Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-10-23, 21:21   #76

ricBLo636s avatar

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 2521

Första försöket
Stats: 11 - 7 - 0
ROI: 109.81%
Vinstprocent: 61.11%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Vici Lane laddas hårt från 8e sitter i spets efter 500 körda.
Vad har du fått den infon ifrån?

På Ebbes skriver dom såhär.
"8 Vici Lane (Lutfi Kolgjini) är bortlottad i det här loppet. Spår åtta är iskallt på Jägersro. Jag kommer inte att köra speciellt offensivt med honom utan tar det för vad det är. Så det blir lugnt. Han är ingenting för vinnar­spelarna på grund av startspåret, säger Ludde."

Känns ju inte så het eller troligt med spets då.
ricBLo636 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-23, 21:30   #77

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 6931
Standard

Vad tror ni?
SS, har Västerbo Highflyer som första häst.
TT, har den som sista och enda D häst.
Vilket är rätt? Eller är det något mitt i mellan?
hanscrispi är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-23, 21:38   #78

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 2606
Standard

Någon som vet vad spelvärde spikar?
dusagli är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-23, 21:40   #79

Sharp$: 7301
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hanscrispi Visa inlägg
Vad tror ni?
På riktigt? För mig känns den som 8-9 typ. Slog förvisso Mosaique Face i Åby Stora men det var ju Open Stretch. Men tänker att scenariot de måste se är att den tar spets och får sitta i fred där. Då måste de samtidigt tänka att ingen av 2-5 vill köra i dödens och sätta upp tempot. Själv tror jag att Calvin Borel, om felfri, slår VF från dödens.
tvablaa är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-23, 21:40   #80

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 2341
Standard

Citat:
Vici Lane laddas hårt från 8e sitter i spets efter 500 körda.
Aldrig från 8:e spår bakom bilen på Jägersro kan jag lova trots vinklad vinge
tomtom2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-23, 21:44   #81

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 2341
Standard

Citat:
7.Blue Tee känns för mig klart bästa spiken i omgången då vi har sveriges bästa voltkung i jollen även om det inte är från snävt spår.
Kan hålla med dig om att Uhrberg är en av de vassare kuskarna med voltstar, men framförallt är han en utmärkt tempobedömare i spets, han vinner sina flesta lopp därifrån även om han inte har någon direkt imponerande segerprocent numera.
tomtom2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-23, 21:49   #82

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 701
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hanscrispi Visa inlägg
Vad tror ni?
Enligt TT så skall 7 VästerboHF strykas, därav rankad som sista häst.
Tomas63 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-23, 21:58   #83

Reg.datum: sep 2015
Sharp$: 747
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
På riktigt? För mig känns den som 8-9 typ. Slog förvisso Mosaique Face i Åby Stora men det var ju Open Stretch. Men tänker att scenariot de måste se är att den tar spets och får sitta i fred där. Då måste de samtidigt tänka att ingen av 2-5 vill köra i dödens och sätta upp tempot. Själv tror jag att Calvin Borel, om felfri, slår VF från dödens.
Håller helt med.
orroz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-23, 22:48   #84

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 2379
Standard

Grym på tippa!

Kolla Marios travtips, han är riktigt duktig.
http://bloggar.aftonbladet.se/mariostravspel/
v75ore är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-23, 23:18   #85

Sharp$: 5373
Standard

Om Blue Tee vinner V7 så ska jag aldrig mer spela på trav! Om det liket vinner så har jag tappat allt vad blick heter... (Blicklös alltså)
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+2)
Andersfc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-23, 23:33   #86

Sharp$: 7301
Standard

Lite tankar:
1: Svårt se favoriten förlora detta
2: Total Value solklar första häst. 1,5 där bakom och ngn tokskräll
3: Breidabliks har blivit tydligt förstastreck för mig. 9,14 där bakom med 13 som skrällstreck.
4: Spikar 3 eller dubblar med 12.
5: 1 min förstahäst. 4,5 där bakom och fyller med ngn tokskräll, troligen 11.
6: Spik 1 eller dubbla med 4. Många roliga streck där bakom dock: 10,2,5,3,12,11
7: Svåraste loppet tycker jag. 12,3 givna och 5 måste väl med. Fyller dock på med så många jag har råd med och vill ha med 11.

