|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
V86 Solvalla 12/8
Ser ut som en riktigt kul omgång. Värt att notera att Björn har fått bra startspår i flera lopp. Unique Julia verkar dra på sig en hel del spel men jag är inte alls säker på att hon kan spetsa från spår 8 och då blir hon sårbar bland Melanders armada. Flera favoriter som har halvkassa spår och det borgar för bra utdelning.
|
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Avdelning 5 kommer min roliga chansspik, 6. Antonio America
Liljendahl kommer säkert vässa upp hästen lite nu när den har ettan högst upp i programraden (ströks från ett 12e spår senast på kort distans) |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Spikar Milton Sigel idag, kan vi få ett skoryck och sedan hela vägen. Måste vara kanonchans idag.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Major (+10) |
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Citat:
omgången ser svår ut o det enda jag tror mig veta är att elma lane vinner första om det inte strular nåt kopiöst då det helt klart är hästen i gänget. den är ju dock mycket spelad i nuläget. Order to fly går bäst i främre träffen o visst det bör va ledigt i dödens efter en bit men skulle janes hugo har blivit släppt till spets så blir den nog svår att ta ner. vettigt tvåhästarslås med andra ord. avdelning dunderskräll hålls city of peace fram med Goop i sista från springen. Sitter formen där (vilket iofs är tveksamt) så är hästen kapabel o kan sitta bra på det rent positionsmässigt |
||
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Citat:
Finns noll anledning att släppa spets eller vika ner sig idag. Räknar med att han spårar runt om. Det var första draget jag såg i listan, den går jag på idag. Visst kan BG vinna, men alla som startar kan vinna. även Dennis de Castella tror jag på, har vunnit på distansen tidigare flera gånger. Bergh för stor favorit där. Överlag en rolig och knepig omgång. |
||
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Citat:
har du koll på hur milton gått i spets? Med den startsnabbheten bör den väl gått i spets några ggr? Jag litar sällan på hans owe han har gjort mig besviken allt för många ggr tyvärr med fega stryrningar, jag tror att det blir nåt liknande ikväll faktiskt. ramboldo jet var överaskande bra efter comeback o bör gått framåt. witasp uppåt på viggo. Dennis de castella håller jag med om helt o hållet då den är riktgit stark. |
||
|
|
|
|
|
#7 |
|
Jag har fastnat för en riktig rensare i sista.... 4 Packleader.
Ger mig den på att den är i ordning. Var anmäld med ulf olsson som körlöfte men han har valt att köra Ryan Kronos som han brukar köra. Hästen är startsnabb och säker i volt. Stark rackare som springer 15-tider på distansen i visbys tröga bana. Jag tror den leder detta lopp runt om och har 2 av 3 spetssegrar. Ev barfota bak och tränaren Jonny säger: "min känsla är att vi blir väldigt svårslagna om Per når ledningen" Stannar den på 3%.......
|
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#9 |
|
Avdlning dunderskräll: Intergrated har lottats till rätt spår idag då den är startsabb o helst med därframme. Skickar markus iväg från början kan det bli spets o släpp till nån bra eller varför inte prova i spets. sist den hade bra spår gick den 12, 3 från dödens på Kalmar o vann . Den är härdad i bitvis tuffa gäng o inte streckad på nånting här. formen ska va bra enligt marcus
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Intressant utrustningsinfo i den tidiga informationen:
