|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#31 |
|
Ja, ibland undrar man och blir förvånad. Pontus och Matte, liksom.
Spriten kan vara farlig i många lägen. Sjukt farlig. Jag känner flera med dessa namn. Det kanske är nån bekant till mig?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hugotheboss (+5) |
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Kan inte Repay merci bli farlig? rygg på arazi/hillustrious och var med o tog några placeringar i storlopp förra året? Ingen som vinner ihjäl sig men från vinnarhålet när hästarna framför har kört färdig?
|
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
9 grader och en vind som blåser nordost det får en att tänka på hösten igen.
|
|
|
|
#34 |
|
Banned
|
Tidiga fredagstankar
V75:1
Kan man hoppas på en fetsmäll i första? Lång distans, mänga ovana med voltstart. Jag har tittat på 5 Lightning Force i lopparkivet. Näst senast krossade han Star Advisor Jolie (som fick husera i spets). Det är det väl inte alla som gör? Senast blev det ett blufflopp, jag har under 1.08 sista 600 men kunde inte ta något i den snabba avslutningen. Nästan enbart ägg i raden - men ni ser väl vilka han har sprungit på? Al Dente, Propulsion JT Express m fl. Dessutom handikappats med Haugstad i flera av de starterna. Har ingen aning om han klarar spåret, var han hamnar men varning utfärdad. 3%! Veijos bäst? V75:2 Funderar på att spika 4 Bottnas Commandeur - rejält kuskminus (ingen nytta av jänkarbike direkt) men tänkbar SOS. 7%. 5 Önas Ida är helt bortglömd. Har vunnit på stretchen förut, så att säga. Och har slagit Legend Brodde - regelrätt. Haft taskiga lägen i årets samtliga starter men kan förmodligen hamna hur bra på det som helst härifrån. Är iaf van vid voltstart och har öppnat bra från start i de lopp jag kollat. Över 25% i vinstprocesen men bara enprocentare på strecken. Definitivt ett roligt Tvillingdrag. Favoriten 3 Talassio ska alltså försöka komma iväg bra från start - i sitt livs andra voltstartslopp? 11 Eldrick Boko vill man väl inte bli bättre än trea med? V75:3 11 On Tack Piraten, favorit? Som i princip var näst sist i senaste starten? Som inte klarade av att köra lite om ledningen utan skrynklade ihop sig helt från spets sista 100...? Och nu tycker spelarkollektivet att han bara ska gå ut och vinna från elftespår, på Åby, över 1609 meter....med Papagayo E i spets eller dödens? Dream on...! 1 Arazi Boko, startsnabb, inriktad på spets, har vunnit från stretchen förut, ska tydligen bara släppa till Pappen. Ser ingen Sauveaur med i loppet så om inte Uffe kör så offensivt undrar jag nästan om det inte kan vara spets och slut. Är förmodligen med på ritsen iaf. Erik har inte varit sig riktigt lik sen han kom hem. Men Hillen gillar nog bytet. Tyvärr har han inte visat ett skit sen i somras. 3 Al Dente på formel 1-balans. Men Peter Ingves.... Vad kan 5 Exodus Hanover? Walman har en förmåga att få hästarna 30-40 meter bättre i "nästa start". V75:4 Garderar. Westholm verkar ha kommit in i ett "stim". Kan inte 2 Copimade bara vara underbart stenklar här? Ni såg väl förra starten, första starten för i år, 3140 meter....Borde vara ännu bättre nu. Alltså, den här var med i Kriteriet ifjol. Har bättre läge än favoriterna - 7%? Alternativet är nog att ta alla och hoppas på en riktig stänkare. 10 Run Ceasar Run och 1 Mellby Duke (på läget och Untersteiner Jr). V75:5 Familjen Kolgjini sätter äntligen upp vettiga kuskar och funderar på om man borde gå All-in på Goop....eller? Nerstruken ett hack nu. Nja, man kanske får "ge" sig. Rygg ledaren för favoriten, vrålspeedig.....lås på 1,6 och hoppas att Björn gungar henne först i mål? V75:6 Så sugen att spika 2 Shogun D.K. Imponerade tidigare i vinter. Är väl ändå bättre häst än Lövgrens? Lite strulig men ändå. Ska fundera. Påstås att 5 Photo Gardenia ska vara riktigt vass ut. Har gått bra mot bra motstånd i Danmark. Helt bortglömd, 4%! Bortglömd är också 1 Amour Du Coglais. F-n, har ju vunnit nästan hälften av sina starter...och Untersteiner är väl inte fel? V75:7 Roaaggau ska tydligen köra i spets så länge lampan lyser. Gynnar normalt sett favoriten? Eller kan 2/3 glida ner i rygg och få perfekt lucka...tror att jag garderar Larsa och tar med både Goop och Adielsson... 