Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-05-17, 18:54   #1

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 39616
Standard

V86 Jägersro/Solvalla 18/5

1) Riktigt skräplopp där det kan gå lite hur som helst.
2) Wild Honey blir dunderfavorit igen (Torskade till 1,38 förra gången) trots att hon betedde sig väldigt märkligt. Örjan hoppas att han lärt känna hästen på den starten. Värd att gardera.
3) Ganska öppet stayerlopp där en del väljer att spika Bartender In.
4) Marta Chip lutar jag åt att singelstrecka. Faye Bros tar spets, men har inte övertygat lika mycket och har inte startat på en månad.
5) Smålurigt.
6) Usain Henna blir omgångens största favorit. Ska köras med plastade hovar och ute på medeldistans. Det har gått bra tidigare, men Kihlström och Redén har ett par intressanta motbud och även den här dunderfavoriten är värd att försöka fälla.
7) Västerboonthenews kan vara en chansspik i spets. Spartan Kronos (Knepig sak!) och Royal Fighter (Stallet är positiva) har de sämsta lägena på kort distans.
8) Öppen avslutning.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-17, 21:55   #2

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 921
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
1) Riktigt skräplopp där det kan gå lite hur som helst.
2) Wild Honey blir dunderfavorit igen (Torskade till 1,38 förra gången) trots att hon betedde sig väldigt märkligt. Örjan hoppas att han lärt känna hästen på den starten. Värd att gardera.
3) Ganska öppet stayerlopp där en del väljer att spika Bartender In.
4) Marta Chip lutar jag åt att singelstrecka. Faye Bros tar spets, men har inte övertygat lika mycket och har inte startat på en månad.
5) Smålurigt.
6) Usain Henna blir omgångens största favorit. Ska köras med plastade hovar och ute på medeldistans. Det har gått bra tidigare, men Kihlström och Redén har ett par intressanta motbud och även den här dunderfavoriten är värd att försöka fälla.
7) Västerboonthenews kan vara en chansspik i spets. Spartan Kronos (Knepig sak!) och Royal Fighter (Stallet är positiva) har de sämsta lägena på kort distans.
8) Öppen avslutning.
Flera starka favoriter än en gång dessvärre. Kan mycket väl bli jackpot men ska prova att fälla någon.

Faye Bros startade ju för mindre än 3 veckor sedan, den 29 April, i ett uttagningslopp till Drottning Silvias pokal. Den spetsade och släppte och fastnade invändigt men spurtade bra trots ett småstruligt lopp. Duktige Ulf Eriksson upp som 5:e val(!!??) på den. Martha Chip ska ha bra chans men är ju inte jättekul till 60%. Väldigt bra form på 7 och 8 som inte fått chansen på slutet. Top Notch är ju en grym spurtare men pissigt spår igen.

Första gången över 3 K för Bartender In och visst har han toppchans i ett ihåligt lopp. Ska väl ha ett lopp i kroppen innan finalen. Hur bra är O'Sunday som troligtvis sitter i spets? Tor Mento vinner ju aldrig men har form och 2% är ju för lågt. Alamo Boko är ju inte där han har varit men såg bättre ut senast.

Usain Henna bara vinner!

Funderar på att chansspika Tjurkhults Sigge i V86-5. Gör andra starten för PU och det blir barfota runt om samt jänkarvagn.

Västerboonthenews kommer inte att få sitta ifred då Tillman lär köra tokoffensivt med en maxad Royal Fighter för att få en chans att bli inbjudna till Elitloppet. Spartan Kronos måste också med.

Sista är ju vidöppet om det inte är så enkelt att 2 och 4 gör upp om det. Tar nog 1,2,3,4,5,9,10.
mocka är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-17, 21:58   #3

OskarSvanbergs avatar

Reg.datum: mar 2015
Sharp$: 6083
Standard

Tror du har rätt.
Plast funkade bra på åby sm-dagen. 12,7 2640 i tredjespår fram till dödens.

Men så här hög klass har han knappt varit ute i över medel. Han är sårbar över medeldistans. Lätt att vi hamnar för långt bak. Lagom tempo så kan jag inte kliva fram. Måste vara överpace eller att de pullar upp så jag kan köra fram.
Stor risk att jag blir hängandes.

Tror dock på bra chans, kör för vinst, ingen preparé, risk att jag inte kommer med i harpers då. Så jävligt puckat att köra preparé då, sen bli förstareserv. Sen kan det bli att jag kör defensivt ändå, men då är det för att han känns dålig.

