|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
V75 Breeder's Semi Valla 25 okt
Kom igen nu och snacka trav. Tala om varför Readly Express och Nuncio ska få styryk.
|
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Dom får inte stryk och därför känns omgången rätt iskall. Max 500 spänn på 7 i morgon.
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Problemet med semifinaler är, att huvudmålet för tränare/ägare och därmed kuskar inte är att vinna utan att ta sig till final. De utrustar inte alltid hästen för maximal prestation i semi - det sparar man till finalen. Men vi spelare utgår från att bästa hästen skall vinna. Om inte alla strävar mot samma mål blir det alltid vi spelare som drar svartepetter.
Därför skall vi vara lite försiktiga med spelet en sådan här omgång. Som egentligen inte borde läggas som en extra V75-omgång. |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Sen tror jag många kommer avstå spel i protest mot lördagens strul. Har alla ingredienser för att bli en bottennotering gällande omsättning.
Readly Express ska inte gå med optimal balans och det är ofta det skräller i unghästlopp. Det är väl den man kan försöka välta i så fall, men jag tror det är en undantagshäst som inte förlorar. Nuncio behöver vi inte ens prata om, överlägsen. |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8422Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Skulle du svara om du körde någon annan ?
|
|
|
#6 |
|
Sharp$: 8422Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Svarar någon Tunika ?
Jag tror inte det !
|
|
|
#7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Tar Princess Face sig förbi Creme de la Creme ?
Har inte studerat ett skit, men tror det !
|
|
|
#9 |
|
Skräll i 5e, och sedan stentrist spelmässigt ?
Fin sport, men jag lirar inte !
|
|
|
#10 |
|
Vad hade Jesus sagt ?
|
|
|
#11 |
|
Farzad Boko! 4% Måste vara ett fynd. Näst sist från framspår var han riktigt startsnabb och bara slagen av självaste Readly express.
|
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
För er som kan spela hos B365 finns det flera mycket intressanta odds nu när dom strax släpper dom för spel (källa: Aftonbladets lördagstidning där samtliga UB och B365 odds presenteras)
Dolan Spring avd 5 till 7 ggr mot 2,35 hos UB: Ska för första gången i livet tävla barfota runt om och alla vet vilken effekt det kan ge på Untersteiners hästar. Det som talar mot är tveksam stallform samt att Roger M ska slänga på helstängt ffg på 1an och göra allt för att köra i spets runt om. Det är en position som Dolan Spring skulle vara väldigt gynnad av annars. Dolan Spring är klar favorit på V75 så där är den därmed iskall spelmässigt men till 7 ggr hos Bet365 skulle jag spelat den alla dagar. Treasure Kronos ska som det låter ffg någonsin tävla barfota runt om i avd 2 samtidigt som Nurmos favorit ev ska gå med skor. 20 ggr hos B365 klart intressant på skorycket (8,50 hos Unibet). 20 ggr på E D Quattro i avd 6 också intressant. Andra starten för TM och det låter uppåt från stallet.. 7,75 hos UB. Slutligen känns 10 ggr (3,25 hos UB) på Buzz Mearas i avlutningen som ett kanonodds trots att den ska gå med skor igen. Men kan komma tidigt till spets och där få reglera loppet. Lycka till nu med Solvallaliren och missa inte dessa odds ! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Emeffeff (+5) |
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
EDQ sänkt till 17 ggr pga strykningarna och Buzz Mearas hann inte min gode vän spela innan oddset raserades. Men på rekommendation av mig la han dessa tre lir i alla fall.
Speldetaljer Datum/tid Insats Utdelning Enrico Di Quattro(2) @ 17.00 50,00 kr Singel 25/10/2015 50,00 Treasure Kronos(9) @ 20.00 50,00 kr Singel 25/10/2015 50,00 Dolan Spring(2) @ 7.00 150,00 kr Singel 25/10/2015 150,00 |
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#16 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Gammal "nyhet" men ändå. Längre avstängning för Robert Berg
V75-7, Jägersro, 24/10 Startförbud: 10 GLOBAL MONEY (startförbud 151024-151113 (övrig)) Bestraffningar: Bergh Robert, 5000 kr, avstängning 151107-151120, för att ha brustit i sitt tränaransvar. |
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Dolan Spring favorit? Tror att jag kommer spika Pythagoras Face. Det som är emot är väl om Örjan bara kör för att säkra andraplatsen.
