Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-10-12, 20:29   #31

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

Var en nyss som postade en efterhandare på detta på twitter

Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-12, 20:33   #32

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Härifrån kommer alla hästnamn https://apps.facebook.com/hetsomentravhast/

Testa själv vad ni kommer få heta som häst

Märkligt denna tråd är längre än dagens V64.
Strategic Bjäbber fick jag först men var inte riktigt nöjd. Andra gången fick jag ett som klaffade bättre med min personlighet: Streaking Björke!

Inte så konstigt, Mantorp brukar vara en föga upphetsande bana och det är ju inte ens jackpott. Har inte ens tittat på startlistan förrän nu och noterar att det kommer bli jackpott imorrn igen iallafall...

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-12, 20:39   #33

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 3431
Standard

Det verkar vara bäst om man gör som på Black Jack, alla mot banken. 300 Sharpsare
går in och spelar typ 100kr på samma 15oddsare. Då svider det lite om den vinner.
Gammal 2015-10-12, 20:43   #34

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Strategic Bjäbber fick jag först men var inte riktigt nöjd. Andra gången fick jag ett som klaffade bättre med min personlighet: Streaking Björke!

Inte så konstigt, Mantorp brukar vara en föga upphetsande bana och det är ju inte ens jackpott. Har inte ens tittat på startlistan förrän nu och noterar att det kommer bli jackpott imorrn igen iallafall...
Noll koll, jobbat hela helgen men idag 18:00 gick jag på 8 dagars ledighet och hinner med travet lite from imorgon. Gjorde en V4 till mina semesteröl, spik sista på Royal Prince (solskenshistoria med de nya ägarna som köpte) Men noll påläst, bara för att få se och lira en slant, känna sig pyttelite delaktig.
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-12, 22:12   #35

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 9847
Standard

Det känns föga intressant att jämföra detta med triss och lotto när man pratar om återbäring. De som spelar triss och lotto bryr sig inte om återbärings% utan lockas av stora toppvinster fast dom vet att dom i princip är chanslösa men det räcker "att vara med och ha chansen". Här snackar vi små vinster som inte kommer locka den typen av spelare så jag är lite svårt att hitta vilken målgrupp det är tänkt för bortsett ifrån spelmissbrukare?

Jag kan villigt erkänna att jag spelar eurojackpot för småpengar (utskrivet tillsammans med en kompis) bara "för att ha chansen" men spela vinnarspel på "lotto-hästar" och få lite och ingenting i vinst på min satsade 20a? njaaa...Ska jag spela slumpspel så ska chansen finnas att bli ekonomiskt oberoende. Hur ser ni på saken?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
BroderH (+10), smak (+10), ExtremtRik (+10), AMHC (+1)
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-13, 00:19   #36

ExtremtRiks avatar

Reg.datum: dec 2013
Sharp$: 3164
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Vi säger så här, har du koll på vad återbetalningen är på alla spelformer du spelat på på hos atg? Vet du vad den är på triss? På lotto? Osvosv. Utöver det så är det ju inte så att de som tilltalas av såna här produkter sitter och söker den här informationen överhuvudtaget. Jag tror inte man får mer än marginellt bättre omsättning på en sån här spelform om man väljer att sätta raken på 5% istället för 20%. Bara att dra ut så mycket det går. Dessutom kan man väl inte ta mindre pga av reglerna staten satt upp så det är inte mycket att snacka om heller.
Jag har exakt koll, men det gäller inte mig vilket vi borde vara överens om.

Jag är dessutom övertygad om att kollen är bättre ju yngre publiken är.

Triss Lotto etc har jag ingen koll på då jag aldrig rör dessa, 40% åter ?
Sportspelsortimentet kan jag i detalj hos de flesta aktörer.
Spelar gärna vid Jackpot, Rullpott etc.

Ja jag skulle kunna tänka mig något snurr nån gång på VR om återbetalningen var tex 95%. Till 80%, aldrig.

Spelar extremt sällan vinnarspel hos ATG, fast det är ju inte bara det horribla avdraget utan också vetskapen om att spelarna har björnkoll med undantag av någon skräll eller halvskräll emellanåt.

