Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-05-25, 17:43   #46

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 3137
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Om vinnarspel i 7-hästarsfält är iskallt så är streckspel med nästan bara 7-hästarsfält nästan lika iskallt.

V4 är inget annat än 2kr-raketspel på fyra lopp ihopsamlat i en enda stor spelpool. ( Med lägre spelavdrag per lopp såklart! )
Håller inte med om att det är nästan lika iskallt. Det är en väldigt stor skillnad på svårighetsgrad med 4 lopp kontra 1. Avkastningsmöjligheten ökar givetvis med svårighetsgraden och därmed också potentialen i spelet.

Hela min kommentar baserar sig på att någon tyckte lördagens V4 var iskall pga det få antal hästar. V4-loppen innehåller 7x7x7x12 hästar med ett lopp för 4-åriga ston som avslutning.
Även om jag också helst ser fulla lopp i streckspelen så tycker jag inte man kan dissa ett spel enbart på antalet hästar. Det huvudsakliga måste ändå vara hur den enskilde spelaren bedömer omgången, vilken potential den har. För lätt, för svår, streckvärda hästar, överstreckade hästar mm. Det avgör. Inte antalet hästar.
För flerpotts-spelen är det annorlunda. Ser det för enkelt ut med risk för utebliven utdelning på lägsta potten, ja då blir ju spelavdraget enormt och spelvärdet går ner drastiskt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+10)
svepet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-25, 20:48   #47

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 2218
Standard

Vad tror ni om att spika bartender på lördag ? Luktar ju lite körning i det loppet.
sejoh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-25, 22:18   #48

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 1607
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sejoh Visa inlägg
Vad tror ni om att spika bartender på lördag ? Luktar ju lite körning i det loppet.
Tar fem hästar där men bartendern kommer inte med
MatsE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-25, 23:12   #49

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 1802
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MatsE Visa inlägg
Tar fem hästar där men bartendern kommer inte med
För dålig kusk att spika. Toppkuskarnas helg detta då det blir för mkt nerver på de övriga samtidigt som toppkuskarna får en liten extra glöd iom inramningen. Blir det ngn skräll i de vanliga klassloppen så är det ofta med toppkusk bakom.
Kusken1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-25, 23:19   #50

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1799
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av svepet Visa inlägg
Håller inte med om att det är nästan lika iskallt. Det är en väldigt stor skillnad på svårighetsgrad med 4 lopp kontra 1. Avkastningsmöjligheten ökar givetvis med svårighetsgraden och därmed också potentialen i spelet.

Hela min kommentar baserar sig på att någon tyckte lördagens V4 var iskall pga det få antal hästar. V4-loppen innehåller 7x7x7x12 hästar med ett lopp för 4-åriga ston som avslutning.
Även om jag också helst ser fulla lopp i streckspelen så tycker jag inte man kan dissa ett spel enbart på antalet hästar. Det huvudsakliga måste ändå vara hur den enskilde spelaren bedömer omgången, vilken potential den har. För lätt, för svår, streckvärda hästar, överstreckade hästar mm. Det avgör. Inte antalet hästar.
För flerpotts-spelen är det annorlunda. Ser det för enkelt ut med risk för utebliven utdelning på lägsta potten, ja då blir ju spelavdraget enormt och spelvärdet går ner drastiskt.
Absolut har du flera poänger i ditt resonemang.

Jag var lite insnöad på bra eller dåligt för omsättningen ( och därmed spelbolaget ATG ).

Omsättningen blir garanterad lägre med 7x7x7x12 eftersom högutdelningspotentialen minskar och de flesta drar sig för att lämna in större raka system.

Hur som helst ska vi vara GLADA att det är 7x7x7x12 och inte 6x6x6x12 som man hade långt framskridna planer på att köra med.
Gammal 2016-05-26, 02:19   #51

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 921
Standard

Sauveur bör ha bra chans att vinna Harpers. Det handlar väl mer om ifall Åke kan behålla lugnet. Hästarna på de främre volterna är ju enbart statister dessvärre när bakspårshästarna springer mellan 12-13 på distansen. Men som tendensen ser ut just nu så verkar Sauveur bli lite väl stor favorit för mig så antingen garderar man eller spikar emot med Jorma.

Varför ha hästar på tre volter när man ändå förstört chanserna för någon i de främre volterna att vinna på förhand?
mocka är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-26, 06:25   #52

Reg.datum: jun 2012
Sharp$: 887
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mocka Visa inlägg
Sauveur bör ha bra chans att vinna Harpers. Det handlar väl mer om ifall Åke kan behålla lugnet. Hästarna på de främre volterna är ju enbart statister dessvärre när bakspårshästarna springer mellan 12-13 på distansen. Men som tendensen ser ut just nu så verkar Sauveur bli lite väl stor favorit för mig så antingen garderar man eller spikar emot med Jorma.