|
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Kan väl knappast vara någon annan än Buzz Mearas!? Mer intresserad av vad dem kan ha för spetsdrag i 4e. Har Andreas sagt till dem att han ändrat sig kör bfr och i spets?? Senast redigerad av Espo den 2015-10-25 klockan 11:00. |
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Jo jag vet mellan 10sek och någon minut om dem är generösa. Dem satte ju totala felodds för några årsedan och då satt jag å tryckte in kl 10.00. Men inte vart sådana bjudodds ofta längre. Idag känns det dock som de bjöd på mer än på väldigt länge. 10ggr på Buzz Mearas liksom???
|
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
SS, TT, Snoken 1-5 = A-E, sedan lägre rankade.
https://gyazo.com/671f273f8cc2c9fce3f24a7a4fa730ab
|
|
|
#22 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Citat:
V75-5: 11 Pythagoras Face (25%) Galopperade dubbelt senast vilket brukar vara ett dåligt tecken och säsongen har varit lång. Troligen skor igen och svårt läge gör att vi däckar i ranken. |
||
|
|
|
|
|
#24 |
|
Det blev inte skor enl skolistan ...så TT gissar som vanligt!
|
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Stallet vet inte varför Pythagoras hoppade, så det finns ingen anledning att tro på nedåtform pga. det.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+1) |
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Galopper kan vara tillfälligheter. Hästen kan snubbla till, bli rädd för något etc. Så det ska man inte dra för stora växlar på.
|
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
LDn ger mindre än vinnaroddset på 1 häst. Hur kan det vara spelvärt?
|
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Passa på att lämna in bongarna nu, atg.se fungerar!
|
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Klurar på den här flerbongen.
4 3,8,9 3 3,6,7 2 3 4,10 |
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Månprinsen, Timbal får kanske loppet om det går undan?
|
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Mycket möjligt, men jag är inte så imponerad av Bergh på sistone. Tycker hans hästar verkar risiga. Igår startade han Global Money trots att hästen travade dåligt, fick 5000 i böter och avstängning.
Torstens (+1) |
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Avstängningen var väl för att det blödde ur en hov? Sen kom ju Global Money tvåa strax bakom Delicious så att hans hästar är risiga är väl ett hårt omdöme om Globalen travar 12,2 2640 med en blödande hov.
|
|
|
|
|
|
|
#36 | |
|
Citat:
Skippar Timbal idag, tror Adrian eller Jorma spårar. Tyvärr kan jag inte ta ställning för nån av dom. |
||
|
|
|
|
|
#37 |
|
Tror aldrig jag har gått in så här tungt på Kontio nån gång. Hakkaa päälle Jorma!!!
|
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Haha. När man garderar med alla 12 i dörsta så funkar favvon in
|
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
Missade att spela V75. Kanske bör testa en V5:a. Någon som har någon bra skrällidé? Ser inte ut att bli någon skräll...
|
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Farzad Boko eller Ågårds Mats kanske?
Chiron (+3) |
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Hahahaha.... allas totalavslag vinner.
|
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Spelvärde - V75-2:Spoil Me betalar vi inte en krona för!
|
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Känns inte som att Farzad kommer att få vara ifred. Så det lär nog bli ett tufft tempo, vilket förmodligen gynnar Örjan. Är inte Sucre lite bortglömd om den kan få ordning på travet?
Jag tänkte också på Ågårds, men är inte motståndet lite väl tufft? |
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Men den har grym form och som vi vet brukar form slå klass. Stor risk att Adrian spårar ändå, men som en kantboll på en flerbong kanske?
Chiron (+3) |
|
|
|
|
|
|
#48 | |
|
Citat:
Kanske Nose Gear kan vara något nu när den ska gå barfota runt om. 3 vinster, 1 andraplats och två nollor. Kanske kan smyga med om det blir tempo? |
||
|
|
|
|
|
#49 |
|
Litet V5-försök. Ngn gång måste väl Nuncio också trampa på en sten. Eller nåt
![]() 1: 3, 6 2: 6 3: 2, 4, 10 4: 3 5: 2, 4, 6, 10, 12 |
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Intressant att Kolgjini är favorit i två av loppen. Kanske kan göra som "vanligt" och galoppera, och därmed öka värdet?
|
|
|
|
|
|
|
#51 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#52 | |
|
Citat:
Chiron (+3) |
||
|
|
|
|
|
#54 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#55 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#56 |
|
Usch alltså, stackars Nuncio som måste bli körd av Stefan Melander. Skrattretande, på riktigt att han tror han är så oslagbar så han inte ens behöver gasa. Vilket skämt, allvarligt.
