Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-09-28, 19:07   #1
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

V5 Jägersro Tisdag


Några vassa lopp imorgon, t.ex. sista med Breidabliks, Mr Hot Shot, första med några fina danska hästar och andra med Thaitec, Nubbe m.fl.

Intressant omgång.

Tankar?
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-29, 12:11   #2
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Kommer en kortare genomgång snart, sålänge får ni diverse tips inför kvällen.

PROGRAMTIPSET




DIVERSE FRÅN RONDEN






AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-29, 12:49   #3
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Analys;

V5-1

3 Ray Ban hittar troligtvis till spets då både kusk och häst är snabba från start. Eventuellt flyger 6 Mr Pellegrino förbi men då lär Niklas Lindblad i ett senare skede släppa till Ken Ecce. Med tanke på spetschansen är Ray Ban förstahäst, men ingen spik då det inte är någon jättestjärna i kombination med att det är risk för körning inledningsvis.

4 Estrella Dorada har visat lite uppåtform på slutet och är en rolig skräll.

5, 9, 10 är alla bra hästar och ska med på kupongen.


V5-2

4 Breidabliks Nubbe har sett fantastiskt fin ut på slutet och är normalt sett överlägsen här, men jag provar att fälla på det stora då hästen bara är tre år och är spelad till 67 %. Tar med Untersteiner med väldigt kapable men strulige Thaitec, Uhrberg med Shim's Legacy och Going Popp som lär sitta bra på det direkt och därmed kan utmana då hästen är mycket bra. Förhoppningsvis går Going Popp barfota runt om, annars inte lika intressant.

V5-3

Monté gillar jag inte men sådana här lopp kan ibland vara intressanta då det ofta skräller. Jag streckar alla och hoppas på smäll.


V5-4

Två klara förstahästar här enligt mig.

3 Tjurkhults Sigge som iofs står ganska tufft inne men som är en häst som absolut duger i klassen. Stefan Söderkvist mycket bra kusk och hittar han spets är det hästen att slå.

14 Kung Fu Face som får Johnny i sulkyn nu vilket tyder på att hästen är i ordning. Två lopp i kroppen, mycket kapabel och dessutom sett fin ut i årets två starter. Normalt sett en häst för högre klasser än detta och jag tror chansen är god att han rundar detta. Förstahäst och ev. spik för den som vill skriva mindre.

Förutom dessa två tar jag med några fler som kan vara tänkbara. Bl.a. två treprocentare!

V5-5

Ett lopp där ett par hästar normalt gör upp om segern och jag väljer att ta ställning! Det är inte för favoriten Mr Hot Shot utan för Conrad Lugauers talang Breidabliks GT som återkommer efter ett kortare uppehåll. Hästen tränar bra och ska räknas direkt enligt stallet varför jag spikar. Jag håller Breidabliks GT som en bättre och starkare häst än Mr Hot Shot och därmed är valet givet med tanke på hur spelprocenten och spåren ser ut.

Letar man skrällar bakom dessa två finns två roliga skrällar från Danmark. Nr 6 Willie Blue som inte alls är så dum och nr 14 Speedy Sus som hela tiden gör fina prestationer.

Jag väljer dock att ta ställning och spikar Breidabliks GT!


Postar några olika systemförslag till er nedan;

Stora systemet (2025 kr) - https://www.atg.se/spel/V5_2015-09-2...1-c786c437e179

Halvstora systemet (405 + 450 kr) - Stora systemet som ram men krav på minst en av Breidabliks Nubbe och Tjurkhults Sigge/Kung Fu Face.

System 1; https://www.atg.se/spel/V5_2015-09-2...9-d39c66b75b34
System 2; https://www.atg.se/spel/V5_2015-09-2...b-babbde592fe8

Lilla systemet (360 kr) - https://www.atg.se/spel/V5_2015-09-2...6-a3ff15de2238

Mini (90 kr) - https://www.atg.se/spel/V5_2015-09-2...2-b92920d4efcf
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Torstens (+5), Emeffeff (+10)
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-29, 14:11   #4
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Anders Nilssons (tipsexpert Jägersro) tips.

