Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-05-20, 15:50   #61
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 225
Sharp$: 57360
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Tog inte mer än tre minuter för att hitta två bra spikar. Tyvärr hinner man väl fega ur redan ikväll, när man tagit del av alla inlägg från er pålästa experter här på Sharps....

Kollektivet ser ut att spika, i första hand, Seedorf, Tellmeastory, och Jeppas Maxi.

Låter bra.

Min första spik blir 5 Only one Winner. Rätt distans, rätt spår och rätt kusk. Är den bara i närheten av den form som den var där han bombade runt banan ifjol, då måste han väl vara stenklar här? 15% är mer än godkänt.


Min andra spik blir 2 Sugar Daddy. Har vunnit fem av sex från ledningen. Barfota runt om som i näst senaste starten där de balansen gav bra utdelning. Sören Eriksson vinner inte ihjäl sig på V75 men är väl Top5 från start och behöver bara köra rakt fram här. 6% är helt ok!
Jap. Sugar Daddy såg väldigt fin ut på barfotabalansen näst senast. Frågan är bara om man överskattar insatsen. Det på papperet enda motbudet gjorde bort sig och det var sannerligen inga hästar av V75 klass den mötte i övrigt i det loppet på Bergsåker. Den gick 14,4. Scarlets Miracel gick 13,6 i sin årsdebut näst senast med liknande förutsättningar och Veijos gick 13,4 över samma distans näst senast i Halmstad och 13,8 senast över lång distans på Jägersro. Det var ju inte hästar av den kalibern precis som den slog på Bergsåker näst senast.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-20, 15:56   #62
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dyngjohan Visa inlägg
Vart hittar du spelvärldet i Skummis??
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-20, 16:23   #63
 
Reg.datum: sep 2015
Inlägg: 32
Sharp$: 230


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

I avd. 3 så är nr 8 star advisor joli struken. Kommer veijos fortf. Få starta som nr 9 eller blir han nedstruken till spår 8?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
BettingBroder är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-20, 16:25   #64
 
Dyngjohans avatar
 
Reg.datum: mar 2016
Ort: Staffanstorp
Inlägg: 61
Sharp$: 773
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robfri Visa inlägg
Vart hittar du spelvärldet i Skummis??
En chansning. ..hoppas på lite tur...
Dyngjohan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-20, 16:29   #65
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 131
Sharp$: 4082
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BettingBroder Visa inlägg
I avd. 3 så är nr 8 star advisor joli struken. Kommer veijos fortf. Få starta som nr 9 eller blir han nedstruken till spår 8?
Som Nr 9, man kan bara bli nerstruken på samma "led". Tror jag iallafall?!
PhilipBIF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-20, 16:33   #66
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 131
Sharp$: 4082
Standard

Nedstruken*
PhilipBIF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-20, 16:34   #67
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5211
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Jap. Sugar Daddy såg väldigt fin ut på barfotabalansen näst senast. Frågan är bara om man överskattar insatsen. Det på papperet enda motbudet gjorde bort sig och det var sannerligen inga hästar av V75 klass den mötte i övrigt i det loppet på Bergsåker. Den gick 14,4. Scarlets Miracel gick 13,6 i sin årsdebut näst senast med liknande förutsättningar och Veijos gick 13,4 över samma distans näst senast i Halmstad och 13,8 senast över lång distans på Jägersro. Det var ju inte hästar av den kalibern precis som den slog på Bergsåker näst senast.
Jag tänker att om man vinner på 14,6 full väg, voltstart och med skor - och om barfotabalansen ger den effekt man kan förvänta sig - så kan den säkert gå en 12-tid i morgon från spets. Inte alls säkert att det räcker, men svårt att få bättre förutsättningar...?
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-20, 16:36   #68
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av PhilipBIF Visa inlägg
Vem är det som ska "dödenskrossa" Nimbus CD i sista då, som är Spelvärdes spelvärde spik?
Mosaquien?
Oavsett vem de syftar på är i mina ögon bara Mosaiquen kapabel att ro iland något sådant, skulle Nimbus hålla ut Magic eller den senare inte laddas vinner en tredje, Västerbo Highflyer eller Magic gissar jag på.

Tycker bägge har värde till 17% resp 6% och även om de går upp lite i streck.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-20, 16:40   #69
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BettingBroder Visa inlägg
I avd. 3 så är nr 8 star advisor joli struken. Kommer veijos fortf. Få starta som nr 9 eller blir han nedstruken till spår 8?
Veijo behåller det inre startspåret på andravolten. Nr 9 kan välja att rygga 1 eller 2. Han sa idag i atg.se, att han tar ryggen på 1.
När 8 stryks i bilstart blir det tomt på plats 8 vid vingen.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-20, 16:55   #70
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 680
Sharp$: 2437
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Veijo behåller det inre startspåret på andravolten. Nr 9 kan välja att rygga 1 eller 2. Han sa idag i atg.se, att han tar ryggen på 1.
När 8 stryks i bilstart blir det tomt på plats 8 vid vingen.
Andra volten när det är autostart?
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
lokatten (+2)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-20, 16:57   #71
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 301
Sharp$: 405
Standard

Avvd 4 kallblod.