Enkelraden: 6,8,5,3,1,1,3 :-)
tvablaa är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-23, 23:39   #87

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ricBLo636 Visa inlägg
Vad har du fått den infon ifrån?

På Ebbes skriver dom såhär.
"8 Vici Lane (Lutfi Kolgjini) är bortlottad i det här loppet. Spår åtta är iskallt på Jägersro. Jag kommer inte att köra speciellt offensivt med honom utan tar det för vad det är. Så det blir lugnt. Han är ingenting för vinnar­spelarna på grund av startspåret, säger Ludde."

Känns ju inte så het eller troligt med spets då.
Ludde sa samma sak i atg.se tidigare idag om 8 Vici Lane. Behöver inte streckas.
Antingen spikar man enligt Björnkollen: 6 har en straffspark utan målvakt.
För egen del är jag säker på att 4 tar ledningen och har tränarorder att inte släppa till någon. Stefan håller inte med men följer motvilligt tränarens order. Därmed får 6 jobbigt i dödens och är sårbar.
1 kan jag inte tillräckligt. 3 ser allt bättre ut hos Veijo. Han är inkvalad till finalen men har fått bra spår och måste streckas vid gardering. 7 streckas tidigt. 11 ligger Daniel lågt med.
Slutsats: Om man inte spikar dunderfavoriten 6 låses loppet på 3,6 och 7
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-23, 23:54   #88

Reg.datum: dec 2013
Sharp$: 1311
Standard

Hög utd

1:Zinedadine i spets:Shadow utv, vinnare 1
2: Spik Ritzo
3: Lås 5,6
4:Vinnare Flyer Boshoeve, gardering 3,4,9,10,12,13
5:Skräll: 1,2,3,7,8,11
6:Spik Napoleon CD
7: 3,4,5,12
Fontana är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-23, 23:58   #89

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

V75-2

Lugauer säger, att hans bästa chans är 1 Victorius Star - nu streckad till 54 %. Han kommer från fyra raka vinster och senast galopp. Inget spjut från start.
Mycket talar för att startsnabbe 2 B.O.Ris snuvar 1 på ledningen. Men utifrån kommer stekhete 8 Total Value till spetsen. Det gjorde han på Åby senast och höll över 2640 m. Om man inte spikar 1 - och det gör inte jag - streckar jag förmodligen 1,2,3,5,6,7,8 och 9.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-24, 00:06   #90

Sharp$: 4815
Standard

TRÄNARINTERVJUER

TRÄNARINTERVJUER

V75-1:
1 Ja el Tomcat (Johan Untersteiner) är allt bra med och det blir inga ändringar. Som jag ser på loppet kan det bli svårt. Jag har dålig koll på hur de andra är från start men min kan variera sin startsnabbhet en del. Det är bara att satsa och köra det vi kan. Måste ändå tro på att han har en segerchans i det här loppet, säger Karoline Krogh-Hanssen.

2 Long Night (Thomas Uhrberg) nöter på och vi får jaga pengar i första hand. Det är ingenting för spelarna. Det ser svårt ut på förhand, säger Marcus Schön hos Stefan Melander.

3 Huge Star (Peter Ingves) är allt väl med och han har tränat som han ska. Formen är på topp tycker jag. Går precis som vanligt. Bra läge och allt. Klart att Reijos häst och några till är bra men min är ändå en av dem som ska räknas, säger Veijo Heiskanen.

4 Zinedine Bob (Stefan Söderkvist) fick spår fyra. Vi glömmer Örebro. Det blir helstängt och vi siktar framåt så får vi se. Det är svårt med formen. Det ger sig på lördag. Vi har hemma­plan i alla fall, säger Nicklas Dyrberg.

