Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-05-19, 00:33   #136

OskarSvanbergs avatar

Reg.datum: mar 2015
Sharp$: 6083
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
.....och de riktigt överjävliga kuskarna, typ Björn Goop, han behöver inte ens känna det där, att djuret talar med honom genom tömmarna.

Han kör fram till dödens med en totalt värdelös häst, en 20-oddsare, men lyckas ändå reglera hela fältet så att han till slut står som ohotad vinnare.

Typ Nakoda Goj.

Men det är ju för att han fattar att hästen bara är halva grejen. Ett bestämt och säkert uppträdande kan vara lika utslagsgivande i både poker och trav.

Synd att det är så många kuskar som är helt beroende av hur hästen "känns", som inte har fattat nåt av kuskpsykologin...
Och det har de pratatmed dig om då eller? Har du ens hälsat på de killarna? Jag pratar med dom varje vecka, och vi diskuterar just sånt efter alla lopp. Och jag garanterar dig att det finns inte en kusk med mer än 1 i segerprocent som tänker så.
Kör de fram i dödens är det för att det känns rätt.

Jag snackar med Björn imorn. Vem ska jag hälsa från?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
sjukstuga (+10)
OskarSvanberg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-19, 00:55   #137

OskarSvanbergs avatar

Standard

För övrigt var det inte rätt drag i honom.
Kändes fin, men såg redan 600kvar att Nato plockar vi inte ner.
Han har fått gå på tyngre bana för att spara framknäna som han haft lite känningar i. Därför provat att bara köra där även de sista vässande intervallerna för att inte behöva köra så fort.
Men han blev för tung och slafsig, får gå på lättare underlag till nästa start.

Tror och hoppas att det löser problemet. Annars får vi fundera lite i andra banor.

Annars gick han två tiondelar från sitt rekord, så katastrof var det inte. Hans näst snabbaste tid i karriären.
Men det var inte rätt drag i honom.
Med såhär mycket pengar på sig är han som sagt väldigt sårbar över medel.
Får försöka slipa till det till nästa start.

Nato var grymt jävla bra. Inte omöjlig att hitta, Lennartsson sa efteråt att han hade massor sparat senast, och var inte förvånad att han var så bra nu. Han kändes som en världsartist tidigt i karriären, men haft problem med svängarna, drar höger bak. Hade sidostång på jänkaren idag precis som jag har. Vet inte om han haft det förut? Kanske hittat lösningen på problemet, bra veterinär?

Eller, så var det bara så att Lennartsson bara kände sig sådär stark som Stankarn pratar om. Kanske coachat Per? Vi har nu sett början till en ny era då Lennartsson tack vare mental coaching från Stankarn dominerar totalt, sänder med allt och mosar alla favoriter. Så är det nog.

Och Björn kör aldrig invändigt för övrigt. Inte så att han gör det med favoriter när han känner på hästen att det är enda sättet att vinna? Nejdå.
Gammal 2016-05-19, 01:05   #138

Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 4665
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av OskarSvanberg Visa inlägg
Känslan jag fick i ditt lopp var att Lennartsson svarade Örjan för att han eventuellt ville släppa till dig men du testade aldrig för ledningen?

Hur mycket påverkade de plastade hovarna för själva utgången av loppet. Tycker du att plastade hovar ligger närmare barfota eller skor rent tävlingsmässigt?

Mvh
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-19, 01:20   #139

OskarSvanbergs avatar

Standard

Jag var i valet och kvalet. Men som ni kanske såg bryter han ut lite, gillar egentligen att ligga utvändigt mer än i ledningen.
Men jag körde faktiskt framåt i 10tempo. När jag inte tog nåt särskilt ville jag inte lägga en speed för att överta, tror han varit tröttare då än med en lugn dödens eftersom han trivs där. Om det var rätt eller fel vet jag inte. Men var så jag resonerade.
Plastade hovar är inte optimalt, men tror i efterhand att det kanske var upplägget som inte stämde hundra helt enkelt. Han har funkat braplastat förut. Men huvudgrejen var att han inte var lika taggad. Normalt vill han döda dom när han är utvändigt, nu tävlade han, men han var mer som en vanlig häst.

Kändes som han fick bra fäste. Inget sånt att skylla på.
Vi har identifierat några möjliga misstag, rättar till dom så får vi se om det var rätt bedömning.
Gammal 2016-05-19, 01:26   #140

OskarSvanbergs avatar

Standard

Svårt säga det med plast. Han kändes bra såhär. Han har funkat med bakskor också. Svårt säga, dessutom skiljer sig olika metoder med plastning åt. Känslan är att detta var bättre än det han vann bronsförsök med, så, nej, tror det är tränaren som inte lyckats till 100% snarare än utrustningen eller fotbeklädnad.
Gammal 2016-05-19, 03:03   #141

Reg.datum: jun 2013
Sharp$: 1794
Standard

J
Citat:
Svårt säga det med plast. Han kändes bra såhär. Han har funkat med bakskor också. Svårt säga, dessutom skiljer sig olika metoder med plastning åt. Känslan är att detta var bättre än det han vann bronsförsök med, så, nej, tror det är tränaren som inte lyckats till 100% snarare än utrustningen eller fotbeklädnad.
Hej Oskar !

