Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-10-27, 05:39   #16

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 5341
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg
Skiter fullständigt i hur många norrlänningar som kommer och käkar ärtsoppa, men kan iallafall konstatera att loppen blev helt okej. Inte Jägersklass, men okej. Trevligt, för det ju trots allt sporten vi tittar på och inte folket vid sidan om.

Bara nio hästar i högsta klassen gör inget för mig så länge hästarna håller hyfsad kvalité, och Norrlands kanske bästa häst kommer ju iallafall ut. Men synd att inte motståndet är bättre, det drar ner omgången något.
SO kanske mena att det var grattis ärtsoppa på Jägersro
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+5)
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-27, 10:24   #17

Emeffeffs avatar

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
SO kanske mena att det var grattis ärtsoppa på Jägersro
Jag fattade det, tänkte att man kanske serverade samma på Bergsåker. Eller nån annan maträtt. Poängen var att hästarna borde vara i fokus, inte publiken. Man hade säkert kunna locka 5000 pers till Lycksele eller Hoting, är väl årets händelse för dem när travet kommer dit, men då får vi framför tvn kolla på lopp med löss rakt igenom.
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-27, 16:13   #18

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

V75-7

Tittade på storfavoriten Voulez Vous i senaste loppet. Ove A gav den ett bra lopp men fick rejält stryk av Windson Yankee (som var riktigt bra).
Voulex Vous övertygade inte på mig och jag kommer att gardera.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-27, 16:17   #19

Reg.datum: sep 2014
Sharp$: 2539
Standard

Gillar inte spår 2 på 1640 auto heller, brukar alltid häxa sig och sällan det levererar vinnare på V7...
Groknak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-27, 17:11   #20

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8426

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Dessutom brukar travet se dåligt ut, man vet inte riktigt i vilket skick han kommer vara.
Kan vara SOS, men flera andra är också snabba ut, och allt kan gå fel om han måste ladda för fullt.
Många bra emot, dessutom.

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
V75-7

Tittade på storfavoriten Voulez Vous i senaste loppet. Ove A gav den ett bra lopp men fick rejält stryk av Windson Yankee (som var riktigt bra).
Voulex Vous övertygade inte på mig och jag kommer att gardera.
Gammal 2015-10-28, 08:16   #21

Reg.datum: aug 2012
Sharp$: 1354
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Dessutom brukar travet se dåligt ut, man vet inte riktigt i vilket skick han kommer vara.
Kan vara SOS, men flera andra är också snabba ut, och allt kan gå fel om han måste ladda för fullt.
Många bra emot, dessutom.
Många bra emot, som sagt. En av dem är "Långben".
monimaker1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-28, 11:56   #22

Reg.datum: mar 2013
Sharp$: 1381
Standard

Tror ni Bolt Boko kan komma förbi Unique Julia i starten? Möjlig spik för mig isåfall.
rrylander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-28, 12:33   #23
SO

SOs avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 3719
Standard

Citat:
Jag fattade det, tänkte att man kanske serverade samma på Bergsåker. Eller nån annan maträtt. Poängen var att hästarna borde vara i fokus, inte publiken. Man hade säkert kunna locka 5000 pers till Lycksele eller Hoting, är väl årets händelse för dem när travet kommer dit, men då får vi framför tvn kolla på lopp med löss rakt igenom.
Hehe, jag är spelare och älskar breddlopp,. Ju mer lössliknande varelser ju roligare. Då anlitas kompetensen och det torra travögat. Andra däremot är fluktare och litar på informationer som experter lämnar. Stor skillnad. Amen
rawr (+2)
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-28, 12:34   #24

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8426

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Ja.

Citat:
Ursprungligen postat av rrylander Visa inlägg
Tror ni Bolt Boko kan komma förbi Unique Julia i starten? Möjlig spik för mig isåfall.
Gammal 2015-10-28, 12:37   #25
SO

SOs avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 3719
Standard

Citat:
Om du tänker efter kanske det som skrivits om puibliken på Jägersro etc var en liten pik åt Andy Mart som verkar störtförälskad i Jägersro, och där gratis ärtsoppa tycks vara huvudingrediensen
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-28, 13:38   #26

AndyMarts avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 7099

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Om du tänker efter kanske det som skrivits om puibliken på Jägersro etc var en liten pik åt Andy Mart som verkar störtförälskad i Jägersro, och där gratis ärtsoppa tycks vara huvudingrediensen
Ärtsoppan var ruggigt god.
abstruse (+1), JonathanH87 (+15)
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-28, 13:43   #27

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1775
Standard

Citat:
Utan publik kommer färre och färre att vilja äga häst. Eftersom hästägande är en hobby med extremt negativt EV måste det finnas andra värden.

T ex känslan att inför en hyfsat månghövdad publik få se sin ögonsten vinna och ta emot jubel/applåder från vinnarcirkeln.

Om det inte är någon som är där och tittar blir det ju snarare det omvända. Den som är på plats och får komma till vinnarcirkeln inför tomma publikplatser känner sig förmodligen ganska fånig.
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-28, 13:50   #28

AndyMarts avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Utan publik kommer färre och färre att vilja äga häst. Eftersom hästägande är en hobby med extremt negativt EV måste det finnas andra värden.

T ex känslan att inför en hyfsat månghövdad publik få se sin ögonsten vinna och ta emot jubel/applåder från vinnarcirkeln.

Om det inte är någon som är där och tittar blir det ju snarare det omvända. Den som är på plats och får komma till vinnarcirkeln inför tomma publikplatser känner sig förmodligen ganska fånig.
Väldigt sällan det är helt dött på V75 ju. BC på Solvalla i söndags såg tomt ut men annars är det ju nästan alltid gott om folk.
Gammal 2015-10-28, 14:03   #29

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1775
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg
Väldigt sällan det är helt dött på V75 ju. BC på Solvalla i söndags såg tomt ut men annars är det ju nästan alltid gott om folk.
Jag menade på travtävlingar i allmänhet. Är fullt medveten om att det är helt andra krav på underhållning idag jämfört med förr. Men utan publik på banorna är det mission impossible. För att prispengarna ska komma ikapp så att hästägande blir en plus-affär för några andra än ett fåtal storloppsvinnare är inget annat än en utopi.
Gammal 2015-10-28, 14:08   #30

AndyMarts avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Jag menade på travtävlingar i allmänhet. Är fullt medveten om att det är helt andra krav på underhållning idag jämfört med förr. Men utan publik på banorna är det mission impossible. För att prispengarna ska komma ikapp så att hästägande blir en plus-affär för några andra än ett fåtal storloppsvinnare är inget annat än en utopi.
Japp, publiken är väldigt viktig och något man bör lägga pengar på nu när TV-satsningarna är fulländade. Ombyggda arenor och bra erbjudanden på varje bana är sånt som lockar folk.

Och sen det viktigaste av allt, sporten. Vem vill gå och titta på breddlopp?

V86 tror jag man hade kunnat göra till en populär vistelse för publiken. Där finns för det mesta BRA sport. Låt V86-omgångarna gå runt året om precis som V75 och höj statusen på spelformen. Kör alltid 9 lopp, ett lopp innan och därefter sätts V86 igång. Slopa V86 Express.

Senast redigerad av AndyMart den 2015-10-28 klockan 14:12.
Svara

td