Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-03-14, 19:57   #1
 
Emeffeffs avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 1 105
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

V64 Jägersro


Sitter och kollar lite på V64 Jägersro till imorgon. Tyckte först det såg rätt tråkigt ut men fick lite hopp för omgången efter att ha hittat några riktigt intressanta spik/utgångsförslag.

1 Qahar Q.C. i den första avdelningen är varken intressant eller rolig på spelet men känns lönlöst att gå emot. Hoppas många försöker fälla på överdriven osäkerhet hos Qahar då det finns en del andra spikförslag i omgången. Tycker han har blivit säkrare för varje start och även om han tar nåt "hjälpsteg" ibland så löser han det snabbt på ett bra sätt. Jag är inte orolig för spåret heller, Ludde tar väl böter för sen anslutning som senast med innerspår och lär inte bli fast i litet fält. Spikförslag nummer ett!

9 Replay Pellini i den andra avdelningen är märkligt (vet att bara 100k är omsatt, men ändå) tredjespelad i loppet för tillfället. Hästen är klart bäst kapacitetsmässigt i loppet och möter ett risigt gäng hästar. Frågetecknet är om står på benen hela vägen men tycker ändå inte han är riktigt så osäker som raden antyder. Annars är det i princip helgarderat på fyra hästar om man kompletterar med Silver Conrad (har viss fart, plus med urryckare på slutet, bra läge eller fälla?), Ponziopilata Face (visade förbättrade farter senast) och Graciosa D'Inverne (avslutade bra i debuten i nya regin när Untersteiner körde näst senast, vunnit billiga lopp på Romme men på bra sätt). Men utgångsförslag på Replay Pellini!

6 New Star Power i den fjärde avdelningen är omgångens i särklass roligaste idé så här långt! Hoppas hon blir härligt bortglömd med färska V75-deltagare som motstånd. Både Diotima F. och You Know Me stod förstås för fina (och krävande!) prestationer nyligen men nämnde New Star Power känns också riktigt på gång. Senast såg hon kanonfin ut när Wilhelm Paal ryckte dojorna runt om, tyvärr bar det iväg lite för bra i starten från bakspår med galopp som följd. Fick ett lugnt lopp därefter 100 meter efter klungan men såg riktigt laddad ut i mål det lilla man fick se. Hade helst sett Ingves upp men man kan inte få allt, avslutningar tidigare under året har iallafall varit av bästa märke. Spikförslag nummer två!

3 Staro Ironmaid i den avslutande avdelningen borde ha bäst vinstchans i sitt lopp. Hon har verkligen förtjänat en vinst i Lövgrens regi med många mersmakande avslutningar. Loppscenariot tycker jag också talar till hennes fördel på förhand med en Vacation Silvio som säkert drar på i spets. Många går säkert på Wingait Ida efter insatsen senast men tycker hon är rätt ojämn i sina prestationer och finns väl frågetecken för vart hon hamnar dessutom. Liten varning på Com Åstad om plockar med några stycken, är också upp och ner i sina prestationer men såg laddad ut i mål senast och kan gå bra om hon får rätt ryggar. Säger ändå utgångsförslag på Staro Ironmaid!

Jag är inte säker på att Twister Bi bara kliver runt dem i den tredje avdelningen. Ska kolla mer på loppet senare men det är ett par riktigt bra hästar i det här fyraåringsloppet. Man är ju lite spänd på vad Malmkvist och Luddes hästar har hittat på under uppehållet. Clemenza Am gjorde ju faktiskt en riktigt bra prestation som trea bakom Readly Express i sitt sista lopp i fjol. Förutsätter att Twister får dödens eller kan han utmana om ledningen? I den femte avdelningen finns Offshore Man som avslutade riktigt bra efter galopp i debuten för Flemming. Har inte visat något på länge i tidigare regi men intressant uppföljning nu i andra starten. Tycker ändå Starfighter G.T. och Springover känns hetast i detta loppet, Victorious Star går jag inte igång på från spår åtta och årsdebut. Tinamo Jet och Reve d'Amour är svårbedömda, men kan nog räcka om det klaffar.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
dado (+5), valla94 (+10), asgaya3141 (+10)
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-14, 20:00   #2
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

V64 Jägersro


Spik Qahar, bara bäst.