Kul att du skriver härinne . Uppskattas !
Kan det rentav vara så att hästen fungerar bäst med barfotabalans och på längre distanser ? Min känsla är att nästa gång får vi ett högt spelvärde på Usain Henna , då folk generellt har kort minne. Vet inte riktigt om jag fick svar på frågan om barfota ovan

Senast redigerad av spalato den 2016-05-19 klockan 03:09.
spalato är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-19, 03:50   #142

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8426

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boozty Visa inlägg
Och det var ju inte svårt att gissa att jag skulle ha fel och du rätt =)

Hoppas du får lite betalt idag nu med, det får inte jag.
Garderade Usain och Marta, men utan framgång
Gammal 2016-05-19, 03:55   #143

putte64s avatar

Sharp$: 8426

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Hästen var bra, men några andra var också bra.
12.6 och 3a.
Går fort nu ...

Citat:
Gammal 2016-05-19, 05:41   #144

Sharp$: 6036
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mocka Visa inlägg
Tycker nog att Royal Fighter gjorde det riktigt bra i sin andra start för året. Gick halvtrögt i de första starterna förra året med och hade ju Untersteiner i vägen också. Spartan Kronos var också bra som fick en dryg inledning men höll helt OK.

Mosaique Face måste toppa det på Lördag och det lär bli väldigt svårt från spår 8 med bara en massa startsnabba hästar invändigt.

Tycker det står mer mellan Royal Fighter och Food Money i så fall.
Food money kommer aldrig starta i nåt elitlopp. Den duger inte där. Kan rusa en bra tid på innerspår som duger i tuff konkurrens till att inte göra bort sig men så fort det blir lite knepigare väg är den chanslös mot de bästa.
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-19, 06:54   #145

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 5341
Standard

Citat:
För övrigt var det inte rätt drag i honom.
Kändes fin, men såg redan 600kvar att Nato plockar vi inte ner.
Han har fått gå på tyngre bana för att spara framknäna som han haft lite känningar i. Därför provat att bara köra där även de sista vässande intervallerna för att inte behöva köra så fort.
Men han blev för tung och slafsig, får gå på lättare underlag till nästa start.

Tror och hoppas att det löser problemet. Annars får vi fundera lite i andra banor.

Annars gick han två tiondelar från sitt rekord, så katastrof var det inte. Hans näst snabbaste tid i karriären.
Men det var inte rätt drag i honom.
Med såhär mycket pengar på sig är han som sagt väldigt sårbar över medel.
Får försöka slipa till det till nästa start.

Nato var grymt jävla bra. Inte omöjlig att hitta, Lennartsson sa efteråt att han hade massor sparat senast, och var inte förvånad att han var så bra nu. Han kändes som en världsartist tidigt i karriären, men haft problem med svängarna, drar höger bak. Hade sidostång på jänkaren idag precis som jag har. Vet inte om han haft det förut? Kanske hittat lösningen på problemet, bra veterinär?

Eller, så var det bara så att Lennartsson bara kände sig sådär stark som Stankarn pratar om. Kanske coachat Per? Vi har nu sett början till en ny era då Lennartsson tack vare mental coaching från Stankarn dominerar totalt, sänder med allt och mosar alla favoriter. Så är det nog.

Och Björn kör aldrig invändigt för övrigt. Inte så att han gör det med favoriter när han känner på hästen att det är enda sättet att vinna? Nejdå.
Ni säger att det inte var rätt drag i honom det märktes lite innan loppet Oskar?
Gammal 2016-05-19, 07:58   #146

OskarSvanbergs avatar

Standard

Nja.
Kanske.
Han är så svårbedömd.
Han lever ju i sin egen värld.
Kommer ni ihåg förra våren då han gjorde ett heroiskt lopp men fick ge sig mot Saveur? Då kunde jag inte köra 19 i provstarten för att han rullade och for.
Men han har varit ruskigt fin emellanåt i provstarten.

Ni såg kanske att han kan vara lite svårkörd.
Felade i första provstarten. Det var för att jag vred huvudet och hälsade på måldomaren, gjorde provstarten samtidigt som defilering. När de är lite loja måste det vara fullt fokus.

Spalato:
Javisst är han bäst över längre distanser, var det jag flaggade för innan. Han blir mer sårbar. Är särskilt så nu när han möter så snabba hästar. Jag tryckte till i 08-tempo på bortre lång. Men Nato var ju så snuskigt i ordning att han bara joggade i det läget.

Att du inte fick svar om barfota är helt enkelt att det absolut optimala är utan plast. Men att han vann på 12,7 2640 från dödens på åby förra året på det viset. Så jag tycker inte att det är nåt att skylla på.

