|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#106 | |
|
Citat:
Vi hoppas på det bästa för tävlingarnas skull. |
||
|
|
|
|
|
#107 |
|
Instämmer i stort. Tycker fortfarande att 10,12,15 är mest intressanta och tror egentligen lika lite på 2 och 5 som alla andra i främre volten.
|
|
|
|
#108 | |
|
Citat:
När ska folk lära sig att man spelar på ekipage i trav. Väljer alltid en dålig häst med en toppkusk, jämfört med en bra häst och en lallare! detta gäller i synnerhet på v75. Det är ingen slump att de bästa kuskarna vinner mest. |
||
|
|
|
|
|
#109 |
|
Vilket i just det här loppet skulle kunna göra 10 till ett bra spikförslag. Bra häst och en kusk med dubbelt så hög segerprocent som t ex Ulf Eriksson. Speciellt nu när 14 tycks bli streckfavorit. Annars är väl problemet att även toppkuskar t ex Kihlström kör som en lallare mellan varven.
|
|
|
|
#110 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#111 | |
|
Citat:
Att örjan sover bort lopp och ofta kör på lucköppning/chans i mindre lopp vet man om. I större lopp och stora pengar brukar han vara mer vaken. men att strecka kuskar som har 0-7 i seger% är ju nästan lönlöst. Då ska man även beakta att de flesta av deras vinster tagit på småbanor i lågklassiga lopp utanför de större streckspelen. Att just dessa kuskar med 2% vinster på orten ska komma ut och vinna på V75 är ju långsökt i sig. då möter dom dessutom de bästa andra kuskarna, bättre djur, far inget gratis i loppen och således iskalla som streck. Ändå lyckas ju en och annan vinna emellanåt, det är det som gör det så kul med v75. Att när dom lyckas faller många. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hugotheboss (+2) |
||
|
|
|
|
|
#112 | |
|
Citat:
2014 18% 2015 21% Låter inte riktigt som först i år. Just i det här loppet är det ju ett bra kallblod som behövs eller har jag missat ngt??? Sedan har ju U Eriksson mer pengar på sina lopp, men det är väl just för att han placerar sig i lopp med varmblod som ger mer prispengar. Tittar jag sedan på hästarna så har 10 Tangen Harp 40% på V75 och 14 Titan Tabac 11%, dessutom 2-1 i inbördes möte till Tangen Harp. Däremot så är jag orolig för att formen är vikande på Tangen Harp. Och det största abret av alla är att Raffe Vadsmo spikar 14 :-) Så innan jag vänt, stött och blött det här färdigt och vi vet om det blir duggregn eller inte regnar ett dugg så har jag förmodligen spikat nr 8 som i alla fall aldrig galopperar...
|
|
|
|
|
#113 |
|
Håller Nadal spets i sista? Gör han de så är väl loppet över!
|
|
|
|
|
|
|
#114 |
|
De med högst vinstchans är väl de största favoriterna i första och sista. Alla Harry Boy har nog de som spikar imorgon.. Även MT Jeopardy kommer att få många streck av Harry.
Skulle kunna tänka mig att betaltjänsterna kommer att trycka lite på Anti Sisu till i morgon. Bandit Hornline satt fast med rubbet kvar senast. Känns som ett måste streck om man räknar med att Montdore hoppar bort sig. Magic Number i 6e var med i sto championatet förra året. Kanske Jänkarvagn nu. Kan vara ett roligt streck. Sorbet tror jag kommer att göra ett jättelopp i morgon. Om det räcker mot Nadal kanske är tveksamt men det skiter jag i. Jag spikar iaf. Mitt tidiga chanssystem ser ut så här. Chansar på en galopp på Montdore men tror att den vinner med hur mycket som helst om felfri så jag tar med den iaf. Tar med stallkamraten som satt fast senast och den troliga spetshästen OP. 4,2,7 Andra är nästan helt okända för mig Tar 4 som ser ganska bra ut. 2,1,3,9 3dje tycker jag att Nahar borde vinna men var kanske i segaste laget senast efter vila. Lite för långt för Knows Nothing och spetsläge för Shaq. Plötsligt ganska öppet. 4,3,5,1,11 4e tror jag på ganska stor chans till spets och slut på anti Sisu. Lagom streckad för en spik tycker jag. 5e blir ju inte kul när Raffe spikar Titan Tabac men hästen trivs med Eriksson och jag spikar också. 6e Tycker jag ser lite lurigt ut. Ingen riktigt superklar spetshäst tycker jag. Tror att det kan bli lite solfjäderkörning här och lite utdragen spetskörning. Jag chansar på att de 7 första +12an som är matchad mot detta räcker. 7e avslutar jag med en spik på andra handaren Sorbet. 2,4,7 1,2,3,9 1,3,4,5,11 1 14(2,15) 1,2,3,4,5,6,7,12 4 480 rader. Kanske kan funka men lägger troligen till 2 och 15 i 5e. Ger en kostnad på 720kronor. Jag kör på det. Lycka till i morgon Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Torstens (+2) Senast redigerad av draken den 2015-08-07 klockan 21:10. |
|
|
|
|
|
|
#115 |
|
Missade att det var Guldtäcket, sorry!
Däremot blir det felslag i statistiken när en dominant som Järvsöfax härjat och vunnit allt år ut och år in. Svårt att extrapolera procentsatsen favoritvinst, då en enda individ påverkat utfallet, så till den milda grad som Järvsöfax gjorde. Skall vara mer noggrann med att läsa inläggen innan jag trycker på "sänd" i fortsättningen. Klantigt som vanligt från min sida. |
|
|
|
|
|
|
#116 | |
|
Citat:
Det är lugnt! Ännu lugnare om du stavar hans namn rätt i fortsättningen - Järvsöfaks!
|
||
|
|
|
|
|
#117 |
|
Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 2520Första försöket Stats: 11 - 7 - 0 ROI: 109.81% Vinstprocent: 61.11% |
[QUOTE=draken;449743]De med högst vinstchans är väl de största favoriterna i första och sista. Alla Harry Boy har nog de som spikar imorgon.. Även MT Jeopardy kommer att få många streck av Harry.QUOTE]
Har en kompis som köper Harry titt som tätt. På dom bongarna Harry har gjort så har dom inte spikat favoriter över 60% Utan oftast fått spik på favoriter som ligger runt 40% typ Knows Nothing i (procent 37% just nu) |
|
|
|
|
|
#118 | |
|
Citat:
Stavning har aldrig varit min starka sida, fråga Rut Bruce, läskliniksfröken. Har bara lyckats stava Kolgjini rätt en gång i mitt liv, det här var den andra. Gissar att du får stå ut, då felet sitter i huvudet. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hanscrispi (+1) |
||
|
|
|
|
|
#119 |
|
Montdore - spik eller inte? Är väl klar för finaler nästa vecka?
|
|
|
|
|
|
|
|