Avd 1: Barfota bak på 3 (troligen ffg) 2 Barfota runt om ffg på 12 (satt fast med rubbet sparat senast enligt tränaren trots 09 tempo första 1000). 75 ggr i fast u odds hos Unibet. Hästar som det lyser dubbelrött på spelas ner kraftigt på v spelet hos statliga spelmonopolet 3 Riktig jänkarvagn ffg på 1 Barfota runt om ffg någonsin på 5 troligen. 75 ggr i fast odds hos Unibet. Hästar som det lyser dubbelrött på spelas ner kraftigt på v spelet hos statliga spelmonopolet 4 9 enormt förbättrad första barfota senast. Ev skor igen nu. 5 5 ska för första gången någonsin tävla med jänkarvagn säger S Båth till V75 Guiden. Något han varken avslöjar på hemsidan eller i övriga intervjuer. 12 ggr hos B365, men eftersom det inte lyser rött i startlistorna på första jänkarvagn är det inte lika oddspåverkande på v oddsen hos spelmonopolet som första barfota runt om. 7 ska testas med rycktussar ffg. 10 ska troligen för första gången någonsin tävla barfota runt om. Toppform och vass spurtare. 6 1 barfota fram nu. Skor senast. Innan dess barfota runt om i två starter. Barfota fram säger man ska vara ett plus jämfört med senast. 7 barfota runt om nu enligt M Schön, men han verkar sällan ha full koll på vad Stefan Melander tänkt sig i de tidiga intervjuerna. Stefan Melander skriver i sin krönika i expressen att det blir barfota fram. Däremot att det ev ska bli skygglappar på nu. 8 ska ut i derbykval i nästa start. Det brukar inte innebära tömning i ett sånt här lopp. Var ute på en katastrofalt dålig bana senast på Hagmyren enligt stallet. 7 Man ska sätta på jänkarvagn nu på nr 7 enligt J Untersteiner. 8 1 ska gå med norskt huvudlag ffg. 4 ev barfota bak ffg på ett tag. 9 ska gå med skor nu för att spara hovarna till derbykvalen 10: Århundradets kuskplus ? Källor: kusk och tränarintervjuer i travronden tisdag, vi tippas travbilaga, V75 Guiden, Aftonbladet onsd och V86 xpress nyhetsbrevet. Kommer säkert en del till från betaltjänsterna som snart släpper sina material. Robert Bergh och Timo Nurmos ställer t ex sällan upp i tidiga intervjuer och det är stallpersonalen som uttalar sig för dessa storstall utan att verka ha full koll. På tal om barfota så avslöjar Melander i sin krönika idag att man ryckte skorna både på vinnarna av Hambletonian för stona och hingstarna i lördags. Det var ingen information som kom ut till spelarna i atg live vad jag kunde höra. Visar hur enormt viktigt det är med korrekt utrustningsinfo. Travet blir mer och mer en utrustningssport där ofta hovbeslag, huvudlag och sulkytyp nu är helt avgörande. Lycka till nu med Solvallaliren ! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
perhamos (+5), Andersfc (+110), Frasse77 (+10), asgaya3141 (+5), greenj (+5) |
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Tack för bra info!
Håller dock inte med om att Ski To The Max var enormt förbättrad bfro. Då har du inte sett loppen han gjort med skor på. |
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
V86-2 Storfavoriten 3 be Spontaneous struken.
|
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Helvete!! Dom strök Be Spontaneous. Inte bra, nu sprack spelvärdet på Milton.
|
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
sund spik order to fly chans spik xenia gt
|
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Haha va sjukt. Hade lås på 2 och 10 i andra avd. Sen ströks favoriten och blev tokspik på Cinnamon Prince som är en trevlig sak. Nu får man tänka om helt!
|
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
För er som letar skrällar i avd 6 tycker jag 8 Mellby club är intressant, första bfro. och även 9 Baryton som satt kvar med rubbet senast, och näst sist spurtade enkelt till seger.
|
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
kom hem nu och skulle lira en hundring på 12 evident ås till 40 ggr
trött, sliten och ser illa så det vart hundringen på 12 chicnato istället till 40 ggr... har dock lärt något genom åren - så det fick bli båda två..
|
|
|
|
#19 | |
|
Citat:
6 Blue Star Champion trycker sig till spets och HOS fast invändigt!
|
|
|
|
#20 | |
|
Citat:
Det vidarbefordrar vi till HOS. Tjänar som utmärkt tändvätska
|
|
|
|
#21 |
|
Janes Hugo avd:7 får bli draget ikväll enorm senast efter galopp mot betydligt bättre hästar än idag 9%.. lycka till
|
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
De första loppen verkar lätta. Provar denna rad idag.
