Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-04-10, 14:53   #1
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 165
Sharp$: 57054
Standard

V75 Jägersro 16 april


I väntan på handbollen kollade jag snabbt på anmälningslistorna till V75. Som vanligt blev det fantastiskt fina lopp på Jägersro och glädjande att se att derby trial åtminstone blev hyfsat välfyllt. Det brukar det inte bli. 100 tkr i förstapris för de bästa fyraåringarna två dagar efter breeders Crown försöken på torsdag och kort innan kungapokalskvalen är inget som så klart lockar topphästar från när och fjärran.

Men övriga lopp är sanslöst bra. De bästa försök som körts i år. Väldigt öppna och svåra lopp och det lär bli lättare spelformer än V75 på lördag för min del igen. Solvato och Mosaique Face gör comeback. Det är såklart underbart rent sportsligt med två världsartister i samma lopp men spelmässigt är det mycket vanskligt att värdera dom.

Klass 2

Ser öppet ut men jag hoppas Eldrick Boko får bra spår. Då kan det vara klart. Har ju gett grymt intryck i de två starterna för Burman och står perfekt inne i loppet. Hoppas bakskorna åker av som i första starten för henne. Då är det nog klart....

Värst emot kanske Joe Martini som såg väldigt fin ut i årsdebuten.

Klass 1

Grymt lopp detta med som krävde 1400 poäng för att komma med. Target Kronos hade skitspår igår men såg väldigt fin ut.
Wollafur är väl allas nästagångare efter avslutningen första barfota senast. Har dock en känsla av att spelvärdet på den är raserat på lördag.
Say That Again mycket intressant om den får ett bra spår i kväll.

Brons

Flera mycket intressanta hästar. Untersteiner kör själv sin megastjärna Elma Lane. Årsdebuten avklarad. Bra spår och det måste vara väldigt bra chans.

Officer CD väldigt fin i onsdags. Dags att dra av skorna på den nu Bergh ?

4-5 väldigt intressanta hästar ytterligare. Ett härligt lopp minst sagt.

Silver

Fin silverdivision och ser på papperet svårt ut här med. Kemas Magic ströks på Momarken. Vann ett billigt lopp senast. Det kommer nog vässas för detta lopp. Står tufft inne pengamässigt men en väldigt kapabel häst. Kanske hade varit ett spikalternativ med Takter men Fredrik Persson satt upp sig själv som kusk.

Känslan är att här kan krävas många streck.

Guld

Att grymt race där det spelmässigt blir vanskligt tack vare comeback av de bästa hästarna. Solvato och Mosaique Face blir säker favoriter. Kanske man kan hoppas på skor runt om på båda. Då blir dom 20 m sämre.

Diamantstoet

Blev inte helt fullt. Men hellre 13 bra hästar än tre bra och 12 utfyllnadshästar. Det ser minst sagt vanskligt ut.

Derby Trial

I fjor plockades loppet bort från V75. I år tycker jag det platsar där trots 9 hästar. Två superintressanta Jägersrohästar inför årets säsong. Båda med lopp i kroppen. Breidabliks Nubbe och Pajas Face ska bli oerhört intressanta att se på lördag. Inte kollat, men skulle kunna vara generalrepetition inför kungapokalskvalen och i så fall gäller det att läsa tränarintervjuerna noga. Tellmeastory, Falk On Hill och Dragster också mycket intressanta hästar. Tycker som sagt att loppet ser så intressant ut i år att det vore synd om det tas bort från V75 spelet.


Lycka till nu med V75an..............
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+5), asgaya3141 (+3)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-10, 17:54   #2
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Var det inte Solvato såg fin ut i ett lättare jobb på åby 15 mars med Stefan Söderqvist i vagnen och även glänste i ett kvalopp nyligen.
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-10, 19:30   #3
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 11
Sharp$: 883
Standard

Guld ett grymt race vet jag inte med några med bäst före datum bakom sig. Det är vad jag tror om stjärnorna i det här loppet iaf. Men det återstår att se.
kazire är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-10, 20:57   #4
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Klass II en riktig höjdare. Olle, om Joe Martini vinner eller ens är i närheten av vinnaren svimmar jag. Eldrick Boko, Qahar QC, Västerbo Exact och Oki Doki Face måste vara minst 50 meter bättre och om alla dessa skulle galoppera/dö på vägen så är Moon's Oki Doki och Takestwoforatango 20 meter bättre.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-10, 21:12   #5
 
muumiins avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 713
Sharp$: 1612

