Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-12-17, 18:00   #16

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Tror man kan börja med två spikar. Tomorrowland vinner upprepat gulddivisionen i Finland, har slagit favoriten Narold Vox, som nu står med bakspår. Bra spik.
Veijo har tydligen hittat nyckeln till Roses Glory. Såg okörd ut, när hon överlägset vann senast på Åby på 13,8. Heija Veijo!
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-17, 18:17   #17

AndyMarts avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 7099

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Joe Martini måste vara en riktigt, riktigt kall favorit. Bouncing Ball vinner om felfri!

Ågårds Mats med Johnny måste med även om spåret är åt helvete.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-17, 20:09   #18

Reg.datum: feb 2011
Sharp$: 2527
Standard

Angående Narold Vox mot Tomorrowland. Om man bortser från starterna i silver för drygt ett år sen när dom galopperade varsin gång hittar jag bara harpers från i år.
Och där vet jag inte om jag tycker Tomorrowland var så mycket bättre. Fjärde invändigt med lucka i sista sväng medans Narold Vox drogs bak till sista plats och fick runda fram i tredjespår. Stod dessutom på 20 meters tillägg.
Får Tommorowland spets utan för mycket jobb är det klart den kan vinna men jag håller Narold Vox som en bättre häst.
Magnus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-17, 23:16   #19

Manprinsens avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 2366
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Espo Visa inlägg
Tomorrowland har slagit Narold Vox de gånger de möts i år, med marginal dessutom. 3a i Harpers med skor och på väg mot toppform.

Jag tror man kör sig till spets och vinner ganska okört och utan större problem precis som det sett ut i Finland. Så här tidigt i veckan tycker jag spiken är solklar!
Tror du Björn släpper med Spring Erom? Tveksamt. Tycker det luktar dödens här.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hugotheboss (+3)
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-17, 23:28   #20

hugothebosss avatar

Reg.datum: maj 2014
Sharp$: 667
Standard

Ang Tomorrowland så har den bara vinster i Finland. Jorma har kört den 6 ggr, alla på plats men ingen vinst. Jag tror Narold Vox är mkt bättre....sedan spikar jag Goop, men det är jag det. Min andra spik, än så länge blir 2 Utter med Erik A i avd 7. Tror på samma koncept som senaste starten på Valla. (151202-6). Hästen är dessutom van vid att gå med skor.

Senast redigerad av hugotheboss den 2015-12-17 klockan 23:31.
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-17, 23:33   #21

Reg.datum: jun 2012
Sharp$: 887
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Tror du Björn släpper med Spring Erom? Tveksamt. Tycker det luktar dödens här.
Spetsgaranti på Art On Line, sen är frågan om Johnny släpper i sin tur. Jag gissar på att han gör det. Spring Erom då troligast. Björne tror jag definitivt inte släpper till Tomorrowland.
greyhound är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-17, 23:39   #22

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 6564

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av greyhound Visa inlägg
Spetsgaranti på Art On Line, sen är frågan om Johnny släpper i sin tur. Jag gissar på att han gör det. Spring Erom då troligast. Björne tror jag definitivt inte släpper till Tomorrowland.
Finns inte en chans i helvete att Art On Line spetsar från spår 8 med hästarna han har innanför sig. Goldomaster borde vara snabbast ut och släpper till Björn eller Jorma.
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-18, 00:13   #23

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Mycket snack om guld här och det är onekligen ett intressant lopp. Ni kan snacka hur mycket generellt ni vill om att en guldhäst i Finland är en silverhäst i Sverige och det må vara rätt. Men om man sett facit på starterna den gjort mot svenskt motstånd så förstår man att den här platsar i guld med råge.

Problemet alla de bästa hästarna här har är att de inte är helt kompletta. De öppnar som traktorer hela högen och det är bara Art On Line som är undantaget. I det närmaste spetsgaranti som någon sa, kanske inte för att den är så brutalt mycket snabbare än några (Goldomaster och Bear Dancer kan också lägga iväg från start) men för att de andra nog är nöjda bara med att komma ner på innerspår och för att Takter är en offensiv typ. Även om tvåan öppnar bra har jag väl lite svårt att se Narold komma till i det här loppet. En eller två hack för långt bak kommer den få samtidigt som en av de bättre sitter i ledningen och en annan lär trilla ner i dödens. Och då låses ju loppet lite. Jag gillar Narold väldigt mycket faktiskt och det är väl en av landets bästa på lång distans, men den här gången ska det mycket till för att han ska platsa på min kupong.