1) 13 (Peter U tror han vinner, följer honom och spikar) 2) 5 (den här hästen är mycket bättre än raden, Erik upp igen, bra chansspik) 3) 1,4,10 (positivt från Reijo på 4 - bra chans) 4) 1,2,3,6,8,9,10,12 (ston, sprint - gardera) 5) 2,3,9 (Stig H nöjd med favoriten men uselt bakspår) 6) 2,4,10 (10 bästa hästen från dåligt spår, vad kan 4 och 2) 7) 7,9 (favoriten 9 dåligt spår, 7 sett fin ut på sistone) 8) 5,11 (de två mest spelade brukar vinna detta stayerlopp) Kostar 216:-. |
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Mina spikar ikväll: Elma Lane, Milton Siegel och Balfour!!! Tror alla är stenklara om kuskarna sköter sig!
|
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Jag singlar Elma Lane och Balfour. Finns några hästar som har riktigt bra chanser ikväll, men jag testar att gå emot ett par av dem för att få lite utdelning.
|
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Varsågod! Hälsa att han är en riktig föredetting!!
|
|
|
|
#28 | |
|
Citat:
![]() ![]() Näää! Dennis De Castella klar förstahäst men jag garderar....
|
|
|
|
|
#29 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
"Man tänker inte man kör" sa Hans-Owe precis i liven...
avd. jotackviharmärktdet
doob (+100) |
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
för 57 minuter sedan
Reijo Liljendahl har flera spännande hästar på V86, mest tror han på Unique Julia i V86-4 trots det usla läget. Han håller henne högt! #v86 09:09 - 12 aug. 2015 ·
|
|
|
|
#32 |
|
Spikar Eclipse Boko, första jänkarbike, barfota runt om och Björn i sulkyn.
|
|
|
|
|
|
|
#33 | ||
|
Citat:
|
|
|
|
|
#34 |
|
Man kan ju undra vad det är för jävla offer på tv12 som sköter tablån. Är det nödvändigt att sända "Bloopers" fram till 20:00 innan man kopplar på travet? Är det nån som skulle bli ledsen om dom skulle skippa skiten idag?
|
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Registrerat spel
Datum: Onsdag 2015-08-12 Bana: Solvalla Spelform: V86, omg. 60 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 13 Elma Lane* (3, 11) 2 4, 6, 8 (7, 9) 3 4 One Break Broline (1, 10) 4 1, 2 (9, 6) 5 9 Digger Lord (2, 5) 6 2 Dennis de Castella (10, 4) 7 1, 2, 4, 5, 6, 7, 9 (10, 12) 8 14 Stricker (11, 5) Vadet gäller startnummer 42 rader x 10 x 0,25 kr Totalt: 100,50 kr Kvittonummer: 4D02 0414 C801 0058 |
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Håller med dig 100%. Riktigt tråkigt, men har det inte med kontrakt eller något och göra att TV4 Sport ska ha första timmen?
|
|
|
|
#37 |
|
Horfitta, jag kände på mig att jag skulle ha tagit med Björn i första.
|
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Jag kunde ge mig fan på att jag skulle ha garderat första loppet istället för Order To Fly. Man väljer ett av loppen och det blir så klart fel.
|
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
jag skiter i unterstier han bara vinner med skräll bara
|
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Mr torsken PU är bara en idiot kör i dödens puffffffffff
|
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
Björn tyckte att man skulle ha med den, men det är alltid svårt att räkna på såna här hästar. Speciellt när den inte såg märkvärdig ut i värmningen.
|
|
|
|
|
|
|
#42 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#43 |
|
Reffen nämnde något om startgalopp oxå (På goopens). Ingen skugga över elma lane. Fick fan tufft lopp. Strul i början. Ödsla mkt energi. Har en mupp o lus i ledningen som inte släpper. Sen var den inte riktigt så bra som alla ville få de o tro. Utan helt godkänd i de tuffa tempot
|
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Fattar inte att han vann trots gungan med den där. Var ju inte ett dugg märkvärdig häst.