Travbloggen
Stats: 4 - 7 - 2
ROI: 113.55%
Vinstprocent: 36.36%

Standard

Kör ett bolag på lördag när de är Jägersro som vanligt! Senast blev de 10 000 tillbaka.... Eventuellt ngn plats ledig ��

Kul gulddivisionen!
Inne på skräll här köper inte alls mosaique face som favorit?? Naglo del nord har fått tuffhet. Samt synd på spåret med Edward Ale men denna tror ja kan bli farlig! Även DTT som har toppform!

Övrigt så ska de bli kul att se Elma land! Tror de är Peters bästa häst om 3 år!
__________________
Once you go bergo you never go back!
muumiin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-10, 22:43   #6
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 422
Sharp$: 1201
Standard

Avd1:

1. Spets möjlighet, mångas spik, ett lopp i kroppen.
2. Min första häst i loppet. Snabb ut, andra ytter?
3. Gör säkert ett bra lopp pengar, väldigt täta starter.
4. Sett fin ut, tuffa resor, räcker inte riktigt
5. Vrålsnabb ut, utmanar om spets, Behöver lopp? svårbedömd
6. Höll bra näst senast, efter 2 rejäla körningar, skräll.
7. där framme utan att vinna, kan öpna helt ok.
8. Nej
9. Nej

2-1-6-7-3-4-5-8-9

Senast redigerad av biddybye den 2016-04-10 klockan 22:50.
biddybye är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-11, 00:15   #7
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Mosaique Face har för 10 veckor sedan mött Europaeliten. Ludde tar nu ut denne världsartist på hemmabanan med sikte på att vinna Olympiatravet. Han har dragit perfekt startspår och fått ett motstånd av helt annan klass. En straffspark utan målvakt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AMHC (+1)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-11, 14:33   #8
 
hugothebosss avatar
 
Reg.datum: maj 2014
Ort: Malmö
Inlägg: 1 283
Sharp$: 667
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Mosaique Face har för 10 veckor sedan mött Europaeliten. Ludde tar nu ut denne världsartist på hemmabanan med sikte på att vinna Olympiatravet. Han har dragit perfekt startspår och fått ett motstånd av helt annan klass. En straffspark utan målvakt.
Min första tanke, sedan undrar jag hur snabb Johan är med Allaballakaitoz. Inte som vinnare men som spetssabotör för att kanske gynna farsan och DDT. Idiotkörning i början kan gynna ngn annan t ex Erik A från spår 12.
__________________
Även en blind höna...går in i väggen!
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-11, 16:54   #9
 
Emeffeffs avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 1 105
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Mosaique Face har för 10 veckor sedan mött Europaeliten. Ludde tar nu ut denne världsartist på hemmabanan med sikte på att vinna Olympiatravet. Han har dragit perfekt startspår och fått ett motstånd av helt annan klass. En straffspark utan målvakt.
Kolla hur Luddes hästar går i veckan innan du bestämmer dig är mitt råd. En hel del av hans hästar som gjort sämre prestationer på senaste tiden, t.ex:

1. Princess Face var dålig i årsdebuten
2. Stronghold och Sounds Good var kassa i helgen på V75 (Adrian var rädd för sjukdomar i stallet, Target Kronos som var bra står i annat stall, var står Mosaiquen?)
4. El Mago Pellini blev struken för halsinfektion
5. Quick Fix såg ut som en rund miljon i CC-kvalet till sista sväng när han plötsligt kroknade (halsinfektion?)
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Moonfala (+5), hugotheboss (+5)
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-11, 17:28   #10
 