Varför ha hästar på tre volter när man ändå förstört chanserna för någon i de främre volterna att vinna på förhand?
Usain Henna tvåa i min rank. Mycket stor chans att den sitter i spets och då får de övriga jobba för att hinna ifatt.
greyhound är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-26, 06:32   #53

Cleon_9s avatar

Reg.datum: apr 2013
Sharp$: 2737
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av greyhound Visa inlägg
Usain Henna tvåa i min rank. Mycket stor chans att den sitter i spets och då får de övriga jobba för att hinna ifatt.
Usain ska definitivt med även om in känsla är att kuskarna har blivit bättre på att inte låta skräll hästarna där framme få maska bort långloppen.
Cleon_9 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-26, 08:40   #54

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cleon_9 Visa inlägg
Usain ska definitivt med även om in känsla är att kuskarna har blivit bättre på att inte låta skräll hästarna där framme få maska bort långloppen.
Skällhästarna "där framme" ska inte försöka maska bort alltför mycket. Om slutvarvet går allt för fort så brukar de helt enkelt inte hinna med.

Vinstmodellen när det skräller från framspår ( i Harpers! ) är oftast att de drar i så där lagom fart att de både orkar hela vägen samtidigt som tempot aldrig bedarrar så pass att det blir ett bra läge att avancera för tilläggskanonerna.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-26, 10:09   #55

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Skällhästarna "där framme" ska inte försöka maska bort alltför mycket. Om slutvarvet går allt för fort så brukar de helt enkelt inte hinna med.

Vinstmodellen när det skräller från framspår ( i Harpers! ) är oftast att de drar i så där lagom fart att de både orkar hela vägen samtidigt som tempot aldrig bedarrar så pass att det blir ett bra läge att avancera för tilläggskanonerna.
Framförallt är det viktigast att tilläggshästar i långlopp inte får avancera "gratis", dvs då de går så sakta att det inte kostar speciellt mycket krafter att köra fram. Händer alldeles för ofta tyvärr att kuskar i sin iver att få maska bort en bit av loppet glömmer att de ger bort de 20-40m försprång de hade.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-26, 10:26   #56

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Framförallt är det viktigast att tilläggshästar i långlopp inte får avancera "gratis", dvs då de går så sakta att det inte kostar speciellt mycket krafter att köra fram. Händer alldeles för ofta tyvärr att kuskar i sin iver att få maska bort en bit av loppet glömmer att de ger bort de 20-40m försprång de hade.
Ja det var det jag menade med att låta tempot bedarra lite för mycket. Om tilläggshästen "har slag" på startvoltshästen redan 7-800m kvar så slutar det allt som oftast med att tilläggshästens hårdhet avgör.

"Förr" tävlade man över 4 volter i Harpers. En kusk på startvolten kunde genom att "ställa in klockan" göra det extra svårt för 60m-hästarna.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-26, 11:29   #57

Reg.datum: mar 2013
Sharp$: 675
Standard

När jag kollar YR.NO och SMHI nu så ska det vara sol utan regn både lördag, söndag. Kämpa!
sjukstuga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-26, 11:38   #58
Banned

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sjukstuga Visa inlägg
När jag kollar YR.NO och SMHI nu så ska det vara sol utan regn både lördag, söndag. Kämpa!
Ja, även klart.se visar bra väder. Är bara fredagen som verkar erbjuda regn så den får man bevittna från e-läktaren, får duga det oxå även om "staketet" är att föredra !
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-26, 12:08   #59

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 39619
Standard

Jag skulle vilja se Donna di Quattro barfota runt om på lördag.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-26, 12:51   #60

Reg.datum: jun 2013
Sharp$: 1794
Standard

Snabbgenomgång

V75-1
Windy Ways tar snabb revansch? Opassande underlag senast. Ursäktad.

V75-2
10 Say That Again kommer säkert vara med i avgörandet trots bakspår nu. Tipsetta! Tar alla tolv & hoppas på skräll.

V75-3
5 Next to Nonesib är överskattad nu på medeldistans. 6 Takethem såg inte som bäst ut senast trots vinst. Schaas...4 Herr Ratzeputz sätter säkert käppar i hjulet för båda ovannämnda. 10 Al ' s Winnermede gick en ruggig långsida senast. Min vinnare !

V75-4
2 Eldrick Boko & 11 Le Miracle är två befogade favoriter. Tar med en bortglömd i 6 West Coast som blir farlig från spets !

V75-5
Stolopp. Här kan dt skrälla. 7 Angel Rain är dock bästa hästen. Chansspik ? Tar alla femton.

V75-6
Avslutar med två spikar. 5 King Sir Kir får sin revansch nu

V75-7
13 Mellby Viking bättre nu med lopp i kroppen. Spik!

Systemförslag
9 Windy Ways
Alla tolv
4.10
2.6.11
Alla femton
5 King Sir Kir
13 Mellby Viking

Senast redigerad av spalato den 2016-05-26 klockan 12:53.
spalato är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td