Men det är ju som tidigare konstaterat mycket spelvärt att lira bra kuskar bakom mindre betrodda hästar. |
|
|
|
|
|
|
#45 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#46 |
|
Jag satte reserver på 3-11, hade varit bra om någon annan hade vunnit loppet. Det var de tre streck jag skulle ha vid gardering.
|
|
|
|
|
|
|
#47 | |
|
Citat:
Stekel (+10) |
||
|
|
|
|
|
#49 |
|
Konstaterar bara igen att PU inte kör lika bra när han har bakspår, minns bara hur illa han körde på Halmstad med Carabinnieri i första V75 avdelningen....
|
|
|
|
#50 |
|
Annars brukar ju Peter vara en fena på voltstart, men det är fan bara att konstaterat att bakspår är sårbart. Spelar ingen roll vem som kör.
|
|
|
|
|
|
|
#51 | |
|
Citat:
Först kommer han inte alls iväg bra från springspåret. Sen svarar kim eriksson ut i första sväng typ. Sen blir han tvungen till att ställa på i tredje, för att få småsvar av torbjörn. Lägg därtill att allt detta händer i tufft tempo.. |
||
|
|
|
|
|
#53 |
|
Jaha, det ska bli en sån dag!
|
|
|
|
|
|
|
#54 |
|
Hur iskall är Erik då som inte kör sig till spets?? Fattar inget!!
|
|
|
|
#55 |
|
Hahahaha... Oskar J Andersson spårar runt om och Uffe värsta motbud från spår 11. Tack och god natt, vilket kuksugeri.
|
|
|
|
|
|
|
#56 |
|
Slår aldrig fel när man lämnar hål.... 1,2,5,6 hade man.
|
|
|
|
|
|
|
#57 |
|
Fan hittade den perfekt men men ,
|
|
|
|
|
|
|
#58 |
|
Det ska fan inte kunna bli såhär när du har Kontio och Adielsson från spår 2 och 5.
|
|
|
|
|
|
|
#60 |
|
Om man tycker PU körde dåligt i föregående lopp så begår Erik tjänstefel...
|
|
|
|
|
|
|
#61 |
|
Rensade helt kopiöst bra i alla fall!
|
|
|
|
|
|
|
#62 |
|
Nej man är fel ute som vanligt...går man kort i början så smäller det och fyller man på så vinner favoriterna....gaaaaah
|
|
|
|
|
|
|
#63 |
|
Ur Westholm hemsida:
"Dream Trotter (V86-2) Inte som bäst senast, var dålig i halsen. Möter tuffa hästar nu - nöjda med bra peng." Så vad sysslade de mera betrodda med? Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Om_sommaren (+3) |
|
|
|
|
|
|
#64 |
|
Härligt vinnarodds nu på E Boko på
- Jätteskrik i liven - Dubbelrött 2 ggr |
|
|
|
|
|
|
#65 |
|
Eriks beslut var ju lite märkligt. Frågan är om Oskar hade svarat om han ställt frågan tidigt istället för att ta rygg?
|
|
|
|
|
|
|
#66 |
|
4an va rikast i loppet.
|
|
|
|
|
|
|
#67 |
|
Alltid galopp eller vinst, finns inget mellanting
|
|
|
|
#68 |
|
Enkelrött här
|
|
|
|
#69 |
|
2 hästar med gunga och lik förbannat vinner han...Goop for president!
|
|
|
|
|
|
|
#70 |
|
Den spiken satt i alla fall, till ingen tröst.
|
|
|
|
|
|
|
#71 |
|
"Experten" Sandra i sista sväng: "Nr10 ses starkast ut." ...och Kontio blev femma!
|
|
|
|
|
|
|
#72 |
|
Inte svårt att räkna ut att den skulle vara överlägsen på barfota runt om ffg och jänkarvagn ffg på en Nurmoshäst. Totalförvandling. Hoppas ni tog betalt på streckspelen där det fanns värde på den.
asgaya3141 (+3) |
|
|
|
|
|
|
#73 |
|
I kriteriekvalet när man spikat på DDn så duger det inte men nu ska den ställa sig... Hatar hästen så jävla mkt...
|
|
|
|
|
|
|
#74 |
|
Hade samma balans i kriteriekvalet, därför man spikade istället för att gadda då.
|
|
|
|
|
|
|
#75 |
|
Inte följt liven så noga men det var väl även jänkarvagn ffg på den som vann avd 1. Dom som kollat utrusningsinfon idag och spelat på den borde sitta bra till nu. Elma Lane gick med vanlig vagn. Tagit alla vinster med jänkarvagnen.
|
|
|
|
|
|
|
#76 |
|
Hade säkert hoppat nu också om det inte varit för Björns körhänder. Jorma är inte lika vass.
