Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-09-13, 11:27   #1
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

V5 Jägersro Tisdag




Ganska hyfsad klass på loppen och ska framförallt bli kul att se Amour Du Coglais i sista loppet igen efter vilan.

Möter bl.a. Eder Bob, Speedy Sus och Thengill men ska bara vinna om hästen funkar och formen inte är allt för usel.


Sen har JU sin fina fux What's Going On i V5-4. Möter bl.a. Bubba Degato, Lugauers som imponerade senast och danska Snip.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-13, 11:46   #2
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Jägersro har dåligt med anmälda hästar, alla kommer med. En massa bredloppshästar i denna V5.

Exempel här, majoriteten breddloppskusar sett till startpoängen.


Senast redigerad av Helge den 2015-09-13 klockan 11:49.
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-13, 20:40   #3
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Jägersro har dåligt med anmälda hästar, alla kommer med. En massa bredloppshästar i denna V5.

Exempel här, majoriteten breddloppskusar sett till startpoängen.

Trots poängen hade de rensat loppen på andra håll

Jägersro imponerade idag, 1a och 2a i Mons!
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-15, 14:54   #4
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Anders Nilssons, spelexpert på Jägersro, har lämnat sin V5-analys inför kvällen. Mycket duktig tippare så läs gärna.

Favoriten blir över och jag garderar!
V5-1: 1 Usain Colt sändes senast tidigt fram i dödens varifrån han höll bra som tvåa bakom ledande/vinnande Victorious Star. Man varvade på snabba 12,8 och sett till det fullföljde han starkt via 14,5 sista varvet. Det har uteslutande handlat om autostart på slutet och startsnabbheten i volt är ett frågetecken. Jag är inne på att han blir över och därmed är det givet att gardera.
- Han kunde öppna hyggligt som liten, men det var inte på denna nivån. Jag tror att han tar sig iväg ganska vettigt, men jag är också aningen tveksam till att det kan bli någon ledning. Han gillar distansen och formen sitter där så vi ska nog inte ge upp även om det skulle bli en annan position. Barfota runt om igen, säger Ola Samuelsson.

7 Teetime gäller som spetsfavorit, inte bara eftersom han är rapp i benen utan även för att TU är en mästare från springspår. Teetime mötte Usain Colt senast och var då chanslös från femte utvändigt. Det krävs en MYCKET bättre prestation för att vinna detta lopp, men kort distans och spets är dubbla plusfaktorer. Christoffer Eriksson lämnade i det närmaste klartecken på 8 Celebrity Lane senast och han hade klart för sig. Nu står han bättre inne i loppet, men i gengäld gäller - vad jag är inne på - en klen startrygg varifrån det kan bli häx.
3 Breezy Artist som bitvis stött på ganska tufft motstånd.
- Hon är besvärlig i volt, men med felfri avgång kan hon vara med en bit fram, säger Sibbe Nilsson.
- Oneinamillion är inte enkel av sig i psyket. Vi har kört många banjobb och provlopp med honom och nu får vi se var han står. Han har som snabbast jobbat 1.13/1600 meter, men tillägg över kort distans är aldrig enkelt. En outsider, säger Sibbe Nilsson.


Marta Chip blir MYCKET svårslagen!
V5-2: 8 Marta Chip styrdes senast på från andra utvändigt 1300 kvar, satt i ledningen 1150 kvar och vann sedan mycket enkelt via 14,5 sista varvet. Hon tvekade en aning till en början, men travade in sig och det sammantagna intrycket säger att hon har mycket pengar att hämta framöver. Hon har ingen häst utvändigt om sig varför Ingves omedelbart kan styra ut i andraspår och därefter är det inte omöjligt att upplägget blir som senast. I annat fall ska hon ses med bra chans att runda sina konkurrenter under slutvarvet - kvällens bästa spik!

2 Casa Roma blev senast störd till galopp efter 300 meter och gick sedan en bra upphämtning. JU verkar dock ha stor respekt för favoriten och tror på en platschans som bäst. 3 Delta River agerade klart förbättrat i ett montélopp senast, men därifrån till att besegra Marta Chip är till att begära väl mycket.
- Hon vann senast, men det var kanske inte så mycket att skriva hem om. Nu blir det för kusken till att ta hem henne på ett vettigt sätt och även om hon visar lite uppåtform så blir det svårt att vinna. Skor runt om igen, säger Ola Samuelsson.

Av övriga ser jag en duo som tänkbara segerbud och detta i form av 9 Staro Hangover och 10 Ariel T.Dream, men även denna duo lär få problem att besegra en felfri favorit. Jag väljer att ta ställning och bankar alltså in spikförslaget!

Bravad Hornline med helstängt är draget!
V5-3: 2 Mr Love You har galopperat i fem av sina åtta senaste starter. Han var ute så sent som i tisdags och gjorde då bort sig direkt från start. Fart finns och skulle han sköta sig innebär det troligtvis segerstrid, men det finns alltså inga garantier för just det där med att sköta sig...
Intressant utrustningsändring gäller för 3 Bravad Hornline.
- Han har äntligen fått ett bra läge då det handlar om ett lopp bakom startbil och då han öppnar snabbt är taktiken given. Vi ändrar dessutom från ett öppet till ett helstängt huvudlag, säger Sibbe Nilsson.