Tog ett snack med en av kvällens nyckelkuskar, Conrad Lugauer och presenterar hans snack redan här och nu:
- 9 Vergilius Boko (V4-1) har jag ändrat lite på hela tiden och snart nog borde vi komma rätt på det. Ikväll tar vi bort jordbländaren, kör med vanlig vagn och dessutom har jag bytt träningsupplägg. Sköter han sig och löper upp till sina träningsrundor borde det vara dags.
- 4 Breidabliks Nubbe har gjort allt rätt så här långt och utvecklas för varje start. Eventuellt kör vi i en bike ikväll, men i övrigt gäller inga ändringar. Jag vill helst inte spekulera i några tider, men detta är en häst som kan springa riktigt fort och jag håller det som min bästa chans för kvällen.
- 10 Breidabliks G.T. har varit ifrån ett tag, men jobbar på bra inför denna start. Jag anser honom vara redo en riktigt bra prestation och detta är en häst som duger på V75. Inga ändringar gentemot tidigare utan vi kör med bike och halvstängt huvudlag igen, avslutar Conni.

Över till kvällens analys med tillhörande spelförslag. Ett förslag som kan kännetäcknas vid ett omvänt tv-system, alltså att spikförslagen finns i början och garderingarna till slut. Häng med!

Jag tar ställning för Com Åstad!
V5-1: De danska gästerna 3 Ray Ban och 5 Rolf Lynghöj har mötts i de två senaste starterna. Näst senast, under derbyhelgen på Jägersro, satt Ray Ban i rygg på ledande Georgie Mae och avslutade bra som tvåa bakom vinnande Search Launcher. Rolf för sin del tappade över upploppet från andra utvändigt. Senast på Lunden släppte Ecce ledningen till Rolf Lynghöj som för sin del gav vika redan 300 kvar (Race Cowboyland vann) medan Ray Ban sökte sig ut i andraspår över upploppet utan att ha något att skjuta med.

Ken Ecce meddelar att han hade varit lite väl snäll mot honom i jobb, men nu åter tuffat till träningen. Han kan också tänka sig att köra i ledningen denna gång.
- Han var bra när vi senast gästade Jägersro, men senast var det inget tryck i honom. Jag har nu tuffat till träningen och hoppas att det kan hjälpa. Läget är bra och när nu motståndet ser passande ut är jag sugen på att testa honom i ledningen. Barfota fram, säger Ken Ecce.

6 Mr Pellegrino har alltid en pollett från start och det blir knappast någon promenad till ledningen. Jag hoppas på tempo och säger fördel 9 Com Åstad som senast fullföljde bra via attack från andra utvändigt 600 kvar (Bailey Sweet Grim vann).
- Hon gjorde det bra senast och har jobbat på fortsatt fint efter det. Det krävs alltid lite klaff från ett bakspår, men löser det sig är hon bra nog för att vinna ett lopp som detta, säger Sebastian Nilsson.

4 Estrella Dorada och 10 Berghuls Leffe är båda värda att nämna, men för mig blir det alltså spik på 9 Com Åstad!

Kan någon utmana? Troligtvis INTE!
V5-2: 4 Breidabliks Nubbe lyfte jag fram som värmningsvinnare i debuten och han levde upp till sitt intryck. Satt då i ledningen efter ett drygt halvvarv och vann sedan enkelt via 15,5 sista rundan. Senast gällde åter tidig ledning (300 meter) på Åby och via än vassare - 12,5 sista varvet - blev segern överlägsen och det fanns dessutom krafter kvar i mål.