5 Screen Height (Torbjörn Jansson) gjorde ett helt okej lopp senast. Trodde ändå att han skulle gå lite vassare med den resan han fick. Hästen är så ojämn. Kan lika gärna vara bland de tre lika gärna som han är sexa, sjua. Rätt dag kan han tjäna fina pengar här i alla fall, säger Marcus Schön.

6 Shadow Woodland (Ulf Ohlsson) är bra. Var mycket bra i finalerna och har tränat bra efteråt. Så det ser bra ut. Han ska ha en vettig chans där. Är bra i ordning och det ska bli inressant på 1 600, säger Reijo Liljendahl.

7 Pelikan Trio (Peter Untersteiner) har toppform tycker jag. Har gjort två kanonlopp här. Allt ser bra ut men spåret gör att det ser jobbigt ut på pappret. Form har hästen och vi får göra det bästa av situationen. Inga ändringar. Man kanske inte kan avskriva henne helt. Form har hon som sagt, säger Peter.

8 Vici Lane (Lutfi Kolgjini) är bortlottad i det här loppet. Spår åtta är iskallt på Jägersro. Jag kommer inte att köra speciellt offensivt med honom utan tar det för vad det är. Så det blir lugnt. Han är ingenting för vinnar­spelarna på grund av startspåret, säger Ludde.

9 Nelle Pride (Jan Henriksson) ska mest gå med och så hoppas vi på att få pengar. Smyger med och ser vad som händer. Vi rycker skorna på honom nu, säger Jeanet Årman.

10 Rugiada dei Rex (Erik Adielsson) är okej men drog ett dåligt nummer. Det blir troligtvis tufft för henne att få en bra resa från spår tio. Utan skor fram som vanligt. Om hon kan vara trea eller fyra på lördag så har hon tävlat på ett bra sätt, säger Paul Hagoort.

11 Order by Keeper (Örjan Kihlström) har äntligen levererat nu. Vann okörd senast på ett bra sätt. Ser ruskig ut i träningen och kommer leverera ett bra lopp den här gången också. Men det krävs mycket tur från det spåret. Har tävlat dåligt vid långa resor förut, säger Pär Pergenius hos Daniel Redén.

12 Bergshults Leffe (Stefan Persson) är precis som vanligt. Vi tycker att formen är på topp. Han svarar för bra prestationer hela tiden. Tråkigt läge, men vad gör man. Han känns bortlottad. Hoppas han kan komma till. Brukar spurta till slut, säger Maj-Lis Ekberg.

V75-2:

1 Victorious Star (Conrad Lugauer) känns fruktansvärt spännande. Min häst är en av de som har klart bäst vinstchans i det här loppet, utan tvekan. Han kan öppna och är snabb. Det kan bli så att jag håller ledningen, men samtidigt är det så att han är hård över hela distansen. Man kan köra hela vägen, säger Conrad.

2 B.O.Ris (Per Berg Thomsen) verkar allt bra med. Inga större ändringar. Ibland laborerar vi med huvudlaget. Tufft motstånd men läget och formen är bra. Det behöver flyta på lite på vägen. Gör det det så är han kanske inte helt avsågad på lördag, säger Per.

3 Bubba Degato (Joakim Lövgren) verkar det bra med. Han är ingen startraket men hästen är i ordning. Jag har svårt att säga att han ska vinna, även om han gick bra senast. Han kommer få pengar men vilken placering det blir nu är svårare att säga som sagt, säger Francois Travert i Joakims stall.

4 Abaz America (Lutfi Kolgjini) gick rätt bra i Tyskland senast. Har lite smygform faktiskt. Men jag har svårt att sätta in honom mot de här hästarna. Det kommer att bli barfota runt om igen, säger Ludde.

5 Ritzo (Carl Johan Jepson) är bra i ordning. Gjorde ett kanonlopp senast men fick stryk av en bättre häst helt enkelt. Sprang och bröt lite mer än han brukar. Sätter ett annat bett på lördag och hoppas att det hjälper. Kan öppna hyggligt och har bra form. Det är inte helt omöjligt att han får gå barfota runt om på lördag. Han har visat förut att han duger på rikstoton, säger Ulf Stenströmer.