Spik Replay Pellini, bara bäst.

Spik Diotima, bäst och leder runt om.

Offshore Man rejäl idé inför morgondagen. V-spelet är givet!

Sista räcker med 1, 3 och 5.

Fleris.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-14, 20:28   #3
 
Emeffeffs avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 1 105
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Jackpot nu också, kanske inte blir så mycket utländska robotspel heller när det ser så lätt ut!
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-14, 21:11   #4
 
Fiduss avatar
 
Reg.datum: okt 2015
Inlägg: 764
Sharp$: 1697
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg
Spik Qahar, bara bäst.

Spik Replay Pellini, bara bäst.

Spik Diotima, bäst och leder runt om.

Offshore Man rejäl idé inför morgondagen. V-spelet är givet!

Sista räcker med 1, 3 och 5.

Fleris.
Jag antar att du ska spika 5 Twister Bi på den flerisen?

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg
Jackpot nu också, kanske inte blir så mycket utländska robotspel heller när det ser så lätt ut!
Du har blivit dubbelt hörd efter visad tacksamhet förra tisdagen. Ny Jackpot!

Jag gillar att flera av favoriterna är lite smått galna.
Nån utav Qahar, Replay, Twister eller Diotima kan enkelt bli virriga och göra bort sig.

Det ser väldigt enkelt ut på förhand, men inte ska väl samtliga dessa vilja ägna sig åt trav just imorgon?

Den första jag ska gardera är Qahar ifrån stressiga spår 1 bakom bilen. Det finns flera hästar som har svårt för det startspåret och jag känner att det är värt chansningen.

Twister Bi är den jag ska gå på som spik.

Twin Peaks spurtvann på banan nyligen. Det får bli skrällen. Att de heter nästan likadant ser ju bara trevligt ut när jag synar vinstraden i efterhand!

Fidus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-14, 22:44   #5
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 167
Sharp$: 57057
Standard

Inte ett enda lopp fullt om jag ser rätt men ändå hög kvalité jämfört med V64 tävlingarna ute på orten. Många fina hästar. Inte konstigt att inte hästar utifrån vallfärdar till storbanan med sådana prispengar. Det fanns väl mer att köra om i skräploppen i Östersund i fredags t ex. Det är en sjuk utveckling och avveckling av storbanorna där alla bra hästar, tränare och hästägare finns. Jackpot innebär fin omsättning.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-14, 23:19   #6
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 177
Sharp$: 319
Standard

Olle


Jag respekterar Dig för Dina analyser och Din kunskap om travet och
framförallt om/och endast i Skåneland/ ofta strålande.

Däremot tycker jag att Du nedvärderar allt för ofta trav norr om
Dalälven. Jag förutsätter att Du inte besökt alla banor som Du
"skitar" ner.

Jägersro, Halmstad och Kalmar är inte bäst i alla delar, tvärtom det kan jag lova Dig.
Däremot är det inte jag så säker på att alla banor skall leva kvar.
Så är det, som skåning skall Du tänka till alla miljoner kronor som betalas
av oss andra varje månad i bidrag för att kommunen skall överleva.

Sluta kasta skit på andra, gör det Du är bra på, analysera och ge tips.

Ha det bra!
Knutman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-15, 09:27   #7
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 2 898
Sharp$: 3839
Standard

två frågor idag???

fleris eller inte?
fälla Luddes favorit eller inte?
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-15, 11:31   #8
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 167
Sharp$: 57057
Standard

Två intressanta skoryck i kväll aviserade:

V64-2: nr 3 Graciosa D Inverne: Barfota runt om för första gången, nytt huvudlag, Johan Untersteiner kör (bike ?)

V64-4: Peter Untersteiner ska rycka alla skorna på nr 4 Blackmagickwomanås. Inte gått så sedan oktober. Gav väl inga magiska effekter då så troligen försämras spelvärdet av skorycket och dubbelrött i startlistan mer än vinstchansen ökar av det.

