|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#106 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#107 |
|
Idag blir det Erik Adielssons dag. Och därmed mitt bolagssystems stora dag.
1) 1 r7-6 (1 är ett ämne till stjärna i Stig Hs regi. SoS) 2) 2,3,4,6,10,11,12 r7-1 (favoriten 6 är ute på långresa. Har några startsnabba innanför. Det kan bli en snabb öppning. Tränaren till 2 tycker hans har lite bättre vinstchans än Queer Fish i avd I. 6 kan bli över i spåren. Det känns bäddat för en vinnare från bakspår) 3) 2,3,4,5,9 r7-1 (favoriterna 4 och 5 har ännu inte vunnit i år. Familjehästen 2 har äntligen fått ett perfekt spår på sprint. 3 spurtslog 2 senast - den streckar vi också. 9 är bästa hästen, har toppform och tar startrygg på Tillman) 4) 10,11,12 r7-6 (bra trehästarslås) 5) 2,4,5,7,8,9,10 r3-11 (garderar detta klass II lopp. Tror i första hand på Erik med 4) 6) 5,7,14,15 r9-4 (strykningar i spårtrappa ändrar förutsättningarna radikalt. 7 och 8 skulle startat från spår 9 och 11 men fick nu 5 resp 6, vilket gynnar dem mycket. Tre strukna gör färre att runda för 14 och 15. Fast Agnes har utvecklats hos Troels Andersen. Erik kan ge 14 en smörresa. Från bästa spåret fem kan Örjan köra till spets med jättefina 7 Augusta) 7) 1 r4-2 (1 SoS. Örjan kan inte ta ledningen och kryper ner i rygg på 1 och får en preparé till Elitloppet. 4 Volstead trycker men vinner knappast från dödens. 8 körs med skor ro och är chanslös från spår 8.) Kostar 1470:-. Hoppas några av mina skrällar vinner så att det kan bli lite utdelning. |
|
|
|
|
|
|
#108 |
|
Frågan är felformulerad. Rätt är; Hur ser ditt system ut idag?
Sharps har blivit kärringfierat och väldig få vågar stå för några förhandare. Mvh Uffe Senast redigerad av Grant den 2016-05-21 klockan 13:50. |
|
|
|
|
|
|
#109 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#110 | |
|
Citat:
Man bör spika efter boken hursomhelst och då handlar det om spår 2-6 å 2140a. Mvh Uffe |
||
|
|
|
|
|
#111 |
|
I ronden säger ludde: toppform på mosaique face, barfota runt om. Vad är det som gäller egentligen?
|
|
|
|
|
|
|
#112 |
|
AB
"8 Mosaique Face (Lutfi Kolgjini) ser allting bra ut med.Som han känns har han absolut toppform, men från det här läget får han det svårt. Jag är inte ute efter en Elitloppsbiljett. Jag är ute efter 400 000 kronor i första hand. Går barfota runt om och räknas alltid med chans när han startar, säger Ludde."
|
|
|
|
#113 |
|
Ja, 12,2 i årsdebuten. Lär ju inte vara sämre i dag. Given spik
|
|
|
|
|
|
|
#114 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#115 | |
|
Hela omgången känns iskall för min del.
Jag vet inte. Jag ska bara lira en liten bong. Magic Tonight, Tellmeastory är tänkbara på intrycken senast. Kanske 10 Cavat On Track, som riktigt tufft ställningstagande? Jag ska ha 3 spikar och mina skrällar ska vara med. Små förhoppningar idag. Det är kul att delta. Citat:
Att utbyta idéer är intressant. Droppa en klaring eller ett långskott med motivering till varför. Det funkar ibland och andra gånger inte. Förhoppningen finns sedan att någon blir hjälpt av tugget och får med sig ett vinstgivande extrastreck. DD-tjugan idag: 5,10,14,15 mot 2. 10 Q.V.V. har blivit en följehäst för mig. Tufft motstånd, men givet chansstreck för mig. Nog såg 2 Magic Tonight fin ut i avslutningen senast? Motdrag? |
||
|
|
|
|
|
#116 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#117 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#118 |
|
Sista loppet tror jag att Magic Tonight vinner. Jag spikade hästen i årsdebuten, men Örjan sket fullständigt i det, vilket inte var helt oväntat (Man vet dock aldrig ...). Idag lär de visa upp en helt annan häst. Ändå garderar jag då Nimbus förmodligen sitter i spets, Ludde känner sig nog tvungen att gå fram utvändigt om ingen annan gör något och Food Money är kanske hästen med bästa formen. Dessutom gillar jag den skarpt.
|
|
|
|
|
|
|
#119 |
|
Varför? För att de rankar den först? Om man tror att en häst är klart bäst i loppet, varför ska man då gå på en annan bara för att programmet sätter den före? Jag förstår inte grejen.
|
|
|
|
|
|
|
#120 | |
|
Citat:
|
||