Om_sommaren (+2) |
|
|
|
|
|
|
#77 |
|
Det finns chans till 7rätt .
|
|
|
|
|
|
|
#78 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#79 |
|
Klart han hade släppt. Är ju kutym att släppa till skicklig kusk med ej betrodd...men vad i helvete motiverar Eriks val?? Örjan hade jag förstått, han trollar spelarna hela tiden, men Erik!?
|
|
|
|
|
|
|
#80 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#81 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#82 |
|
Gör en V5
1) 1,2,3,6,8,9,10 (garderas) 2) 2,5,9 (Stig H optimist) 3) 2,4,10 (hoppas vi får rätt om 2) 4) 9 (Varit bra på slutet, stenklar) 5) 5.11 (stayerloppet vinns av någon av de två favoriterna) Kostar 126:-. |
|
|
|
|
|
|
#84 |
|
Nu börjar blir tuff och ha 7 rätt,
|
|
|
|
|
|
|
#85 |
|
Alla som jag funderat på att lira blir sanslöst nerspelade hos statliga monopolet. Nu I Am Unique 3,90 hos monopolet (10 procent på V8) och 12,50 hos B365.
Atg kan snart sluta med v/p spel, för oddsen är ju totala skämt. |
|
|
|
|
|
|
#86 |
|
Samma på Tycko Star nu hos spelmonopolet. Kunskapsspelarna lirar ner den till ospelbara odds på första jänkarvagn som jag rapporterade om tidigare. 12 ggr hos B365. Står i 4 ggr just nu hos spelmonopolet. Lika bra att stänga spelkontona när man inte lirar streckspel.
|
|
|
|
|
|
|
#87 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#88 |
|
Björn är fan pengar alltså, man kan tro att Solvalla är hans hemmabana.
|
|
|
|
|
|
|
#90 |
|
Goop kommer nå 10.000 segrar innan Jorma !!
|
|
|
|
#91 |
|
Inga vidare kul lopp att titta på.
|
|
|
|
|
|
|
#92 |
|
Måste bara säga att den laguppställningen dom har på 12-an ikväll är ta mig fan katstrofal!!
Borgås och Forsgren är ok, men dom andra är ju ärligt skrämmande dåliga. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hoola (+15) |
|
|
|
|
|
|
#93 |
|
Hahaha 5 lopp är körd BG vinner 3 EA 1 och värdet är 63600:-
|
|
|
|
|
|
|
#94 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#95 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#96 |
|
Synd att man börjar böga med sina system istället för att gå på ursprungstanken. Som jag skrev när jag startade tråden igår så hade Björn bra startspår i flera lopp, men tyvärr blev systemet nått annat i slutändan.
|
|
|
|
|
|
|
#98 |
|
|
|
|
|
|
#100 |
|
Wahlman sitter i båset och stryker Cattis på låret
|
|
|
|
|
|
|
#101 |
|
Har inte läst på något men varför är Order To Fly så stor favorit? Är den inte bäst i spets?
|
|
|
|
|
|
|
#102 |
|
Jäkla Jorma, kör dubbla gungor och stör Robbans häst.
|
|
|
|
|
|
|
#103 |
|
Jorma hinner hamna på åldersdomshemmet innan han når 10.000.