2 Poet Broline såg verkligen bra ut i kvalet. Undrar om inte PU fått tillbaka honom till den nivå han var på för ett år sedan (när han bland annat sprang 12-tid över medel och utklassade sån som Heavy Sound). Har tittat på Farbror Larsas två senaste lopp men det är ju inte så att man ser en ny Nuncio direkt. Jämn fart, 13 sista varvet. Det kan ju konkurrenterna i sömnen. Mer och mer övertygad om att det är rätt att gardera. Eller spika emot. Stänkarn' Senast redigerad av Stankarn den 2016-05-14 klockan 01:19. |
|
|
|
|
|
#35 | |
|
Citat:
Men har på senare tid börjat spela på ATG Tillsammans vilket jag tycker är grymt när man har lite mindre plånbok. Jag har då spelat i Pontus och Mattes system och de har vart galet rätt ute, 9 raka spikar! Själv tycker jag det är roligare att vara med i ett större system och gillar det här alternativet. Såg nu att de kommenterat lite om tänkbara spikar: https://www.facebook.com/VinnaTillsa...070580416659:0
|
||
|
|
|
|
|
#36 |
|
Spikar Xlnt Chili i sjätte. Känns solklar efter den vilsamma resan i rygg på Fossens Bonus. Sköt dessutom till fint när luckan kom.. SoS och relativt låg procent för att vara favorit.
Shoguns form ser inte ut att vara i närheten av Xlnt's och bättre form tillsammans med ledningen köper jag alla dagar i veckan. Har han ens torskat i spets? Jag kan då inte minnas det.. |
|
|
|
|
|
|
#37 | |
|
Citat:
Knappast garantispets på Xlnt?! Finns väl ett par hästar i loppet som är bättre iaf. Själv spikar jag hellre Shogun i såna fall. |
||
|
|
|
|
|
#38 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#39 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
avd1. 1 Kemas magic och 8 Sir ratzeputz förstaspår o lång distans tidiga, 9 Fredericus också tidig från hyffsat läge. 10 Alkalizer am möjligen starkast tillslut. Tänkbara 3 Evens first boy o 11 Navigator sib.
avd2. 4 Bottnas commenduer, 6 Legend brodde och 11 Eldrick boko förstahästar. Sedan flera tänkbara där Örjan o Björn kmr tidigt. avd3. Borde bli körning så 11 On track piraten förstahäst, 8 Papagayo e. andra, 2,3,5,6,10 tänkbara. avd4. Har inte sett Erikarna, ser hyffsat öppet ut mellan 2 Copimade, 3 Nosy face, 5 Platon face, 8 Erik sting, 9 Erik och 12 Malkin. avd5. 1 Treasure kronos något före 5 Pioneer face, tätt bakom 2 Angel rain och 6 Princess face. 3 Natalie de vie och 8 Amity tänkbara. avd6. 2 Shogun dk förstahäst, 4 Xlnt chili tripel andra o 3 Protecter tredje. Sedan 11 Heartbreaker vs o 12 King sir kir. avd7. 3 Heavy sound knappt före 2 Poet Broline och 4 Uncle lasse. 12 Pythagoras face är kanske den med liknande kapacitet fast 1 Farzad boko rankas nog 4a på läget, körning mellan 2 o 3 o farzad i rygg. Underbara lopp och otroligt öppet |
|
|
|
|
|
|
#41 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#42 |
|
Super Moderator
|
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Banned
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 19213Robfri Expertrekar Stats: 72 - 87 - 1 ROI: 115.50% Vinstprocent: 45.28% |
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Mina mest spelvärda:
(min vinstchansbedömning) avd7. 2 Poet Broline 8 % (23%) och 3 Heavy sound 12 % (27%) avd2. 4 Bottnas Commandeur 7 % (20%) avd5. 5 Pioneer face 7 % (20%) avd4. 2 Copimade 7 % (20%) avd4. 3 Nosy Face 3 % (15%) avd4. 12 Malkin 4 % (13%) avd6. 3 Protector 6 % (14%) Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
benny28hbg (+5) Senast redigerad av Champinj0nen den 2016-05-14 klockan 01:13. |
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Du ger alltså noisy face, copimade och Malkin 56% vinstchans ???
Så platon face, erik sting och erik har alltså max 44% vinstchans om vi räknar alla andra hästar i loppet som helt chanslösa och ger dem 0% vinstchans ??? Ja, jisses säger jag..... Har nog blivit nån grogg för mycket ikväll kan jag ana. Senast redigerad av peozz den 2016-05-14 klockan 00:46. |
|
|
|
|
|
|
|