|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#16 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#17 |
Olle
Jag håller med Dig om det mesta, Du behöver inte gå till Jägersro, de flesta
banor,-alla- lider av samma sjukdom utom ÅBY, dom har allt utom publik. Banornas lämnade resultat av publiksiffror oavsett vilken bana är ett löjets skimmer över verkligheten. -bedrägligt beteende enligt Brottsbalken-. Redovisa betalande publik, eller visa inget alls!!!!! "sk" bondbanor tycks trots allt överleva, hur kan man från ST låta Bollnäs av alla köra V 64 på vintern, inga möjligheter finns annat att gå restaurangen eller frysa ihjäl. Sitta i bilen-tomgångsförbud. Gävle står med en ganska bra anläggning 10 mil därifrån och tillhör Trav Gävleborg, den står tom och kör lunchtrav????????????????? Solvalla ligger 10 mil närmare Gävle än Bollnäs. Svaret: Totalt inkompetent ledning i Gävle Travsällskap!!! + + Johan Lindberg gillar Bollnäs. Han bor nära Bollnäs! Jag anser att Bollnäs är en sommarbana liksom Rättvik är vilket Gustav Vasas Dalatrav insett. Mitt och mina-många från Gävle- kompisar har slutat att åka till Bollnäs av ovan nämnda skäl. Travet i Norrland har inte mycket att ge framförallt vintertid. Måste erkänna att som entusiast av trav är det sällan jag ser de norrländska loppen och Kalmar på ATG live, tur att premium finns. Hoppas att jag förklarat min åsikt och inte fortsätter matchen OLLE. Hoppas att politiker/ansvariga vidtar åtgärder är som att tro att månen ramlar ner i morgon.-PUCKOS! God natt trav! Senast redigerad av Knutman den 2016-05-16 klockan 22:52. |
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Jag är från Boden, har haft hästar med min far. Då är det en annan femma. Men som spelare och åskådare suger norrlandstravet hästdonge.
|
|
|
|
|
|
|
#19 |
Boden
Självklart skall Boden och Östersund finnas kvar!
Geografiskt och hästkultur skall värnas av ST för hela landet. Glöm inte många norrlandshästägare Stall RÖR, HERNÖ...... Alla norrlandstränare som flyttat söderut och lyckats. |
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Spalato - en eloge till att du håller dig till trådens ämne - V75-tävlingarna på lördag.
I tredje streckar jag Usain Swing - familjehästen, som sedan i augusti startat i V75 15 ggr och en gång i V86. Nu får dom väl köra för vinst och inte bara "spara" den för framtiden. |
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
Tror dessvärre att Usain S är numera en icke vinnare den hästen har kostat mig klöver.NU går den fetbort
|
|
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Citat:
Några andra mycket intressanta skoryck aviseras där: Björs Viking i kallblodsloppet barfota runt om ffg någonsin. Jeter i avd 5: Troligen både barfota runt om ffg och jänkarvagn. Gigantiskt kuskplus dessutom. |
||
|
|
|
|
|
#25 |
|
Det är ju inte bara Dannero som svensk travsport storsatsar på i år. Dannero fick en V75a som Jägersro haft tidigare. Boden har fått en V86 onsdag i början av juni. Det är väl den omgången som Tingsryd hade tidigare. Så man kan säga att ledningen i svensk travsport flyttar större tävlingsdagar från söder till Norrland samtidigt som skillnaden sportsligt mellan travet i söder och Norrland bara blir allt större. Det är nog bara ledningen/styrelsen för st som kan se logiken i detta.
|
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Dannero, världens mysigaste bana.
Alltså jag kan vara ute på lite hal is men jag tar nog tre i första. Sista strecket hamnar på ludde och Owen Face. Blir det en omstart så tror jag den blir farlig att inte ha med på lappen på lördag. |
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Intressant info på Premier Kronos i silver i veckans vi tippa intervju
"3 Premier Kronos var fin vid spurtsegern senast, närmast före Usain Swing. Bra läge nu över kort distans och jag tror vi går ”all in”, d v s barfota runt om, helstängt huvudlag och jänkarvagn. Det ska bli spännande att se hur fort han kan springa med den balansen, säger John Östman." |
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Off topic
Finns det ngn hos "oss" som för statistik över Gävles utdelningar på V75? Eller är det bara att hoppas på ngn vänlig själ publicerar, statistik Jens, det inom service play? |
|
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Citat:
Dagen före julafton 2014 gav 7 rätt 85 tkr februari i fjor gav 7 rätt 1300 kr Mest intressant kanske motsvarande omgång i fjor då 7 rätt gav 3500 kr, 6 rätt 34 kr och det blev jackpot på femmorna. Inga stora skrällar då. Det var 3 st 7 oddsare som vann och räddade omgången från bottenutdelning. Sex av loppen vanns från spår 1-5 och det sjätte från spår 7. Hästarna var rankade 2-1-2-1-3-4-1 på V75 insatsfördelningen. Gävles enda omgång senaste åren med riktigt bra utdelning var den i augusti i fjor. Då kördes E3 finaler där och det småskrällde i båda men de största skrällarna i andra lopp.. Senast Gävle körde V75 var den 16 januari. Då gav 7 rätt 27 tkr och fem rätt 39 kr. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
newbranch (+3) |
||
|
|
|
|
|
#30 | |
|
Citat:
|
||