6 Usain Colt (Örjan Kihlström) har fått tuffa upplägg på slutet men har gjort det bra. Måste få snällare upplägg den här gången för att duga. Annars är formen bra. Med och slåss där framme, säger Ola Samuelsson.

7 Idi (Christoffer Eriksson) gick jättebra när han startade i lördags. Allting verkar bra med honom efter det. Jag vet knappt vilket motstånd han möter. Hästen är i bra form och allting verkar bra med honom, så vi får se, säger Nathalie Södergren hos Tomas Malmqvist.

8 Total Value (Jeppe Juel) var jättefin senast och gick ett fint lopp då. Allting har varit bra efteråt så det finns inte så mycket att säga om det. Det är ett tråkigt läge nu och dessutom kommer Lugauer med en jättefin häst, så jag tror att det blir tufft för oss den här gången, säger Peter Jensen.

9 Daisy Boko (Peter Untersteiner) är ute på djupt vatten. Men hon är bra i ordning och kan få bra resa. Skulle vi komma in bland de fem så är jag glad. Helst bland de tre. Men det är så klart svårt, säger Hans Bodevind.

10 Qualis Talis (Stefan Söderkvist) är en matlappsjägare. Det var tuffa hästar emot men jag hoppas att han kan få med sig en fina pengar hem. Jag funderar på att rycka skorna runt om, säger Christina Medin.

11 Crazy Foot Mambo (André Eklundh) har ett tråkigt läge och det är ett par bra hästar med i loppet också. Det blir svårt att vara med och kriga om någon seger. Jag är nöjd om han är trea, fyra, femma. Går kanske med skor den här gången, men det är bara marginell skillnad, säger Olle Elfstrand.

12 Raymond Palema (Erik Adielsson) står väldigt vanskligt till med tolftespår. Därifrån måste det lösa sig väldigt mycket. Oavsett vilket så blir det maximalt en premie den här gången, säger Karoline Krogh-Hanssen.

V75-3:

1 Lill Hugo (Svend Dyhrberg) är jag nöjd med hur han känns. Innerspåret är bra. Han är hygglig från start. Vi får se vad som händer under vägen. När jag tänker för mycket på det innan så blir det fel, säger Svend.

2 United K.K. (Steen Juul) kör jag bara. I de två senaste har han gått fantastiskt fint. Var bra i derbyt innan det också. Så jag tror en del på honom nu. Voltstart är ingen fördel men hoppas han klarar det, säger Steen.

3 Mr Jäger (Niklas Lindblad) blev loppet helt fel för senast. Hade krafter kvar då. Känns pigg och glad som vanligt. Ner till plankan nu. Springer en 15-tid, säger Kaj Lindell.

4 Speedy Sus (Axel Jacobsen) är allt bra med. Formen känns i jobben som om den är på topp. Känns väldigt fin. Fjärdespåret klarar han hoppas jag. Verkar inte komplicerad. Det är ett jämnt fält. En av dem, säger Axel.

5 Breidabliks G.T. (Conrad Lugauer) galopperade senast. Var väldigt framåt. Han var nervös och slog ihop. Plockar bort springremmen, länger käkremmen och byter till norskt huvudlag. Hoppas han ska klara spåret. Sedan tror jag han travar, säger Conrad.

6 Paleo Pride (Jonas Moberg) har varit fin. Satt fast på V75 i 3 000-metersloppet. Sedan var han fin när han vann och det bästa var att han var fin nu när vi gick igenom honom. Nu får han två starter utan problem. Borde flytta fram honom, säger Jonas.

7 Xlnt Conways Class (Peter Untersteiner) har nyttig form. Kommer gå bra. Men det är tuffare hästar än han brukar möta. Trea, fyra eller femma är realistiskt, säger Peter.

8 Utter (Erik Adielsson) nöter på och tjänar pengar i de flesta sammanhang. Förhopp­ningsvis likadant här. Men inget vinstbud.

9 Danne Edel (Ulf Ohlsson) var inget bra i Karlstad. Sedan var han helt okej när han startade i finalerna. Efter det har han fått ett brejk då han startade tätt. Bra i jobben. Gick 1.21 i lördags, säger Reijo Liljendahl.