I lördagsloppet är jag ganska dåligt påläst på loppet för tillfället, men det ser ut som lite av en straffspark för Goop. Femte utan spring med en bra häst och det saknas ju nästan kuskmotstånd i loppet. Ohlsson har en galopplysten, ska väl mycket till att den ska bjuda upp till spetskamp om den ens travar. Och de övriga på start är statister kuskmässigt, det finns inte att de svarar om de nu skulle kunna. Erik sitter på bricka 8 på tillägget så där ska det till att lösa sig. Paradoxalt nog är det väl avsaknaden av kuskmotstånd som också är den största nackdelen för favoriten. Omstartsrisken med 15 relativt orutinerade hästar och kuskar av halvlåg kvalitet för att vara V75 är ganska överhängande och då missgynnas ju normalt favoriter som ska vara med och köra där framme. Ser toköppet ut bakom spontant så det lutar åt att jag i en knepig omgång sväljer den här lampan och spikar...

Nose Gear och Bison Spiro ser grymt intressanta ut i sista med toppspår och nya kuskar. Kan mycket väl bli att jag tar en rå där och låser på dem...

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
greyhound (+10)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-18, 00:16   #24

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Ska höra med farsan imorrn om han har någon intressant info på Goldomaster. Har stuga nästan granne med tränaren och han brukar ha långa utläggningar om träningen och taktiken när man springer på honom.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
greyhound (+5), hammering (+3)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-18, 06:56   #25

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oggeb Visa inlägg
Finns inte en chans i helvete att Art On Line spetsar från spår 8 med hästarna han har innanför sig. Goldomaster borde vara snabbast ut och släpper till Björn eller Jorma.
är endast Bear Dancer som kan svara och det gör han knappast när Johnny laddar. Spår 8 bekommer inte när det är idel starttröga invändigt!
Gammal 2015-12-18, 07:01   #26

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg

I lördagsloppet är jag ganska dåligt påläst på loppet för tillfället, men det ser ut som lite av en straffspark för Goop. Femte utan spring med en bra häst och det saknas ju nästan kuskmotstånd i loppet. Ohlsson har en galopplysten, ska väl mycket till att den ska bjuda upp till spetskamp om den ens travar. Och de övriga på start är statister kuskmässigt, det finns inte att de svarar om de nu skulle kunna. Erik sitter på bricka 8 på tillägget så där ska det till att lösa sig. Paradoxalt nog är det väl avsaknaden av kuskmotstånd som också är den största nackdelen för favoriten. Omstartsrisken med 15 relativt orutinerade hästar och kuskar av halvlåg kvalitet för att vara V75 är ganska överhängande och då missgynnas ju normalt favoriter som ska vara med och köra där framme. Ser toköppet ut bakom spontant så det lutar åt att jag i en knepig omgång sväljer den här lampan och spikar...
...
Jag tror Bouncing Ball har god chans att spetsa. Såg hur fin ut som sist i kvalet och spetsar han är vinstchansen minst lika bra som Goopens favorit som i mina ögon är rejält överstreckad.
Gammal 2015-12-18, 07:31   #27

AndyMarts avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 7099

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Goops häst är ju inte ens bra. Nu dessutom mot äldre mer rutineradd hästar. Nej tack!
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-18, 07:50   #28

Reg.datum: okt 2015
Sharp$: 184
Standard

Är det någon som vet om Roses Glory (US) är startsnabb för det är ganska viktigt om den ska komma till ledningen?
Känns som favoriten att fälla om det är så.
*Edit* Expressen skriver att den är startsnabb.

Senast redigerad av gysen den 2015-12-18 klockan 08:04.
gysen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-18, 09:26   #29

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

Propulsion startar icke, har feber.
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-18, 09:27   #30

capones avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 13390
Standard

Tråkiga nyheter, Propulsion står med feber idag och kommer inte till start på lördag

capone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td