Verkar som att det krävs rätt många streck här, brukar kunna komma undan med 2-3 stycken men

Efter att ha kollat hästar, kuskar och tränare så gott jag kan så blir det dom här (tills vidare alltså):
Måste väl ha med 12 Tangen Haap. Men litar inte riktigt på Björn Karlssons talanger som kusk. Dessutom kan jag inte förlåta att han slaktade Nordgubben och inte lät honom gå och skrota ett par år åtminstone, efter avslutad karriär. Nordgubben var min favorit, så otroligt tapper jämt!

Sedan 11 Björs Viking. Örjan! samt vunnit 12 av sina 28 starter, 43%-ig! Tränare Annelie Lagergren påpekar i Guiden att han inte gillar att resa så hon tycker det är bra att det är nära. Säger:"Det blir täta starter men det ska gå bra och det är möjligt att vi provar någon form av barfotabalans."

10 Art Nökkve. Eventuellt. Svårt att få grepp om denna häst tycker jag. Men möjligt att han är på hugget nu hos Håkan. Var ju duktig i Norge också förresten.

Vem sjutton var det mer då? Jo, 7 Skummis (vilket namn förresten!) körd av JOP i egen hög person, som har mycket gott att säga om skummisen. Tar från Guiden: "Han har gjort det otroligt bra. Han började med sex raka men även om segerraden är spräckt håller han fortsatt samma form. Han kan öppna så bra att spets är inom räckhåll" och så vidare.

Tänkte ha med två till men avstår tills vidare. 6 Eldodin var väldigt lockande med bra kusk och vunnit 9 av 21 starter = 43%! Men han har galopperat i 11 av dessa 21 starter! Vinna eller försvinna...

Den andra som var påtänkt var 3 Höstbo Stig/Tomas Pettersson. Har den fördelen att han tydligen bara galopperat EN gång! Finfin tid: rek 26,0 volt medel. Men jag vet inte... Det var något som gjorde mig tveksam men kommer inte ihåg???

Senast redigerad av lokatten den 2016-05-20 klockan 16:59.
lokatten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-20, 17:06   #72
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Andra volten när det är autostart?
Det är inte lätt att vara pedagogisk. Men du vet vad jag menar Strappa! Andra raden.
Men det blir än värre med spårtrappa. Som i avd VI. Med tre strykningar. Blir lättare efter middag
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-20, 17:09   #73
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 294
Sharp$: 128
Standard

Ceasar Sisu klass häst spela spik på den och gardera alla andra favoriter )
chompipe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-20, 17:12   #74
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lokatten Visa inlägg
Avvd 4 kallblod.

Verkar som att det krävs rätt många streck här, brukar kunna komma undan med 2-3 stycken men

Efter att ha kollat hästar, kuskar och tränare så gott jag kan så blir det dom här (tills vidare alltså):
Måste väl ha med 12 Tangen Haap. Men litar inte riktigt på Björn Karlssons talanger som kusk. Dessutom kan jag inte förlåta att han slaktade Nordgubben och inte lät honom gå och skrota ett par år åtminstone, efter avslutad karriär. Nordgubben var min favorit, så otroligt tapper jämt!

Sedan 11 Björs Viking. Örjan! samt vunnit 12 av sina 28 starter, 43%-ig! Tränare Annelie Lagergren påpekar i Guiden att han inte gillar att resa så hon tycker det är bra att det är nära. Säger:"Det blir täta starter men det ska gå bra och det är möjligt att vi provar någon form av barfotabalans."

10 Art Nökkve. Eventuellt. Svårt att få grepp om denna häst tycker jag. Men möjligt att han är på hugget nu hos Håkan. Var ju duktig i Norge också förresten.

Vem sjutton var det mer då? Jo, 7 Skummis (vilket namn förresten!) körd av JOP i egen hög person, som har mycket gott att säga om skummisen. Tar från Guiden: "Han har gjort det otroligt bra. Han började med sex raka men även om segerraden är spräckt håller han fortsatt samma form. Han kan öppna så bra att spets är inom räckhåll" och så vidare.

Tänkte ha med två till men avstår tills vidare. 6 Eldodin var väldigt lockande med bra kusk och vunnit 9 av 21 starter = 43%! Men han har galopperat i 11 av dessa 21 starter! Vinna eller försvinna...

Den andra som var påtänkt var 3 Höstbo Stig/Tomas Pettersson. Har den fördelen att han tydligen bara galopperat EN gång! Finfin tid: rek 26,0 volt medel. Men jag vet inte... Det var något som gjorde mig tveksam men kommer inte ihåg???
JOP med hårt spelade 7 Skummis sade solklart i atg.se idag, att 10,11 och 12 är klart bäst i detta lopp - och är bättre än 7. Vår kallblodsexpert SO här på Sharps säger samma sak - lås på 10,11 och 12.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
lokatten (+5)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-20, 17:18   #75
 
Cleon_9s avatar
 
Reg.datum: apr 2013
Inlägg: 339
Sharp$: 2721
Standard

Magic Tonight alibivann Elitloppet förra året. Inget ont om den k satsen dock. En kapabel häst. Nimbus CD var kanonbra förra året men riskerar att bli fast. Ludde gör en Luddekörning och det blir soppatorsk till slut.

Nää feelingen säger att Melander har en räv bakom örat i Volstead. Spik!
Cleon_9 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td