10 Rocky Egedal (Joakim Lövgren) har varit positiv de två senaste gångerna och har funnit formen igen. Han är positiv och var det senast också. Lång distans är faktiskt en fördel för honom. Formen är på uppåtgående, säger Birger Jörgensen som bruklar köra.

11 Tor Mento (Thomas Uhrberg) har haft en lång säsong men formen känns helt okej. Men kanske ingen toppform. De här loppen är alltid luriga att analysera på förhand. Min är med rätt långt fram, säger Ola Karlsson.

12 Return to Sweden (Peter Ingves) är allting bra med och det är uppåtform också. För hans del ser det bra ut. Han har gjort två bra lopp nu som har visat att han är på väg in i form i alla fall, säger Helena Neman.

13 Geisha Sund (Robert Bergh) behövde loppet senast och kommer nog behöva det här loppet också innan det är riktig toppform. Slutar nog en bit fram men kanske inte ända fram, säger Preben Sövik hos Bergh.

14 Alkalizer Am (Johan Untersteiner) var bra senast. Fortsatt fin i jobb efter. Inga ändringar. Slipper Sauveur nu. Tar safetystart och jagar seger, säger Marcus Lindgren.

15 Djali Boko (Per Nordström) är kapabel men ojämn. Blir farlig om han får till det.

V75-4:

1 Come and Wish (Thomas Jonsson) har fått ett hyggligt läge och jag hoppas att hon får ett bra lopp. Då kan hon sno åt sig hyggliga pengar. Trea, fyra, femma är rimligt att tro. Vi lär smyga med härifrån, säger Thomas.

3 Teyla (Erik Adielsson) fick massage i måndags inför helgens bravader. Verkar bra. Formen är så god som den kan vara nu. Börjar närma sig toppformen. Hon är startsnabb. Ledningen, eller rygg på ledaren, hade varit det idealiska här, säger Jesper Hedqvist.

4 Apple Lee (Adrian Kolgjini) känns fin i jobben. Kanske något för outsiderspelarna. En stabil häst som alltid gör sitt jobb. Så det kan vara en rysare, säger Lutfi Kolgjini.

5 Bravo Magic Love (Robert A Kerttu) är allt bra med och det känns verkligen som om formen är bra. Hon går med skor runt om och öppet huvudlag som hon brukar. Galopperar inte härifrån. Jag tror att hon räcker ganska långt nu, säger Helena Egertoft.

6 Staro Happy Hour (Per Berg Thomsen) är bra i ordning. Som det ser ut i nuläget blir det inga ändringar. Formen och läget är bra. Sedan behöver man lite tur på vägen. Kan räcka om det stämmer till lite, säger Per.

7 Blue Tee (Thomas Uhrberg) gick okej senast. Gick lite sämre när hon kom ner på open stretch. Då tog hon inte i. Vet inte om det var psykiskt. Det kändes väldigt bra innan det i alla fall. Var fin i jobb i tisdags, så det är bara att testa igen, säger Thomas.

8 Bella Jaam (Jonas Moberg) var riktigt bra i de två starterna, när hon vann från dödens på en bra tid och sedan var hon tvåa från dödens igen. Sedan var hon femma. Något var det som inte stämde. Tränat på och verkar fin men det är hårdare emot, säger Jonas.

9 Science Brodda (Joakim Lövgren) är en fin märr som såg bra ut i tisdagsjobbet. Svårt att säga om hon kan vinna. Möter bra hästar den här gången, säger Francois Travert.

10 Epic Fearless (Jörgen Sjunnesson) ser faktiskt bra ut och jag var glad att vi kom med, trots poängproblem. Hon är väldigt bra i ordning. Så det är ett perfekt tillfälle att komma med och ett bra lopp för henne också. Framåt efter senaste loppet, säger Joakim Sarnet.

11 Looking Lovely (Kevin Oscarsson) verkar vara bra efter det senaste loppet och tränar fortsatt bra. Men det har hon gjort hela sitt liv. Tror det blir vanlig vagn när det är voltstart. Det blir svårt att räcka till pengar, säger Johan Arkland.