Reg.datum: jun 2013
Ort: Malmö
Inlägg: 1 498
Sharp$: 1794
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hugotheboss Visa inlägg
Min första tanke, sedan undrar jag hur snabb Johan är med Allaballakaitoz. Inte som vinnare men som spetssabotör för att kanske gynna farsan och DDT. Idiotkörning i början kan gynna ngn annan t ex Erik A från spår 12.
Edward Ale ??
spalato är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-11, 22:01   #11
 
hugothebosss avatar
 
Reg.datum: maj 2014
Ort: Malmö
Inlägg: 1 283
Sharp$: 667
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av spalato Visa inlägg
Edward Ale ??
Tror han ska va med från början om han ska ha med detta att göra och det lär han inte va. Dessutom finns ju både Solvato, Spartan Kronos och t o m Obi Wan. Om det blir idiotkörning för länge är det ett vidöppet lopp. Är Luddes hästar förkylda spikar jag DTT utan tvekan. Har andra spikalternativ så jag har minst 4 stycken i guld. Inte minst för att Luddes hästar underpresterar för tillfället. Blir intressant att följa tisdagens tävlingar!
__________________
Även en blind höna...går in i väggen!
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-11, 23:43   #12
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 422
Sharp$: 1201
Standard

[QUOTE=olle;485449]

Klass 1

Grymt lopp detta med som krävde 1400 poäng för att komma med. Target Kronos hade skitspår igår men såg väldigt fin ut.
Wollafur är väl allas nästagångare efter avslutningen första barfota senast. Har dock en känsla av att spelvärdet på den är raserat på lördag.
Say That Again mycket intressant om den får ett bra spår i kväll.



Wollafur kommer troligtvis störas i startmomentet, total value brukar kränga ner, liten brasklapp bara
biddybye är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-12, 01:23   #13
 
Reg.datum: jun 2013
Ort: Malmö
Inlägg: 1 498
Sharp$: 1794
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hugotheboss Visa inlägg
Tror han ska va med från början om han ska ha med detta att göra och det lär han inte va. Dessutom finns ju både Solvato, Spartan Kronos och t o m Obi Wan. Om det blir idiotkörning för länge är det ett vidöppet lopp. Är Luddes hästar förkylda spikar jag DTT utan tvekan. Har andra spikalternativ så jag har minst 4 stycken i guld. Inte minst för att Luddes hästar underpresterar för tillfället. Blir intressant att följa tisdagens tävlingar!
Edward Ale kom i mål med krafter kvar senast. Sköt till bra sista biten. Kan ha varit lite prepare. Hursom helst , totalt bortglömd nu. (Liksom Ochonogo Face från sitt åttondespår...)
spalato är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-12, 08:53   #14
 
Andy90s avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Norrköping
Inlägg: 398
Sharp$: 2871
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av spalato Visa inlägg
Edward Ale kom i mål med krafter kvar senast. Sköt till bra sista biten. Kan ha varit lite prepare. Hursom helst , totalt bortglömd nu. (Liksom Ochonogo Face från sitt åttondespår...)
Skillnaden på Ochongo och Edward Ale är väl dock att tränaren körde sista gången med Ochongo och kördes därför helt optimalt, full rulle.
Edward Ale vad jag minns, förbereds väl för något storlopp i Finland framöver(?)
__________________
Article 34:
Bro's cannot make eye contact during a devil's threeway
Andy90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-12, 11:48   #15
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 262
Sharp$: 921
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg
Kolla hur Luddes hästar går i veckan innan du bestämmer dig är mitt råd. En hel del av hans hästar som gjort sämre prestationer på senaste tiden, t.ex:

1. Princess Face var dålig i årsdebuten
2. Stronghold och Sounds Good var kassa i helgen på V75 (Adrian var rädd för sjukdomar i stallet, Target Kronos som var bra står i annat stall, var står Mosaiquen?)
4. El Mago Pellini blev struken för halsinfektion
5. Quick Fix såg ut som en rund miljon i CC-kvalet till sista sväng när han plötsligt kroknade (halsinfektion?)
Well, Princess Face var faktiskt helt OK. Däremot var styrningen av det mer bedrövliga slaget som så ofta när Adrian kör. Motståndarna hade gett upp på förhand. Han hade kunnat köra i 20-tempo första 1000 och ingen hade brytt sig men så funkar inte Kolgjinis. Bortkörning av grövsta modell.

Tycker omgången ser pisstråkig ut rent sportsligt. Guldloppet är ju ett skämt med tanke på var loppet körs och vilken årstid vi är inne i. Det är dessutom ett uttagningslopp till Olympiatravet. Klass 2 och Silver ser roligast ut på förhand.
mocka är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td