Sydsvenskan spikar Offshore Man i avd 5 på allt med motiveringen att den såg strålande ut senast i debuten för Flemming Jensen (galopp).

Strålande väder och snabb bana att vänta.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-15, 16:26   #9
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 3 204
Sharp$: 6036
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dado Visa inlägg
två frågor idag???

fleris eller inte?
fälla Luddes favorit eller inte?
Varje seriös spelare bör göra ett försök att fälla qahar qc till de %en från ett stressigt innerspår.
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-15, 16:32   #10
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 335
Sharp$: 1989
Standard

Ser som sagt så set det lätt ut på förhand. Stor risk för flerkupong och nu jackpot, men de finns några som lurar i vassen. Så häng med...

1) 1 Qahar QC tas troligen lugnt från start då det handlar om 2640! Sen sänds han fram mot tät, då Ingen i fältet har häst att svara med. Bra spik trots hög %. Glöm senast då det stod galopp på förhand (voltstart).
A-1

2) 10 med Jonny upp är ett stort plus. Lars I plussar mkt på hästen. Tror på bra chans om lika som senast. 9 RP har gjort flera bra lopp på slutet. Fick utdelning på den fina form senast. Blir livsfarlig även idag. 6 kan vinna om kusken prickar starten. Men det är mindre troligt och hästen hamnar nog bakom 9.10 från start. 3 surras det mkt om och kan leda länge, nu med 2 lopp i ny regi och Johan U upp är intressant. 4 är en hetsig typ som säkert är snabbast i loppet och ska räknas om den håller sig på benen.
A-10.9 B-3.4.6

3) FOH gjorde ett grymt bra lopp senast och det stod vinner nästa gång i min bok! Men det är mkt bra emot. Men ändå 1a häst. 5 TB är en riktig flygmaskin och vinner om han får rygg att gå i. Det behöver han över 2140 om han ska rå på 6an ikväll. 4 har Ludde höga tankar om. Årsdebut där och från spets kan den räcka långt. Blir intressant och höra om Ludde är påställd eller ligger lågt. 3 ska köras snällt i ryggar säger Lars I, pass på den. 2 kan jag inte. 1 räcker inte...
A-6.5 B-4

4) Stolopp: 2 Diadora F är en kanonmärr som ska ses med toppchans. Grym senast och borde ha respekt med sig denna gång. Vinner nog utan strul. 5 går jämt och bra. Ska bli intressant och se nu över sprint. 4 BÅ har gått ok men inte mer på slutet. Men det ryktas skoryck ikväll då mkt intressant. Dock redan nu hårt betrodd... 6 har bra form på slutet. Stark näst senast och mkt fin vid vinsten på valla. Kusken är dock inget man håller i handen även om han vunnit många lopp. Men med rätta ryggar och tempo fäller de många till slut! 3 låt Lars I lite smålurig på. Kommer och gå klart bättre än i de senaste loppen. Jobbar starkt 15-1600. Får väl rygg ledaren, pass upp! 7.9 Kraftiga kuskplus. 8 har en stark speed att tillgå men från 8 blir de tufft. 10 såg fin ut senast. Lite långsökt dock. 1 har läget.

A-2 B-6.5.3.4.8.7.9.10.1

5) 4 Offshore Dream. Här är det inget snack om saken. Dagens klaraste vinnare. Oj oj som den såg ut i debuten för Flemming J senast. Tar spets på 2 steg sen är loppet över. Solklar spik som ej är favo. Än ska sägas.. 8 med skor känns iskall. 7 har finaler i sikte och backas troligen och körs till slut! 3 är intressant bakom . Nu med skoryck kanske. Stark TV 3-4!!!
A-4 B-3