12 Staro Hollywood (Torbjörn Jansson) tror jag att formen är bra på. Senast blev det fel bakom bilen. Efter det såg hon mäktig ut, så formen ska det inte vara något fel på. Har en bra häst. Sedan står vi 20, säger Emma Bjerkås.

13 Elvira Diablo (Peter Untersteiner) har form men det är många att runda. Det blir jobbigt så klart. Men vi får göra det bästa av situationen. Inte helt chanslös, säger Peter.

14 Flyer Boshoeve (Johan Untersteiner) är van vid hårdare motstånd än det är i det här loppet. Har ett tufft läge.

15 Vacation Silvio (André Eklundh) gick ett kanonlopp senast. Är absolut värd en seger. Det blir tufft att vinna härifrån. Inte mer än en outsider, säger Thomas Uhrberg.

V75-5:

1 Brooklyn Club (Erik Adielsson) gör det bra varje gång men har inte vunnit ännu. Klart att det ska mycket till för att han ska spräcka den nollan på V75. Men jag tycker att han känns fin. Perfekta förutsättningar med kort distans och innerspår. Ska han ­vinna kanske det inte är helt uteslutet nu. Finns en liten möjlighet.

2 Pharaon Face (Adrian Kolgjini) kommer göra en normal insats nu. Gjorde en urusel insats senast men vi har hittat anledningen. Han har känts fin efter det. Kommer göra ett bra lopp den här gången och har ett bra läge. Startsnabb är han. Så han ska räknas med vinstmöjligheter, säger Lutfi Kolgjini.

3 Staro Hangover (Peter Untersteiner) fick ett bra läge och går jämnt nu. Så jag tror att hon går ett bra lopp. Så får vi se hur långt det räcker en lördag. Det är första gången på V75. Men jag tycker att hon mycket väl kan vara värd ett streck, säger Peter.

4 Unity Knick (Christoffer Eriksson) gick bra senast trots att han hade varit borta i tre, fyra månader. Var sjuk efter att han startade på Årjäng i somras och det tog tid innan han blev frisk. Jobbar bra efter den starten och borde normalt flyttas framåt med det loppet. Behöver ett par lopp till innan formen är där men är en väldigt bra häst i grunden. En häst som räcker i klassen, säger Christoffer.

5 Kax the Flax (Jeppe Juel) har vi hela tiden vetat har farter men har nu lärt sig att löpa bättre. Vi har kört henne avvaktande. Nu är det 1 600 meter och då måste vi trycka av henne. Även om det finns risk för att hon blir het. Men det är 1 600 meter och då måste vi vara med i matchen från start, säger Jeppe.

7 Quintessense (Flemming Jensen) är möjligen den bästa hästen i fältet men har ett vingelläge som kan ställa till det. Skulle det stämma till så kan hon sänka allting.

8 Pacificator (Niklas Lindblad) tycker jag att allt är bra med. En fin häst som är i sitt livs form. Han kommer gå från ett halvstängt norskt till googles. Det har han gått med ett par gånger tidigare. Tyvärr ett tråkigt läge. Ingen direkt chans. Får köra till och hoppas han kommer ner, säger Mikael Dahlqvist.

9 Poplar Broline (Joakim Lövgren) känns väldigt fin. Om han gör det han ska så borde han vara med där framme. Det är en bra vinstchans. Jag tror inte att det blir några ändringar heller, säger Francois Travert.

10 Flowmate (Johan Untersteiner) är en duktig tjej som allting är bra med. Jag är nöjd med formen. Hon är i form fortfarande. Det blir inga ändringar. Ska bara höra med Johan om han har en jänkarvagn. Jag är tacksam om hon är fyra, femma eller sexa. Det vore otroligt roligt, säger Owe Danielsson.

11 Dokonjo (Mikael Å Linderoth) är det bra med nu. Gick ett hårdare jobb i måndags och det kändes helt normalt. Eventuellt sätter vi på ett helstängt, men vi har inte helt bestämt det än. Med ett framspår hade jag satt på det direkt. Vi får hoppas på tempo nu, säger Micke.