Spår fyra är aldrig bra, men med bara fyra hästar på volten ska det inte vara några problem. Det gäller dock för Lugauer att ta sig iväg hyfsat snabbt eftersom Christoffer Eriksson lär ladda från sitt springspår på tillägg med 10 Going Popp. Dessa båda herrar hade en duell för några veckor sedan då Eriksson pressade You Know Me i galopp med Ready After.
- You Know Me travade dåligt och när vi sedan kom till ledningen visade det sig att min häst inte var frisk varför det såg värre ut än vad det var, förklarar CE.
- Jag laddar framåt och rygg på favoriten vore att föredra. Visst kan den bli svårslagen, men jag har ändå inte gett upp hoppet helt. Min kan säkert en 14-tid och går nu barfota runt om.

Men jag tror att Breidabliks Nubbe helt enkelt är för bra och dessutom blir det eventuellt bike på. Lugauer låter otroligt nöjd och allt annat än seger vore en stor överraskning. GIVEN SPIK FÖR MIG!

PU har en duo i form av Thaitec och 11 Staro Hangover där den förstnämnde är klart mest intressant.
- Thaitec har det varit en del problem med och därför har framgångarna uteblivit. Han är renoverad och kastrerad under uppehållet och kändes nyligen fin i ett banjobb efter 1.22 full väg. Då flöt aktionen bra och skulle det fortsätta på det sättet finns chansen.
- Staro Hangover är beroende av en smygresa och skulle det lösa sig kan hon avsluta bra.

Fem streck löser kvällens montélopp!
V5-3: Ett montélopp där jag lyfter fram 9 Vincero Silvio som Bent Svendsen låter uppåt på. 3 Densmarta rapporteras förbättrad med ett lopp i kroppen och 10 Yoggi Composite håller form och har en säker ryttarinna. Jag streckar även 7 Lindy Hop Calmon och 8 Lisieux Booze och därmed fem streck totalt!

Några höjer sig, men det finns flertalet skrällbud!
V5-4: 13 Bascapi In och 13 Kung Fu Face delar på favoritskapet.
- Bascapi In har det mesta blivit fel för på slutet och jag skulle vilja påstå att raden är missvisande. Jag tror på en bra insats och mot lämpligt motstånd måste hon räknas, säger JU.
- Kung Fu Face var bra vid segern, men sämre senast vilket troligtvis berodde på alltför täta starter. Han är behandlad, känns jättefin i jobb och ska räknas, säger Sebastian Nilsson.

Även 15 Jupiter Rodney blir en del betrodd och bakom denna trio lurar ett koppel av tänkbara skrällbud. Jag målar igen butiken och lyfter fram 2 Gasick, 3 Tjurkhults Sigge, 5 Raquel Gar, 8 Dabano As och 11 Soul Artist som tidiga på en mindre kupong.

Knivit läge för Mr Hot Shot!
V5-5: 10 Mr Hot Shot ska givetvis ses med bra chans om det löser sig, men utgångsläget är lurigt.
- Han vann trots galopp senast och gjorde det bra. Johnny tyckte inte att han var helt rytmisk varför vi har åtgärdad honom efter det. Levererar han på topp ska det trots förutsättningarna vara en bra chans, säger Sebastian Nilsson.

Jag lyfte senast fram 14 Speedy Sus och han gjorde ett mycket bra lopp som tvåa. Denna kväll är förutsättningarna helt andra, men likväl ses han som ett tidigt segerbud på nytt. 10 Breidabliks G.T. har varit ifrån ett tag, jobbar bra och Lugauer är tydlig med att det handlar om en V75-häst. Rejält förberedd och skor, bike och halvstängt som tidigare.

Jag går återigen emot mina principer och streckar samtliga. Min förbannade skyldighet som tipsexpert är egentligen att ta ställning och av den anledningen nämner jag givetvis åter hästar som är tidiga på en mindre kupong. Denna gång i form av 5 Bella Bourbon, 6 Willie Blue, 11 Supercool Langkjär och 13 Rajah Press. Men skulle de mest betrodda komma bort kan faktiskt allt hända och att avsluta omgången med dubbla enprocentare vore inte mig emot...