|
|
|
|
|
|
|
#57 |
|
Nu flög nog värdet upp rejält
Chiron (+3) |
|
|
|
|
|
|
#60 |
|
Guest
|
Jag undrar jag vad det var för skor Nuncio hade på sig... travade inte alls bra.
|
|
|
|
#61 |
|
Men nu tror jag faktiskt att Adrian åtminstone bränner en av dom andra favoriterna, Buzz eller Princess. Tror inte att han avslutar dagen med 3 vinster, eller kan det gå?
|
|
|
|
|
|
|
#62 |
|
Ja jag är helt böttad dvs sänkt. Haha lol hade aldrig haft med Owen iaf. Hade endast fått med den om jag tagit alla
|
|
|
|
|
|
|
#63 |
|
Platsodds 2,96 på Owen Face som stod i 92 ggr på vinnarspelet...
Någon/några har lirat jävligt hårt på platsspelet, vad visste dessa om Owen Face egentligen? |
|
|
|
|
|
|
#64 |
|
Längesen man bevittnade ett sånt här favoritfall. Känns lite chockerande faktiskt...
|
|
|
|
|
|
|
#65 |
|
Miss Monte nudå, sen global satis
|
|
|
|
|
|
|
#66 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#67 |
|
var detta första starten han gjorde i träning kolgjini?
|
|
|
|
|
|
|
#68 |
|
Banned
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 19213Robfri Expertrekar Stats: 72 - 87 - 1 ROI: 115.50% Vinstprocent: 45.28% |
Fast nu skojar du va? Du är väl ändå såpass insatt i travet att du vet när en megafavorit som Nuncio går in på plats blir det i övrigt oxå låga platsodds, oavsett vem som ramlar in där. Hade däremot Nuncio inte kommit på plats, då hade du fått se högt platsodds på Owen (& de andra två oxå såklart)
Migge (+1) |
|
|
|
|
|
#69 | |
|
Citat:
nja.. det var ju väldigt låga minsta platsodds på alla hästar i det löpet och i närheten av minsta kommer man ju med nuncio bland de tre trav när det är som bäst! man kan bara föreställa sig alla långa näsor...
|
|
|
|
|
#70 |
|
30 sep, förra loppet...
Senast redigerad av Chiron den 2015-10-25 klockan 15:34. |
|
|
|
|
|
|
#72 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#73 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#74 |
|
Sant sant. Hade det varit Klaus kern hade han vunnit lätt
bara hamra på med pisken , rycka skorna gasa Satana i helvitte vinna med 25 meter. Hade ju kunnat dra sönder dom i 12 fart.Sen hans ursäkt är ju bögig så det förslår |
|
|
|
|
|
|
#75 |
|
Nu tycker jag att Stefan Persson kan skrälla. Men jag är nöjd om Johan också klipper den
hoola (+5) |
|
|
|
|
|
|
#76 |
|
Nog för att Owen var "bra" smyga invändigt springa fort sista metrarna. Nuncio hade vunnit med vem som helst annars. Tom haugstad, han hade kunnat köra långsammare med heavy sound. Men han fräste på ändå , säker seger kallas det
![]() Melander har det för bra, för mkt pengar , för mkt hästar. Om han hade varit Lennartsson hade han gasat för livet tex. |
|
|
|
|
|
|
#77 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#78 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#79 |
|
Bara jag som tror att Carbineri plockar hem sista?
|
|
|
|
|
|
|
#80 |
|
Nu blir det jackpott, dock av helt andra skäl än jag tänkte på förhand haha
|
|
|
|
|
|
|
#81 |
|
he he vilka skrällar, vi pratade om favorit omg, men nu kan vi fråga om nån är kvar på v75.. blir jackpot på sju.. och inte femmor.. trav är trav
|
|
|
|
|
|
|
#82 |
|
Hoppas det fortsätter att skrälla rejält så kanske det blir jackpot både på 7 och 6 till nästa helg.
|
|
|
|
|
|
|
#83 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#84 |
|
Princess Face får ju inga snälla lopp överhuvudtaget, stackars häst
|
|
|
|
|
|
|
#85 |
|
5,6,7,9 börjar bli gammalt men man ska inte lämna lucka
|
|
|
|
|
|
|
#86 |
|
Som många andra får man hoppas på 5 rätt idag haha, kan kanske bli en nettovinst ändå
|
|
|
|
|
|
|
#87 |
|
Får man ändra till skor ro 1.5 h efter spelstopp? Malkin var anmäld bfro tills nyligen.