12 Al’s Bobby (Thomas Uhrberg) ser bra ut för tillfället. Han har tränat bra efter den senaste starten. Det är klart att han har ett dåligt spår, men jag är faktiskt väldigt positiv angående honom. Visst blir det svårt från spår tolv. Jag hoppas att det blir ett snabbt lopp så att han kan spurta. Han brukar spurta ganska vasst. Speciellt på 1 600. Jag tror att det är hans bästa distans, säger Giuseppe Lubrano.

V75-6:

1 Takethem (Steen Juul) är allt fint med. Gjorde ett fint lopp senast när han var ute i Danmark. Går barfota igen. Innerspåret har jag svårt att värdera. Han är ingen raket ut men har bättrat sig på den punkten. Jag tycker att han ska räknas i den här klassen som han går ut i nu, säger Steen.

2 Digital Product (Niklas Lindblad) har haft en del aktionsproblem har jag sett, men jag har köpt honom nu. Har bara jobbat på honom lugnt och fint på sandbanan. Det känns som en fin löphäst. Springer med i vilken fart som helst som det känns om han håller sig i trav. Känns spännande, säger Kaj Lindell.

3 Temperament (Torbjörn Östergren) håller toppform. Går som senast med jänkarvagn, helstängt och barfota runt om. Han har visat att han duger bra på V75 när han är i form. Jag tycker att han är tidig nu. Han är snabb ut och har gått bra i ledningen nu tre gånger, så det ser klart bra ut nu, säger Torbjörn.

4 Scellino Luis (Erik Adielsson) fortsätter att kännas fin. Har varit i form länge. Går kanske och väntar på en dipp, men det finns ingenting som tyder på det i träningen. Är hyggliga hästar emot men han är bra själv. Med samma form är han en het kandidat.

5 Handsome Knight (Örjan Kihlström) är det egentligen samma med som med Usain Colt. Hästen är i bra form men ska ha ett snällt upplägg. Då är han med dem hyggligt igen. Det tror jag. Jag kommer inte att göra några förändringar, säger Ola Samuelsson.

6 Rosso Pomodoro (Ulf Ohlsson) är allting bra med. Jag hade lite virus i stallet när han startade senast vid derbyhelgen. Då var han blek men fick vila och blev vaccinerad. Nu är han igång igen. Han har gått ett banjobb och har tränat på. Det saknas något jobb men i övrigt känns hästen fin i träning. Det är rimligt att tro på en bra insats men man kan inte räkna med att det är någon toppform. Har det inte varit hittills, säger Helena Burman.

7 Alvena Take It (Peter Untersteiner) känns bara bra. Hon kommer säkert att gå bra här, men vi har fått lite dåliga lägen i de här loppet. Så det ska mycket till för att vi ska komma in i matchen härifrån. Men hästen känns som sagt bra för dagen, säger Peter.

8 Jarl af Solnäs (Peter Ingves) fick ännu sämre läge. Det ser jobbigt ut, men han är nyttig. Klart att det finns segerchans, men den är väldigt liten. Så kan man väl i alla fall säga om det, säger Peter Untersteiner.

9 Man Winner (Thomas Uhrberg) är det väldigt hårt emot för den här gången. Han tjänar säkert en fin slant igen, men det blir tufft för honom att vinna. Får smyga med till en bra placering i första hand, säger Thomas.

10 Napoleon C.D. (Stefan Söderkvist) gick bra i dimman i Örebro i lördags. Hästen är högkapabel och svår att räkna bort.

11 Stay Alert (Johan Untersteiner) har nyttig form även han. Men läget är dåligt även här som sagt. Det gör så klart att det blir svårt. Om jag ska ranka de tre i loppet inbördes? Det är svårt. Svårbedömt. Jag tycker att de är rätt så jämna, säger Peter Untersteiner.