9 Othala är segstark och vore gynnad av tempo. Marc Elias blir allt säkrare i sulkyn och jag streckar tidigt. Jag tar även med 4 Preziosa Ors (säker kusk), 5 Video Pick (full form) och 7 Conrads Jalle som för sin del är bättre än raden.

Normalt en toppchans och tänkbar spik!
V5-4: Frågan man ställer sig är; hur ska 5 You Know Me kunna förlora? I kvalet den 18:e augusti sprang han framför sulky och visade 13,5 sista varvet. Senast, i sin comeback, tog han enkelt hand om ledningen, tilläts bestämma och lunkade undan via strax över 1.14 sista rundan. Den gången gällde bike och trots att det nu handlar om ett femtespår lär det bli samma igen. Sköter han sig är det en absolut toppchans!
- Hon hade svaga knän och fick växa ikapp sig själv. Nu känns hon mycket stabilare och jag var väldigt nöjd med prestationen i comebacken. Hon har jobbat på bra efter det, är snabb ut och jag ser det som en väldigt bra segerchans. Skor runt om på nytt, säger Conrad Lugauer.

Den som skulle kunna ställa till det är Johnny Takter bakom 2 Lady Luck Lindy som man låg lågt på inför debuten hos LIN. Värmde dock bra och gick sedan också ett bra lopp som trea.
- Hon var överraskande bra och har gått framåt ytterligare med loppet i kroppen. Spåret ska inte vara några problem och det blir barfota på nytt, säger SN.
Med "ställa till det" menar jag att ekipaget mycket väl kan sno åt sig ledningen och sedan är jag långtifrån säker på att Takter är intresserad av att släppa.

Gällde överbetyg för favoriten i sin comeback måste vi ge 7 Snip samma omdöma från senast. Anders F Jensen satte sig då lugn i dödens och efter att enkelt ha plockat ner ledande Thunder Lavec blev segern knapp men säker.
9 Whats Going On trivs enligt JU bäst i ledningen varför utgångsläget är ett minus. Halmstadtränaren tror att det kan bli alltför långt fram och jag kan bara instämma.
CE brukar hylla 11 Ready After som visst är bra, men det finns en del att slipa på innan jag vill tokhylla. 8 Bubba Degato var bra vid sin senaste seger och streckas också medan även 3 Inceptional och 6 Västerbovivann är tänkbara om favoriten kommer bort.


Tveksam form på favoriten, jag garderar!
V5-5: 2 Amour Du Coglais har inte startat sedan segern på Charlottenlund den tionde maj varför formen är svårbedömd.
- Han vrickade sig inför en start under elitloppshelgen och vi har därefter inte tagit några chanser utan det har fått ta sin tid. Jag har som snabbast kört 1.16/21000 med honom ensam och han kommer väl förberedd. Jag tror på en bra insats, men det behövs några lopp innan han är på topp och vi kör med jänkarvagn som tidigare, säger Marcus Lindgren.

5 Eder Bob ska räknas tidigt.
- Lång distans är ingen fördel och vi får också svårt att ta en längd på Amour Du Coglais, säger Johan Untersteiner som alltså ligger ganska lågt beträffande segerchansen.

4 Speedy Sus, 6 Thengill och 8 Rajah Press kompletterar, men jag släpper 1 No Gelt Face som CL ligger lågt med.
- No Gelt Face har tränat bra inför denna start, är snabb ut och trivs över lång distans men jag har tänkt mig ett snällt upplägg och tror inte att han vinner. Trea/fyra är realistisk och dessutom blir det skor runt om, säger Conrad Lugauer.


V5-förslaget, 1200 rader/kronor
Säljs i informationen i tolv andelar för 100 kronor styck.
V5-1: 1,3,7,8,11 (5-2)
V5-2: 8 Marta Chip (9-2)
V5-3: 2,3,4,5,7,9 (4-12)
V5-4: 2,3,5,6,7,8,9,11 (1-4)
V5-5: 2,4,5,6,8 (1-10)

På det lilla systemet spikas även
5 You Know Me (V5-4) och då landar systemet på 150 rader.

Lycka till!
//Anders Nilsson
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-15, 18:33   #5
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Kör vi snart.

Barfota runt om för första gången på Casa Roma i V5-2. Delta River andra ggn men hoppade sist de testa den balansen.

Fin värmning på 1 Unbelievable i samma lopp.

3 Inceptional i V5-4 inte omöjlig, kapabel häst.

Speedy Sus i sista barfota runt om.


Lugauer mycket nöjd med YOU KNOW ME (V5-4). Tror på väldigt bra segerchans.


God tur!


Jocke Lövgrens var mycket fin i förra, meddelade även att Alfas Da Vinci först startar i Frankrike en gång till för att sedan avsluta säsongen på hemmaplan i Mullers Memorial på Jägersro!
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-15, 19:06   #6
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 104
Sharp$: 890
Standard

Pinsam styrning av Christoffer Eriksson. Hade vunnit om han hade lyft ut någon gång på alla chanser han hade. Nej men han väljer att sitta kvar 3.e invändigt. Kanon!
Capeee är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td