|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
V86 Solvalla/Åby
Rhapsody Ås är en av mina favorithästar. Den bör vinna ikväll (spets o slut).
|
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Nyckeln till dagens V86:a är ju att veta vilken/vilka häst/ar Bergh kör barfota.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Emeffeff (+5) |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reckless struken! Det förändrar en hel del. Man får avvakta fler ev. strykningar.
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Plastade hovar förbjuds fr.o.m. idag och Bergh slipper böter. Det var ett bra beslut när ändå barfotaförbud gäller.
Knutman (+25) |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Om jag räknar rätt innebär barfotaförbudet ändrad balans i kväll på 42 hästar på V86 (källa skoinfon där det lyser rött på 42 hästar, vilket innebär ändrad balans). Det innebär såklart att osäkerheten vad gäller prestationer stiger dramatiskt och man nog tom hävda att slumpfaktorn (prestationer/faktorer) som är omöjliga att räkna på innan loppen stiger väldigt mycket.
Det är såklart bra när det gäller förutsättningar för mycket skrällar. Det var väldigt hög utdelning på alla streckspel igår när barfotaförbudet gällde första dagen och väldigt mycket förändrade prestationer. För V86 spelarna med begränsad spelbudget tyder därmed mycket på att det blir närmast omöjligt och att det för dom nog är bättre att välja andra spelformer. Ska bli mycket intressant i kväll att följa loppen och hur alla hästar som nu ska gå med ny balans kommer prestera. |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
ExtremtRik (+1) |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Ännu bättre för Bergh med andra ord... Tänk om Bergh kör typ Adriana Chip idag brfo, den vinner till 3% och de flesta ryker, men Berghs polare vet om det hela och streckar. Ganska stort övertag mot kollektivet. Totoresultatet ändras inte men Bergh får lite böter. Känns det som ett helt orimligt scenario? Det är Robert Bergh vi pratar om.
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
känns som att Elma Lane vs Next To None Sib är ca 55/45, Ntns känns spelvärd spik om den nu kan gå bra med skor
Senast redigerad av Dinbaba89 den 2015-12-02 klockan 14:04. |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Banned
|
Jag tycker att det ser väldigt vanskligt ut.
V86:7 - Marc lär väl bli storfavorit här, nu när man strukit Reckless. 4 galopper de senaste 10 starterna. 6 galopper senaste 12. Men Marc kanske kör bättre Conrad? Skulle vara roligare att spika Takter här. Två vinster senaste fem till hyggliga odds tyder på form. V86:1 - Untersteiner megalampa med 4 Elma Lane. Första gången med skor? Ingves andrahandare. Ingen av dem är något att hålla i handen när det blåser lite. Fast, det är väl knappas André Eklund eller Jonas Moberg heller. Kihlström favorit i V86:2 och V86:8. Erik A favorit från elfte spår i V86:4. Ingen utpräglad barfotahäst direkt, men undrar om inte Björn vinner här, skitenkelt. Tre strykningar i V86:3, men vet inte om man behöver strecka 11,12 för det. V85:5 och V86:6 - riktigt öppna lopp. Nä, här skulle det sitta bra med ett par "klaringar". Stänkarna får man nog automatiskt...
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#15 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Ready after till 3% i avd3. kommer med på min lapp, verkar vara en varannan gång häst, spurtade fint näst sist med takter i jollen. kan få loppet nu när han är nerstruken till spår 9. den är van vid att gå med skor..Vann på en låg 14 tid sist den gästade åby med Christoffer Eriksson i sulkyn i voltstart med 20 meters tillägg.
|
|
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Citat:
Björn goops kommentar V86-4: 4 Sherry (V86-4) är en snabb häst som känns okej i träningen, men hon är en häst som missgynnas av att gå med skor. Jag tror inte på henne som vinnare i ett öppet lopp, det ska mycket till om det ska hålla hela vägen. |
||
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#19 |
|
Riktigt fina hästar vi får se ikväll. V86 håller som alltid hög klass, dock tråkigt med så mkt strykningar.
|
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Har sålt 25 andelar hittls. Vill ni delta i en andel? gå då in på www.miljondragen.bloggo.nu så finns där mer information.
