Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-10-20, 11:59   #31

Reg.datum: mar 2011
Sharp$: 970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
V75-1 måste man läsa på hur kuskarna tänker köra.
Shadow Woodland kan inte ta spets av egen kraft, så det är avgörande om man ska spika eller inte.
Jag tror att Söderqvist väljer att köra i täten över 1640
Dodo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-20, 12:41   #32

muumiins avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 1616

Travbloggen
Stats: 4 - 7 - 2
ROI: 113.55%
Vinstprocent: 36.36%

Standard

Vad tror ni om spets i avd 2. Känns som ganska öppet. Conny lär trycka av ordentligt...! Ganska avgörande för loppet just vem som kommer till ledning?
Gammal 2015-10-20, 12:52   #33

putte64s avatar

Sharp$: 8422

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Svårt.
Jag gissar att BORis kan vara med och köra om det, ifall han laddar.

Citat:
Ursprungligen postat av muumiin Visa inlägg
Vad tror ni om spets i avd 2. Känns som ganska öppet. Conny lär trycka av ordentligt...! Ganska avgörande för loppet just vem som kommer till ledning?
Gammal 2015-10-20, 15:24   #34

muumiins avatar

Sharp$: 1616

Travbloggen
Stats: 4 - 7 - 2
ROI: 113.55%
Vinstprocent: 36.36%

Standard

V75 Avd 1:
Rank: A:4-6 B:1-8-3-5-7 C:11-12-10-2-9
Spetsstriden
Många snabba ut i detta inledande lopp. Men sätter endå 4 Zinedine Bob som troliga ledaren. 6 Shadow woodlands och 1 Ja el Tomcat som främsta motståndare. Kan bli lite av en solfjädereffekt då alla innehar en bra startsnabbhet!
Loppanalys
Zinedine Bob i ledning efter 250m, kommer få ett val om han vill köra där eller släppa till 6 Shadow woodlands. Kolla huvudlaget!!! Kör han med helstängt blir de troligtvis att de kör i ledningen med honom. Ställer till för favoriten! 8 Vici Lane är jokern i detta lopp. Kan ställa till de för ledaren om han laddar. Oavsett så tror jag ludde väljer vem vinnaren i detta loppet är. Tror han kan ta de själv med lite tur med. Inväntar intervju med ludde för att avgöra taktiken. Slagen 100 kvar sist men nu 500 kortare= ++ hemma bana med +! Ja El Tomcat smyger med bakom ledaren och kan han få luckan har han chans även om ja tyckte att han va lite klen sist. Men distans+. Huge star inkvalad till finalerna samt distansminus enligt mig. Skrällen 7 Pelikan Trio, snabb ut kan hamna bra på de. Peter form är påväg upp, vid körning.

V75 Avd 2:
Rank: A:1 B:10-5-6-12 C:7-2-3-4-9-11
Spetsstriden
1 Victorious star har nog på förhand bra chans att hamna i spets. Många som öppnar medel i detta lopp så fördel 1 Victorous star.

Loppscenario
Finns 2 scenario i detta lopp. Ska tilläggas att jag tror detta lopp styr utdelningen i viss mån. 1 har som jag ser de 50% chans att hålla upp och då blir han en tuff nöt att knäcka. 8 Total Value va sist dunderfin (dock lite het) men gjorde de bra endå. Skrällen Qualis Talis har vunnit på 13.1 över medel och med spår 10 så får han troligtvis ryggen på nr2 i starten. 12 Raymond Palema är en kapabel häst som växer med körspö. Kan bli farlig med pace. Summan av detta lopp blir antingen spikar man sig ut eller garderar man rejält!

V75 Avd 3:
Rank: A:14 B:2-8-5-11-6-15 C:10-9-13-7-3-4-1-12
Spetsstriden
Finns ett par olika spetsaspiranter i detta lopp, från springspår lär både Jonas Moberg och Peter U ladda friskt. Juul vill nog gärna sitta i spets han med, samma gäller Conrads vita springare. Skulle jag behöva säga någon framför den andra tror jag 6 Paleo Pride sitter där efter 150m men släpper senare till 2 eller 5.Fördel 5!

Loppscenario
Har svårt att se en vinnare i volt 2. De är helt enkelt så mycket sämre än de på bakre samt främre propositions mässigt. 2 United KK som var 3 i danska derbyt innan i år kan vara en tuff nöt att rå på vid ledning. Likaså Breidabliks GT om den skulle komma före. Men rankar endå 14 Alkalizer AM först då den såg lysande ut i senaste loppet. Johan upp och de trivs bra ihop. Blir svårt att stå emot vid tempo!

V75 Avd 4:
Inte hunnit titta igenom lopparkivet!

V75 Avd 5:
Inte hunnit titta igenom lopparkivet!