|
|
|
|
|
|
|
#88 |
|
adrian förbannad. alltid lika uppfriskande med en förbaskad kolgjini
|
|
|
|
|
|
|
#89 |
|
Jorma ville nog sätta pojkslyngeln på plats
|
|
|
|
|
|
|
#90 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#91 |
|
Ja.
|
|
|
#92 |
|
Haha man garderar ,då vinner favoriten, man spikar då skräller det , så jävla fel ute, hade 8 dock i förrförra
|
|
|
|
|
|
|
#93 |
|
Synd att han inte fick vinna med Farzad Boko, gör bra lopp mest hela tiden, men Dolan Spring var ju ganska förbättrad med första bfro (inte för att han varit dålig innan).
|
|
|
|
|
|
|
#94 |
|
Du får ändra till skor från bf, men inte tvärtom.
|
|
|
|
|
|
|
#96 |
|
Kolla jävla sopan Christoffer. Bra näst sist
|
|
|
|
|
|
|
#97 |
|
Där sprack mina drömmar på 6 rätt. Christoffer borde ha släppt, borde veta att hans häst är sämre. Kanske hade kunnat få en finalplats
|
|
|
|
|
|
|
#98 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#99 |
|
Näe nu äre bara å köra varsitt spår, rakt fram bästa hästen vinner alltid, ingen taktik, inga grimsande smygbögar. Bara bäst häst. Införa diskning om dom kör under en viss tid. Typ under 1.13-14 vid 1k meter haha
Så less på att smygkörda vinner tråkigare att kolla på men lättare å tipsa
|
|
|
|
|
|
|
#100 |
|
Kan få två femmor, kan det bli någon krona på detta
|
|
|
|
#101 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#102 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#103 |
|
Vilken hoppas ni på i sista?
5 rätt om Buzz vinner för min del, men det blir man knappast rik på... Funderar på att slänga iväg en hundring på att Bison Spiro vinner, klart kuskplus och om den skulle kunna följa rygg på nån av de två betrodda bakspårarna så kanske kanske haha |
|
|
|
|
|
|
#104 |
|
Hoppas Adrian inte tiltar och kör sönder Buzz i sista nu, bör vara vinst annars. Hade inte ens tänkt spela idag, så skrev bara ihop ett litet system för en hundring. Torskar väl på Adrian i sista och får fem sketna rätt istället
så kan det va, när man tror det ska bli favoritbetonat, haha.
|
|
|
|
|
|
|
#105 |
|
Hoppas det skräller så ingen får rätt, eftersom jag endast vill vinna , skiter i andra moahahah. Dock kul om nån här vinner
|
|
|
|
|
|
|
#106 |
|
Ågårds mats med toppform!
|
|
|
|
|
|
|
#107 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#108 |
|
Hahaha Erik alltså, försöker inte ens vinna. Så jävla nöjd med att vara 2.a
|
|
|
|
|
|
|
#109 |
|
Oh yes!
6 rätt, någon hundring iaf.
|
|
|
|
|
|
|
#110 |
|
fin form på Luddes hästar.. Grattis Adrian
|
|
|
|
|
|
|
#111 |
|
Nja tappade vet jag väl inte, backade sig sist i andraspår som Örjan ofta gör, sen när han ger ordern biter den ju ifrån sig något fruktansvärt, kan jag inte förneka
|
|
|
|
|
|
|
#112 | |
|
Citat:
Mm smyga invändigt och fjärta runt. Sen köra i 250 meter. Om globalen fått spets hade det varit klart direkt. Men så äre byt plats på Enrico och volstead så hade globalen vunnit ändå |
||
|
|
|
|
|
#113 |
|
grattis till den som hittade sjuan fy fan helt otroligt grattis
|
|
|
|
|
|
|
#114 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#115 |
|
Snyggt sätta den raden. Konstig rad blev det, fem lätta och två omöjliga. En sådan tål kan man ju tåla men två är hopplöst.
|
|
|
|
|
|
|
#116 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#117 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#118 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#119 | |
|
Citat:
Putte64 spelade inte och antagligen stod olle oxå över ! Vet inte hur många Harry som lämnas in men gissar där är fler än vi är ![]() Men nu vet vi var de 0,2 % som Adrians skräll var streckad på kom från ![]() ![]() ![]()
|
||
|
|
|
|
|
#120 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#121 |
|
Jag lirade V5, och det gick precis lika bra som för "alla" andra
![]() 26-39% "avdrag" pga av ev. 5/6 rättsjackpot låg bakom det beslutet. Trodde som de flesta andra på en favoritomgång, och ville slippa Shadow Woodlands.
|
|
|
|
|