Vi kommer lägga två system idag. Här är det ena.. https://pinracer.se/systems/f6cdihyv...aa-28me/shared Det andra kommer runt 19.00-19,30 på bloggen. Kommer även skriva in vem som deltar med hur många andelar. Även tankarna kring besluten.. Mot 8 rätt.. Senast redigerad av Klanke den 2015-12-02 klockan 16:13. |
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Med tanke på skotvånget: Avd 8: 8 Romeus - har alltid gått med skor (förutom barfota bak en gång, galopp), verkar vara lite på gång, speciellt intressant med Ulf Ohlsson för första gången. Har startat fyra gånger på Solvalla - blivit 2 segrar, 1 andraplats och en nolla. Kan vara en bra chansspik (fjärdehandare och 9 % just nu) i en väldigt svår omgång (enligt mig). Lycka till allihopa!
Senast redigerad av Chiron den 2015-12-02 klockan 16:32. |
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Låter som Bergh..... Böterna tjänas ihop lätt av spelvinsterna!
|
|
|
|
#26 |
|
Kalle ska passas ikväll. Känns som Marc Elias är ett lätt byte för en räv som Bergh. Sen tycker jag Calvin är en på tok för stor favorit sett till strulrisken.
|
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Lischla Dunder gör sin sista start i livet ikväll. Norrlandshäst som är van att gå med skor, helstängt och maxat. Sven-Åke skulle försöka låna till sig en jänkarbike. Spår 3 och duktige Ulf Eriksson upp. 2% just nu...
|
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Någon vänlig själv som har den generella statistiken för antalet A- B- och C-hästar på V86?
|
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Lonely star avd5. måste ju vara väldigt överstreckad ikväll. Får inte plats på mitt system iaf.
Borde inte 7.Salma silvio sitta i spets? Och den borde väl ha gått framåt med ett lopp i kroppen ? Kanske håller hela vägen denna gången? 3,8,11 är också med på mitt system för tillfället. |
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Jag dubblar idag i DD1 Calvin Borel, som har överlägsen kapacitet och lugn distans, med Kalle, som också härdats i franska långlopp. Rutinerade Bergh smackar och irriterar lättskrämde Calvin till galopp. 9 %!
|
|
|
|
|
|
|
#32 | |
|
Citat:
ABC brukar väl användas i subjektiva ranker? Sen kan jag tänka att dels underlaget är knappt på några års lopp inom V86. Att förutsättningarna är vitt skilda på sommar, vinter och olika banor dessutom gör statistiken än mer irrelevant. Lycka till oavsett! |
||
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Banned
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Citat:
A = favoriter B = rank 2-4 C = rank 5-12 |
||
|
|
|
|
|
#35 | |
|
Citat:
55.59% vinster för den gruppen iaf. http://skoinfo.se/resultat/?horse_na...cka+fr%C3%A5ga |
||
|
|
|
|
|
#36 |
|
Banned
|
Det får bli ett platsspel på Julio DL. Hoppas favoriten gör en riktigt dålig insats....
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
"Sök sportinfo" är fliken kanske ska tilläggas.
Wolfman (+5) |
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Har hjärnsläpp, när är spelstopp på v86?
|
|
|
|
|
|
|
#40 | |
|
Citat:
tror inte han hamnar sist av alla. Tyckte den såg hyffsat startsnabb ut sist. 1 och 3 är också snabba ut..kanske 3 i spets då?
|
||
|
|
|
|
|
#41 |
|
Banned
|
Så här får det bli idag. Gick emot favoriten i första men det är förmodligen helt bortkastat med Ingves. Han hamnar väl sist utvändigt.....
V86 Inlämnat: 2015-12-02, 18:48 Solvalla, Åby Onsdag 2015-12-02 Start: 20:30 Kostnad: 600,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 5 Next To None Sib 2: 1, 2, 4, 5, 6 3: 1, 2, 11 4: 2, 4, 5, 9, 11 5: 3, 7, 8, 11 6: 3, 9 7: 1, 2, 3, 4 8: 6 Rhapsody Ås 1x5x3x5x4x2x4x1 = 2400 rader. 2400 x 1 x 0,25 kr = 600,00 kr. Totalt: 600,00 kr. |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Banned
|
Jo, men då var det väl CE som körde? Det är ungefär som att sätta upp Haugstad i sulkyn. Eller Falsig. Ser ut som att de sitter och sover när vingen lättar. Startsnabba hästar ser ut som att de har fått ett ankare fastsatt under sulkyn. Eller punktering på båda hjulen. Få hästar som är startsnabba om inte kusken vet hur han ska göra för att ladda från start.