Men framförallt, hyllas den som hyllas bör, Nato var i ett strålande skick.
Joggade bredvid honom när Fredrik värmde, och han såg så lycklig ut över att få komma ut och springa så både jag och Fredrik bara skrattade. Hästen var i ordning. Osäker om jag kunnat plocka honom hur perfekt upplägg vi än fått.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
spalato (+20), Billman (+20), SH (+20)
Gammal 2016-05-19, 09:13   #147

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 39619
Standard

Återigen ser man vilket bra spel V86 är. Ingen häst var särskilt svår att hitta, det gäller bara att hamna rätt på spikarna och sparloppen. Tyvärr så hade jag fel upplägg.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-19, 10:55   #148

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61702
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Återigen ser man vilket bra spel V86 är. Ingen häst var särskilt svår att hitta, det gäller bara att hamna rätt på spikarna och sparloppen. Tyvärr så hade jag fel upplägg.
Tror du underskattar svårighetsgraden i det du skriver rätt så rejält.

Ska du välja tre favoritspikar till att börja med och det finns åtta lopp att välja mellan är väl alternativen väldigt många.

Om du sen med sparlopp menar några lopp eller tre med de mest betrodda hästarna är alternativen också oerhört många.

Tre av loppen igår vanns av hästar utanför ramarna. Att pricka rätt med ett system för några hundralappar och ha massgarderat just de tre loppen är sannerligen inte lätt.

Men det är väl också därför som 8 rätt gav över 200 tkr och 7 rätt inte ens en tusenlapp.

Ska man ha rimlig chans att fånga in alla vinnarna på V86 på det sätt som du spelar så krävs det nog favoritvinster i åtminstone hälften av loppen och att det i max en avdelning går utanför ramarna med att någon som inte tillhör topp 4 på insatsfördelningen vinner. Problemet är ett med sådant utfall springer inte utdelningen upp i sexsiffriga belopp.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-19, 11:13   #149

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 9847
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Garderade Usain och Marta, men utan framgång
Trist, trodde man skulle få se dig i vinnarlistorna men de var bara en massa rader med Belgien där =)
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-19, 12:10   #150

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 39619
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Tror du underskattar svårighetsgraden i det du skriver rätt så rejält.

Ska du välja tre favoritspikar till att börja med och det finns åtta lopp att välja mellan är väl alternativen väldigt många.

Om du sen med sparlopp menar några lopp eller tre med de mest betrodda hästarna är alternativen också oerhört många.

Tre av loppen igår vanns av hästar utanför ramarna. Att pricka rätt med ett system för några hundralappar och ha massgarderat just de tre loppen är sannerligen inte lätt.

Men det är väl också därför som 8 rätt gav över 200 tkr och 7 rätt inte ens en tusenlapp.

Ska man ha rimlig chans att fånga in alla vinnarna på V86 på det sätt som du spelar så krävs det nog favoritvinster i åtminstone hälften av loppen och att det i max en avdelning går utanför ramarna med att någon som inte tillhör topp 4 på insatsfördelningen vinner. Problemet är ett med sådant utfall springer inte utdelningen upp i sexsiffriga belopp.
Jag tror snarare att du inte förstod det jag skrev. Läs gärna igen!

Vem har sagt att man måste ha tre favoritspikar? Vem har sagt att sparloppen måste innehålla de tre mest betrodda hästarna i loppen? Att hitta spikar och sparlopp handlar inte om att välja favoriter och mest betrodda hästar generellt, utan om att hitta hästar man tror på och tycker har bra vinstchans, oavsett hur de är streckade. I går hade det dock gått utmärkt med två sparlopp på de tre mest betrodda och två favoritspikar, men det är inte nödvändigt att man måste strecka så. Så du får nog tänka om lite.

Återigen: hittar man rätt spikar och sparlopp så har man god chans att få en rejäl slant i vinst. De hästar som skrällde igår var inte svåra att få med på garderingar. Första loppet var ganska öppet och där behövdes väl en sex-sju streck. Andra loppet vanns av en jättefavorit (såg i värmningen ut som en vinnare och dumt av mig att inte ändra spik) och tredje av ytterligare en favorit, som hade varit betydligt mer streckad om han inte sagt att hästen skulle få ett snällt lopp (vilket inte betyder att han inte kör för att vinna). Faye Bros var det väldigt skrik på i ett lopp som var helgarderat på tre streck. Femte loppet var öppet och där kom en liten rensare igen. Nato Dream trodde stallet på och med en sårbar favorit så kom den med på fem streck. Sjunde loppet stod helt och hållet mellan tre hästar (Nu spikade jag Spartan, men borde gått på det jag tänkte när jag såg att den skulle pressa ledaren, vilket hade givit Tillman loppet - och så blev det ju). Och Research i sista blev favorit och där räckte det också med tre streck, men ville man lyxa till det så tog man fem. Inte särskilt svårt alls att få in på några hundringar, bara man låg rätt på spikarna. Med två spikar på ett reducerat system där man ska sätta två av fyra U var det inte alls någon omöjlighet och inte alls så svårt som du anser, inte enligt mig.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Svara

td