Robin borde kolla upp hur man uttalar spanska namn. Dennis de kastella heter det knappast men Dennis de Casteiiiiijjjaa. |
|
|
|
|
|
|
#105 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#106 |
|
Balfour hade blivit svårslagen utan störning, trots avsaknad av form. Inte min dag idag. Sista chansen är dd:n.
|
|
|
|
|
|
|
#107 |
|
DD 9-15 En rak med tyngd i insatsen...
|
|
|
|
#108 |
|
Kvar på v5:an men Lennartsson bränner väl nu. Björn sätter dit Rite on Win.
|
|
|
|
|
|
|
#109 |
|
Får bli en chansdubbel 6-10, sitter den så blir det deg.
|
|
|
|
|
|
|
#110 |
|
Sitter på V5 med följande
Avd 4 9 Avd 5 5.6.11.14.15
|
|
|
|
|
#112 |
|
Registrerat spel
Datum: Onsdag 2015-08-12 Bana: Solvalla Spelform: Dagens Dubbel, omg. 447 Avd Ordinarie hästar 1 9 Order to Fly 2 4, 14 Vadet gäller startnummer 2 x 300,00 kr Totalt: 600,00 kr Kvittonummer: AD8C 0010 A4A5 0058 |
|
|
|
|
|
|
#113 | |
|
Citat:
Vilken pajas...
rasa59 (+10) |
||
|
|
|
|
|
#114 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#115 |
|
Kör naturligtvis samma DD som på V86-bongen.
7,9 - 6,11 |
|
|
|
|
|
|
#116 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#117 |
|
9-15 nerspelad och nersnackad från 25 ggr till 13 ggr. Snacka om att styra liret från Live-holken.
7/5-15 går jag på. |
|
|
|
|
|
|
#118 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#119 |
|
kan inte goop pilla dit 10an nu så får vi ett fint dd netto
|
|
|
|
|
|
|
#120 |
|
Som så många gånger förr med en storfavorit med bakspår eller dåligt spår så kör de som idioter för att gr honom loppet. Bra styrning av Bergh!
|
|
|
|
|
|
|
#121 |
|
Johan och Robban ville verkligen se till så Lennartsson inte kunde bomma detta
|
|
|
|
|
|
|
#122 | |
|
Citat:
Oavsett vilket finns det ingen anledning att uttala j:et i början på engelskt vis men Hedströms bildning och språkkänsla ger jag inte mycket för. |
||
|
|
|
|
|
#123 |
|
Har 4an spik
|
|
|
|
#124 |
|
asgaya3141 (+5) |
|
|
|
|
|
|
#125 |
|
Lennartsson eller Goop nu då jävlar...
|
|
|
|
|
|
|
#126 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#127 |
|
Vinner 14 då har Jag missat på två första res.
![]() Registrerat spel Datum: Onsdag 2015-08-12 Bana: Solvalla Spelform: V86, omg. 60 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 13 Elma Lane* (3, 11) 2 4, 6, 8 (7, 9) 3 1, 10 (6, 7) 4 1, 2, 3, 6, 7, 9, 10 (12, 11) 5 9 Digger Lord (2, 5) 6 2 Dennis de Castella (10, 4) 7 9 Order to Fly (1, 7) 8 14 Stricker (11, 5) Vadet gäller startnummer 42 rader x 10 x 0,25 kr Totalt: 100,50 kr Kvittonummer: CD42 2254 8801 0058 |
|
|
|
|
|
|
#128 |
|
E det bra spelvärde i denna omg ?
![]() ![]()
|
|
|
|
|
|
|
#129 |
|
Det är såna här gånger man ska vara med på 8 rätt, pissenkel rad egentligen om man låter bli att pissa på Oskar i avd 2 och tar med honom trots att han sällan vinner. Sällan du får 180k inför sista med en sån här rad. Man vill bara gråta
|
|
|
|
|
|
|
#130 |
|
Grabbarna på sharps dag in o ut "Piss enkel" men har alltid 3,4 fel..
|
|
|
|
#131 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#132 |
|
Och så kommer smygörjan och pajar v5:an i vanlig ordning. Vad i helvete var det för lallande igen från flera i detta lopp?
|
|
|
|
|
|
|
#133 |
|
Ojdå - glömde vi Örjan
Manprinsen (+5) |
|
|
|
|
|
|
#134 | |
|
Citat:
Jag har svårt att förstå ärligt talat dom som jagar 8 rätt varje vecka med system på 100-200 kr (insatser som är optimala på V4 med 4 lopp). Det går inte att få 8 rätt på sådana system när utdelningen sticker iväg utan en sanslös tur. |
||
|
|
|
|
|
#135 |
|
Fast nu har jag återigen kollat Panoramics statistik och i mitte tycke skulle det behövas minst 7-8 hästar för att ta den med på kupongen.