V75 Avd 6:
Rank: A:1-4 B:7-9-10 C:5-6-12-8-11-2-3
Spetsstriden
Skulle vilja säga denna avgör loppet. 2 hästar utmärker sig i detta fältet, 1 Takethem som gjort de kanon bra mot tufft motstånd samt 4 Scellino Luis. 3 Temperament är väldigt snabb ut och borde kunna ta en längd på 1. Som i sin tur släpper till 4.

Loppscenario
Anledningen att jag rankar 1 innan 4 är som följer. Även om jag mest tror på att 4 sitter i ledning tidigt så finns de en chans att 1 Takethem är så pass stark att han inte behöver ha ledningen för att vinna. Bakom dessa 2 är de jämnt, kan hålla fram 7 Alvena take it som är van att möta tuffa hästar. Men tror de står mellan dessa underbart fina travare!

V75 Avd 7:
Kommer snart!
muumiin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-20, 19:25   #35

ricBLo636s avatar

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 2520

Första försöket
Stats: 11 - 7 - 0
ROI: 109.81%
Vinstprocent: 61.11%

Standard

1 Victorious star är för mig min tidiga spik. SOS helt enkelt.
Dom senaste vinsterna så har det varit SOS och det har sett relativt lätt ut.
Tror stenhårt på samma upp lägg nu. Conrad kommer gå ut tidigt med att han kommer köra för spets. Sen är det bara för övriga kuskar att acceptera det.
Jag tror att detta lopp kommer bli ett tråkigt lopp rent actionsmessigt.
ricBLo636 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-22, 00:45   #36

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dodo Visa inlägg
Jag tror att Söderqvist väljer att köra i täten över 1640
Är också inne på det, ska bli intressant att höra hans tankar om det inför...inne på att han faktiskt också skulle kunna vinna därifrån. Ska han ha en chans att vinna ett silverlopp så är det iallafall det här och jag hoppas de tar chansen.

Som streckningen utvecklat sig i sjätte blir de spik på Scellino utan tvekan. Takethem är mer långsam än snabb från start. Det enda som möjligen kan rädda honom är om Lindblad skickar iväg tvåan riktigt rejält (det går med den) men det är inte troligt då det är mer regel än undantag att kuskarna sitter och är nöjda med sitt andraspår istället för att riskera något i en startrusning. Då kan det bli lucka att ta sig ut direkt om ingen hinner täppa till. Till 80% säkerhet sitter han ändå i säcken och på det som blir kvar upp till 100 måste han ta sig ut och tugga ner Scellino som i sin tur till 80% sitter i ledningen billigt. Spara era streck, singla hästen som vinner istället för bästa hästen.

Trodde Alfas skulle bli ganska klar favorit i sista men så verkar det inte alls bli. Synd. Man skulle kanske ta och tokspika Dreamstaketime, den fick visserligen gå sarg hela vägen men såg fin ut när den gick lika bra som Alfas sista halvvarvet förra gången. Garanterad fin resa som startsnabb med innerspår. Tror Paal drar dödens i det här loppet och Drömmen sitter som gjuten i andra-tredje inner. Kall i sista sväng är han tysken så är det sesam öppna dig och torrt spurtkrut som brinner snabbt och explosivt! Örjan drar en rökare sista 700 till en hedervärd andraplats. Alfas hakar på hjälpligt men får bara en mindre penningplacering nu när det inte körts i halsen på honom.

Grym skräll-feeling i klass 2, ett riktigt pisslopp det där. Får vi höra att några tuppfäktare tänkt sig köra i ledning så är det upplagt för skräll! Annars kan det mycket väl bli en enkel SOS, har inte läst på startsnabbheten så noga än.

2,1,4,2,1,1,1,0. Där har ni facit på Danne Edels starter på längre distanser i lopp med 100k i förstapris. Vet inte status just nu där, men 7% för att den har två nollor i raden är löjligt lite. Speciellt som det inte är några stjärnor med i det här loppet direkt. På Färjestad näst senast var han blek. Sist inga fel, gick lika fort som de flesta i den finalen men satt sist och därmed oplacerad. 4% på Geisha Sund lär vara tämligen lågt också. Senast sa Bergh att hon inte var färdig, nu i andra starten lär det vara andra bullar. Nu kommer hennes årstid och det skulle kunna vara en hygglig chansspik.

11% på Total Value (som visserligen är klar för final så upplägg är oklart) som står kvar i klassen och hade uppvisning senast måste vara bra snett!?

Order By Keeper har man haft stora förhoppningar på i stallet och det verkar äntligen bli utfall på den kanten. Måste vara högintressant trots bakspår på 4% med Örjan i det här vissna försöket!

Det var mina små tankar för dagen det!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
dado (+5), SO (+5)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-22, 06:46   #37

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 7295
Standard

Tidiga tankar.