Senast redigerad av Stankarn den 2015-12-02 klockan 19:19. |
|
|
|
|
|
#43 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#44 |
|
Banned
|
Tror du att idiotloppet senast har gått helt förbi? Jag hoppas att det loppet sitter ordentligt i benen och ordnar startgungan. Tvillingen är solklar, 1,3,4 runt om.
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
Lika fint spelvärde på att fälla Calvin Borel idag som det var på Dernier Viking i helgen. Fina pengar med dubbeljackpot också till skillnad mot i söndags. Givet att spela därmed. Tror aldrig Elma Lane lägger första loppet, men gillar verkligen hästen så kan ha fel. Impression, Goldomaster och Romeus är några av dragen.
Senast redigerad av Emeffeff den 2015-12-02 klockan 19:07. |
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Svårt att värdera bf hästar med skor men roligt😎
ExtremtRik (+1) |
|
|
|
|
|
|
#48 | |
|
Citat:
Lutar åt Neon Face som bästa favoritspik till 42% men visst bakspår kan alltid ställa till det. Ingen jättekoll på hästarna i avdelning ett men gillar 7 Dollar Acess till 3,25% Nämnda två favoriter och möjligen någon ytterligare, utan att ha studerat listorna ett skvatt, kan man tugga på 8 lopp annars når väl svårighetsgraden allför högt, där är ju en begränsad pott ![]() Kör hårt! Edit: ps var det "värde" på fällning av Dernier eller ett gynnsamt utfall för oss favorithatare? Inte helt klar på vad "lika fint" innebär men du kanske vred till det med flit? Senast redigerad av ExtremtRik den 2015-12-02 klockan 19:41. |
||
|
|
|
|
|
#49 |
|
Banned
|
Ingen chans att Redén mörkar för hela kollektivet och låter Linderoth sätta dit SHAQLINE till ett bra odds?
|
|
|
|
|
|
#50 | |
|
Citat:
Chansspikade redan igår men säkert helt fel. |
||
|
|
|
|
|
#51 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#52 |
|
Någon som har koll på vad spelvärde spikar?
|
|
|
|
|
|
|
#53 |
.
Going Popp och Rapsody
asgaya3141 (+10) |
|
|
|
|
|
|
#54 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#55 | |
|
Citat:
I början av karriären var där alltid nära till galoppen. Sen helt plötsligt ansåg Conrad den säker som ett lås med jänkarvagn... inte björnkoll på exakt vad i balansen som gjorde det men även hästens mognad fysiskt o psykiskt spelar in. "14 av 28" är inget jag fäster vikt på men väl framskor förvisso. Tycker ändå att han har så stora marginaler i detta lopp kapacitetsmässigt att det inte ska behöva hända jätteofta. Sonen klarade av hästen till fullo senast och i det här sällskapet är han inte bara huvudet högre utan rent överlägsen, därmed inte sagt att vinsten blir jätteklar med tanke på att det får köras med marginaler. Men visst kompis, jag har respekt för ditt kunnande men här är jag av annan åsikt !!!
|
||
|
|
|
|
|
#56 | |
|
Banned
|
Citat:
Björnland (+20) |
|
|
|
|
|
|
#58 |
|
Banned
|
Har det inte börjat väldigt favoritbetonat, på båda banorna?
|
|
|
|
|
|
#59 | |
|
Citat:
Lösningen 15/12-2014 då det lossnade, var på Calvin ,jänkarvagn, helstängt och skorna på, enligt mina gamla noteringar. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+5) |
||
|
|
|
|
|
#60 |
|
Nej jag tycker att det ser svårlöst ut denna omgång!
|
|
|
|
|
|
|
#61 | |
|
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8442Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Det gör han garanterat inte, då NTNS är snabb ut.