Antingen var det nån utrustningsdetalj som jag inte kände till eller snarare (som vanligt) Kihlström låter de andra göra misstag och kliver fram på slutet. |
|
|
|
|
|
|
#136 |
|
Samma visa varje gång.
"Bästa spelet" "Gäller bara att hitta loppet det skräller i" "Bra utdelning för att vara en så lätt omgång" Inse fakta istället. Ni sätter här med 6-7 rätt varje vecka och tycker ni är så nära när ni i själva fallet är precis lika nära som resten av Sverige. V86 är inte lätt, det är åtta lopp och hur man än vrider och vänder på det så är det väldigt svårt att vara rätt på det i alla dessa åtta lopp. |
|
|
|
|
|
|
#137 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#138 | |
|
Citat:
Läs mer En besvikelsehäst som man trodde var en kanon, fick göra för mycket själv senast, är inte så tokig om han vaknar på rätt sida (men svårt ändå). Utrustning: skor, eventuellt skygglappar |
||
|
|
|
|
|
#139 |
|
Kristian Huselius satte 5st 8:or idag
6 321 575kr
|
|
|
|
|
|
|
#140 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#142 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#143 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#144 | |
|
Citat:
Eventuellt skygglappar...Nja.Även om det stod 100% skygglappar så skulle jag inte ta den med men jag har sagt det förr - jag är inte lika bra på att bedöma såna saker som många andra här på Sharps. Fast ikväll var jag inte ensam om att inte ha med Örjan i sista. Klart att Huselius har råd med stora system och då platsar Örjan där. |
||
|
|
|
|
|
#145 |
|
Men det var ett snyggt system, kan inte säga annat. 4 spikar!
Flerbongen på det var ju bara sexigt spel helt enkelt. |
|
|
|
|
|
|
#146 |
|
Minna! Kan du lägga ut vinstlistan! Please!
|
|
|
|
|
|
|
#147 | |
|
Citat:
Tack elwiz!!! Här har vi alltså en välkänd hästägare och som synes även en initierad travmänniska - till skillnad från Robin H. och andra lallare som befolkar TV-studion. En sak sticker tydligt i ögonen: vem Huselius tycker är Sveriges bästa kusk!!! Tre Goop-spikar som går in. Say no more!
Manprinsen (+10) |
||
|
|
|
|
|
#148 |
|
Snyggt o kul att folk som redan har, skall få mera... sedan brukar ju storleken av ett system ha stor betydelse i trav. Nu verkar han ha lirat sjukt snyggt och inte överdrivet stort för att vara hans plånbok..
Sedan kan jag nästan sätta allt jag har på att han spikat bland annat eclipse boko som han äger? |
|
|
|
|
|
|
#149 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#150 | |
|
Citat:
Det gäller att gilla läget. En rolig detalj i Huselius´ tips är att han är ekonomisk sinnad och betalar till synes inte en enda krona i onödan.Fast han har råd att tippa för tusentals kronor och hade alla startande hästar med i avd.2 och 4 så tog han med 14 av 15 hästar i sista och utelämnade Kaj Widells styrning! |
||
|
|
|
|
|
#151 |
|
Nästa omgång ska jag gå stenhårt på Goop om han har hyggliga spår. Han hade ju en rätt lång svacka i våras och nu när han är i stimmet igen så borde det hålla i sig ett tag. Framgång föder framgång.
hoola (+5) |
|
|
|
|
|
|
#152 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#153 | |
|
Citat:
Men jag lyfter på hatten och är lika imponerad av systemet. Mycket snyggt! ![]()
|
||
|
|
|
|
|
#154 | |
|
Citat:
Jag tror många som idag spelar i flerpottsspelen med många avdelningar skulle få ett betydligt bättre netto om de istället satsade på V4 och V5 där system för 100-300kr har betydligt bättre slagkraft.
|
|
|
|
|
|