6) Stolopp: 7st vann inte ett lopp ifjol! 1 vann 1 lopp o 2 vann 2 lopp o favon vann 3 lopp. Favon från bästa spår 5. Spik eller alla? 3 är Jörgen uppåt på och det ska bli skoryck. Mkt intressnat att följa. Likaså nr 10 så åker skorna av. Fin senast och behandlad i knäna efter det. Farlig vid tempo. 4 höll grymt bra från dödens på en 12 tid och med rätt lopp så kan Ingves sätta dit denna skräll 5%. Varnar för en tokskräll nr 9. Brukar köras offensivt med och inte räcka till slut men denna gång från bricka 9 så borde det bli ryggar att gå i. Vid tempo fäller de många till slut...
A-3.10.5 B 4.9.11.2.6.1

1) 1
2) 9.10- 3.4.6
3) 5.6- 4?
4) 2- Alla
5) 4
6) 3.5.10- Alla

God tur
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+5)

Senast redigerad av valla94 den 2016-03-15 klockan 16:34.
valla94 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-15, 17:32   #11
 
Emeffeffs avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 1 105
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Nån som hörde vad Urhberg sa om Replay Pellini?
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-15, 17:34   #12
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 5 645
Sharp$: 3185
Standard

Värmningsrapporter av Anders Nilsson

9 Replay Pellini - Lugna bakvarv framför långvagn med lärling, allt väl så långt. Därefter 24/300 med TU, men utan att övertyga.

Värmningarna uppdateras löpande

Lopp 4. V64-1 Trio Tvilling. Auto.

2640:

1 Qahar Q.C. -

2 Sandvångens Titan -

3 Hard Bargain - Ute framför bike med Ingves i låga tempon, allt väl.

4 Tres Bien I.T. - Lugna tempon i okej stil.

5 Max the Flax - Övertygade inte i sin avslutning.

6 Milde Moses - Inga farter, inga fel.

7 Takestwoforatango - Lugna tempon med CL, såg fin ut men från stallet ligger man lågt.

8 Borups Majesty - 27/300 i normalt stil, bortlottad och tufft emot, får svårt.

9 Francesco Boko -



Lopp 5. V64-2 Trio Tvilling.

2140:

1 Meshan - Lite märklig stil på 23/300.

2 Puyol -

3 Graciosa d'Inverne -

4 Charm Blou - Okej i bakvarv.

5 Mauquenchy M.H. - Såg löpsugen ut i relativt låga farter, barfota ikväll!

6 Silver Conrad -

7 Stella Victory -

8 Majestic Mattias -

9 Replay Pellini - Lugna bakvarv framför långvagn med lärling, allt väl så långt. Därefter 24/300 med TU, men utan att övertyga.

10 Pontziopilata Face -
__________________
Det man lär sina barn lär man sina barnbarn
asgaya3141 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-15, 18:15   #13
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 801
Sharp$: 37736
Standard

Gör ett försök på jackpot-sexan och spikar Qahar Q.C. (motbuden har inte övertygat i värmning eller så ligger stallen lågt), Diotima F. (Blackmagicwoman går med skor igen) samt Offshore Man (stallet är positiva även om hästen inte vinner så ofta).

I sändningen så lät det ändå inte så tokgit på You Know Me, men jag står för min spik.

Senast redigerad av Shooter den 2016-03-15 klockan 18:23.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-15, 18:23   #14
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 167
Sharp$: 57057
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Gör ett försök på jackpot-sexan och spikar Qahar Q.C. (motbuden har inte övertygat i värmning eller så ligger stallen lågt), Diotima F. (Blackmagicwoman går med skor igen och You Know Me verkar man inte tro så överdrivet mycket på ikväll) samt Offshore Man (stallet är positiva även om hästen inte vinner så ofta).
Luddes tävlar troligen mest mot sig själv i första. Är nog toppchans till ny jackpot om den vinner. Är det inte läge för bara V6 med den som spik och två andra favoriter och jackpot ?
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-15, 18:24   #15
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 801
Sharp$: 37736
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Luddes tävlar troligen mest mot sig själv i första. Är nog toppchans till ny jackpot om den vinner. Är det inte läge för bara V6 med den som spik och två andra favoriter och jackpot ?
Jag övervägde det, men ifall Luddes hoppar och det skräller så kan man få tillbaka insatsen.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td