Citat:
|
|
|
|
#62 |
|
Spikarna får bli Elma Lane och Rhapsody Ås. Peter verkar nöjd och då borde det vara spets och slut och stall Walmann är nöjda med sin i sista.
|
|
|
|
|
|
|
#63 | |
|
Sharp$: 8442Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Spelar ingen roll om CB vinner eller inte, det är ju självklart att gardera i dag !
Citat:
|
|
|
|
#64 | |
|
Citat:
ExtremtRik (+1) |
||
|
|
|
|
|
#66 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#67 | |
|
Citat:
Har knappt synat listorna och JTs Crown som de talar om i sändningen har jag ärligt ingen koll på nuförtiden, fast alltså jag vidhåller att 60% inte är så farligt. |
||
|
|
|
|
|
#68 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#69 |
|
min hunka!
1 4569 2 124567810 3 4KIRIN DE ZEUN 4 259 5 3478 6 6WHAT'S GOING ON 7 3J.T.'S CROWN 8 6RHAPSODY ÅS |
|
|
|
|
|
|
#70 |
|
Trist gunga på Elma Lane, gick ju riktigt fint efteråt, men omöjligt att ta något.
|
|
|
|
|
|
|
#71 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#72 |
|
Hade ändå aldrig slagit Siben idag. Aldrig att Ingves hade släppt när hästen har sån form.
|
|
|
|
|
|
|
#73 |
|
Vilken trist inledning. Den fanns med men som C-häst.
1: A 4,6 B 1,2,7,8,9 C 3,5 2: A 6 3: A 2,11 C 12 4: A 5 B 11 C 2,3,9 5: A 11 6: A 9 7: A 7 C 1,4 8: A 6 B 8 Blev visst några rätt djärva spikar efter 10 min analys..:-) Är man inte med kan man inte vinna. |
|
|
|
|
|
|
#74 | |
|
Banned
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#75 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#76 |
|
Banned
|
Stefan Persson? Mästaren på att köra "på chans"? Som plötsligt är halvfavorit på V86? Som inte har en susning om vad han ska företa sig fram till upploppet......Du mig skämta Aprillo...!
hoola (+5) |
|
|
|
|
|
#77 |
|
Claes Svensson din satans jävla sopa. Kör som hans hästar är överlägsnast i hela världen.
|
|
|
|
|
|
|
#78 |
|
Som sagt, 10 min analys.. Och nu vann väl Bergh bara för att jag hoppades på 11 och 12..
|
|
|
|
|
|
|
#79 |
|
Banned
|
Fy....f-n! Sätter dit nosen först, med allt j-a flyt som går att uppbringa? Special One som ett blysäke redan 600 kvar.
Vinaren skrynklar ihop sig fullständigt i ledningen när de svänger in på upploppet i senaste starten.....totalt värdelös. Men idag, då är den plötsligt på tårna.
Senast redigerad av Stankarn den 2015-12-02 klockan 21:04. |
|
|
|
|
|
#80 |
|
Löjliga kommentarer av Husse o Nybrink, "hade André sett..." etc André lär ha avsevärt bättre koll än dem på hästkörning o här gissar jag att han inte hade häst nog att utföra finesser.
|
|
|
|
|
|
|
#81 | |
|
Citat:
Helge (+5) |
||
|
|
|
|
|
#82 |
|
Antar du ville ha information, och inte skitsnack.
Det blev som jag sade, och det är ingen slump !
|
|
|
#83 |
|
I min bok är Kay Adams en renodlad barfotahäst, angående Nybrinks tips, vi får se, men inte tidig här.
|
|
|
|
|
|
|
#84 |
|
Nu kommer SO's stora följehäst Lischla Dunder. Inte många chanser kvar för SO att lira den, gissar han laddat
|
|
|
|
|
|
|
#85 |
|
HAHA, vilken horomgång det blev av detta. Två iskalla hästar vinner med maxflyt i rad.
ExtremtRik (+2) |
|
|
|
|
|
|
#87 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#88 |
asgaya3141 (+3) Senast redigerad av Helge den 2015-12-03 klockan 07:48. |
|
|
|
|
|
|
#89 |
|
Byter Hans-Owe och Björn plats med varann i sulkyn så vinner Björn då också.
|
|
|
|
|
|
|
#90 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#91 |
|
Banned
|
"Spår fyra är perfekt, hon är snabb ut och missar sällan ledningen. Jag tycker att hästen presterar bäst när hon körs på chans och hon är farlig med smygresa."