12 Tango Vang (Jeppe Juel) har gjort det bra i de senaste tre starterna och känns jättefin i träningen. Tråkigt läge den här gången, men jag hoppas naturligtvis att det blir stenhårt tempo så att han kan plocka några till slut. Lägena förstör för oss på lördag, säger Peter Jensen.

V75-7:

1 Dreams Take Time (Peter Untersteiner) gick strålande senast. Fick smygläge. Så vi får smyga med och hoppas på det bästa. Kan nog spurta ner en del om det klaffar. En platschans är realistiskt, säger Peter.

2 Beau Mec (Erik Adielsson) gick okej senast utan att det blev hans typ av lopp. Han är bäst när det är jämnhårt tempo hela vägen. Han tränar på fint hör hemma och möter ungefär samma hästar igen. Får han bara ett vettigt lopp så är han med bland de fyra främsta här, säger Preben Sövik.

3 Calvin Borel (Conrad Lugauer) är starkaste hästen i fältet. Han är ingen supertalang när det gäller tekniken. Däremot har han dubbel uppsättning av lungor och hjärta. De svenska hästarna är oerhört bra och speediga. Avgörs det på speed får han problem, men om det blir ett race som avgörs på styrka, då blir det intressant. Han är starkare än Alfas da Vinci. Jag hoppas på högt tempo och blir det inte det så måste jag se till så att det blir det själv. Jag ligger lågt men kommer naturligtvis att köra för vinst, säger Conrad.

4 Oliver Kronos (Carl Johan Jepson) känns bra. Han var jättefin i Frankrike senast. Han har bra statistik mot favoriten. Tror att han har mött Alfas da Vinci fyra gånger och vunnit alla fyra. Den är säkert mycket bättre nu men jag tror inte att Oliver är mycket sämre heller. Jag ger inte upp med honom på förhand i alla fall, säger Ulf Stenströmer.

5 Alfas da Vinci (Joakim Lövgren) såg väldigt fin ut i tisdags på rakbanan. Verkar vara på topp för dagen. Förutsättningarna ser bra ut för honom. Vinna kan han alltid göra, men kanske inte lika lätt som senast. Det är klart att han har stor chans att vinna loppet. Delicious är värst emot men har tolftespår och har varit ifrån, säger Francois Travert.

6 Repay Merci (Knud Mönster) är allting bra med. Jag körde ett jobb med honom i onsdags och då var han fin. Han har alltid bara gått med rycktussar, men den här gången så kommer han att få gå med en ryckhuva i stället. Han har varit stressad i de senaste starterna. Fina hästar emot. Vore fint om vi kunde få en peng med oss hem, säger Knud.

7 Västerbo Highflyer (Daniel Redén) gör bra lopp hela tiden. Hade inte rätta turen i SM senast men spurtade riktigt bra ändå. Allt verkar bra i träningen efteråt och gör nog ett bra lopp nu också. Ett spår lite långt ut gör att vi får ligga lågt med vinstchanserna den här gången, säger Pär Pergenius.

8 Royal Blessed (Wilhelm Paal) har hamnat helt fel till den här gången. Går ej att tro på.

9 Obi Wan (Flemming Jensen) smyger med härifrån och hoppas att det stämmer under vägen. Kan sänka många då. Men inte alla.

10 Global Money (Robert Bergh) var riktigt bra senast på Åby. Var med i ett par tuffa körningar men spurtade riktigt bra över upploppet efter sen lucka. Håller samma fina form och möter samma hästar nu. Kan han få loppet från bakspåret så kommer han att sluta på målfotot här också, säger Preben Sövik.

11 Backfire (Torbjörn Jansson) är allting bra med efter senast. Hon gick jättebra då. Har tränat på som vanligt. Tråkigt spår och tufft emot. Det blir inga ändringar. Allt är precis som innan, säger Nathalie Södergren.
12 Delicious U.S. (Örjan Kihlström) fick vi stryka för fyra veckor sedan. Var röd i halsen då. Tappade inte så mycket träning på det hela men formen är absolut inte densamma som vid storsegrarna i somras. Ett bra lopp kommer hon göra. Delicious startar alltid med segerchans, säger Pär Pergenius.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+4)
michel65 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td