Känns som bra form, bra chans, men spelvärdet på Bostonz och några till är högt som det är streckat nu.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
boozty (+10), sjukstuga (+5), Skuumberg (+10), abstruse (+2), asgaya3141 (+3)
OskarSvanberg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-17, 22:03   #4

OskarSvanbergs avatar

Standard

Det var Shooter jag svarade.

Jag tror iofs också att jag vinner mocka, men inte så lätt.
Jag tror i princip alltid att jag ska vinna varje gång jag åker ut till lopp. Sen handlar det bara om att ge hästen förutsättningarna.
Men klart jag är chanslös ibland. Men oftast åker jag ut med tanken att vinna. Från fjärde in eller dödens.
Sen kör man mkt på känsla.
Aktuell häst har jag sagt några ggr att han måste ha ett snällt race för att vinna, sen känner man att han är på topp idag, bara vill krossa, och kör fram i dödens.
Är rätt fränt när djuren talar till en genom tömmarna så.
Helge (+3), hugotheboss (+5), mocka (+10), dado (+5), Helgesson (+5), Oldljungken (+10)
Gammal 2016-05-17, 22:14   #5

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

Oskar.

Detta är det många här aldrig kommer begripa

"Är rätt fränt när djuren talar till en genom tömmarna så."

Underbart skrivet och sant, dessvärre en spelsida, som bara ser till
egen vinning och få hyllar en bra prestation, bara egen plånbok.
hugotheboss (+5)
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-17, 23:35   #6

Fiduss avatar

Reg.datum: okt 2015
Sharp$: 1697
Standard

1) 7 Flyer Boshoeve får tipsnicken efter bra upplopp senast.
2) 12 Pasithea Face är ett fint sto.
3) 10 Bartender In känns klar här. Utrustningsändringar oroar.
4) 7 Dedes Mythical ordnar dagens storskräll? En del vassa avslutningar på sistone.
5) Dagens Love You:are får bli 11 Kax The Flax. Tränaren nöjd, schackrutig kusk.
6) 7 Bostonz Credit vill jag se med fritt i god tid.
7)10 Harry Haythrow gick riktigt vasst till slut senast. Harry har haft otur i flera lopp senaste tiden och dragits långt bak. Flera gånger med mycket krafter kvar. För tufft på Ax och dålig för dan på J. Heja Harry!
8) 1 Victory Pilot lär vänta på luckan. Om den kommer lär det gå undan till slut.

dado (+5)

Senast redigerad av Fidus den 2016-05-17 klockan 23:36.
Fidus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-17, 23:38   #7

OskarSvanbergs avatar

Standard

Tack Helge.
Rätt många som verkar hylla sporten också tycker jag.
Är iofs bara här och ger lite info när jag har häst till start lördag eller onsdag.
Är själv usel på att spela, förutom på amerikansk fotboll, lite otippat.
Att jag började skriva här var för att jag googlade Usain efter en seger, kul att läsa nyheter och se bilder om sin V75-vinnare. Hittade en text där jag blev helt utdömd, lite udda efter en seger. Försvarade mig, killen som dömt ut mig var sedan helt ok. Och sen har det fortsatt.
Är roligt att få folk att förstå sporten. Det är så mycket mer än bara spelet. Sen är det en del som inte vill, och det är helt ok, bara att skita i att läsa vad jag skriver och gå vidare till nästa inlägg. Men fått en hel del positiv feedback från några här, och då är det värt att lägga lite tid för att öka intresse och förståelse för sporten.

Vi måste bjuda på oss själva och öka intresset för SPORTEN, de som är intresserade är trogna travsporten, de som bara gillar spel kan lika gärna börja lira på hundar eller kameler eller i vilken ordning norrmännen står på pallen i världscupen i skidor.

Det bästa är om man har tid att komma ut och prova att köra häst och hälsa på i stallet. Det fixar vi gratis för de som är med på en häst, men annars går det att ordna också. Kostar 500-1000kr tror jag, är lite olika på olika banor.
legolasse (+10), NicklasJ (+100), Dahle (+10), Spiritus (+10), DIF (+5), jazboy (+10)

Senast redigerad av OskarSvanberg den 2016-05-17 klockan 23:48.
Gammal 2016-05-17, 23:54   #8

Helges avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av OskarSvanberg Visa inlägg
Tack Helge.
Rätt många som verkar hylla sporten också tycker jag.
Är iofs bara här och ger lite info när jag har häst till start lördag eller onsdag.
Är själv usel på att spela, förutom på amerikansk fotboll, lite otippat.
Att jag började skriva här var för att jag googlade Usain efter en seger, kul att läsa nyheter och se bilder om sin V75-vinnare. Hittade en text där jag blev helt utdömd, lite udda efter en seger. Försvarade mig, killen som dömt ut mig var sedan helt ok. Och sen har det fortsatt.
Är roligt att få folk att förstå sporten. Det är så mycket mer än bara spelet. Sen är det en del som inte vill, och det är helt ok, bara att skita i att läsa vad jag skriver och gå vidare till nästa inlägg. Men fått en hel del positiv feedback från några här, och då är det värt att lägga lite tid för att öka intresse och förståelse för sporten.

