna fick i dag för att lägga sig på rygg i fjärde?
Som tur är, så är det 40 år sedan det var som du pratar om, o tur är väl det!
Gammal 2015-08-08, 18:55   #325

drakens avatar

Standard

Nja. Lite mindre är det. Råkade sitta bredvid när bergarn och Ove A gjorde upp för ett par år sedan men såklart inte lika utbrett nu som då.
Gammal 2015-08-08, 19:00   #326

Standard

Citat:
Nja. Lite mindre är det. Råkade sitta bredvid när bergarn och Ove A gjorde upp för ett par år sedan men såklart inte lika utbrett nu som då.
..gissar att dom drev med dig...
Gammal 2015-08-08, 19:07   #327

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 2602
Standard

Ingen omgång för mig. Nu ser vi fram emot Åby nästa vecka!
Nedomansky är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-08, 19:12   #328

drakens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
..gissar att dom drev med dig...
Ja det tror och hoppas jag. Mycket möjligt men de slutade etta och 2a. Jokso och en väldig massa trevligt folk har och hade hästägarintressen hos framför allt Svanstedt och det var inte 40 år sedan. Ledsen att göra dig besviken men självklart är inte trav renare än någon annan sport. Money talks. Det vet alla
Gammal 2015-08-08, 19:21   #329

Standard

Citat:
Ja det tror och hoppas jag. Mycket möjligt men de slutade etta och 2a. Jokso och en väldig massa trevligt folk har och hade hästägarintressen hos framför allt Svanstedt och det var inte 40 år sedan. Ledsen att göra dig besviken men självklart är inte trav renare än någon annan sport. Money talks. Det vet alla
...men varken renare eller orenare, tror jag
Gammal 2015-08-08, 19:21   #330

Manprinsens avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 2366
Standard

Kul att arslena på ATG inte har lagt ut kallblodsduellen på atgplay, var ju dagens enda behållning.
Manprinsen är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Svara

td