1: Straffspark för Shadow Woodland som såg mkt laddad ut senast. Huge Star klar för final. Ser bara tokkörning från Ludde emot.
2: Ingen aning. Men känns som gardering när Lugauer och Juel är mest spelade. Idi? Raymond med Erik?
3: Som vanligt intressant hur statistiken ser ut för lopptypen. Men tror mellanvolten är missgynnad. Vill nog ha med Danne E ändå om den går barfota. Annars 13,14 och de bästa på startvolten. Sen undrar man ju när Nordström ska sätta upp en riktig kusk..
4: Ingen aning. Men Staro H känns intressant nu. Inte koll på Untersteiners.
5: Sjödén kommer att skriva att 4-åringarna förmodligen har bästa chans och 3-åringarna sämst. 11 skreks det om senast. Svårt lopp.
6: Svårt se det gå utanför 1 och 4 och klar fördel Erik.
7: Alfas bra senast men fick det också serverat. Aldrig spik för mig. Delicious U.S måste ju med. 1,3,4,10 intressanta där bakom och 11 kanske ett tokstreck.

Får en känsla av att det blir en trist omgång utdelningsmässigt.
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-22, 12:34   #38

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 4082
Standard

En Av de betrodda i V75-4, going popp blev precis struken.
PhilipBIF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-22, 13:22   #39

Reg.datum: jun 2013
Sharp$: 1409
Standard

Tydligen ska Rosso Pomodoro Va iordningställd, tydligen sett lysande ut i jobb? måste bara hitta någon som hört samma info?
Imself är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-22, 13:28   #40

Standard

Min känsla är att det kanske är lite långt sen senaste starten för delicious? samt att det kanske blir lite långt fram när alfas går 1200 kvar?
Gammal 2015-10-22, 20:18   #41

AMHCs avatar

Reg.datum: aug 2014
Sharp$: 2076
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Imself Visa inlägg
Tydligen ska Rosso Pomodoro Va iordningställd, tydligen sett lysande ut i jobb? måste bara hitta någon som hört samma info?
Gick ett bra jobb i tisdags sägs det. Virus i kroppen i den senaste starten (V75 Jägersro, 5/9), därav den sämre insatsen. Kommer att vara förbättrad på lördag. Grym i den näst senaste starten (men bra mkt enklare motstånd då än på lördag, 20 k lopp) då han landade utvändigt ledaren varvet kvar, kopplade greppet och såg ut att gå emot överlägsen seger, men slog ihop och galopperade 300 kvar (vrickade sig p.g.a. dålig bana enligt Burman). Första Ulf den här gången också, intressant. Och distansplus gentemot senast (tagit 6 av sina 7 segrar över 2140 m).

Personligen har jag dock mycket svårt att se den slå Takethem och Scellino Luis.
AMHC är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-22, 20:34   #42

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 2602
Standard

12 Staro Hollywood, V75 4. borde väl ha en bra chans att runda sina konkurrenter?! Lycka till!
Nedomansky är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-22, 20:41   #43

AndyMarts avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 7099

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Min känsla är att det kanske är lite långt sen senaste starten för delicious? samt att det kanske blir lite långt fram när alfas går 1200 kvar?
Oj vad alla verkar säkra på att Alfas ska hamna bra på det. Är väl bäddat för sist utvändigt, eller har jag missat något? Femtespår med en traktor har aldrig varit bra, alltid stor risk för häng i spåren.

Inte främmande för att Delicious sitter två hack före när de har funnit sina positioner. Men säger inte att Delicious vinner för det. Skor på och lång distans ffg. Finns fler i loppet.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kasse (+5)
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-22, 21:06   #44

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AMHC Visa inlägg
Gick ett bra jobb i tisdags sägs det. Virus i kroppen i den senaste starten (V75 Jägersro, 5/9), därav den sämre insatsen. Kommer att vara förbättrad på lördag. Grym i den näst senaste starten (men bra mkt enklare motstånd då än på lördag, 20 k lopp) då han landade utvändigt ledaren varvet kvar, kopplade greppet och såg ut att gå emot överlägsen seger, men slog ihop och galopperade 300 kvar (vrickade sig p.g.a. dålig bana enligt Burman). Första Ulf den här gången också, intressant. Och distansplus gentemot senast (tagit 6 av sina 7 segrar över 2140 m).

Personligen har jag dock mycket svårt att se den slå Takethem och Scellino Luis.
Absolut, men tyckte scellino luis inte va som bäst senast samt att det kanske kan häxa för take them? den kanske har en dålig dag? men om allt är på topp så slår den dem inte. Större under har ju inträffat...
Gammal 2015-10-22, 21:21   #45

AMHCs avatar

Reg.datum: aug 2014
Sharp$: 2076
Standard

Citat:
Absolut, men tyckte scellino luis inte va som bäst senast samt att det kanske kan häxa för take them? den kanske har en dålig dag? men om allt är på topp så slår den dem inte. Större under har ju inträffat...
Sant. Ja, antingen tar man ställning och spikar i detta lopp (Takethem eller Scellino) eller så kan det vara vettigt att ta tre (hellre det än att låsa på bara Takethem och Scellino som jag ser det)
AMHC är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td