Och med favoriten från 11 spår så var det väl nästan solklart att det skulle öppna upp sig i slutet på sista sväng? Synd att man inte spikar på streckspelet. |
|
|
|
|
|
#92 |
|
Enligt Expressens livechatt så spikade Perra den idag, trots som han skriver "Björn, mörkade den" haha
|
|
|
|
|
|
|
#93 |
|
Synd för Christoffer att Berghs skithäst som han prompt skulle köra i spets inte höll bättre, då hade han hittat ut innan det var för sent.
|
|
|
|
|
|
|
#94 |
|
Givetvis vann 11 nu.. Bommade att lira vinnare på Bet365 för jag trodde de hade öppet för spel fram till start.. Snygg spik på V86 men vad hjälper det..
|
|
|
|
|
|
|
#95 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#96 |
|
Hur lyckades Paula t.om hamna utanför TV-bilden från spår 6?
|
|
|
|
|
|
|
#97 |
|
Ja,Berghs häst kroknade något tidigt men jag tyckte också att Eriksson väntade 1-2 sekunder för länge innan han vek ner på open stretch.Hinner fram annars.
|
|
|
|
|
|
|
#98 |
|
Banned
|
Jag lägger ett litet platsspel på Kipling Face till 6 ggr pengarna. Borde vara hans årstid nu.
|
|
|
|
|
|
#99 |
|
Dynamit eller ont i halsen för Calvin, snart får vi se.
Såg väl taggad ut för distansen. Nu vill jag se en stjärna, men gäller han lugnar ned sig.. |
|
|
|
|
|
|
#100 |
|
Banned
|
Bra kört....!
ExtremtRik (+1) |
|
|
|
|
|
#101 |
|
Bara lyfta på hatten för Marc. Trodde aldrig det skulle gå.
ExtremtRik (+1) |
|
|
|
|
|
|
#102 |
|
Härligt Calvin Borel ♥
ExtremtRik (+1) |
|
|
|
|
|
|
#103 |
|
Lika enkelt som väntat utan att imponera, och som sagt tillräckliga marginaler för att undvika galopp mot detta motstånd.
|
|
|
|
|
|
|
#104 |
|
Var ju rätt enkelt. Håller vi tummarna för favorit i andra också så går dagen runt.
|
|
|
|
|
|
|
#105 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#106 | |
|
Citat:
Manprinsen (+5) |
||
|
|
|
|
|
#107 |
|
Vad hände här? Matteus hade ju lämnat klartecken inför hela svenska folket
|
|
|
|
|
|
|
#108 |
|
Banned
|
Och Erik A visar hur han kan vända bort packet. Örjan et al har inte en chans att få spets. Det borde man ju ha förstått.....
Dumstrut på! |
|
|
|
|
|
#109 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#110 |
|
Alla spikade Romeus, ingen skräll.
|
|
|
|
|
|
|
#111 |
|
Wahlman gjorde frivolter på stallbacken, Ärling ringde hem till Finland och grät efter värmning osv... nästan i alla fall
![]() Nä men det lät väl ungefär som om hästen inte skulle lägga detta såvida den inte var sjuk. Så jag antar att den var sjuk idag också? |
|
|
|
|
|
|
#112 |
|
Blev inte Romeus sjukt nerspelad sista minuterna. Slängde in ett vinnarspel på den men fick för mig att det stod typ 8 ggr då?
|
|
|
|
|
|
|
#113 | |
|
Citat:
Det är bara att höra Lillieborg var gång han intervjuar Walmann - underdånig och sväljer allt med hull och hår. Senast redigerad av hoola den 2015-12-02 klockan 22:14. |
||
|
|
|
|
|
#114 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#115 |
Senast redigerad av Helge den 2015-12-03 klockan 07:47. |
|
|
|
|
|
|
#116 |
|
Han har knappt fått hår på påsen.
Dessutom värdelöst tjenis med folk via pappa. Så j-a onödigt med en till som dyrkar alla. Men det är enklast så, kritiska journalister kan rubba cirklarna. Oppositionen i Nordkorea är mer kritisk !!!
|
|
|
|
|