Nä Kalkon Bigtime
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-13, 01:02   #37

ExtremtRiks avatar

Reg.datum: dec 2013
Sharp$: 3164
Standard

Sämst är de lama kommentatorerna, logga in o lyssna på kommentatorn på The Meadows, gör något liknande och ATGs VR spelare kommer stormtrivas

Dooont be shed out, Waaaaaaaager NOOOOOOW !

https://www.youtube.com/watch?v=jZqgun05AuE

...För att inte tala om norrmannen i somras på Jarlsberg

https://www.youtube.com/watch?v=RSMvchNJeIw
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-13, 11:20   #38

Viroids avatar

Sharp$: 16080
Standard

Så ja, nu släpper i det där. Det är inte gjort för oss spelare, utan vänder sig till dem som tyckte Fredagsflextrio var roligt och som saknar Vinnarfesten i TV-tablån.
Gammal 2015-10-13, 12:06   #39

Sharp$: 9847
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Så ja, nu släpper i det där. Det är inte gjort för oss spelare, utan vänder sig till dem som tyckte Fredagsflextrio var roligt och som saknar Vinnarfesten i TV-tablån.
Sant, men kommer dom registrera ett konto, sätta in pengar och spela? Det jag är nyfiken över. Tror det kommer bli väldigt dyrt att få in nya kunder till detta.
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-13, 12:20   #40

Viroids avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boozty Visa inlägg
Sant, men kommer dom registrera ett konto, sätta in pengar och spela? Det jag är nyfiken över. Tror det kommer bli väldigt dyrt att få in nya kunder till detta.
Spelintresserade kunder kommer regga sig, har kanske redan gjort det för att kunna spela något annat av ATG:s spel. Det här tror jag inte skall marknadsföras så hårt, utan det skall bara ligga där som ett erbjudande att spela.
Gammal 2015-10-13, 17:34   #41

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 5535
Standard

Skarplöth påstår ständigt att det riktar sig mot nya kunder, som senare ska i bästa fall också spela på IRL hästar. Vilket motsäger din tes , Viroid
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-13, 18:28   #42

Viroids avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hatten1 Visa inlägg
Skarplöth påstår ständigt att det riktar sig mot nya kunder, som senare ska i bästa fall också spela på IRL hästar. Vilket motsäger din tes , Viroid
Ja, men du begriper som alla andra att det inte kommer stå folk på kö för att prova detta. De marknadsinsatser man har råd med kommer inte synas särskilt mycket i mediabruset. Det är troligen bättre utväxling på en miljon som marknadsför något av ATG:s skicklighetsspel, än ännu ett turspel på marknaden.

Alldeles oavsett vad Skraplotten säger eller har sagt, så har han ju också en verklighet att förhålla sig till. Låt det här rulla några månader, och så ser man vad som händer.

Travronden har en undersökning uppe på sin sida, och även om det är få svarande ännu så länge så finns det till och med bland deras läsare en strimma intresse.

Gammal 2015-10-13, 18:48   #43

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik Visa inlägg
Sämst är de lama kommentatorerna, logga in o lyssna på kommentatorn på The Meadows, gör något liknande och ATGs VR spelare kommer stormtrivas

Dooont be shed out, Waaaaaaaager NOOOOOOW !

https://www.youtube.com/watch?v=jZqgun05AuE

...För att inte tala om norrmannen i somras på Jarlsberg

https://www.youtube.com/watch?v=RSMvchNJeIw
Jag blev väldigt förvånad att de inte körde mer action på kommentatorerna här faktiskt. Det är ju ett spel för spänningens skull och då ska den väl byggas upp också. Istället är det snarare mer nedtonat och monotont än vanligt. Släng in E-type då som speaker lika gärna (så får man lite gratis press på köpet också).

Trist att de inte fläskar på mer i riktiga travet i sverige också för övrigt, det är han killen på Åby som det är lite action på och som har viss känsla för det där. Även Robin är det action på, men feelingen lyser tyvärr med sin frånvaro. Tänk om Roberto Vacchi kunde värvas till travet, DET vore någon som kunde få folk lite nytt folk intresserade det!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+5)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-13, 18:48   #44

Standard

5% , det gör jag nog igen :-) , det kan vi kalla en strimma!
Gammal 2015-10-13, 18:55   #45

Standard

Intressant spörsmål är regleringen av spel på V-H, enär det inte finns någon insatsgräns, utan endast ett vinstmax.
Således kan man förmodligen spela 99 009 på en 1.01 oddsare , på såväl vinnare som plats som komb som tvilling som trio.

Jag har läst igenom varje rad som ATG skrivit i reglementet, endast maxvinster och beräkningsformula som missuppfattas, för där står det nämt 10 000 vinnare till 10ggr ger en maxvinst a 100 000kr(typ)
500kr på en trio som ger 200ggr ger också maxvinst 100 000.
Således är inte summorna som nämns högsta insats.

Frågan kvarstår också om det gäller per kupong, eller per lopp.
Annars kan man ju spela oändligt antal kuponger som utfaller med maxvinst var och en per lopp.

Ser med spänning fram i mot att få kunskap vidimerad om maxinsats per spelform/lopp/konto.
Supporten svarar fel, atg på twitter har inte en susning, frågan är om någon har det?

kompetensen finn i huset? brukar vara Skarplöths svar.
Svara

td