Vi måste bjuda på oss själva och öka intresset för SPORTEN, de som är intresserade är trogna travsporten, de som bara gillar spel kan lika gärna börja lira på hundar eller kameler eller i vilken ordning norrmännen står på pallen i världscupen i skidor.

Det bästa är om man har tid att komma ut och prova att köra häst och hälsa på i stallet. Det fixar vi gratis för de som är med på en häst, men annars går det att ordna också. Kostar 500-1000kr tror jag, är lite olika på olika banor.
Förstått du nått nya hästägare här, smart!
Alla måste lyfta på kepsen åt en tränare/kusk som delger info här, du är UNIK, före din tid!
Hade min tonår i trav/galoppstall, varje ledig helg från skolan.
Min syn är inte bara spel på denna spelsite.
Skitsamma, tack för att du delger så ärligt.
Gammal 2016-05-17, 23:56   #9

Helges avatar

Standard

Sen Oscar minns jag det var Månprinsen som sket i det blå skåpet.
Gammal 2016-05-18, 00:18   #10

Reg.datum: jun 2013
Sharp$: 1794
Standard

Citat:

Jag tror i princip alltid att jag ska vinna varje gång jag åker ut till lopp. Sen handlar det bara om att ge hästen förutsättningarna.
Men klart jag är chanslös ibland. Men oftast åker jag ut med tanken att vinna. Från fjärde in eller dödens.
Aktuell häst har jag sagt några ggr att han måste ha ett snällt race för att vinna, sen känner man att han är på topp idag, bara vill krossa, och kör fram i dödens.
Hästar är av kött & blod. Form är en färskvara och bra kuskar känner sånt i tömmarna. Tack för att du skriver härinne , Oskar. Kul !

/Spalato
spalato är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-18, 00:45   #11

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 1345
Standard

Citat:
Tror du har rätt.
Plast funkade bra på åby sm-dagen. 12,7 2640 i tredjespår fram till dödens.

Men så här hög klass har han knappt varit ute i över medel. Han är sårbar över medeldistans. Lätt att vi hamnar för långt bak. Lagom tempo så kan jag inte kliva fram. Måste vara överpace eller att de pullar upp så jag kan köra fram.
Stor risk att jag blir hängandes.

Tror dock på bra chans, kör för vinst, ingen preparé, risk att jag inte kommer med i harpers då. Så jävligt puckat att köra preparé då, sen bli förstareserv. Sen kan det bli att jag kör defensivt ändå, men då är det för att han känns dålig.

Känns som bra form, bra chans, men spelvärdet på Bostonz och några till är högt som det är streckat nu.

När travsporten behöver ambassadörer för de som inte är travfrälsta i "vår" generation kommer jag rösta för att du står först vid grindarna! Vackert så man blir tårögd!
rickyfashion är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-18, 01:12   #12

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 921
Standard

Citat:

Kan tänka mig att det måste vara en häftig känsla när UH är på topp och du har en hel massa att åka med och kan vinna från alla positioner.

Det är en underbar häst du har och visst är det ett par bra emot men du vinner ändå Oskar.

Stort lycka till imorgon och även till Harpers så klart!!!
mocka är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-18, 07:01   #13

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 3848
Standard

Citat:

Tack Oskar...jag spikar dig alltid...TACK
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-18, 07:25   #14

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 9847
Standard

Ännu en spelmässigt tråkig omgång även om sporten är helt ok.

Värdespiken i omgången får nog bli Tjurhults Sigge bfrm och jänkarvagn samt 1 lopp i kroppen låter intressant, dessutom en favorit som kommer från ug-str(hosta)-uag.

Utgångarna får bli Bartender in samt Research

Vill man ha en spik till så är det väl Usain henna eller Marta chip man bör titta på.

Helgarderingsloppet får bli Avd 1

Gissningsvis utdelning under 20k idag.

Senast redigerad av boozty den 2016-05-18 klockan 07:27.
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-18, 08:19   #15

capones avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 13391
Standard

Skrällen ikväll måste vara Blue Martini Ås
USAIN HENNA är bra men är et inte för kort nu

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
capone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td