V5-förslaget, 1050 rader, vilket säljs i tio andelar för 105 kronor styck.
V5-1: 9 Com Åstad (3-5)
V5-2: 4 Breidabliks Nubbe (10-5)
V5-3: 3,7,8,9,10 (6-5)
V5-4: Alla (13-2)
V5-5: Alla (10-14)
Lycka till!
//Anders Nilsson.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-29, 16:58   #5
 
Emeffeffs avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 1 105
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Grym analys, är du på plats idag eller? Untersteiner låter uppåt på Thaitec som gör första starten efter kastration, den plockar jag med iallafall!
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-29, 17:30   #6
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg
Grym analys, är du på plats idag eller? Untersteiner låter uppåt på Thaitec som gör första starten efter kastration, den plockar jag med iallafall!
Nej, idag stannade jag hemma faktiskt, men det skulle man inte gjort då liven inte ens kan leverera ljud. Men nästa tisdag är det V64 och då är jag där iaf.

Ja, Thaitec känns ruskigt intressant efter kastration då hästen varit helt okontrollerbar, kastrationen kan nog göra hästen gott.

Dixi Sisu i lopp 1 såg fin ut.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-29, 17:35   #7
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ett V4-förslag för den som är sugen också;

https://www.atg.se/spel/V4_2015-09-2...3-dfd60927c48d
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-29, 17:44   #8
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

5 Mellby Duke i lopp 2 Jägersro ser ut som en riktig häst, trots lite problem med travet. Testar vinnare!
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-29, 18:35   #9
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Wink

Sågning av AndyMart/Anders Nilsson?


Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg
Anders Nilssons (tipsexpert Jägersro) tips.

V5-förslaget, 1050 rader.
V5-1: 9 Com Åstad (3-5)
V5-2: 4 Breidabliks Nubbe (10-5)
V5-3: 3,7,8,9,10 (6-5)
V5-4: Alla (13-2)
V5-5: Alla (10-14)

//Anders Nilsson.
Är Anders Nilsson och AndyMart samma person?

Ja, hursom så är jag inte riktigt förtjust i systemkompositionen.

Idealsystemet ser ut som såhär; 6x6x5x1x6 när man spelar V5 för andras pengar.

Nu har jag inte gjort någon analys utan bara tittat snabbt i startlistorna.

V5-1: Alltid tveksamt att spika från 9:e-spår auto.
V5-2: Alltid tveksamt att spika från 4:e-spår volt.
V5-3: 100% efter strecklistan men kanske går ändå.
V5-4: Helgardering är alltid tveksamt.
V5-5: Helgardering är alltid tveksamt.

Nu blir det väl en välbetald 5:a efter min stygga sågning men den bjuder
jag på.

Kommer med ett Duellsystem om jag hinner innan start.

GodTur

Mvh Uffe
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-29, 18:49   #10
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Blev lite ändringar till slut så detta blev mitt slutliga system..

V5
Inlämnat: 2015-09-29, 19:48
Jägersro
Tisdag 2015-09-29
Start: 19:58
Kostnad: 450,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd Hästar
1 3, 4, 5, 9, 10
2 1, 4, 5, 6, 10
3 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10
4 14 Kung Fu Face
5 10, 14

5x5x9x1x2 = 450 rader.
450 x 1 x 1,00 kr = 450,00 kr.
Totalt: 450,00 kr.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-29, 18:55   #11
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Wink

Snabbduell


1- 3,5,6
2- 1,12,14
3- 2,6,8
4- 14 Kung Fu Face
5- 6,10,13

Mvh Uffe
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-29, 19:33   #12
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

9 Vincero Silvio har jag feeling för nu i nästa lopp (montéloppet). Gått bra mot tuffare motstånd än det som han möter idag i Danmark och kommer hit i bra form.

Mycket spel på vinnarspelet men på V3 inte lika påpassad!
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td