|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#61 |
|
Tråkigt när hästar får feber när man fick 12
|
|
|
|
#62 |
|
Spring Erom blir denna veckas On Hold, om än dock inte lika stor. SS och Snoken har honom som spik. Någon fler tipstjänst som ni vet om?
Allt detta för att han såg fin ut förra starten som femma, även det i ett relativt billigt lopp, och att han kanske kommer till spets. När vann Spring Erom ett bra lopp senast? 2-3 år sedan? Han levererar inte ens längre i billiga lopp. För mig känns han inte alls het så länge han står över 10%. Senast redigerad av oggeb den 2015-12-19 klockan 10:26. |
|
|
|
|
|
|
#63 |
|
Alla är väl ense om att Seedorf OMF fick straff mot öppet mål. OMF riskerar väl dock att bli lite het och på det så får han inte bli mer än en utgång på systemet. Att bli het över 2640 känns långt ifrån optimalt och det finns flera dugliga hästar med där bakom som dessutom är spelade till vansinnigt låg procent. Dimitri, Tor Mento, Coco, Piraya och möjligtvis Askö Q (duglig häst men dåligt ekipage) kan alla vinna om det strular för Erik.
Roses Glory blev väldigt mycket mindre intressant efter att ha lyssnat på Goopen. Att han ska köra i ledningen gör att det kommer öppna upp massvis och det finns många roliga skrällar i detta lopp; Adielsson, Kihlström, Untersteiner och Ohlsson handlas till sammanlagt 13%. Har vi inte lärt oss någonting från förra veckan..? |
|
|
|
|
|
|
#64 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#65 | |
|
Citat:
Nu består guld av ett gäng utfyllnadshästar för klassen. Med tanke på att Spring Erom såg ut som ett fulltankat monster över upploppet senast, så kan jag förstå deras ställningstagande. Med det intrycket i minne, så borde spurten bita bra vid resa bakifrån. Spets är nog inget måste för att blanda sig i striden. En rolig spik som hämtad ifrån lopparkivet. En trevlig 3:e-handare att ta ställning för, helt enkelt. Om jag vore tvungen att spika i just det loppet, så hade jag också testat kombinationen formintryck-Goop.
|
||
|
|
|
|
|
#66 |
|
Skulle tro att deras drag är 2 Goldomaster.
|
|
|
|
|
|
|
#67 |
|
Sjöden får till det:
"Till sist några rader om djurskydd, aktualiserat av fredagens solvallatävlingar och av granskande SVT-journalister: Få saker är så skadligt för en hästs hälsa, som att lottas till spår 12. Statistik (avslöjande på sidan 30 i Statistikbibeln!) visar att de som lottas till fina siffror som 1 och 5 i princip aldrig blir sjuka alls, medan de som fått bricka 12 drabbas av krämpor i häpnadsväckande omfattning. På sidan 172 kan man läsa om det effektiva vaccin man utarbetat i USA!" |
|
|
|
|
|
|
#68 |
|
Har sågat 11.Prince Tagg alla lopp efter elitloppet då jag tyckte att hästen inte hade där och göra men det var ju folkets häst därför var den med.
Men nu är känslan att hästen har vaknat till liv vid 9års ålder och kan va skrällduglig i ett mycket klent guldlopp. Jag vill ju inte bara tro att Karlstedt tar ut den för nöjes skull då det är hemmabana,utan att stallet har lite stallform också. Den finns med på bongen som en riktig susare.
|
|
|
|
#69 | |
|
Citat:
I avd IV startar nr 9 Reorder, 6:e-handare till 9%, som var bra mycket vassare än Joe senast! Det var imponerande. Bara att spika!
|
||
|
|
|
|
|
#70 |
|
Mitt bolagssystem .
Egentligen vill jag helgardera några lopp med byngliga favoriter. Därför blev det tre spikar och hopp om att jag får med skrällarna. 1) 6 r9-5 (köper inte speltjänsternas haussning av den gamla slitaren 5s pånyttfödelse. Hans lopp i år visar att han passerat "Bästföredatum" även om det ibland går att dricka sådan mjölk. 6 brukar slå 9 i inbördes möten. Spikar urstarke finnen 6 med Jorma.) 2) 7 r5-6 (7 var jättefin hos PU men något gick snett i maj. Veijo har hittat nyckeln.) 3) 3,4,5,6,7,9,11 r1-8 (för den som går kort streckas 4 och 11. Lärlingslopp garderas.) 4) 2,5,6,10,11,13 r7-3 (storfavoriten 5 imponerade inte senast. 2 är ett måstestreck. 11 kan få drömstart från springspår på tillägg. Gardera med många.) 5) 1,2,4,5,6,7,9,11,12 r8-3 (hade helgarderat om budgeten tillåtit. Förstahäst är 12.) 6) 6 r1-9 (straffspark för hetsporren 6. Erik fixar biffen.) 7) 1,2,3,4,5,6,7,10 r12-11 (svår avslutning. På DD tar jag 10, som Björn - och Huselius - låter konfidenta på.) Kostar 1512:-. God Jul! |
|
|
|
|
|
|
#71 |
|
Garderar rejält i avd 1, vill se Spring
Erom prestera något av värde i flera lopp, innan jag skulle våga spika. Kusen har agerat utfyllnad allt för länge, för att jag skall bli frälst av senaste intrycket. Skall Eromen vinna i guld, så är det i eftermiddag, med tanke på den låga klass loppet håller. En gardering bland många. |
|
|
|
|
|
|
#72 |
|
Är det bara jag som tycker det är helt sjukt att Roses Glory är över 60% och ensam på tvåsiffrigt?
|
|
|
|
|
#73 |
|
När Veijo säger att han tryckt grönt om han hade varit med vass eller kass då är det inte så konstigt att den blir högprocentare.
|
|
|
|
#74 |
|
Absolut inte! Och nu när Goopen är inne på att svara så känns breda penslen desto mer motiverad, de flesta känner till att 15 Joy Ribb är en spurtare av rang och när det verkar som att det kan bli körning är hon är ett av många måste-streck på min kupong där jag målar på ordentligt 7-9-2-5-15-13-12-6
|
|
|
|
|
|
|
#75 | |
|
Citat:
|
||